راهنمای خرید چای ساز
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید چای ساز در بازار ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چای پرطرفدارترین نوشیدنی در ایران به حساب می آید و افراد روزانه بیش از یک ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چای پرطرفدارترین نوشیدنی در ایران به حساب می آید و افراد روزانه بیش از یک لیوان چای می نوشند. برخی از لوازم خانگی ها همانند کتری، سماور و چای ساز در دم کردن چای نقش مهمی دارند. در گذشته بدون امکانات تنها با یک ظرف آب و آتش چای درست می کردند اما امروز با وجود وسایلی همچون چای ساز و کتری برقی این کار صد برابر راحت شده است. به همین دلیل اخیرا بسیاری از افراد رو به خرید چای ساز آورده اند و به دنبال راهنمای خرید چای ساز هستند.

چای ساز ها طی این سال ها طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا این دستگاه علاوه بر کیفیت بالا، سرعت زیادی در دم کردن چای دارند. بسیاری از کارمند ها زمان کافی برای دم کردن چای با کتری و یا سماور نداشته و یا خانم های خانه دار نمی توانند برای پذیرایی از مهمان ساعت ها منتظر دم کشیدن چای و جوش آمدن آب باشند. این موضوع باعث شده تا خرید چای ساز افزایش پیدا کند. به همین منظور ما متنی مبنی بر راهنمای خرید چای ساز آماده کرده ایم.

 

چای ساز خوب چی بخرم

راهنمای خرید چای ساز

حتما برای افرادی که قصد خرید چای ساز را دارند این سوال پیش آمده که چای ساز خوب چی بخرم. در پاسخ باید گفت معیار و ملاک هایی درباره چای ساز وجود دارد که باید قبل از خرید با آنها آشنا شد و در انتخاب خود لحاظ کرد. ما مطالب زیاد و مفیدی درباره راهنمای خرید لوازم خانگی در اختیارتان قرار داده ایم که می توانید در خرید لوازم منزل خود از آنها بهره مند شوید و همینطور قصد داریم در این متن شما را در خرید چای ساز راهنمایی کنیم.

 

انواع چای ساز

چای ساز ها از نظر عملکرد به سه دسته تقسیم می شود که در ادامه به مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت تا بتوانید با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود یک انتخاب عالی داشته باشید.

چای ساز دم آور

چای ساز دم آور

عملکرد چای ساز دم آور به این صورت است که قوری روی کتری قرار گرفته و به وسیله حرارت بخار آب، چای دم می کشد. بر اساس نظر کارشناسان و خریداران، با چای ساز دم آور می توان چای را در کمترین زمان دم کرد در حالی که کیفیت دم همانند سماور است. این نوع چای ساز ها نسبت به دو مدل دیگر عملکرد بهتری دارد و اکثر خریداران از آن راضی هستند.

چای ساز دارای استند

چای ساز دم آور

چای ساز استند دار از سه بخش کتری، قوری و استند تشکیل شده است و طرفداران زیادی در بین ایرانی ها دارد. چای ساز دارای استند به این صورت است که قوری روی کتری قرار می گیرد و این دو باید باهم روی استند گذاشته می شوند. المنت گرمایی دستگاه داخل استند نصب شده و با انتشار حرارت باعث دم کشیدن چای می شود. همانطور که می دانید اگر چای برای مدت زیادی در مقابل حرارت قرار بگیرد، تغییر رنگ و مزه می دهد. این وسیله برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کند به یک تایمر جهت قطع اتصال الکتریسیته بعد از دم کشیدن چای مجهز شده است. این قابلیت علاوه بر مزایایی که دارد باعث می شود تا چای بعد از مدتی یخ کند و گرمای خود را از دست بدهد.

اما ظاهر زیبا و طراحی خاص این نوع وسیله در کنار امکاناتی که دارد سبب شده تا خریداران زیادی در بازار ایران پیدا کند.

چای ساز بدون قوری

راهنمای خرید چای ساز

چای ساز بدون قوری ظاهری شبیه به فلاسک دارد و فضای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال می کند. اگر قصد خرید چای ساز برای خانه مجردی یا دانشجویی دارید، این نوع یک گزینه کاملا مناسب است اما باید بدانید که ظرفیت زیادی ندارد و کیفیت آن نسبت به مدل های دیگر کمتر است. به همین خاطر این دستگاه بر خلاف چای ساز دارای استند و دم آور مورد استقبال قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتری برقی های بازار ایران

معیار های اصلی در خرید چای ساز

در این قسمت معیار های اصلی در خرید چای ساز را معرفی خواهیم کرد که شامل موارد زیادی می شود. در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

چای ساز استیل بهتره یا شیشه ای

راهنمای خرید چای ساز

خیلی از افراد پرسیده اند که چای ساز استیل بهتر است یا شیشه ای جهت پاسخ گویی به این سوال در متن راهنمای خرید چای ساز ما جنس چای ساز ها را باهم مقایسه کرده ایم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

شاید برایتان پیش آمده باشد که یک لایه جرم و چربی روی لیوان چای شما ظاهر شده باشد. این لایه به خاطر کیفیت جنس چای ساز و یا املاح آب است از این رو جنس بدنه چای ساز جزو مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت چای است.

چای ساز های پلاستیکی جزو رایج ترین چای ساز ها هستند و نسبت به بقیه بیشتر با این مشکل مواجه می شوند. جنس پلاستیک استفاده شده برای چای ساز اغلب اوقات به گونه ای است که بعد از جوشیده شدن آب علاوه بر رسوب گیری، مزه بدی به آب می دهد. جنس شیشه ای چای ساز اگر چه ظاهری زیبا و مدرن دارد اما بعد از استفاده مداوم رسوب می گیرد و تمیز کردن آن کار راحتی نیست.

راهنمای خرید چای ساز

 اما استیل برای ساخت چای ساز بهترین گزینه است. چای ساز استیل به گونه ای است که باعث تغییر طعم چای نمی شود و دیگر خبری از جرم و چربی روی چای نیست. آهک و مواد معدنی موجود در آب های شهری جذب فلز استیل شده و جلوی رسوب گذاری را می گیرد. همچنین اگر از استیل ضد زنگ در ساخت چای ساز استفاده شود، بعد از گذشت چند سال چای ساز دچار تغییر رنگ نمی شود. از مضرات چای ساز استیل تنها می توان به زنگ زدن این فلز اشاره کرد البته چندین سالی است که از استیل ضد زنگ در ساخت چای ساز استفاده می شود.

راهنمای خرید چای ساز

 

ظرفیت و کارایی چای ساز

راهنمای خرید چای ساز

یکی از اصلی ترین نکاتی که در راهنمای خرید چای ساز مهم بوده، ظرفیت و کارایی چای ساز است. گنجایش چای ساز به تعداد اعضای خانواده و میزان چای مصرفی شما در طول روز بستگی دارد. اما توجه کنید که ظرفیت زیاد برای چای ساز نقطه قوت به حساب نمی آید زیرا هرچه ظرفیت بیشتر باشد چای ساز باید توان بیشتری را برای گرم کردن آب صرف کند. همچنین چای ساز هایی که ظرفیت بالایی دارند معمولا فضای زیادی را روی کابینت آشپزخانه اشغال می کند.

یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت که در راهنمای خرید چای ساز به آن توجه زیادی می شود، امکانات و قابلیت های پیشرفته چای ساز است. این امکانات، فناوری های کاربردی و متنوعی را در بر می گیرند که شامل تایمر، قطع کن خودکار، نشانگر میزان آب، گرم نگهدارنده آب وتنظیم درجه حرارت می شود.

نکات مهم در راهنمای خرید چای ساز

راهنمای خرید چای ساز

تا اینجا با معیار های اصلی چای ساز آشنا شده اید و می دانید که چه نوع چای ساز با چه جنسی برایتان مناسب است اما هنوز با نکات مهم در راهنمای خرید چای ساز آشنایی کامل ندارید.

کیفیت جنس بدنه چای ساز یکی از نکات مهم در راهنمای خرید چای ساز به شمار می آید. چرا که بدنه دستگاه باید طوری طراحی شده باشد که حرارت به بدنه انتقال نیابد و منجر به بروز خطر نشود. همچنین باید به جنس و مقاومت دسته نگهدارنده چای ساز نیز توجه داشته باشید تا تحمل حرارت بالا و وزن دستگاه را داشته باشد.

میزان برق مصرفی دستگاه بر هزینه های شما تاثیر می گذارد و باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. زیرا اگر توان برق مصرفی از بازه 1800 الی 2200 وات بیشتر باشد، باعث افزایش هزینه هایتان می شود.

 

بهترین مارک چای ساز موجود در بازار

بهترین چای ساز ها می توانند لذت نوشیدن یک لیوان چای را در کمترین زمان در اختیارتان قرار دهند. در این قسمت از متن قصد داریم بهترین مارک چای ساز موجود در بازار را معرفی کنیم تا در خرید این دستگاه به شما کمک کند.

چای ساز فلر خوبه؟

فلر در سال 1994 در کشور آلمان تاسیس شد و هدف آن ساخت لوازم خانگی با کیفیت بوده و تا به امروز از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف خود دریغ نکرده است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا چای ساز فلر خوبه؟ همانطور که گفته شد این کمپانی محصولات با کیفیتی تولید می کند. پس با ما همراه باشید تا با یکی از بهترین چای ساز فلر آشنا شوید.

چای ساز فلر

راهنمای خرید چای ساز

چای ساز فلر مدل TS 070 یکی از بهترین چای ساز موجود در بازار ایران به شمار می آید که قیمت آن 4 میلیون و 995000 تومان است.

چای ساز بوش

راهنمای خرید چای ساز

بوش نیز همانند فلر بهترین مارک چای ساز موجود در بازار به حساب می آید و یکی از پرفروش ترین چای ساز های بوش مدل TTA5603 است. این محصول در بازار ایران با قیمت 3 میلیون و 847000 تومان به فروش می رسد.

چای ساز هاردستون

چای ساز هاردستون مدل های متنوعی دارد اما اکثر آنها در بازار ایران کمیاب شده و یا تولید آن متوقف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟