اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید همزن دستی و انواع آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از لوازم آشپزخانه با فناوری های پیشرفته ای آمیخته شده اند و اکثر ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از لوازم آشپزخانه با فناوری های پیشرفته ای آمیخته شده اند و اکثر آنها برقی هستند. با این حال وجود برخی از همتایان دستی این لوازم در آشپزخانه خالی از لطف نیست. علاوه بر این قیمت لوازم برقی آشپزخانه افزایش چشمگیری داشته و بیشتر افراد توانایی خرید آن را ندارند به همین خاطر رو به خرید همتای دستی این وسایل  آوردند. به طور مثال همزن دستی یکی از این وسایل است که مدل برقی آن در بازار نیز به فروش می رسد. این وسیله در پخت کیک و غذا کمک بسزایی می کند به همین منظور در این متن به راهنمای خرید همزن دستی می پردازیم.

بهترین همزن دستی برای شما

همزن دستی انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کار خاصی طراحی شده اند. اگر مدل های متنوع همزن دستی در بازار شما را در خرید سردرگم کرده است با ما همراه باشید تا با آنها آشنا شوید. با مطالعه راهنمای خرید همزن دستی شناخت بهتری از این ابزار آشپزخانه پیدا خواهید کرد و با معیار های مهم در انتخاب این وسیله آشنا خواهید شد. در انتها به راحتی می توانید بهترین همزن دستی را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

انواع همزن دستی

از آنجایی که همزن های برقی بسیار گران هستند و هزینه تعمیر آنها بسیار گزاف است بیشتر افراد فکر خرید همزن دستی را در سر دارند. زیرا در این روز ها که ویروس کرونا گسترش عظیمی داشته، بسیاری از مردم برای کاهش روند انتقال در خانه نان و کیک می پزند و به همزن احتیاج دارند. راهنمای خرید همزن دستی به شما کمک می کند تا با این ابزار بهتر آشنا شوید و بتوانید به راحتی برای خود یک همزن دستی انتخاب کنید. قبل از اینکه به معیار های مهم در انتخاب همزن بپردازیم، بهتر است انواع همزن دستی را بشناسید.

همزن بالونی یا پاپیونی

راهنمای خرید همزن دستی

همزن بالونی یا پاپیونی برای هم زدن تخم مرغ و خامه کاملا مناسب است اما اگر می خواهید مواد سفت تر همانند خمیر را هم بزنید به سراغ مدل های دیگر بروید زیرا این همزن توانایی همزدن آنها را ندارد.

همزن فرانسوی

راهنمای خرید همزن دستی

همزن فرانسوی یکی از معروف ترین همزن های دستی به شمار می آید. این همزن دارای یک دسته بلند بوده که برای هم زدن مواد داخل قابلمه و ظرف های بلند کاملا مناسب است. اما ما هم زدن مواد سفت را با این همزن پیشنهاد نمی کنیم زیرا خمیر و مواد به همزن می چسبد و شستن آن سخت خواهد شد.

همزن کتل

راهنمای خرید همزن دستی

اگر می خواهید یک مخلوط یکدست از مواد داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم از همزن کتل استفاده نمایید. این همزن همانند همزن فرانسوی، یک دسته بلند دارد که برای هم زدن مواد در عمق ظروف کاربرد دارد.

همزن تخت

راهنمای خرید همزن دستی

همزن تخت برای همزدن مواد در ظروف تقریبا مسطح و یا کم عمق مناسب است. هم زدن با همزن تخت به گونه است که مواد از ظرف به بیرون نخواهد ریخت و محیط اطراف شما کثیف نمی شود.

همزن ماریپیچی

راهنمای خرید همزن دستی

همزن مارپیچی به گونه ای طراحی شده که به راحتی می توان با آن مواد سفت را هم زد. این همزن برای هم زدن مواد در ظروف کم عمق کاملا مناسب است.

همزن خمیر

همزن خمیر ظاهری عجیب و غریب دارد اما برای هم زدن خمیر و مواد سفت بسیار کاربردی است.

 

نکات مهم و راهنمای خرید همزن دستی

در این بخش به نکات مهم و راهنمای خرید همزن دستی اشاره خواهیم کرد. در خرید همزن دستی باید موضوعات و نکاتی را لحاظ کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

راهنمای خرید همزن دستی

جنس همزن دستی

استیل ضد زنگ بهترین متریال برای جنس همزن دستی است زیرا این فلز زنگ نخواهد زد و به راحتی سالیان زیاد می توانید از آن استفاده کنید. از ویژگی های استیل ضد زنگ این است که با هیچ موادی حتی مواد اسیدی ترکیب نخواهد شد و با خیال راحت می توانید برای مخلوط کردن همه خوراکی ها از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید آب مرکبات گیری دستی و برقی

اگر می خواهید برخی از مواد را داخل قابلمه تفلون هم بزنید و بلافاصله آن را برای پخت روی اجاق گاز قرار دهید، به شما پیشنهاد می کنیم، از همزن های نایلونی و یا سیلیکونی استفاده نمایید. برخورد همزن های فلزی به سطح قابلمه تفلون باعث می شود تا کف قابلمه خط بیفتد. البته همزن های سیلیکونی و یا نایلونی کیفیت پایین تری نسبت به همزن های استیل دارند به این دلیل که همزن های سیلسکونی خاصیت ارتجاعی دارند و سرعت همزدن را کاهش می دهند. به همین منظور بهتر است قبل از ریختن مواد داخل قابلمه، آن را در ظرف دیگری با همزن فلزی هم بزنید و بعد از اتمام کار آن را داخل قابلمه مورد نظر بریزید. در این صورت هم سرعت هم زدن بیشتر می شود هم قابلمه تفلون شما آسیب نمی بیند.

 راحتی کار با همزن دستی

راهنمای خرید همزن دستی

اگر برای خرید همزن دستی به فروشگاه مراجعه می کنید حتما آن را در دست خود بگیرید و راحتی کار با همزن دستی بررسی کنید تا به اصطلاح خوش دست باشد. دسته همزن یکی از مهم ترین قسمت های این ابزار است. اگر دسته همزن ساختار خوبی نداشته باشد نمی توان آن را به راحتی در دست گرفت و در نتیجه کارکردن با آن سخت خواهد شد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از خرید همزن هایی که دسته فلزی دارند پرهیز کنید زیرا استفاده از آن نسبتا سخت تر بوده و از لبه ظروف و یا قابلمه سر می خورند. اما همزن هایی که دسته پلاستیکی دارند، سر نمی خورد و راحت تر حمل می شوند. همزن دستی باید طوری طراحی شده باشد که جای زیادی در آشپزخانه و یا کابینت نگیرد و به راحتی بتوان آن را در ماشین ظرفشویی شستشو داد.

انعطاف پذیری همزن دستی

راهنمای خرید همزن دستی

یکی دیگر از مهم ترین نکات در راهنمای خرید همزن دستی، انعطاف پذیری همزن دستی است. اگر همزن دستی کمی قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی داشته باشد، سرعت کار با آن افزایش پیدا می کند و خیلی راحت می توان از آن استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که همزن های بسیار سبک و منعطف ممکن است به خوبی کار نکند. زیرا اگر از همزن های سبک و بسیار انعطاف پذیر برای هم زدن مواد سفت و خمیری استفاده شود، همزن لابه لای خمیر فرو می رود و خارج کردن آن دشوار است.

قیمت همزن دستی چقدر است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که قیمت همزن دستی چقدر است؟ قیمت این ابزار آشپزخانه از 5000 تومان شروع می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین همزن دستی را انتخاب کنید. با خرید یک همزن می توانید به آسانی به پخت کیک و شیرینی بپردازید و از خوردن آن لذت ببرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟