سخت باز شدن درب یخچال فریزر
آموزش

علت سخت باز شدن درب یخچال فریزر چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزر یکی از لوازم مهم آشپزخانه است که بسیار پرکاربرد نیز تلقی می ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزر یکی از لوازم مهم آشپزخانه است که بسیار پرکاربرد نیز تلقی می شود. از آن جایی که ما برای طولانی شدن عمر مواد غذایی خود، آن ها را در یخچال فریزر نگه داری می کنیم پس با این وسیله سر و کار زیادی داریم. طی استفاده از یخچال ما با مشکلاتی روبرو می شویم که یکی از این مشکلات ساده ولی مهم سخت باز شدن درب یخچال فریزر است.

علت سخت باز شدن درب یخچال فریزر را بدانید!

خراب شدن درب یخچال می تواند دلایل متعددی داشته باشد زیرا در طول روز ما هنگام پخت و پز یا گرسنگی به این وسیله مراجعه بسیاری می کنیم. برای پیدا کردن مشکل اصلی باید تمامی گزینه ها را در نظر داشته باشیم. فرض کنید یک مدتی است که هنگام استفاده از یخچال فریزرتان متوجه می شوید که درب یخچال به سختی باز میشود و این مسئلی ای عادی نیست که از آن به سادگی عبور کنید. پس باید به دنبال علت چسبندگی درب یخچال باشید.

سخت باز شدن درب یخچال فریزر

در ادامه این مطلب علت سفت باز شدن درب یخچال را برای شما بازگو می کنیم.

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر و راهکارهای رفع آن ها

تازه باز شدن درب یخچال

ممکن است شما یخچال فریزرتان را به تازگی خریداری کرده باشید و هنگام باز کردن درب آن با سخت باز شدن درب یخچال فریزر مواجه شوید. اصلا جای نگرانی نیست، با توجه به نو بودن یخچال فریزر و هنگام باز کردن درب یخچال، هوای سرد از درون یخچال فریزر خارج می شود و هوای گرم به داخل آن نفوذ می کند. همین عمل باعث می شود با بسته شدن درب یخچال هوای سرد و گرم با یک دیگر ترکیب شوند و خلا ایجاد شود. در این زمان اگر قصد باز کردن درب را داشته باشید، درب یخچال به سختی میشود که این علت خراب شدن درب یخچال نخواهد بود.

علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال

یکی دیگر از مشکلات سخت باز شدن درب می تواند نچسبیدن لاستیک درب یخچال باشد که این مشکل ناشی از کثیف بودن لاستیک است. برای یافتن علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال باید لاستیک آن را چک کنید و در صورت کثیف بودن آن را از هر گونه آلودگی، کثیفی و گرد و خاک تمیز کنید.

سخت باز شدن درب یخچال فریزر

البته توجه داشته باشید برای رفع علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال به طور مرتب آن را تمیز کنید. می توانید هنگام تمیز کردن داخل یخچال نیز به تمیز کردن لاستیک آن بچسبید تا دیگر با سفت باز شدن درب یخچال روبرو نشوید.

افتادگی درب یخچال

افتادگی درب یخچال می تواند یکی از علت چسبندگی درب یخچال باشد و این مشکل زمانی رخ می دهد که درب بر روی لولای آن به درستی قرار نگیرد.

علت افتادگی درب یخچال می تواند دلایلی متعددی داشته باشد که شامل سنگین بودن درب یخچال نیز می شود. برای جلوگیری از خراب شدن درب یخچال سعی کنید درب یخچال فریزرتان را سنگین نکنید.

بیشتر بخوانید:

یخچال ساید بخریم یا دوقلو ؟

تراز بودن یخچال

ممکن است زمان جا به جایی یا تمیز کردن آشپزخانه یخچال فریزرتان را جا به جا کنید و در زمان جا به جایی نهایی یا قرار دادن آن در یک جای ثابت به تراز بودن یخچال فریزر دقت نکنید. همین موضوع باعث می شود تا درب یخچال فریزر به سختی باز شود.

همیشه سعی کنید از تراز بودن یخچال اطمینان حاصل کنید تا درب آن به راحتی باز و بسته شود. برای اطمینان از تراز بودن یخچال فریزرتان از یک تراز استفاده کنید و حتما بررسی شود که یخچال از هر سمت تراز است. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که پایه های جلویی یخچال همیشه در سطح بالاتری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید:

چرا لامپ یخچال فریزر روشن نمی شود؟

علت باز ماندن درب یخچال

خرابی لاستیک دور درب یا برآمدگی و شل شدن لاستیک یخچال فریزر از علت های شایع در باز ماندن درب یخچال فریزر است. برای حل مشکل باز ماندن درب یخچال از خرابی لاستیک درب دستگاه مطمئن شوید و در صورت خرابی به فکر تعویض لاستیک درب یخچال فریزر باشید.

همچنین در موارد بالا ذکر شد که برای رفع علت نچسبیدن درب یخچال به تمیز کردن لاستیک آن بپردازید تا طول عمر لاستیک نیز بیشتر شده و مجبور به تعویض لاستیک نباشید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید یخچال دست دوم و نکاتی که نمی دانید

محکم کردن لولای درب یخچال

خرابی لولای درب یکی از شایع ترین مشکلات باز ماندن یا سخت باز شدن درب یخچال فریزر به شمار می رود. برای محکم کردن لولای درب یخچال می توانید با تعمیرکار تماس بگیرید و از درست شدن آن مطمئن شوید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که لولای درب یخچال را جایگزین کنید. برای حل مشکل کجی لولای درب یخچال فریزرتان به هیچ عنوان لولا را به سمت بالا نکشید زیرا باعث از بین رفتن موم کشی یخچال شده و درز های یخچال باز می شود.

سخت باز شدن درب یخچال فریزر

همچنین می توانید از یک سوهان برای اصلاح مشکلات جانبی لولایی و صاف کردن سطح آن استفاده کنید. سوهان برای یخچال فریزر را می توانید از فروشگاه های خرده فروشی که برای تعمیر لوازم خانگی یا یخچال ها تخصص دارند، خریداری کنید. اگر درب یخچال شما حاوی یک آهنربا است که کار نمی کند، می توانید آهن رباها را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات متداول در خرید یخچال که باید از آنها اجتناب کنید

تغییر جهت باز شدن درب یخچال

ممکن است هنگام جا به جایی و نقل مکان، در خانه جدید مجبور به تغییر جهت باز شدن درب یخچال باشید. زیرا با توجه به معماری برخی از آشپزخانه ها نمی توانید درب یخچال فریزرتان را در جهتی که قرار دارد باز کنید و به مشکل بر بخورید.

در ادامه این بخش به آموزش تغییر جهت باز شدن درب یخچال پرداخته شده است که می تواند برای بسیاری از افراد کمک کننده باشد. ابتدا در قسمت بالای یخچال، یک لولا وجود دارد که شما می توانید با استفاده از یک پیچ گوشتی به باز کردن لولای درب یخچال فریزر بپردازید.

سخت باز شدن درب یخچال فریزر

سپس به همین صورت به باز کردن لولاهای سمت راست پرداخته و آن ها را در سمت چپ سفت کنید. همچنین به باز کردن دستگیره از سمت چپ بپردازید و دستگیره را در سمت راست درب یخچال محکم کنید. به این ترتیب و سادگی شما موفق به تغییر جهت باز شدن درب یخچال شده اید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟