اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو و کلیدها
آموزش

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مایکروفر و مایکروویو با توجه به گسترش زندگی مدرن امروزی به یکی از اجزای ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مایکروفر و مایکروویو با توجه به گسترش زندگی مدرن امروزی به یکی از اجزای اصلی آشپزخانه تبدیل شده که اهمیت خرید آن برای افراد شاغل دو چندان است.گرم کردن سریع غذا و یا انتخاب برنامه های مختلف از راه دور و تحویل غذای آماده به محض رسیدن به خانه از جمله مزیت هایی است که نمی توان به سادگی از آن ها عبور کرد اما پیش از استفاده باید با نحوه کار این دستگاه ها آشنا شد و در واقع آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو الزامی است.

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو و کلیدها

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو و کلیدها

مطمئنا استفاده صحیح از هر وسیله ای با کیفیت کار و عملکرد آن رابطه مستقیم دارد. مایکروفر و مایکروویو از این قاعده مستثنی نیستند و با آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو و کلیدها می توان کلید مناسب برای پخت هر نوع غذا را انتخاب کرد و در نتیجه از بروز مشکلاتی مانند عدم پخت و یا سوختن غذا جلوگیری کرد. البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که عدم انتخاب برنامه درست می تواند به خود دستگاه آسیب بزند.

اهمیت آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو در متن بالا مشخص شد و حال وقت آن رسیده که با کلمات و معانی روی مایکروفر و مایکروویو آشنا شویم. جالب است بدانید که معرفی این اصطلاحات در هنگام خرید نیز به کمک شما می آید و با اطلاع از آن ها می توانید مدل مورد نظر را به راحتی انتخاب کنید.

Start/quickstart (شروع یا استارت): شروع کار و یا اجرای برنامه های پخت از قبل تنظیم شده

استارات و اصطلاحات مایکروفر

Stop/cancel (توقف): توقف و اجرای تمامی برنامه های پخت

Auto-defrost (یخ زدایی خودکار): این برنامه کارایی بالایی دارد و حضور آن در مطلب آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو الزامی است. وزن غذا را وارد کرده و سپس عمل یخ زدایی را به دستگاه خود بسپارید.

 Auto-reheat (گرم کردن خودکار): عملکرد این دستگاه شبیه به یخ زدایی خودکار است و با وارد کردن وزن غذا از زمان گرم شدن غذا با خبر می شوید که البته تمامی مدل ها به این قابلیت مجهز نیستند.

یخ زدایی و اصطلاحات مایکروفر

Defrosting (یخ زدایی) : این برنامه معمولا در اکثر مدل ها موجود بوده و در واقع همان یخ زدایی است که به صورت خودکار هم می تواند باشد. برنامه یخ زدایی در برندهای مختلف متفاوت است و به عنوان مثال کلید یخ زدایی در مدل های گاسونیک یا سامسونگ مشترک نیست و باید پیش از شروع کار، به دفترچه راهنمای مایکروفر گاسونیک نگاهی انداخت و یا مطالبی با عنوان اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ را مطالعه کرد.

اگر به دفترچه راهنمای محصولات خود دسترسی ندارید. به عنوان مثال می توانید برای اموزش دکمه های مایکروویو سامسونگ  این عنوان را در اینترنت جستجو کرده و یا دفترچه راهنمای مایکروفر گاسونیک را دانلود کنید اگرچه در این مطلب تلاش شده تا تمامی برنامه ها ذکر شود.

بخار پز کردن و اصطلاحات مایکروفر

steam cook (بخار پز کردن): این اصلاح به معنای بخار پز کردن مواد غذایی است که به کمک آن می توان لذت خوردن غذای سالم را تجربه کرد.

Vegetable steamer (بخاردهی سبزیجات): تنها برخی از مدل ها مجهز به این برنامه هستند که با چند بار استفاده به راحتی می توان انواع سبزیجات را بخار پز کرد.

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو و کلیدها

Gril (گریل کردن غذا): بسیاری از افراد عاشق گریل کردن مرغ و یا همبرگر هستند که در واقع خطوط قهوه ای بر روی غذا ایجاد می شود و غذا بافت بهتری پیدا می کند.

Pizza function (پخت پیتزا) : همان طور که از نام این برنامه مشخص است به منظور پخت پیتزا کاربرد دارد که در اکثر مدل ها این کلید موجود است  و برای پخت و گرم کردن پیتزاهای آماده استفاده می شود که مدل های دارای گریل حتی می توانند پیتزا را برشته کرده و طعم بهتری را برای غذا ایجاد کنند.

پخت پیتزا و اصطلاحات مایکروفر

Sensor cook: تنظیم خودکار زمان پخت غذا با توجه به نوع و وزن غذا

Flatbed (فلت بد): از این عنوان برای مایکروفر های ثابت استفاده می کنند و در واقع فاقد حالت چرخش هستند و به راحتی می توان ظرف های مستطیلی و بزرگ را در آن قرار داد زیرا صفحه چرخان وجود ندارد و در نتیجه غذا از داخل ظرف بیرون نمی ریزد.

Container ( ظروف مایکروویو): ظرف‌های مورد استفاده در مایكروویو یا مایکروفر باید قابلیت عبور اشعه را داشته باشد تا این اشعه بتواند به غذا نفوذ كند در نتیجه ظرف‌های فلزی یا دارای روكش فلزی و نیز فویل‌های آلومینیومی نباید در مایكروویو استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین مایکروویو و سولاردام چیست؟

Function dial: یکی از مهمترین کلیدهای مایکروفر است که نمی توان به آن در مطلب آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو اشاره نکرد. با فشار این کلید امکان تشخیص نوع عملکرد پخت وجود دارد.

Control dial: کنترل زمان پخت، میزان دما و وزن و البته دسته بندی نوع پخت را به این کلید بسپارید.

برچسب انرژی و اصطلاحات مایکروفر

Energy lables (برچسب انرژی): همان طور که می دانید این برچسب ها به منظور تشخیص میزان مصرف انرژی کاربرد دارند. مایکروفرهای دارای برچسب انرژی A مصرف پایینی دارند.

time menu (منو زمان) : وظیفه اصلی این برنامه تعیین مدت زمان پخت غذا است که برای آشنایی با زمان مناسب پخت غذا می توان از دفترچه راهنمای مدل کمک گرفت.

Micro (مایکرو): این کلمه به معنای قرار دادن مایکروفر در حالت گرم کن است که در مایکروفرهای مختلف متفاوت است و معمولا 5 حالت برای آن تعریف شده است.

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو و کلیدها

Convention (کانوکشن): این قابلیت با هدایت یکنواخت گرما به سمت ماده غذایی باعث می شود تا غذا زودتر پخته شود، در حالی که خاصیت، طراوت و تازگی ماده ی غذایی کاملا حفظ شده است. این برنامه برای پخت انواع کیک و یا خشک کردن میوه کاربرد دارد.

Combi ( دکمه کامبی در مایکروویو) : در این کلید سیستم ماکرو و گریل به طور همزمان کار می کند و در مواقعی کاربرد دارد که می خواهیم چند نوع مواد غذایی را با هم بپزیم یا برشته کنیم.

دکمه کامبی در مایکروویو 5 حالت دارد که به طور مثال حالت сombi:co1 به معنای ترکیب گریل بالا + ماکرو است و غذا در این حالت برشته و پخته می شود.

دکمه کامبی در مایکروویو

Cook mode (حالت پخت): حالت پخت شامل سه حالت Grill Combi.Cooking ،Timed Cooking و Grill Cooking می شود که به ترتیب برای پخت غذا توسط خودتان، گریل سریع غذا و ترد شدن بدون نیاز به گرم کردن و  پخت و پز ترکیبی با بخار و مایکروویو کاربرد دارد.

Invert cooking: این برنامه در اکثر مدل های موجود در بازار موجود است و به همین دلیل به تعریف آن در مطلب آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو پرداخته شده است. با فعال کردن این برنامه می توانید نوع مواد غذایی و زمان پخت را خودتان تعیین کرده و به طور دلخواه آشپزی کنید.

Invert defrost: همان طور که از نامش مشخص است، برای آب کردن یخ مواد غذایی استفاده می شود.

Invert melt & soften: ذوب کردن و آب کردن مواد غذایی توسط این کلید انجام می شود.

FAN: هوا را در حالت کانوکشن پخش می کند.

معنی popular menu در مایکروویو

معنی popular menu در مایکروویو : پخت خودکار غذا بر عهده این برنامه است که از پیش برنامه ریزی شده است.برخی از افراد تمایل به آشپزی به صورت دلخواه دارند و این برنامه برای این افراد زیاد کاربردی نیست.

معنی popular menu در مایکروویو از جملات سوالات رایج مخاطبین بوده که با فعال کردن آن به راحتی می توانند آشپزی کنند و نگرانی بابت تنظیم دما و یا حرارت دقیق وجود ندارد.

DAIL (افزایش/کاهش) : با فشار و یا چرخاندن این کلید به راحتی می توان زمان پخت و پز را در دو حالت دستی و خودکار تغییر داد.

SMART DIAGNOSIS (عیب یابی هوشمند): برخی از نسخه های پیشرفته مجهز به سیستم عیب یابی هوشمند هستند که در واقع مایکروفر مشکلات خود را به وسیله یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند بیان می کند.

مایکروفر توکار

Built-in microwave (مایکروفر توکار): مایکروفر توکار خود انواع مختلفی دارند که فضای کمتری را معمولا اشغال می کند اما از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

Combination microwave (مایکروفر ترکیبی): این نوع برای پخت غذا از انتقال حرارت استفاده می کند و برای پخت انواع کباب کاربرد دارد.

اصطلاحات مایکروفر

Microwave-only solo microwave (مایکروفرهای مجزا): این نوع برای گرم کردن سوپ، پختن سیب‌زمینی  یا گرم ‌کردن مواد غذایی آماده بیشتر مورد استفاده است.

 Heating categories (دسته بندی حرارتی): محدوده دسته بندی حرارتی از A تا E است که مایکروفر با درجه E در مقایسه با A غذا را سریع تر می پزد.

آموزش اصطلاحات مایکروفر و مایکروویو تنها شامل ذکر و معرفی برخی از برنامه های رایج نمی شود و در ادامه تلاش شده تا به سوالات  مخاطبان و کاربران در این حوزه پرداخته شود.

بیشتر بدانید:

باورهای غلط در مورد مایکروویو که باید فراموش شود

طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ مدل 5133 و یا مدل MG40J5133AT

بسیاری از مخاطبان در خصوص طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ مدل 5133 سوالاتی مطرح کردند که در ابتدا باید گفت که نام کامل این مدل MG40J5133AT است که به اختصار مدل 5133 گفته می شود.

طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ مدل 5133

برای آشنایی با طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ مدل 5133 باید نگاهی به پنل آن انداخت. برنامه های این مدل در بالا نوشته شده است که شامل Popcorn (پاپ کورن)، Potato (پخت سیب زمینی)، Snak (اسنک)، Healthy cooking (پخت و پز غذای سالم)، Meat poultry (پخت گوشت و مرغ)، Deodorisation ( بو زدایی و از بین بردن دود) و سایر برنامه هایی که در متن بالا به آن اشاره شده است، می شود.

در بخش میانی این مدل یک سری اعداد و کلماتی مانند Kitchen Time ( تنظیم ساعت و زمان سنج آشپزخانه)، Sound (صدا و هشدار، Eco (حالت اقتصادی و کم مصرف)، Power Level (قدرت مایکروفر) به چشم می خورد که اعداد برای  وارد کردن زمان پخت و پز و گرمای دلخواه تعبیه شده است. برای آشنایی بیشتر با طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ مدل 5133 به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

معنی کلمات روی مایکروویو ال جی

معنی کلمات روی مایکروویو ال جی

اصطلاحات مایکروفر معمولا در اکثر مدل ها مشترک است اما در این میان برنامه هایی وجود دارد که متفاوت بوده و یا دارای اسم دیگری هستند که با توجه استفاده زیاد از محصولات ال جی در این بخش تلاش شده تا به بررسی معنی کلمات روی مایکروویو ال جی پرداخته شود.

برای اطلاع از معنی کلمات روی مایکروویو ال جی بهتر است که به دفترچه راهنمای مدل مربوطه نگاهی بیندازید. برخی از کلمات این مدل مانند یخ زدایی  یا  Defrost با سایر برندها و مدل ها مشترک است و تنها برنامه های مانند Steam CHef (قابلیت بخار پز کردن) و یا EZ clean (دکمه بو زدایی) فرق دارد.

پخت ترکیبی در مایکروویو چیست ؟

پخت ترکیبی در مایکروویو

پخت ترکیبی در مایکروویو چیست ؟ یکی از مهمترین و پرتکرارترین سوالات مخاطبان و اصطلاحات مایکروفر تلقی می شود که در بخش بالا و با اشاره به دکمه کامبی در مایکروویو توضیحاتی ارائه شد اما اگر به دنبال یک پاسخ کامل تر هستید بهتر است در ادامه با ما همراه شوید.

همان طور که گفته شد، 5 حالت برای این برنامه در نظر گرفته شده است که در ادامه و در راستای پاسخ به سوال پخت ترکیبی در مایکروویو چیست به ذکر این 5 حالت پرداخته شده است.

  1. مایکرو + گریل 1 ⇐ سرخ کردنی ها مانند سیب زمینی و ناگت مرغ و برشته کردن روی غذا
  2. مایکرو + گریل 2 ⇐ همانند مدل بالا اما تاثیر گریل کمتر است
  3. مایکرو + گریل3 ⇐ برای برشتگی از کف و نیاز به پایه
  4. مایکرو + گریل بالا + گریل پایین
  5. مایکرو + کانوکشن

4 و 5 برای غذاهای خمیری مانند کیک

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • سهراب | 01 آذر 1399 در 10:16 ب.ظ

    سلام دفترچه فارسیماکروفر 5133 موجود هست درصورت نیاز با شماره واتساپ 09353157070 تماس بگیرید