کاربرد اکسنت وال
دکوراسیون منزل

کاربرد اکسنت وال چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا همه ما دوست داریم هر از گاهی یک سری تغییرات کوچک اما متفاوت را در محیط ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا همه ما دوست داریم هر از گاهی یک سری تغییرات کوچک اما متفاوت را در محیط کار یا دکوراسیون منزل ایجاد کنیم. یکی از راهکار های جالب و موثر در طراحی داخلی هنگامی که قصد دارید زمان و هزینه کمتری را برای زیبا تر شدن دکوراسیون مد نظر خود انتخاب کنید استفاده از اکسنت وال است. یکی از دلایلی که طرفدار های این تکنیک را گسترش می دهد سادگی و در عین حال زیبایی آن است و همانطور که گفته شد هزینه های کمتری نسبت به طرح های دیگر دارد.

اکسنت وال چیست؟

کاربرد اکسنت وال

هنگامی که شما تصمیم به استفاده از اکسنت وال را دارید باید به نکاتی ریز اما مهم توجه کنید تا در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد نقطه ای مبهم و گیج کننده نشوید. در واقع قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که اکسنت وال چیست و چه کاربردی دارد ؟

معنی کلمه اکسنت یعنی برجسته کردن، تاکید کردن و کاربرد آن در طراحی داخلی به یک بخش شاخص و مهم اشاره دارد پس هنگامی که صحبت از اکسنت وال در طراحی داخلی می شود منظور یک دیوار شاخص است که تفاوت آن با چهار دیوار دیگر در یک محیط مشخص می شود. در واقع شما با انتخاب یک دیوار در خانه یا محل کار می توانید طوری روی آن طراحی کنید که از سایر دیوار ها متفاوت باشد حال این طراحی می تواند با رنگ  آمیزی یا نصب تابلو و یا ایجاد طاقچه یا ایجاد بافت های خاص و کار هایی نظیر آن باشد. هم چنین برای برجسته کردن این سطوح می توانید از انواع آجر و یا پنل های سه بعدی استفاده کنید.

دیوار شاخص در خانه

دیوار شاخص در خانه

بسیاری از افراد فکر می کنند که مناسب ترین دیوار برای اکسنت وال آن است که در بخش ابتدایی هر خانه مانند ورودی و … باشد اما این یک تفکر نادرست است زیرا باید دیواری را در نظر بگیرید که در معرض دید بیشتری باشند. معمولا در خانه دیوار هایی که رو به روی کاناپه، پشت تخت خواب و آن دسته از دیوار هایی که روی آن ها شومینه قرار دارد بسیار مناسب شاخص شدن هستند. دیوار هایی که روی آن ها در یا پنجره قرار دارند اصلا مناسب اکسنت وال نیستند زیرا نور موجود در طول روز موجب تفاوت رنگ در شبانه روز شده و همین مسئله یک ایراد بزرگ برای اکسنت وال محسوب می شود.

رنگ مناسب برای دیوار شاخص

برای داشتن یک اکسنت وال باید استفاده از رنگ هایی که بسیار خودنمایی می کنند را فراموش نکنید. رنگ هایی که سبب برجسته شدن دیوار مورد نظر می شوند می توانند کمک بسیاری در زیبایی بیشتر این طراحی داشته باشند پس ترس استفاده از رنگ های جیغ و یا روشن مانند زرد، نارنجی، قرمز، ارغوانی و سایر را کنار بگذارید و سعی به هماهنگی دکوراسیون خود با این دیوار ها داشته باشید.

طراحی های خاص در اکسنت وال

طراحی های خاص در اکسنت وال

بسیاری از اوقات فقط رنگ آمیزی ساده ایده مناسبی برای دیوار مورد نظر نخواهد بود اما شما می توانید با طرح های زیبا و متفاوت این دیوار را برای خود شاخص کنید. در واقع همیشه در چهارچوب عمل کردن ایده مناسبی نیست به طور مثال استفاده از سبک خطوط در هم ممکن است برای خانه ی شما مناسب تر از یک طرح ساده باشد یا رنگ هایی مانند ترکیب های متالیک شاید دکوراسیون شما را بهتر جلوه دهد.

خوب است بدانید برای داشتن اکسنت وال همیشه نیاز به رنگ آمیزی نیست در برخی موارد شما با نصب سنگ یا کاشی های طرح دار و یا حتی ساده نیز می توانید این نقطه کانونی را در منزل یا محیط کار خود به وجود بیاورید. هم چنین استفاده از قفسه های خالی یا ایجاد چهارچوب هایی به رنگ اصلی دیوار نیز می تواند برجستگی های متفاوت و زیبایی را روی دیوار ایجاد کند.

در بخش هایی از خانه که دیوار ها به رنگ خنثی هستند نیز می توان با رنگ هایی نظیر قهوه ای و یا کرم اکسنت وال را ایجاد کرد به طور مثال می توانید خطوطی صاف و دایره های نا منظم را با هم ترکیب کنید و دیوارتان را بیشتر در دید راس قرار دهید هم چنین می توانید دایره و خطوط را طوری رسم کنید که در اندازه های متفاوت از هم با فاصله و یا نزدیک به هم قرار گیرند.

ترکیب رنگ های مناسب در اکسنت وال

دیوار شاخص در خانه

در این قسمت چند ترکیب رنگ مناسب برای ایجاد یک اکسنت وال زیبا را به شما پیشنهاد می دهیم:

سفید-مشکی، صورتی-خاکی، سرمه ای-طلایی، آبی نفتی-سفید، طلایی-سفید، مشکی-طلایی، زرد-ارغوانی، سبز-طلایی، قرمز-کرم، کرم-قهوه ای و…..

البته در ایجاد اکسنت وال هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما از هر سبک و رنگ یا طرحی که به آن علاقه مندید می توانید استفاده کنید تا محیطی زیبا تر داشته باشید رنگ های گفته شده نیز در این راه می تواند کمک بیشتری به شما کنند.

هنگامی که دیوار های خانه شما روشن هستند برای ایجاد یک دیوار شاخص می توانید یک رنگ تیره را برای آن در نظر بگیرید و در صورتی که عکس این قضیه اتفاق افتاد باید رنگ روشن را انتخاب کنید. روش دیگر برای انتخاب رنگ دیوار شاخص می تواند ایده گرفتن از رنگ اجسام موجود در خانه به جز پرده و یا مبلمان باشد. با این کار تقریبا هماهنگی های لازم برای ترکیب رنگ ها را در بخش موجود انجام شده است.

ترکیب رنگ های مناسب در اکسنت وال

روش های گفته شده فقط چند از هزاران روش موجود برای طراحی اکسنت وال هستند و شما با ایده های دیگری نیز می توانید این طراحی ها را انجام دهید یکی دیگر از ایده های مناسب برای طراحی دیوار می تواند استفاده از تابلو های کوچک با تعدادی بالا که تقریبا یک دیوار را پر کرده است باشد.

و در آخر خوب است بدانید که اکسنت وال فقط برای اتاق خواب یا سالن پذیرایی طراحی نشده بلکه در نقاطی مانند دستشویی و حمام یا حتی آشپزخانه قابل اجرا خواهد بود. در محیط های کاری مانند شرکت ها دیوار های رو به روی درب های ورودی و یا در اتاق های کارمندان قسمت های پشت میز می تواند مکان های مناسبی برای ایجاد اکسنت وال باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟