آموزش

ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی به یک عضو جداناپذیر از خانه و زندگی مدرن امروزی تبدیل شده ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی به یک عضو جداناپذیر از خانه و زندگی مدرن امروزی تبدیل شده است. وظیفه مهم شستشوی لباس ها بر عهده این دستگاه است و به همین دلیل باید به خوبی از آن نگهداری کرد. برخی از افراد تصور می کنند که ماشین لباسشویی به دلیل سر و کار داشتن با آب و مواد شوینده نیاز به تمیز کردن ندارد. عدم جرم گیری درست ماشین لباسشویی می تواند به خود دستگاه و یا حتی لباس های شما آسیب بزند و به همین منظور در ادامه قصد داریم تا به سوال ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم پاسخ دهیم.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

شوینده و نرم کننده ­های به جا مانده و محیط گرم و مرطوب فضای مناسبی را برای رشد باکتری و کپک ایجاد می کند که مشکلاتی نظیر بوی فاضلاب ماشین لباسشویی را به همراه دارد.  پاسخ به سوالاتی نظیر ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ در ادامه آموزش داده شده که با مطالعه آن می توان مانع از کثیف شدن دیگ ماشین لباسشویی یا بدنه آن شد.

جرم گیری ماشین لباسشویی شامل مراحل مختلفی می شود که تمیز کردن اجزا و قطعات آن مانند لاستیک، محفظه جا پودی و درب بخشی از آن است که در مطلب نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ تلاش شده به بررسی هر کدام به صورت جداگانه پرداخته شود.

چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم ؟

چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم ؟

زیر لاستیک دور لباسشویی بستر خوبی برای رشد باکتری و کپک و همچنین جمع شدن پرز و مو است که در نهایت می تواند منجر به کثیفی لباس ها و یا حتی بروز حساسیت مانند خارش چشم، تنگی تنفس و … در افراد شود. پاسخ به سوال چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم می تواند تمام نگرانی های مربوط به این بخش را برطرف کند.

پیش از پاسخ به سوال چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم باید بدانید که بستن درب ماشین لباسشویی بلافاصله بعد از شستشو منجر به ایجاد کپک در دور لاستیک می شود. پس از شستشو لباس درب را باز بگذارید و به کمک یک پارچه کاملا آن را خشک کنید.

شستشو با آب سرد می تواند کپک زدن لاستیک دور درب لباسشویی را تشدید کند و توصیه می شود حداقل ماهی یک بار، لباس ها را با دمای بالای 60 درجه سانتی گراد بشورید. شستشو با آب داغ ضمن این که جرم ها را از بین می برد، خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارد.

با دو روش می توان لاستیک دور درب را تمیز کرد که به منظور پاسخ کامل به سوالاتی مانند ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم و یا نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ به بررسی هر دو روش می پردازیم. با استفاده از مواد شوینده شیمیایی و یا مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین و یا آب لیمو می توان این کار را به آسانی انجام داد.

تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و جوش شیرین

تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین یک دستیار همه فن حریف برای تمیز کردن انواع سطوح و لوازم هستند که خاصیت ضدعفونی کننده دارند و از این جهت تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و جوش شیرین پیشنهاد می شود. برای جرم گیری و ضدعفونی کردن لاستیک می توانید از هر دو ماده به صورت جداگانه استفاده کنید و یا حتی از ترکیب هر دو بهره ببرید.

برای تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه و جوش شیرین در ابتدا باید یک دوم پیمانه جوش شیرین و یک لیتر سرکه تهیه کنید و  در نهایت سرکه را در داخل محفظه ریخته و جوش شیرین را در زبانه بریزید و سپس با تنظیم دستگاه خود بر روی شستشوی طولانی مدت و دمای بالا، این کار را به خود لباسشویی بسپارید.

تمیز کردن لاستیک لباسشویی سامسونگ با آب لیمو ترش

تمیز کردن لاستیک لباسشویی سامسونگ با آب لیمو ترش یکی از روش های رایج است که طرفداران زیادی دارد زیرا آب لیمو ترش علاوه بر جرم گیری و از بین بردن کپک، برای خوشبو کردن لباسشویی نیز کاربرد دارد و می تواند طراوت و تازگی را به لباس های شما هدیه دهد که در نتیجه با مشکلاتی مانند بوی فاضلاب ماشین لباسشویی مواجه نخواهید شد. اگرچه مواد شوینده با رایحه های بسیار متنوع در بازار موجود هستند اما مطمئنا ضرر مواد طبیعی کمتر بوده و احتمال بروز حساسیت و انواع بیماری را کاهش می دهد.  ترکیب یک فنجان سرکه با یک چهارم فنجان آب لیمو ترش و اسپری کردن آن بر روی لاستیک بسیار موثر است اما اجازه دهید که ترکیب این دو مدتی بر روی لاستیک باقی بماند و در نهایت با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

بعد از معرفی روش های طبیعی و آموزش تمیز کردن لاستیک لباسشویی با آب لیمو ترش حالا وقت آن رسیده تا روش های جرم گیری لاستیک را مواد شوینده شیمیایی بررسی کنیم. برخی از افراد اعتقادی به استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن ندارند و روش های شیمایی را موثرتر می دانند البته نباید از این نکته غافل شد که راهکارهای طبیعی خطر کمتری را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید:

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست؟

تمیز کردن لاستیک لباسشویی سامسونگ با مایع سفید کننده

برای تمیز کردن لاستیک لباسشویی سامسونگ با مایع سفید کننده در ابتدا نیمی از یک فنجان مایع سفید کننده و نیمی آب تهیه کرده و چند قطره بر روی اسفنج بپاشید و سپس با اسفنج لاستیک را تمیز کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با یک حوله و یا دستمال آن را خشک کنید.  توجه داشته باشید که حتما از دستکش استفاده شود.

تمیز کردن لاستیک یکی از مراحل مهم است که توجه ویژه ای به آن در بخش نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ شده زیرا محلی است که بیشتر در معرض باکتری و رطوبت قرار دارد و احتمال نادیده گرفتن آن بالا است البته این مانع از آن نمی شود که به سوالاتی مانند چگونه جاپودری ماشین لباسشویی را تمیز کنیم ؟ نپردازیم.

چگونه جاپودری ماشین لباسشویی را تمیز کنیم ؟

سوالاتی مانند چگونه جاپودری ماشین لباسشویی را تمیز کنیم بارها از سوی مخاطبان مطرح شده و به عبارتی می توان گفت که ذهن اکثر کاربران را درگیر کرده است. نحوه تمیز کردن محفظه جا پودری ماشین لباسشویی طی چند مرحله ساده توضیح داده شده است.

  1. خاموش کردن لباسشویی و از برق کشیدن دو شاخه از پریز
  2. بیرون کشیدن محفظه جا پودری لباسشویی سامسونگ
  3. جدا کردن قطعات محفظه و تمیز کردن به کمک مسواک و آب گرم و پاک کردن مواد شوینده باقی مانده
  4. خشک کردن آن با دستمال و قرار دادن در جای خود

بهتر است که محفظه جاپودری لباسشویی سامسونگ را تنها با آب بشویید و در صورت استفاده از هر گونه مواد شوینده، پیش از قرار دادن لباس دکمه RINSE & SPIN  را بزنید تا به لباس آسیب نرسد.

تميز كردن فيلتر لباسشويي سامسونگ

تميز كردن فيلتر لباسشويي سامسونگ

فیلتر لباسشویی معمولا در پایین دستگاه قرار گرفته است و حداقل ماهی یک بار باید برای تميز كردن فيلتر لباسشويي سامسونگ اقدام کرد زیرا احتمال جمع شدن پرز و مو در این قسمت زیاد است و تمیز بودن آن با نحوه عملکرد و همچنین بوی لباسشویی ارتباط مستقیم دارد.

برای تميز كردن فيلتر لباسشويي سامسونگ در ابتدا باید ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از پریز بکشید و سپس در زیر لباسشویی یک حوله و یک ظرف به منظور تخلیه آب لباسشویی قرار دهید. بعد از بستن شیرهای آب به سراغ باز کردن پیچ های آب گرم و آب سرد بروید و با کمک یک کلید درپوش را به آرامی باز کنید.

به محض باز شدن درپوش اضطراری مخصوص تخلیه، آب خارج شده و در نهایت فیلترها را به بیرون بکشید. برای تميز كردن فيلتر لباسشويي سامسونگ می توان از سرکه بهره برد.  فیلترها را برای مدتی در ظرف حاوی سرکه قرار داده و سپس آن ها را با آب تمیز کنید. محل نصب فیلتر ها نیز نیاز به بررسی و تمیز کردن دارد و مطمئن شوید که آشغالی در آن گیر نکرده باشد.بعد از قرار دادن فیلتر ها در جای خود می توانید شیرهای آب گرم و سرد را باز کنید.

تمیز کردن محفظه دیگ ماشین لباسشویی

تمیز کردن محفظه دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

تمیز کردن محفظه دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ را نیز می توان به کمک سرکه و جوش شیرین انجام داد. تنها کافی است که  نصف پیمانه سرکه سفید را داخل محفظه مواد شوینده و نصف پیمانه جوش شیرین را داخل دیگ بریزید. با اجرای برنامه شستشو و تنظیم دما بر روی 60 درجه دیگر خیالتان بابت جرم گیری سوراخ های موجود در دیگ و ضدعفونی شدن و از بین رفتن بوی بد راحت می شود.

با توجه به متن بالا می توان با نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا شد و در واقع به راحتی پاسخ سوال ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم را دریافت کرد اما شرکت سامسونگ برای راحتی کاربران خود، یک فناوری جدید با عنوان سیستم اکو درام در محصولات خود به کار برده که به لطف آن، شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ امکان پذیر شده است و در ادامه به معرفی آن پرداخته می شود.

شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ

سیستم اکو درام ماشین لباسشویی سامسونگ

تجهیز ماشین لباسشویی های سامسونگ به فناوری Eco Drum Clean (سیستم اکو درام) کار کاربران را بسیار آسان تر کرده و تنها با فشار یک کلید می توان به شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ پرداخت. برای فعال کردن این قابلیت در ابتدا باید کلید پاور را زده و سپس گزینه اکو دارم را انتخاب کنید. با استفاده از قابلیت Drum Clean + می‎توانید بخش داخلی و در ماشین لباسشویی خود را کاملا تمیز نگه دارید. این قابلیت تا 99.9% از باکتری‌های تولیدکننده بو را بدون نیاز به مواد شوینده در داخل دیگ ماشین لباسشویی از بین می‎برد. پاشش پر قدرت آب داغ و سرعت چرخش بسیار سریع دیگ باعث می‎شود عمل تمیز کردن ماشین به راحتی انجام شود. در ضمن در صورت نیاز به تمیز کردن ماشین، این قابلیت آن را به شما اطلاع می دهد.در گام بعدی باید مقداری از جرم گیر ماشین لباسشویی سامسونگ را در داخل جا پودری دستگاه ریخته و درب را ببندید.

سیستم Eco Drum Cleaner

جرم گیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تمیز کردن لایه های آهکی و رسوب زدایی و البته براق کردن سطوح داخلی بسیار موفق عمل کرده و می تواند راندمان دستگاه را بالا ببرد.

پیش از تهیه جرم گیر ماشین لباسشویی سامسونگ حتما تحقیق کرده و از برندهای معتبر خریداری کنید زیرا عدم انتخاب درست می تواند به فلز و محفظه لباسشویی آسیب بزند.دما در هنگام شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ در حالت 70 درجه قرار دارد اما می توان زمان شستشو را به دلخواه و با توجه به شستشو روزانه تنظیم کرد. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده که چه زمانی از سیستم اکو درام استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که لباسشویی های سامسونگ مجهز به یک نشانگر هستند که در صورت نیاز به تمیز شدن، روشن شده و به کاربران هشدار می دهد.

روش استفاده از پودر جرم گیر لباسشویی سامسونگ

روش استفاده از پودر جرم گیر لباسشویی سامسونگ برای بسیاری از کاربران به یک دغدغه تبدیل شده است که پرداختن به آن در مطلب نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم الزامی است.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

برای جرم گیری ماشین لباسشویی می توان از یک بسته بهره برد که در فواصل زمانی 15 روزه تا یک ماهه می توان دو بار برای این کار اقدام کرد. روش استفاده از پودر جرم گیر لباسشویی سامسونگ بسیار راحت بوده اما دقت کنید که لباسی در داخل محفظه وجود نداشته باشد و دما بر روی 70 الی 90 درجه تنظیم شود که در مدل های مجهز به اکو درام به صورت خودکار بر روی 70 درجه قرار می گیرد. در نهایت پودر جرم گیر لباسشویی سامسونگ در بخش شستشوی اصلی جا پودری بریزید و بقیه امور را به دستگاه خود بسپارید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟