آموزش تعمیر یخچال فریزر
آموزش

آموزش تعمیر یخچال فریزر در خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزرها از جمله لوازم خانگی هستند که کاربرد فراوانی در آشپزخانه ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزرها از جمله لوازم خانگی هستند که کاربرد فراوانی در آشپزخانه دارند. این دسته از لوازم خانگی همانند بسیاری از لوازم خانگی بزرگ دیگر ممکن است به مشکل بر بخورند. در ادامه این مطلب قصد داریم آموزش تعمیر یخچال فریزر در منزل را برای شما بازگو کنیم.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال خانگی شاید برای بسیاری از افراد سخت به نظر برسد اما اگر به خوبی تعمیر یخچال در منزل را آموزش ببینید، می توانید به راحتی یخچال خانگی خود را تعمیر کنید. اکثر یخچال فریزرها دو عیب مکانیکی و الکتریکی دارند که در ادامه این مطلب قصد داریم تعمیر یخچال فریزر در منزل را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید:

علت سخت باز شدن درب یخچال فریزر چیست؟

آموزش تعمیر یخچال فریزر

برای این که یخچال فریزرتان را در منزل تعمیر کنید، لازم نیست تکنسین های حرفه ای را مطلع کنید. فقط کافیست خودتان آموزش تعمیر یخچال را فرا بگیرید تا به راحتی مشکلات آن ها درست شود و دیگر نیازی به هزینه های بالای تعمیر یخچال خانگی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات متداول در خرید یخچال که باید از آنها اجتناب کنید

نشت کردن یخچال

برخی مواقع ممکن است در کف آشپزخانه متوجه آب و نم شوید. نشت کردن یخچال یکی از مشکلات کم هزینه ی آن است که کاربران با فراگیری آموزش تعمیر یخچال می توانند به راحتی در خانه مشکلات یخچال فریزر خود را حل کنند. برای تعمیر نشت یخچال فریزر چندین راه حل وجود دارد که در ادامه به آن ها پراخته شده است.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

ابتدا لاستیک درب یخچال را چک کنید که به درستی فیکس شده باشد. اگر با شل شدن آن روبرو شدید فقط کافیست درزگیری که با آبگرم در تماس است را تمیز کنید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

سیستم دیفراست، وظیفه ذوب کردن یخ ها یا برفک ها را بر عهده دارد. آب حاصل از این ذوب شدن با مسیر تخلیه به سینی منتقل می ‌شود تا این آب موجب خنک شدن موتور یخچال شود. پس از مدتی ممکن است آشغال این مسیر تخلیه را مسدود کند. این مسیر تخلیه در هر یخچال جایگاه متفاوت دارد که شما می ‌توانید آن را در دفترچه یخچال پیدا کرده و آن را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید:

مشخصات بهترین و ارزان ترین لوازم خانگی های جهان

همچنین در صورت گرفتگی لوله ها، می ‌توانید از مخلوط آب و جوش شیرین برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده کنید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

برفک زدن لوله مکش تا کمپرسور و بالارفتن آمپر

در برخی موارد ممکن است لوله مکش تا کمپرسور یخچال فریزر شما برفک بزند و آمپر بالا برود. اینگونه مشکلات موجب می شوند که یخچال فریزر هنگام روشن شدن مدت زمان بیشتری طول بکشد تا کمپرسور آن روشن شود و همچنین صدای موتور زیاد می شود. اینگونه مشکلات به زیاد بودن گاز یخچال فریزر برمی گردد که برای رفع این مشکل و تعمیر یخچال خانگی خود می توانید گاز یخچال را کم کنید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

ممکن است بعد از خاموش شدن کمپرسور لوله مکش یخچال گرم شود و فشار قسمت مکش بالا برود و در نهایت دستگاه سرد نمی کند. این گونه مشکلات موجب می شوند که صدای موتور از حالت طبیعی خود خارج شود که دلیل آن از آب بندی افتادن سوپاپ ها است. کاربران برای حل این مشکل یخچال می توانند موتور کمپرسور را تعویض کنند و مراحل شارژ و گاز آن را مجددا انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید یخچال دست دوم و نکاتی که نمی دانید

کم بودن صدای فن موتور و کم شدن سرمای یخچال

در بعضی از روزها متوجه می شوید که سرمای یخچال فریزرتان کم شده و به خوبی مواد غذایی را سرد نمی کند یا مواد گوشتی را به خوبی یخ نمی کند و متوجه می شوید یخچال فریزرتان از نظر فنی صدای فن موتور کم یا به طور کامل قطع شده و در نهایت از سرما یخچال فریزر کم شده است.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

از جمله مشکلات یخچال جهت کم بودن سرمای داخلی آن می توان به آزاد شدن پروانه کندانسور از محور فن، گیر کردن وسیله ای به به پروانه کندانسور و رعایت نشدن فاصله ایمنی کندانسور با دیوار اشاره کرد. کاربران برای رفع این مشکلات می توانند گیر پروانه کندانسور را رفع کرده یا آن را بر روی محور فن محکم کنند و همچنین یخچال را با دیوار با فاصله قرار می دهند.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

اما در برخی موارد ممکن است کمپرسور کار کند ولی دستگاه همچنان به خوبی سرد نمی کند. مشکل می تواند از شکسته شدن لوله دهش کمپرسور از داخل پوسته کمپرسور باشد. برای حل این مشکل نیز کاربران می توانند کمپرسور را تعویض کنند و مراحل شارژ و گاز را مجددا انجام دهند.

در همین رابطه بخوانید:

چرا لامپ یخچال فریزر روشن نمی شود؟

سر و صدای زیاد یخچال

ممکن است متوجه شوید که یخچال فریزرتان به صورت غیر عادی سر و صدای زیادی تولید می کند اما این سر و صدا ناشی از پر کردن محفظه یخ ساز نیست و این سر و صدای زیاد کاملا غیر طبیعی است. برای کنترل سر و صدای زیاد یخچال فریزر اول سطح آن را تراز کنید. یخچالی هایی که نو هستند ابتدا تراز هستند ولی با گذشت زمان و جابه جایی ها ممکن است از تراز بودن در بیایند. بنابراین برای تراز کردن پایه های یخچال فریزر از آچار استفاده کنید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

همچنین برای کنترل و از بین بردن سر و صدای یخچال فریزرتان می توانید در زیر آن یک حصیر عایق صدا قرار دهید. این حصیر ها یا کف پوش های عایق صدا را می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید و آن ها را در زیر یخچال فریزرتان قرار دهید تا از ارزش و سر و صداهای اضافی یخچال جلوگیری کنید.

تنظیم یخساز یخچال فریزر

اگر یخساز به صورت خودکار هر 10 الی 15 دقیقه صدای آزار دهنده از خود تولید می کند، نشان دهنده آن است که نمی تواند به راحتی یخ تولید کند و این موضوع به خالی بودن مخزن آب یخچال بر می گردد. کاربران برای قطع کردن سر و صدای یخساز یخچال فریزر می توانند از کلید روشن و خاموش کردن آن استفاده کنند.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

بیش از حد سرد بودن یخچال فریزر

ممکن است در برخی موارد با بیش از حد سرد شدن یخچال مواجه شوید که برای رفع این مشکل می توانید عایق هوا را بررسی کنید. زمانی که هوا به صورت یکسره به داخل یخچال نفوذ می کند موجب می شود تا عایق هوا سرد باقی بماند. جایگاه این عایق هوا در میان محفظه های خنک کننده و انجماد قرار دارد که آن توسط ترموستات کنترل می شود. کاربران می توانند با در دست داشتن شماره مدل ترموستات خود به فکر تعویض ترموستات جدید باشند.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال قدیمی

در بسیاری از منازل یا محل کار هنوز هم یخچال های قریمی به چشم می خورند. یخچال های قدیمی نیز مانند یخچال های جدید یا هوشمند می توانند به مشکل بر بخورند که جای نگرانی نیست و ما در ادامه این مطلب به آموزش تعمیر یخچال قدیمی پرداخته ایم تا بسیاری از کاربران یخچال های قدیمی بتوانند از آن استفاده کنند.

تعمیر یخچال قدیمی نسبت به یخچال های امروزی راحت تر است اما پیدا کردن قطعات نوی آن ها می تواند بسیار دشوار باشد. تعمیر یخچال در منزل می تواند برای کاربران یخچال های قدیمی راحت تر باشد زیرا دیگر لازم نیست هزینه زیادی در قبال تعمیر یخچال خانگی خود بکنند.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

از جمله مشکلات یخچال های قدیمی می توان به بسته نشدن درب، جمع شدن آب کف یخچال، سرد نکردن یخچال، ایراد در موتور یا کمپرسور یخچال، تنظیم دمای آن و غیره اشاره کرد.

در همین رابطه بخوانید:

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر و راهکارهای رفع آن ها

تعمیر یخچال سامسونگ

برند نام آشنای سامسونگ در زمینه لوازم خانگی از جمله یخچال فریزرهای با کیفیت فعالیت خوبی دارد. یخچال های سامسونگ همانند تمامی یخچال های برندهای مختلف می توانند به مشکل بربخورند. تعمیر یخچال سامسونگ می تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد زیرا با توجه به سیستم ساختی که دارد هر کسی مسلط به تعمیر یخچال سامسونگ در منزل نیست.

آموزش تعمیر یخچال فریزر

کاربران برای تعمیر یخچال سامسونگ خود با خیالی راحت می توانند با تکنسین یا تعمیرکاران مختص این وسیله تماس بگیرند تا هم خیالشان از درست شدن یخچال فریزر خود راحت باشد و هم دردسر نیافتند.

جمع بندی

همانطور که می ‌دانید مشکلات یخچال فریزر ها به اینجا ختم نمی ‌شوند و مشکلات دیگری نیز می‌ تواند به وجود آید، به همین منظور ما برخی از این مشکلات را برای شما بازگو کردیم تا به راحتی بتوانید تعمیر یخچال در منزل را انجام دهید و یخچال فریزرتان را عیب یابی کنید. را برای عیب یابی در نظر گرفتیم تا خودتان بتوانید یخچال خود را عیب یابی کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟