انتخاب ساعت مناسب برای خانه
دکوراسیون منزل

انتخاب ساعت مناسب برای خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از بخش های اصلی در دکوراسیون منزل چیدمان روی دیوار است که تاثیر فراوانی ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از بخش های اصلی در دکوراسیون منزل چیدمان روی دیوار است که تاثیر فراوانی در زیبایی محیط خانه خواهد داشت. برای تزئین روی دیوار ها علاوه بر تابلو های مختلف روش دیگری نیز وجود دارد و آن هم انتخاب ساعت مناسب است. بسیاری از مردم هنگام چیدمان خانه و یا محل کارشان به این نکته توجه نمی کنند که مسئله ساعت و جای مناسب برای آن چه مقدار اهمیت دارد و از آن غافل می شوند و هر چیزی که دور شان باشند را به عنوان ساعت به دیوار می زنند اما در این دوره باید این موضوع را خوب بدانید که جز به جز هر وسیله ای که در محیط مورد نظر قرار می دهید تاثیر فراوانی در زیبایی آن مکان دارد.

چرا انتخاب ساعت مناسب مهم است؟

انتخاب ساعت مناسب

زمان یکی از مهم ترین بخش ها در زندگی هر شخص است پس باید با انتخاب ساعت مناسب برای منزل یا محیط کار خود به این امر مهم توجه کنید تا بتوانید برای فعالیت های روزانه خود برنامه ریزی کنید زیرا بدون برنامه ریزی کاری به خوبی انجام نمی شود و همه چیز آن طور که تصور می کنید نمی شود پس برنامه ریزی نقش مهمی در زندگی هر شخص دارد و از به همین دلیل ساعت بخشی از زندگی هر انسان  منظم محسوب می شود .همانطور که می دانید در چیدمان خانه انتخاب ساعت جزو آخرین فعالیت ها محسوب می شود زیرا باید با توجه به نوع دکوراسیون و محل نصب مورد نظر انتخاب شوند.

شاید این سوال ایجاد شود که هنگام خرید ساعت به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به چهار نکته اصلی باید توجه کنید:

ساعت دیواری یا ایستاده

ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که از چه مدل ساعتی می خواهید استفاده کنید. اگر قصد انتخاب ساعت ایستاده را دارید چه فضایی را برای آن در نظر گرفتید. هم چنین اگر فضای کافی برای ساعت ایستاده را ندارید به جای آن می توانید از ساعت دیواری استفاده کنید.

محل نصب

فرقی ندارد که شما از چه مدل ساعتی استفاده می کنید فقط قبل از انتخاب هر مدل شما باید محل نصب مورد نظرتان را مشخص کرده و سپس به دنبال آن ساعت خود را انتخاب کنید.

رنگ

انتخاب ساعت مناسب برای خانه

رنگ ساعت باید به گونه ای انتخاب شود که با مجموع رنگ های اطراف و به خصوص مبلمان  یک شکل نباشد تا به خوبی خود را نشان دهد معمولا اگر در قسمت های جنوبی خانه ساعت را نصب می کنید باید از رنگ های گرم و در قسمت شمالی خانه از ترکیب رنگ های سرد و خنثی استفاده کنید.

جنس ساعت

برای انتخاب جنس ساعت مورد نظر باید با توجه به سبک دکوراسیون خود به این فکر کنید که آیا یک ساعت دیواری بزرگ و یا ساعت دیواری چوبی مناسب خواهد بود!؟ همانطور که می دانید امروزه مدل های مختلفی از ساعت ها وجود دارد که با توجه به سبک خانه و جنس ساعت آن ها را انتخاب می کنید. در ادامه با چند نوع از این ساعت ها آشنا شوید:

ساعت دیواری فانتزی، ساعت‌ های گرد، ساعت ‌های چوبی، ساعت‌ های پلکسی، ساعت ‌های والتر، ساعت ‌های امگا، ساعت ‌های دو‌طرفه، ساعت ‌های پاندول ‌دار، ساعت ‌های دیجیتال، ساعت آینه‌ای، ساعت مدرن و ساعت کلاسیک و….

در واقع این دکوراسیون منزل شما است که تعیین می کند از چه سبک ساعت هایی برای منزلتان استفاده کنید تا زیبا تر به نظر برسد. درگذشته ساعت فقط برای مطلع شدن از زمان بود اما امروزه جزو یکی از اجزای دکوراتیو محسوب می شود که تاثیر زیادی در زیبایی و شیک شدن منزل دارد جالب است بدانید که مکان قرار گیری جای ساعت در فنگ شویی نیز تاثیراتی را به همراه دارد.

ساعت دیواری را کجا بزنیم؟

انتخاب ساعت مناسب برای خانه

یکی از سوال هایی که معمولا هنگام نصب ساعت ایجاد می شود همین مسئله است که باید با توجه به یک چهارچوب تهی انتخاب شود به طور مثال اگر قصد دارید روی یک دیوار خالی نصب کنید باید از ساعت دیواری بزرگ استفاده کنید تا نمای بهتری داشته باشد و در کنار آن از آینه های گرد و کوچک برای تزئین آن استفاده کنید. اگر قصد دارید در فضای باریک ‌روی ستون ها این عمل را انجام دهید باید از ساعت های کشیده و باریک استفاده کنید و اگر طرفدار ساعت های کوچک هستید بهتر است با جز های تزئینی دور تا دور آن را به یک روش مناسب طوری که زیاد شلوغ به نظر نرسد تا نقطه کانونی ما یعنی ساعت گم نشود تزئین کنید.

تفاوت ساعت مدرن و کلاسیک

انتخاب ساعت مناسب برای خانه

یکی از تفاوت های اصلی ساعت های مدرن و کلاسیک استفاده از قاب و محفظه های شیشه ای در سبک کلاسیک است. اما امروزه در ساعت های مدرن آزادی عمل در طراحی وجود دارد و معمولا هیچ قابی برای روی ساعت در نظر گرفته نمی شود. هم چنین معمولا ساعت های مدرن از جنس های فلزی هستند اما ساعت های کلاسیک و قدیمی از جنس چوب خواهند بود. معمولا پاندول های ساعت های قدیمی سر و صدای زیادی را به همراه دارند که در ساعت های مدرن این صدا ها بسیار کم شنیده می شوند.

جای ساعت ایستاده در منزل

جای ساعت ایستاده در منزل

معمولا جنس ساعت های ایستاده چوبی است و به دلیل وزن زیاد در طبقات اول هر خانه استفاده می شوند از این رو باید دقت کنید که در مکان هایی که مرطوب هستند از این ساعت ها استفاده نکنید به طور مثال راهرو های ورودی اصلا مکان مناسبی نیست اما در نشیمن و کنج اتاق پذیرایی می توانید از این ساعت ها استفاده کنید تا زیبایی بیشتری را در خانه خود ایجاد کنید.

البته راهرو های داخل خانه که دیگر فضایی برای میز و اجزای دکوری دیگر ‌ندارند محل مناسبی برای ساعت های ایستاده هستند. نکته بعدی محل دید است باید در مکانی قرار دهید تا از هر چند جهت قابل رویت باشد معمولا ساعت های ایستاده که از جنس چوب و به رنگ قهوه ای هستند مناسب خانه هایی با سبک کلاسیک و آن دسته از ساعت هایی که به رنگ های روشن تر مانند سفید هستند برای خانه های مدرن زیبا تر دیده می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟