آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی
آموزش

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از افراد هستند که اطلاعی از شستن کفش در ماشین لباسشویی ندارند و وقت ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بسیاری از افراد هستند که اطلاعی از شستن کفش در ماشین لباسشویی ندارند و وقت خود را ساعت ها برای شستن کفش و کتانی های کثیف می گذارند. ممکن است در یک روز تعطیل به کوهنوردی رفته باشید و وقتی به خانه رسیدید متوجه شوید که کتانی هایتان گلی و کثیف هستند و وقت کافی برای شستن آن ها با دست ندارید. جای نگرانی نیست و لازم به ذکر است که بدانید از این به بعد شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی برای شما امکان پذیر خواهد بود. در ادامه این مطلب ما به آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی پرداخته ایم.

راهنمای آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید کفش ها یکی از اساسی ترین نیازها در پوشش افراد است. کفش ها در مدل های مختلفی وجود دارند که هر فردی مطابق با نیازی که دارد به تهیه و پوشیدن آن ها می پردازد. برای برخی از افراد که با شستن کفش در ماشین لباسشویی آشنایی دارند ممکن است است فقط فکر کنند که شستن کفش اسپرت در ماشین امکان پذیر است و شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی کاری غلط است.

بیشتر بخوانید:

ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید و امری واضح است کفش هایی که جنس پارچه ای دارند و ورزشی هستند به راحتی می توان آن ها را در ماشین لباسشویی شست. شستن کفش اسپرت در ماشین بسیار ساده است زیرا جنس کفش های اسپرت پارچه ای بوده و به راحتی میتوان آن ها را در ماشین لباسشویی قرار داد و شست.

آیا می توان کفش ها را در ماشین لباسشویی شست؟

زمان شستن کفش ها که می رسد سوالی که فکر بسیاری از افراد را درگیر می کند این است که آیا می توان کفش ها را در ماشین لباسشویی شست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله می توان آن ها را با دستگاه شست ولی ابتدا باید در نظر داشت که چه مدل کفش و چه جنس کفشی را قرار است با ماشین بشویید؟

بیشتر بخوانید:

با طرز استفاده صحیح از جاپودری لباسشویی آشنا شوید

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

به عبارتی باید گفت که شستن هر کفشی با لباسشویی بستگی به جنس و مدل آن دارد. برای مثال شما نمی توانید کفش های پولکی، مجلسی یا پاشنه دار را در ماشین لباسشویی قرار دهید. اما می تواند به شستن کفش اسپرت، کتانی و پارچه ای در ماشین لباسشویی فکر کنید.

شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی

ممکن است بیشتر مواقع با کثیف شدن کفش های چرم، جیر و نوبوک به شستن کفش چرم در ماشین لباشسویی فکر کنید ولی نمی دانید که آیا شستن آن در ماشین لباسشویی کاری درست است یا خیر؟ اما بسیاری از انواع و مدل‌ های دیگر کفش ها را می توان در ماشین لباسشویی شست. مثلا شستن کفش ‌اسپرت و کتانی یا شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی کاملا امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:

خرید مینی واش ضرورت دارد؟/مشخصات و قیمت انواع مینی واش

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

اما شستن کفش چرم در ماشین لباشسویی توصیه نمی شود و بهتر است این دسته از کفش ها را با پاک کننده های مخصوص کفش چرم تمیز کنید یا در نهایت آن ها را به خشکشویی هایی که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند ببرید.

توجه داشته باشید در برخی از کفش ها برچسب شست و شو با دست یا hand wash only وجود دارد که شما می توانید نیز این دسته از کفش ها را در ماشین لباسشویی بشویید و دستگاه را بر روی برنامه شست و شوی دستی تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست؟

برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر با برنامه های ماشین لباسشوییتان آشنا باشید و تسلط کامل بر روی برنامه ها و کاربردهای آن ها در زمان شست و شو داشته باشید حتما به برنامه شستن کفش در دستگاه بر خورده اید. اکثر ماشین های لباسشویی از این برنامه ها برخوردار هستند. برنامه شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ نیز وجود دارد.

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

کاربران ماشین لباسشویی می توانند با پیدا کردن برنامه شست و شوی کفس در ماشین لباسشویی به شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازند و از شستن کفش هایشان در دست راحت شوند. همچنین خیالشان از شستن کفش هایشان در ماشی لباسشویی راحت باشد زیرا هیچ آسیبی به کفش ها نمی زند.

برنامه های ماشین لباسشویی ال جی

اگر کاربر محصولات کمپانی کره ای ال جی هستید، لازم است با برنامه های ماشین لباسشویی ال جی آشنا شوید تا در صورت استفاده از آن به مشکلی بر نخورید و هر لباسی را با توجه به برنامه مخصوص خود بشویید.

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

برای مثال اگر شما با برنامه های ماشین لباسشویی ال جی آشنا نباشید نمی دانید هر لباس را چگونه و با چه برنامه ی مناسبی بشویید. یا حتی از کدام برنامه برای شستن کفش اسپرت یا شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی استفاده کنید. پس با آشنایی درست و دقیق با برنامه های ماشین لباسشویی می توانید به درستی از آن استفاده کنید و به مشکلی بر نخورید.

بیشتر بخوانید:

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به چه علت است؟

خرید ماشین کفش شویی

با گذشت زمان و پیشرفت علم ما آماده اختراع، تولید و عرضه بسیاری از لوازم خانگی هستیم. وقتی حرف از شستن کفش ها در ماشین لباسشویی می شود حتما به این موضوع فکر می کنیم که اگر به خرید ماشین کفش شویی بپردازیم می توانیم نتیجه ی بهتری از شستن کفش هایمان بگیریم.

از آن جایی که نمی دانیم ماشین کفش شویی در بازار لوازم خانگی وجود دارد یا خیر؟ شستن کفش ها در ماشین لباسشویی ساده تر به نظر می رسد. اما اگر بتوانیم به خرید ماشین کفش شویی برسیم در شستن کفش، کتانی و کفش های پارچه ای راحت تر می شویم.

نحوه شست و شوی کفش در ماشین لباسشویی

اگر به فکر شستن کفش در ماشین لباسشویی هستید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید ما به صورت مرحله به مرحله برای شما بازگو می کنیم. قبل از هر کاری برای قرار دادن کفش درون دیگ ماشین لباسشویی به چندیدن وسیله کاربردی نیاز دارید که در به خوبی تمیز شدن کفش در لباسشویی نقش بسزایی را ایفا می کنند.

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

این وسایل عبارتند از کیسه پارچه ای، مایع شوینده لباسشویی، یک برس یا مسواک و حوله غیر قابل استفاده ی شخصی یا کهنه.

برای شروع بند و کفی کفش ها بیرون بیاورید. برای شستن بند کفش ها می توانید آن ها را هم در ماشین لباسشویی و هم در دست بشویید. اگر کف کفشتان خیلی کثیف بوده و پر از گل و خاک است می توانید با استفاده از برس یا مسواک آن ها را بزدایید.

پس از گرفتن خاک و گل اضافی کف کفش می توانید آن ها را درون یک کیسه ی پارچه ای قرار دهید. کیسه را به همراه چندین لباس یا حوله درون دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید.

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

درجه ی ماشین لباسشویی را بر روی لباس های حساس و لطیف تنظیم کنید و از آب سرد و چرخش آهسته برای شستن آن ها استفاده کنید. برای اضافه کردن مواد شوینده هنگام شستن کفش ها بهتر است از مایع شوینده مصرف کرده زیرا پودرهای شست و شو نتوانند به خوبی حل شوند.

پس از اینکه چرخه شست و شو به پایان رسید کفش ها را از درون کیسه بیرون بیاورید و جایی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید تا به زودی خشک شوند و به همین سادگی می توانید با آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی به تمیز کردن آن ها بپردازید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟