یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر
آموزش

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر چه دلایلی دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزر یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی بزرگ است که در ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال فریزر یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی بزرگ است که در آشپزخانه از آن استفاده زیادی می شود. یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر یکی از مشکلات افراد هنگام استفاده از این دستگاه بوده که بسیار ناراحت کننده است زیرا شما کلی وقت و هزینه صرف خرید مواد غذایی کرده اید و با وجود این مشکل ممکن است درصد زیادی از مواد غذایی تازه و سالم را از دست بدهید.

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر چیست؟

یخ زدن خوراکی ها و اغذیه در یخچال دلایل فراوانی دارد که بسیاری از افراد را درگیر خود می کند. شما برای رفع این مشکل اول باید آن را شناسایی کنید که بروز این مشکل می تواند از خرابی قطعات یخچال فریزر یا آسیب دیدن موتور آن باشد.

ممکن است شما هنگام باز کردن یخچال و برداشتن مواد غذایی، متوجه شوید که آن ها یخ زده اند و دیگر قابل استفاده نیستند. این مشکل بسیار ناراحت کننده است زیرا شما در آن لحظه به آن مواد غذایی احتیاج داشته و اکنون آن را از دست داده اید. یا ممکن است بطری های نوشیدنی آب، نوشابه و دوغ را جهت خنک شدن و نوشیدن با وعده های غذایی داخل یخچال قرار داده اید ولی هنگام برداشتن آن ها متوجه می شوید که بطری های نوشیدنی یخ زده اند.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی مشکلاتی که باعث یخ زدن خوراکی ها و وسایل داخل یخچال فریزر می شوند، بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

علت برفک زدن یخچال چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

خراب شدن ترموستات یخچال فریزر

وظیفه ترموستات در یخچال فریزر تشخیص دما و انتقال آن به کنترل برد است که اگر این وسیله حیاتی یخچال خراب شود قادر به تشخیص درست دما نخواهد بود و در نهایت سرمای زیادی را تولید می کند. برای اینکه از سالم بودن ترموستات یخچال فریزر مطمئن شوید باید از یک مولتی متر استفاده کرده و آن را بررسی کنید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

خراب شدن کنترل برد یخچال فریزر

همانطور که گفته شد ترموستات دمای یخچال را تشخیص داده و آن را به کنترل برد انتقال می دهد، پس از آن کنترل برد به کمپرسور و یا اوپراتور دستور تولید سرما را می دهد. اگر قطعه ای از کنترل برد دچار مشکل شود دستور تولید سرمای زیادی را دریافت می کند و موجب یخ زدن خوراکی ها و وسایل داخل یخچال فریزر می شود. برای بررسی کنترل برد نیز می توانید از مولتی متر استفاده کنید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

عدم تنظیم دمای یخچال فریزر

یخچال فریزر جهت خنک و سالم نگه داشتن مواد غذایی، خوراکی ها و وسایل داخل خود به دمای متعادل نیاز دارد. گاهی ممکن است به اشتباه دمای یخچال فریزر را بالا ببرید و متوجه آن نشوید. همیشه سعی کنید ابتدا به چک کردن دمای یخچال فریزر بپردازید و در صورت درست بودن آن به موارد دیگر نگاهی بیاندازید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

خراب شدن دمپر در یخچال فریزر

با توجه به فاصله زمانی تنظیم شده با موتور باز شده، دمپر هوای سرد را به درون یخچال هدایت می کند. اگر خروجی هوای سرد (دمپر) به طور کامل باز بماند و یا فاصله ی زمانی آن ها دچار شود سرمای زیاد به داخل یخچال فریزر نفوذ می کند و موجب یخ زدن مواد غذایی و خوراکی در یخچال می شود. برای رفع خرابی دمپر می توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

ایجاد مشکل در عملکرد کمپرسور یخچال فریزر

کمپرسور در یخچال فریزر وظیفه دارد تا سرما را تهیه کرده و آن را منتقل کند. گاهی ممکن است کمپرسورها خراب شوند و سرمای فریزر را به داخل یخچال منتقل کنند. این عمل باعث می شود تا اغذیه و وسایل درون یخچال منجمد شوند. به این نکته توجه داشته باشید که وجود سرمای زیاد در یخچال و ادامه داشتن آن به صورت متوالی موجب خراب شدن بیشتر یخچال فریزر می شود.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

علت یخ زدن جامیوه ای یخچال

یخ زدن جا میوه ای یخچال موجب می شود ما بسیاری از میوه های تازه و سالممان را از دست بدهیم و به دنبال علت یخ زدن جا میوه ای یخچال باشیم. ممکن است شما مهمانی ناخوانده داسته باشید و برای پذیرایی از آن به آوردن میوه و شیرینی بپردازید ولی هنگام باز کردن محفظه ی جا میوه ای با میوه های یخ زده در آن جا مواجه شوید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

از علت یخ زدن جامیوه ای یخچال می توان به خرابی ترموستات، خرابی سنسور، تنظیم نبودن دمای یخچال، خرابی برد الکترونیکی اصلی، خرابی و ایراد در دریچه دمپر و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین یخچال فریزر ایرانی در بازار لوازم خانگی

علت یخ زدن داخل یخچال اسنوا

اگر کاربران یخچال فریزر برندهای مختلفی هستید و با مواد غذایی یخ زده مواجه می شوید. فرقی نمی‌ کند که به دنبال علت یخ زدن وسایل در یخچال معمولی هستید یا می ‌خواهید علت یخ زدن داخل یخچال اسنوا و علت یخ زدن داخل  یخچال بوش را بدانید. در هرصورت پای یکی از قطعات دمپر ورودی هوا، سنسور دما، کنترل برد، ترموستات یا برد اصلی در میان است.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

اختلال در عملکرد یکی از این قطعات می ‌تواند علت یخ زدن داخل یخچال اسنوا باشد که شما با بررسی مشکلات یاد شده در موارد فوق و رفع آن های می توانید از این موضوع به خلاصی دست یابید.

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر و راهکارهای رفع آن ها

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ

وقتی با مشکل انجماد موادغذایی در یخچال فریزرها مواجه می شوید فرقی نمی کند که کاربر یخچال کدام برند باشید. اگر به دنبال علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ هستید همانند برندهای دیگر فقط باید به چک کردن موارد بالا بپردازید و در صورت برخورد با هر کدام به رفع یا تعویض آن ها پرداخته شود.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ یا علت یخ زدن داخل  یخچال بوش می تواند اختلال در عملکرد قطعات نام برده داشته باشد. پس اگر شما کاربر یخچال سامسونگ هستید فقط باید به بررسی مشکلات یاد شده بپردازید و در صورت عدم تعمیر آن ها با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید یخچال دست دوم و نکاتی که نمی دانید

علت یخ زدن میوه در یخچال الکترواستیل

از علت یخ زدن میوه در یخچال الکترواستیل علاوه بر موارد یاد شده می توان به چسبیدن مواد غذایی به دریچه یخچال اشاره کرد. در پشت یخچال دریچه ای وجود دارد که هوای سرد تولید شده را به درون کابین یخچال می فرستد. سعی کرده از فاصله قرار گیری مواد غذایی نسبت به این دریچه اطمینان حاصل شود زیرا در صورت مجاورت مواد غذایی با این دریچه احتمال یخ زدگی آن ها بالا خواهد بود.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

پس توجه داشته باشید برای رفع علت یخ زدن میوه در یخچال الکترواستیل علاوه بر مواردی مانند خرابی دمپر ورودی هوا، سنسور دما، کنترل برد، ترموستات یا برد اصلی به چسبیدن مواد غذایی به دریچه یخچال نیز توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات متداول در خرید یخچال که باید از آنها اجتناب کنید

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک

برفک زدن یخچال امری شایع در یخچال های قدیمی است اما علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک ممکن است برای بسیاری از افراد عجیب برسد اما ما قصد داریم تا این علت را جویا شویم و به رفع آن بپردازیم.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر

از علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک می توان به نامناسب بودن محل یخچال، عایق بندی نامناسب یخچال، هیتر(المنت)، تایمر، کلید اتصال هیتر، کندانسور و غیره آن اشاره کرد. شما برای رفع این مشکل ابتدا باید به پیدا کردن ایراد بپردازید و در نتیجه اگر از آن اطمینان حاصل کردید می توان آن را تعمیر کنید.

بیشتر بخوانید:

علت سخت باز شدن درب یخچال فریزر چیست؟

نحوه تمیز کردن و از بین بردن برفک فریزر

ابتدا یخچال را از برق بکشید و تمامی مواد غذایی داخل آن را تخلیه کنید. اگر کاربر یخچال فریزری هستید که باید به صورت دستی تمیز شود پس به تمیز کردن یخ های آن از قسمت فریزر بپردازید. همچنین می توانید ظرفی را پر از آب گرم کنید و در داخل آن ها قرار دهید و در آن را ببندید و سپس پنکه در هوای گرم روبروی فریزر باز روشن کنید. تا به سرعت یخ ها آب شوند. البته برای رعایت مسائل ایمنی پنکه را روی صندلی پلاستیکی بالاتر از سطح زمین قرار دهید تا با آب تماس نداشته باشد و مشکل ایجاد نشود.

زمانی که یخ ها آب شدند زمان آن است که تمیز کردن داخل دستگاه را شروع کنید. یک مایع تمیز کننده با یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین را به نسبت یک چهارم پیمانه آب درست کرده و با اسفنجی نرم تمام محیط داخلی یخچال یا فریزر را با آن محلول تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش تعمیر یخچال فریزر در خانه

درب یخچال را ببندید و آن را به برق بزنید تا روشن شود اما برای گذاشتن مواد غذایی درون یخچال و فریزر عجله نکنید زیرا فضای داخلی یخچال به خوبی خنک نشده و بعد از گذشت نیم ساعت می توانید مواد غذایی و خوراکی ها را درون یخچال قرار دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟