تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون
آموزش

با نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون آشنا شوید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه با پیشرفت علم و فناوری لوازم خانگی به روز شده اند و از نظر ظاهری و ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه با پیشرفت علم و فناوری لوازم خانگی به روز شده اند و از نظر ظاهری و فناوری نیز تغییر شکل داده اند. تلویزیون ها از جمله مهم ترین لوازم خانگی هستند که وجود آن ها در هر خانه ای یافت می شود. از آن جایی که افراد برای نظافت و پاکیزگی به تمیز کردن خانه و کاشانه خود می پردازند، تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون از کارهایی بوده که درست انجام دادن آن دغدغه بسیاری از افراد است.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

افرادی که به دیدن تلویزیون و برنامه های تلویزیونی علاقه دارند و بیشتر وقت خود را هنگام حضور در خانه صرف تماشای تلویزیون می کنند تمیز بودن صفحه نمایش تلویزیون برایشان بسیار مهم است. ممکن است در طول هفته خواسته یا ناخواسته توسط اعضای بزرگ و کوچک خانه اثر انگشت و کثیفی بر روی تلویزیون باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

معرفی فناوری های تلویزیون به منظور خریدی آسان تر/بخش اول

همانطور که گفته شد نظافت و پاکیزگی خانه بسیار حائز اهمیت است و افراد خانواده یک روز در هفته را به تمیز کردن خانه می پردازند. تمیز کردن تلویزیون و صفحه نمایش آن نیز بسیار مهم است زیرا تلویزیون در مرکز خانه و در معرض دید قرار دارد. بسیاری از افراد هنگام تمیز کردن تلویزیون از دستمال پاک کننده تلویزیون و اسپری تمیز کننده تلویزیون استفاده می کنند تا به خوبی انواع لکه ها و خط و خش را از بین ببرند.

تمیز کردن صفحه نمایش

اما برخی دیگر از افراد هستند که از وجود اسپری تمیز کننده تلویزیون اطلاعی ندارند و به راحتی به تمیز کردن تلویزیون با دستمال های معمولی می پردازند. تمیز کردن هر وسیله ای دارای یک سری مراحل و نکات است که تلویزیون از این قاعده مستثنا نیستو مخصوصا امرزوه که تلویزیون ها هوشمند شده اند و مراقبت از آن ها بیشتر از قبل شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی از نحوه تمیز کردن تلویزیون و صفحه نمایش های حساس آن ها را برای شما بازگو کنیم تا در صورت تمیز کردن ان ها به مشکلی بر نخورید و نتیجه کار خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع فناوری های تلویزیون و تکنولوژی های نو/بخش دوم

چگونه صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی رو پاک کنیم؟

هنگام پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون، این که نمایشگر آن از چه فناوری بهره می برد، بسیار حائز اهمیت است زیرا افراد با استفاده از مواد شوینده و دستمال های نامناسب ممکن است به صفحه نمایش آن آسیب بزنند. افرادی که کاربر تلویزیون هایی با فناوری ال ای دی هستند، وقتی برای اولین بار دست به تمیز کردن این دستگاه زده اند حتما این سوال برایشان پیش آمده که چگونه صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی رو پاک کنیم؟

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

برای پاسخگویی به سوال چگونه صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی رو پاک کنیم؟باید گفت که تمیز کردن آن کار سختی نیست و فقط به یک سری وسیله و نکات مهم باید توجه کرد تا به مشکلی بر نخورد. فرقی نمی کند هدف شما از بین بردن خش تلویزیون ال ای دی باشد یا کثیفی های آن را پاک کنید. مهم این است که کاربر هر تلویزیون با هر فناوری صفحه نمایش باشید باید هنگام تمیز کردن و پاک کردن آن نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید.

برای پاک کردن این دسته از لوازم خانگی همیشه از دستمال های میکرو فیبر استفاده کنید. دستمال میکرو فیبر گرد و غبار و کثیفی های صفحه نمایش تلویزیون و پشت آن را به خوبی تمیز می کند. همچنین می توانید از فروشگاه های مربوطه به خرید دستمال های پاک کننده لوازم الکترونیکی و اسپری تمیز کننده تلویزیون بپردازید.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

ابتدا تلویزیون را از پریز برق بکشید. برای پاک کردن از صفحه نمایش تلویزیون شروع کنید. دستمال مخصوص تلویزیون را آغشته به اسپری تمیز کننده تلویزیون کنید و بر روی نمایشگر بکشید و جهت از بین بردن لکه ها در یک راستا دستمال را تکان دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که هرگز اسپری را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش نپاشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 32 اینچی سال 2020 معرفی شدند

در برخی موارد ممکن است شما به اسپری های تمیز کننده تلویزیون دسترسی نداشته باشید اما محلول های خانگی هستند که می تواند جهت پاک کردن تلویزیون ها از ان ها استفاده کرد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها پرداخته شده است.

تمیز کردن تلویزیون

در 99 درصد از موارد یک دستمال میکروفیبر به تنهایی برای پاک کردن تلویزیون کافی است. اما شاید کودک شما هنگام غذا خوردن و مشاهده تلویزیون به صورت اتفاقی به صفحه نمایش آن دست بزند و یک لکه ی سخت بر روی نمایشگر ایجاد کند.

در چنین شرایطی نباید انتظار داشت دستمال مخصوص تلویزیون به ‌تنهایی لکه ‌های سخت را پاک کند. در این شرایط پیشنهاد می شود دستمال پاک کننده تلویزیون را با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید مرطوب کنید. نسبت هر یک از این مواد ‌باید 50 درصد باشد و دستمال را به آرامی بر روی صفحه نمایش حرکن دهید.

اگر به اسپری های مخصوص پاک کننده تلویزیون دسترسی ندارید می توانید از آب استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که هرگز آب را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید. ابتدا آب را درون اسپری بریزید و یک دستمال مخصوص تلویزیون مانند دستمال میکرو فیبر یا دستمال پاک کننده لوازم الکترونیکی را آغشته به آب کنید. سپس ان را بر روی تلویزیون بکشید. اما سعی کنید حتما از اسپری تمیز کننده تلویزیون استفاده کنید زیرا باعث افزایش طول عمر صفحه نمایش تلویزیون می شود.

یکی دیگر از روش های پاک کردن تلویزیون بدون استفاده از اسپری های مخصوص، محلول سکه و آب است. از محلول سرکه و آب جهت تمیز کردن صفحه نمایش های بسیار کثیف استفاده می شود. اما این روش را به عنوان آخرین راه حل برای پا کردن کثیفی های زیاد تلویزیون استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مزیت‌های تلویزیون‌های بزرگ

برای پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون از کارهایی مانند استفاده از شیشه پاک کن ها، الکل و استون خودداری کنید. زیرا این مواد شوینده یا محلول ها حاوی آمونیاک یا اتیل کلرید هستند و باعث می شوند طول عمر و کیفیت تصویر تلویزیون کاهش یابد.

یکی دیگر از نکاتی که باید حین تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون به آن دقت کنید فشار ندادن صفحه نمایش آن است. وقتی قصد دارید از شر لکه‌ های روی نمایشگر خلاص شوید، به هیچ عنوان به صفحه فشار وارد نکنید، زیرا  این کار ممکن است به آن ‌ها آسیب بزند. سعی کنید با مرطوب کردن بیشتر لکه‌ ها آن ها را پاک کنید.

در نهایت گفتنی است که وقتی به طور کامل صفحه نمایش، پشت و قاب تلویزیون را تمیز کردید حتما برای اینکه هیچ گونه رطوبتی روی صفحه تلویزیون باقی نماند، از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید و به آرامی روی صفحه را پاک کنید.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

دقت کنید که قاب تلویزیون مکان مناسبی برای تجمع مایعات و رطوبت است که می ‌توانند باعث آسیب رساندن به وسایل الکتریکی شوند. بهتر است وقتی تلویزیون را تمیز کردید 1 الی 2 ساعت آن‌ را روشن نکنید تا هر رطوبتی که دارد خشک شود.

تمیز کردن تلویزیون

تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

ریموت‌ کنترل ها به سرعت چربی های پوست، گرد و خاک و خرده آشغال ها را جذب می کنند و زود کثیف می شوند. تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون به صورت مداوم باعث می شود تا آن ها همیشه سالم باشند و بهینه کار کنند و هم اینکه از جمع شدن جرم و میکروب جلوگیری می شود.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

برای پاک کردن ریموت کنترل از یک دستمال مرطوب یا گوش پاک مرطوب استفاده کنید و آن ها را با دقت بین دکمه ها بکشید تا هر گونه کثیفی را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه که باید از نگهداری لوازم خانگی بدانید!/بخش دوم

تمیز کردن بلندگوهای تلویزیون

برای پاک کردن بلندگوها می توانید از جاروبرقی استفاده کنید. اگر بلندگوی تلویزیون دارای پوشش جدا نشدنی بود می توان از روی پوشش آن را جاروبرقی کشید یا از رول هایی که برای از بین بردن پرز و موی روی لباس استفاده کنید  اما اگر دارای پوشش جدا شونده است می توانید پوشش را جدا کرده و آن را جاروبرقی بکشید.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

همچنین از یک دستمال میکروفیبر مرطوب و بدون پرز می توانید برای تمیز کردن بلندگوهایی که سطحی سخت دارند، استفاده کرده و سپس سطح بلندگو را خشک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • علی | 11 آبان 1399 در 2:32 ب.ظ

    Just SONY

    این یه OLED حیرت انگیز و هیولاس‌ از غول تلویزیون سازی جهان سونی کبیر.