تمیز کردن جاروبرقی
آموزش

نکاتی از تمیز کردن جاروبرقی که نمی دانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی یکی از کاربردی ترین لوازم خانگی به شمار می رود که افراد جهت تمیز ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی یکی از کاربردی ترین لوازم خانگی به شمار می رود که افراد جهت تمیز کردن خانه، آشپزخانه و اتاق ها از این دستگاه استفاده می کنند. تمیز کردن جاروبرقی ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد ولی همانطور که می دانید نظافت جاروبرقی، این وسیله کاربردی از مهم ترین کارها محسوب می شود و کاربران جاروبرقی باید هر چند ماه یکبار آن را تمیز کنند تا در طولانی تر شدن عمر آن نقش بسزایی داشته باشند.

از تمیز کردن جاروبرقی چه می دانید؟

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد نظافت جاروبرقی برای طولانی تر شدن عمر آن تاثیر بسزایی دارد و کاربران موظف به تمیز کردن این لوازم خانگی برقی هستند تا در مدت زمان طولانی تری به استفاده از آن بپردازند. از مهم ترین لوازم نظافت در منزل می توان به جاروبرقی ها اشاره کرد زیرا این وسیله کاربردی در تمیز کردن خانه نقشه مهمی دارد و به سرعت عمل افراد کمک فراوانی می کند.

بیشتر بخوانید:

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

تمیز کردن جاروبرقی

علت کم شدن مکش جاروبرقی

زمانی که شما به نظافت جاروبرقی خود اهمیت ندهید، نباید از آن توقع مکش بالایی داشته باشید. بسیاری از افراد هستند که نمی دانند باید جاروبرقی خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنند و در صورت روبرو شدن با قدرت مکش پایین این سوال برایشان پیش می آید که علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟ چه چیزی باعث شده تا جاروبرقی همانند روزهای اول قدرت تمیزکنندگی نداشته باشد؟

تمیز کردن جاروبرقی

علت کم شدن مکش جاروبرقی به عوامل مختلفی مانند توان موتور و غیره بستگی دارد. اگر با قدرت مکش ضعیف جاروبرقی تان روبرو شدید نگران نباشید و موارد زیر را حتما بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

سیر تحول جاروبرقی از گذشته تا امروز
  • تنظیم نبودن دستگاه
  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • خرابی موتور
  • نشتی هوا از اتصالات

تمیز کردن جاروبرقی

حالا به نظافت جاروبرقی می رسیم، ابتدا باید جاروبرقی را در یک محیط باز و دارای تهویه جهت تمیز کردن قرار دهیم زیرا تمیز کردن آن با گرد و خاک فراوان همراه است.

جاروبرقی کثیف را از برق بکشید و تمامی قسمت های آن را مانند فیلتر، کیسه آشغال و غیره را از هم جدا کنید.

بیشتر بخوانید:

جاروبرقی کرال توسط گروه پاکشوما رسما رونمایی شد+مشخصات

چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن جاروبرقی از شستن فیلتر شروع کنید. اکثر فیلترها قابل شستشو هستند و اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل شستشو نیست می توانید به خرید فیلتر بپردازید. بسیاری از افراد هنگام نظافت جاروبرقی به این سوال بر میخورند که چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن جاروبرقی

برای پاسخگویی به سوال چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟ باید گفت که می توانید فیلتر را از جاروبرقی جدا کرده و آن را با آب و مواد شوینده به راحتی بشویید و بگذارید خشک شوند. اگر فیلتر شما قابلیت شستشو را ندارد می توانید به راحتی یک فیلتر جایگزین را خریداری کنید.

چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟

اکثر کیسه های جاروبرقی پارچه ای هستند و هر زمان که به جارو کشیدن خانه می پردازید باید آن ها را تخلیه کنید تا به سرعت خانه را جارو بکشید. سوالی که برای افراد هنگام این کار پیش می آید این است که چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟ یا چگونه کیسه جاروبرقی را خالی کنیم؟

برای پاسخ دادن به سوال چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم یا چگونه کیسه جاروبرقی را خالی کنیم؟ باید گفت که ابتدا کیسه را از جایگاهش جدا کنید و آن را از هرگونه گرد و خاک و زباله خالی کنید. همچنین می توانید برای تمیز شدن بهتر کیسه آن را با آب گرم و مواد شوینده بشویید و پس از خشک شدن در جایگاه خود قرار دهید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سطلی

کیسه جاروبرقی در صورت پر شدن نمی‌ تواند آشغال‌ های روی سطوح و ذرات ریز گرد و غبار را تمیز کند و به این ترتیب نمی‌ توان انتظار یک تمیز کاری حرفه‌ای را از آن داشت. جارو برقی‌ ها علاوه بر خالی کردن کیسه، نیاز به تعویض فیلتر نیز دارند. فراگیری نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سطلی برای افراد بسیار حائز اهمیت است. زیرا در صورت پر بودن کیسه جارو برقی با تعویض آن سرعت کار افراد نیز افزایش می یابد.

تمیز کردن جاروبرقی

کاربران حتما به صورت دوره‌ ای و هر زمان که احساس کردند قدرت مکش جاروبرقی کم شده، کیسه را بررسی کنند تا زیاد پر نشده و به موتور جاروبرقی فشار وارد نشود. چرا که در آن صورت احتمال سوختن موتور وجود دارد. پس همیشه پیش از روشن کردن جاروبرقی، کیسه را بررسی کنند تا بیش از حد پر نباشد.

تمیز کردن جاروبرقی

بعضی از کیسه های جاروبرقی ها یکبار مصرف هستند و پس از هر بار پر شدن نیاز به تعویض دارند. شما برای فراگیری نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سطلی نیاز به دفترچه راهنما دارید. البته به این نکته توجه کنید که تعویض کیسه جاروبرقی بسیار راحت است و شما می توانید کیسه قبلی را جدا کرده و کیسه جدید را همانند قبلی جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به پرفروش ترین جاروبرقی های بازار ایران

تمیز کردن بدنه جاروبرقی

بدنه جاروبرقی را بدون استفاده از آب تمیز کنید، زیرا تمیز کردن این قسمت بسیار حساس است. برای تمیز کردن بدنه جاروبرقی از یک مسواک خشک و یک دستمال میکروفیبر استفاده کنید. قسمت هایی که غیر قابل تمیز کردن با دستمال هستند را می توانید با مسواک تمیز کرده و باقی قسمت ها را با دستمال مرطوب پاک کنید.

تمیز کردن جاروبرقی

تمیز کردن دسته جاروبرقی

برای تمیز کردن دسته جاروبرقی لازم است آن را بشویید و برای تمیز کردن سری های جاروبرقی فقط آن ها را درون یک سطل آب و مواد شوینده بگذارید و تمیز کنید. سپس آن ها را خشک کرده و پس از اطمینان از خشک شدن، هر کدام را در جای خود قرار دهید. همچنین می توانید فرچه های دسته جاروبرقی را از هرگونه مو و پرز تمیز کنید تا در سری های بعدی تمیز کردن خانه به مشکلی بر نخورید.

تمیز کردن جاروبرقی

شستن موتور جاروبرقی

شستن موتور جاروبرقی یکی از حساس‌ ترین قسمت های تمیزکاری این دستگاه بوده و بهتر است حین تمیز کردن جاروبرقی به این قطعه توجه زیادی شود. در صورت وجود گرد و غبار در اطراف موتور، آن ها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید و گرد و خاک اطراف موتور را بزدایید. به این نکته توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی آب وارد موتور نشود.

بیشتر بخوانید:

بخش اول/ با عجیب ترین جاروبرقی های جهان آشنا شوید!

شستن موتور جاروبرقی بسیار مهم و حائز اهمیت است. پس توجه داشته باشید هنگام تمیزکاری آن از مواد شوینده و آب استفاده نکنید، زیرا مایعات وارد شیارهای موتور می شوند و می‌ توانند به موتور جاروبرقی آسیب برسانند.

جمع بندی

تمیز کردن جاروبرقی

کاربران جهت تمیز کردن جاروبرقی خود می توانند هر چند وقت یکبار به این کار اقدام کنند و هر 3 ماه یکبار به تعویض یا تمیز کردن فیلتر بپردازند. زیرا این کار باعث می شود تا شما به سرعت به نظافت خانه و کاشانه خود پرداخته و وقت زیادی صرف تمیزکاری نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟