آموزش

ترفند های تمیز کردن شیرآلات در منزل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا یکی از قسمت های هر خانه ای که زیبایی و پاکیزگی آن بسیار مهم است ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا یکی از قسمت های هر خانه ای که زیبایی و پاکیزگی آن بسیار مهم است آشپزخانه بوده و تمیز کردن این بخش تاثیر فراوانی در بهتر نشان دادن سبک خانه دارد. هنگامی که در آشپزخانه مشغول به شست و شو هستید و دائم با شیر آب سر و کار دارید اگر به خوبی از آن ها مراقبت نکنید ممکن است از شکل اصلی خود دور شوند و کم کم به علت تجمع رسوبات شکل اصلی و زیبایی خود را از دست بدهند پس باید به دنبال راهی برای تمیز کردن شیرآلات بود.

تمیز کردن شیر آلات با چند روش ساده

 تمیز کردن شیر آلات

تمیز کردن شیرآلات قطعا یکی از مهم ترین قسمت ها در آشپز خانه است زیرا بخش اصلی آن را تشکیل می دهد و تقریبا روزانه بارها و بارها با آن سر و کار داریم اما این سوال پیش می آید که چگونه شیرآلات را برق بیندازیم؟! و یا چه کارهایی انجام دهیم تا از کدر شدن روی شیر آلات جلوگیری کنیم! پس در ادامه با ما همراه باشید تا روش های راحت و آسان برای رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم.

استفاده از پاک کننده های شیمیایی و اسیدی ممنوع!

قبل از هر چیزی باید بدانید که معمولا همه ی کالا ها دارای ضمانت و گارانتی هستند و شیر آلات نیز از این قاعده مستثنی نیست. روی پوشش اصلی شیر ها معمولا از نیکل  پوشیده شده و هنگامی که شما از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی مانند جوهر نمک و… استفاده می کنید این پوشش را از بین برده و دیگر در حالت گارانتی و ضمانت نخواهید بود پس به هیچ عنوان از این مواد برای از بین بردن جرم روی شیر ها استفاده نکنید.

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

 تمیز کردن شیر آلات

شاید شما هم از وجود لکه های سفید رنگ روی شیر آلات که به علت جرم و رسوب در آب و لوله ها است به وجود می آید کلافه شده باشید. اما اصلا نگران نباشید زیرا این لکه ها به راحتی با چند روش ساده از بین رفته و مانند روز اول تمیز و براق می شود.

۱)‌صابون:

یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن شیرآلات و لکه هایی که تقریبا جدید هستند و به مدت کمی روی شیر آلات ظاهر شده اند استفاده از محلول آب و صابون است برای مصرف این محلول ابتدا یک ظرف را با آب ولرم پر کرده و مقداری صابون به آن اضافه کنید سپس ترکیب به دست آمده را به کمک یک اسفنج نرم روی سطوح مورد نظر کشیده و به آرامی لکه ها را از بین ببرید  و در آخر روی آن را با یک حوله نرم خشک کنید. این محلول امکان ثابت نگه داشتن رنگ اصلی را نیز فراهم کرده و آسیبی به بافت شیر آلات نمی رساند.

۲)‌سرکه:

قطعا از قدرت سرکه در فرایند های مختلف پاک کنندگی شنیده اید یکی دیگر از روش های برق انداختن شیرآلات قدیمی استفاده از محلول آب و سرکه است برای شروع ابتدا چند حوله کاغذی تهیه کرده و محلول مورد نظر را روی شیر مورد نظر بزنید سپس حوله ها را دور آن پیچیده و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با یک حوله دیگر آن را خشک کنید. حتما به خاطر داشته باشید که از این روش برای  تمیز کردن شیرآلات قدیمی و یا آن دسته ای که رنگ برنجی دارند استفاده کنید زیرا سرکه به دلیل خاصیت اسیدی می تواند سبب از بین رفتن رنگ شیر آلات شود.

۳)‌جوش شیرین:

تمیز کردن شیرآلات

یکی از ماده های طبیعی که تاثیر فراوانی در تمیزی شیر آلات دارد استفاده از جوش شیرین است که سبب برق انداختن عجیبی روی شیر آلات می شود. برای استفاده از این ماده باید مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا یک حالت خمیری ایجاد شود و سپس خمیر به دست آمده را با یک فرچه یا مسواک روی لکه ها بمالید و بعد از چند دقیقه با آب سر بشویید و حتما با یک پارچه نرم خشک کنید.

چند ترفند برای جلوگیری از ایجاد لکه روی شیر آلات

قطعا بهترین روش پیشگیری از لکه ها قبل از به وجود آمدن آن ها است حال برای اینکه در طول هفته شیر آلات تمیز و براقی داشته باشید باید از چه روش هایی استفاده کنید؟! پس با ما همراه باشید تا چند نکته ساده و موثر را برای شما بگوییم.

تمیز کردن شیرآلات

یکی از روش های موثر در طول هفته استفاده از محلول مایع ظرف شویی و آب گرم است با ترکیب این دو ماده و به کمک یک اسفنج نرم رو شیر آلات کشیده و بعد از آبکشی آن را به کمک یک پارچه نرم خشک نمایید این کار را هفته ای یک بار به خوبی انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.

نکته بعدی که هر روز باید آن را انجام دهید در آخرین لحظه که کارتان با شیر آلات به اتمام رسید حتما روی سینک و خود شیر را با یک حوله نرم بدون پرز خشک کنید تا رسوبات موجود در آب و لوله ها سبب ایجاد لکه روی آن نشود.

معمولا در طراحی شیر آلات چند تکه تمیز کردن برخی از بخش ها به راحتی امکان پذیر نبوده پس به کمک یک نخ دندان می توانید لایه قطعات را به خوبی تمیز کرده و از جرم و رسوب شدن آن ها جلوگیری کنید و همیشه شیر آلات تمیز و براقی داشته باشید.

تمیز کردن شیرآلات

قسمت های دسته و اهرم اصلی شیر الات را به کمک آب و صابون هفته ای یک بار بشویید و در آخر حتما خشک کنید  هم چنین برای این که برخورد دست با آن قسمت ها بیشتر از سایر نقاط است بهترین روش برای ضد عفونی آن استفاده از مقداری سرکه و آب در هر دو هفته یک بار است.

پاک کردن رسوب آب از شیرالات

پاک کردن رسوب آب در برخی موارد به علت قدیمی بودن آن امکان پذیر نخواهد بود که در آن صورت حتما باید تعویض شود البته استفاده از مواد اسیدی ممکن است پاسخگوی نیاز شما باشد اما قطعا از عمر شیر آلات شما می کاهد پس بهتر است تعویض انجام شود و در صورت نبود این امکان آخرین انتخاب برای شما استفاده از مواد اسیدی مانند جوهر نمک، آب لیمو و پاک کننده های اسیدی دیگر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟