تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

رونمایی از تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ در 2021

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ال جی و سامسونگ برند های شناخته شده ای هستند که محصولات زیادی را به بازار ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ال جی و سامسونگ برند های شناخته شده ای هستند که محصولات زیادی را به بازار عرضه کردند. این دو کمپانی اگرچه لوازم خانگی هوشمند و پیشرفته زیادی اعم از یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و… را تولید کرده اند اما توسعه و ساخت محصولات جدید آنها تمامی ندارد. رونمایی از تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ با پنل miniLED در سال 2021 یکی از جدید اخبار لوازم خانگی بوده که اخیرا منتشر شده است.

بار دیگر شرکت ال جی و سامسونگ به کمک نیروی خلاق و با تدبیر خود با به کارگیری از فناوری های روز دنیا توانستند برنامه ریزی و طراحی دقیقی را برای محصولات خود در نظر بگیرند.  از آنجا که تلویزیون های LCD 8K ال جی و سامسونگ آن گونه که انتظار می رفت  نتوانستند رضایت کامل خریداران را جذب کنند و از همه مهم تر همانند تلویزیون های دیگر مورد استقبال قرار نگرفت. به همین خاطر خبر رونمایی از تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ با پنل miniLED  در سال 2021 یکی از خبر های خوب برای طرفداران این دو شرکت است.

همانطور که گفته شد ال جی و سامسونگ برند هایی هستند که در تمام نقاط جهان طرفدار دارند زیرا همیشه در جهت جلب رضایت مشتریان اقدامات زیادی انجام داده اند و محصولات و وسایل با کیفیتی را نیز در بازار عرضه می کنند. با منتشر شدن این خبر بار دیگر این دو شرکت خود را در زمینه جلب رضایت خریداران ثابت کردند.

بر اساس گزارشات اعلام شده، سازندگان این تلویزیون در تلاش اند تا بتوانند با ایجاد تغییرات اساسی بر این دستگاه کیفیت پخش تصاویر را افزایش دهند. آن ها در نظر دارند برای بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون های LCD خود از صفحه نمایش های miniLED استفاده نمایند تا نور پس زمینه تلویزیون و نمایش رنگ ها در تلویزیون کیفیت بیشتری داشته باشد.

تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ

رسانه های کره ای اعلام کردند مراحل  ساخت و پرده برداری از تلویزیون های LCD ال جی و سامسونگ با پنل miniLED در سال 2021 در حال آماده سازی است. ال جی ظاهراً تلویزیون های LCD 4K  و 8K نانوسل را با صفحه نمایش miniLED آماده می کند این در حالیست که طبق بررسی های Trendforce، از سامسونگ انتظار می رود مدل های 55 تا 85 اینچی ارائه دهد.

خبرنگار مربوطه اظهار کرده است که سامسونگ الکترونیک بزرگترین تولید کننده تلویزیون جهان از نظر فروش است و احتمالاً تلویزیون miniLED خود با تخفیف در بازار به فروش خواهد رساند. همچنین این شرکت تلویزیون های QLED خود را با تخفیف عرضه کرد. علاوه بر این طی دو سال گذشته تلویزیون های LCD سامسونگ شامل تخفیف شدند. در این بین یک شعار عالی بازاریابی درباره رونمایی از یک تلویزیون سامسونگ به گوش می رسد. طبق این شعار، احتمالاً سامسونگ یک تلویزیون miniLED QLED را تولید و رونمایی خواهد کرد.

تولیدکنندگان با صفحه نمایش miniLED می توانند دیودهای ساطع کننده نور کوچکتر به اندازه 100 الی 200 میکرومتر را در واحد نور، پس زمینه پشت صفحه LCD قرار دهند. این مقدار در مقابل 300 میکرومتر LED های معمولی بسیار کوچک است و باعث بالا رفتن دقت نمایش رنگ های تصاویر می شود. اخیرا هزاران miniLED با صدها LED معمولی مورد مقایسه قرار گرفته است تا عملکرد آن ها دقیق تر سنجیده شود. این موضوع کمک کند تا سطح آگاهی و شناخت درباره این صفحه نمایشگر ها افزایش پیدا کند و در ساخت تلویزیون انتخاب بهتری داشته باشند در انتها این اطلاعات کمک می کند تا به طور بالقوه بازردهی و نور کم صفحه بهبود پیدا کند. اگر چه بر طرف کردن مشکل مناطقی که کم نورتر هستند نسبت به باقی نقاط ضعف هزینه های بیشتری در تولید را به همراه دارد.

تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ

ال جی در سال 2021 قصد دارد جایگاه برتری را به تلویزیون های OLED  ببخشد و سامسونگ نیز می خواهد به توسعه فناوری های نمایش QD-OLED و microLED خود ادامه دهد. خالی از لطف نیست اگر بدانید که MiniLED نوع جدید و مستقلی از نمایشگر ها نیست زیرا همچنان به یک صفحه نمایش LCD متکی است که مشخصات اصلی تصویر آن از این صفحه نمایش نشأت می گیرد. طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ حداقل بعد از سال آینده تجارت  صفحه نمایش های QD-OLED  را آغاز خواهد کرد.

زمانی که صفحه نمایشگر MiniLED در کنار صفحه نمایش MicroLED قرار بگیرد و در آن هر پیکسل با پیکسل های MicroLED باشد، امکان مواجه شدن با مشکل Stopgap  وجود دارد به همین دلیل هیچ تلویزیونی با این نوع پنل تولید انبوه نشده و در بازار عرضه نمی شود. این مشکل در واقع زمانی رخ می دهد که پیکسل صفحه نمایش بسوزد و جایگزینی برای آن وجود نداشته باشد. این موضوع باعث شد تا برای اولین بار تی سی ال از تلویزیون LCD miniLED خود پرده برداری کند. این تلویزیون ها سری 6 و 8 تلویزیون های تی سی ال یا X10 بوده که این کمپانی توانسته بدون افزایش بار یا نوار پنل LCD کیفیت پخش تصاویر آنها را بالا ببرد.

 

طبق تحلیل های اخیر DSCC که مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر است، تلویزیون LCD ال جی و سامسونگ با پنل miniLED لزوماً ارزان تر از تلویزیون های OLED نخواهند بود. بر اساس پیش بینی ها، تلویزیون OLED و miniLED در بازار رقابت خواهند کرد و مشخصات این دو فناوری نشان می دهد که قیمت آنها کاملاً نزدیک به هم خواهد بود اما مطمئنا کل هزینه های تلویزیون miniLED کمتر از تلویزیون WOLED بوده و اختلاف آن کمتر از 10 درصد است. این موضوع نشان می دهد اگر چه صفحه نمایش MiniLED در بخش قیمت فروش مشابه WOLED خواهد بود اما این دو رقابت تنگاتنگی خواهند داشت.

علاوه بر این، شایعه شده است که اپل در تلاش است تا LCD های مبتنی بر miniLED را در دسته بندی های مختلف محصولات خود قرار دهد و در ساخت گوشی و لپ تاپ های خود از آنها استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟