اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای ؟
اخبار لوازم خانگی

اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای ؟ یکی از سوالات پرتکرار مخاطبان است ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای ؟ یکی از سوالات پرتکرار مخاطبان است که ذهن خریداران را بیشتر در هنگام خرید یک اجاق گاز جدید درگیر می کند و تنها راه برای پاسخ به چنین سوالاتی و یا ذکر تفاوت اجاق گاز توکار و روکار بررسی موشکافانه هر کدام و در واقع ذکر مزایا و معایب دو مدل است که در نهایت خریدار با توجه به نیاز و سلیقه خود اقدام به انتخاب می کند.

اجاق گاز مبله بهتر است یا اجاق گاز صفحه ای ؟

اجاق گاز مبله بهتر است یا اجاق گاز صفحه ای

بررسی تفاوت اجاق گاز توکار و روکار و یا پاسخ به سوال اجاق گاز مبله بهتر است یا اجاق گاز صفحه ای ؟ نسبی است و نمی توان به طور دقیق به آن پاسخ داد زیرا هر کدام از این اجاق گازها مزایا و معایبی دارند که در واقع نیاز و درخواست مشتریان تعیین کننده خوب و یا بد بودن هر محصول است. نمی توان گفت که کدام یک از این اجاق گازها بهتر است؟ و باید دید که کدام مدل می تواند نیازهای شما را برآورده کند و متناسب با فضای مورد نظر شما است.

در این بخش تلاش شده تا برای پاسخ به سوال اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای و یا به طور کلی اجاق گاز خوب چی بخرم؟ هر کدام به صورت جداگانه معرفی شود و سپس بعد از بررسی تفاوت اجاق گاز توکار و روکار به یک نتیجه گیری کلی رسید اما پیش از پرداختن به موارد ذکر شده بهتر است که در ابتدا به طور کلی با مهمترین نکات پیش از خرید اجاق گاز آشنا شوید و سپس با اولویت بندی ضرورت های خود اقدام به انتخاب و خرید کنید.

بیشتر بدانید:

بهترین اجاق گازهای بازار کدامند؟

مهمترین نکات پیش از خرید اجاق گاز

برای این که بتوانیم برای سوال اجاق گاز خوب چی بخرم؟ جواب مناسبی ارائه دهیم باید پیش از خرید با مهمترین نکات پیش از خرید اجاق گاز آشنا شوید زیرا با مطالعه آن ها می توان معیارهای یک اجاق گاز خوب را بیشتر بشناسید.

اندازه اجاق گاز: برای تعیین اندازه اجاق گاز در ابتدا به فضای آشپزخانه توجه کنید و متناسب با آن خرید کنید که مطمئنا برای خانواده های کم جمعیت تر خرید مدل توکار و یا همان اجاق گاز صفحه ای بهتر است اگرچه برخی از مدل های مبله بسیار کوچک و جمع و جور هستند و می توان به سراغ آن ها رفت. پیش از رفتن به بازار حتما فضای بین دو کابینت که قرار است اجاق گاز قرار بگیرد، با دقت اندازه گیری کنید. اندازه اجاق گازها معمولا 75 سانتی متر است و باید حتما از فروشنده پرس و جو کنید.

 اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای

نوع اجاق گاز: اجاق های خوراک پزی معمولا در دو نوع برقی و یا گازی موجود هستند که نوع گازی در ایران رایج تر است. مدل های گازی از جریان مدام استفاده می کنند در حالی که نسخه های الکتریکی از نیروی برق بهره برده و نیازی به جریان مداوم نیست.

ایمنی اجاق گاز: ایمنی اجاق گاز یکی از مهمترین نکاتی است که نباید پیش از خرید نادیده گرفته شود زیرا می توان خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. توصیه ما به شما خرید اجاق گازهایی دارای ترموکوپل و فندک است که در صورت خاموش شدن شعله امکان قطع شدن جریان گاز وجود داشته باشد.

جنس اجاق گاز: اجاق گازها معمولا از جنس استیل ساخته می شود که البته در ساخت برخی از آن ها از شیشه نیز بهره می برند. پیش از خرید حتما از جنس اجاق گاز اطلاع کسب کنید.

توان مصرفی اجاق گاز: توان حرارتی اجاق گاز با بی تی یو BTU است که در ایران با کیلووات شناخته می شود و اگر بخواهیم به عبارت ساده تر بیان کنیم باید گفت که  توان حرارتی اجاق گاز  میزان گرمایی است که از شعله‌ها خارج می‌شود و بهترین حالت 2.05 کیلووات یا  ۷۰۰۰ BTU است.

اجاق گاز صفحه ای بخرم یا اجاق گاز مبله ؟

نحوه تمیز شدن اجاق گاز: تمیز کردن اجاق گاز یکی از دغدغه های افراد به ویژه خانم ها است که توجه داشته باشید حتما این نکته را پیش از خرید در نظر داشته باشید.

گارانتی اجاق گاز: مهمترین شاخص در اجاق گازها اجباری بودن استاندارد در آنها است و توصیه می کنیم که علاوه بر توجه به نشان استاندارد از معتبر بودن برند وهم چنین گارانتی اجاق گاز مطمئن شوید.

بعد از بررسی مهمترین نکات پیش از خرید اجاق گاز حالا وقت آن رسیده که به سوال پر تکرار اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای ؟ پاسخ دهیم و یا به عنوان مثال معایب اجاق گاز صفحه ای و یا مزایا مدل مبله ذکر شود.

مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای

مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای

هر محصول مزایا و معایبی دارد که در واقع این به معنای خوب یا بد بودن هر کالا نیست و باید دید که برای چه افرادی بیشتر کارایی دارد و نباید تنها به آپشن های پیچیده و یا لوکس بودن کالا دلخوش کرد اگرچه نمی توان منکر این شد که برخی از محصولات از لحاظ کیفیت و طراحی در سطح بالایی قرار دارند اما در این بخش قصد داریم به مقایسه اجاق گاز صفحه ای و مبله بپردازیم و در ابتدا بهتر است که با مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای آشنا شوید تا بهتر تصمیم گیری کنید.

مزایا اجاق گاز صفحه ای

  • سبک و کم حجم بودن
  • عدم اشغال فضای زیاد در آشپزخانه
  • تعمیر اجاق گازهای صفحه های در مقایسه با مبله راحت تر است.
  • حمل اجاق گازهای صفحه ای آسان تر است.
  • ظاهری مدرن و شیک تر
  • تنوع بالا

مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای

معایب اجاق گاز صفحه ای 

  • تنها در دو نوع شیشه ای و استیل موجود هستند.
  • مدل های شیشه ای از لبه ها آسیب پذیر برخوردار هستند.
  • قیمت بالاتر
  • امکان عدم انتقال به خانه جدید
  • عدم وجود فر

مزایا و معایب اجاق گاز مبله

مزایا و معایب اجاق گاز مبله

برای مقایسه بهتر دو محصول باید حتما نقاط قوت و ضعف هر محصول معرفی شود تا مشتری بتواند خریدی هوشمندانه داشته باشد و دچار سردرگمی نشود. با بررسی مزایا و معایب اجاق گاز مبله به راحتی می توانید طبق الزامات زندگی خود اقدام به خرید کنید و در واقع پاسخ مناسبی برای سوال اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای ؟ دریافت کنید.

مزایا اجاق گاز مبله 

  • وجود فر در مدل های فر دار و مناسب برای افرادی که علاقه به پخت کیک و پیتزا دارند.
  • امکان انتقال راحت در صورت جابه جایی و مناسب برای مستاجران
  •  قدرت و توان بیشتر در مقایسه با مدل های صفحه ای
  • مناسب برای خانواده های پرجمعیت

مزایا و معایب اجاق گاز مبله

معایب اجاق گاز مبله

  • اشغال فضای زیاد
  • حمل سخت تر به دلیل وزن سنگین
  • تنوع کمتر و دارای ظاهری ساده تر

نتیجه گیری: اگر برای خرید اجاق گاز مناسب در آشپزخانه خود دچار تردید شده اید بهتر است نگاهی به مطلب بالا بیندازید. در متن بالا تلاش شده تا مزایا و معایب هر کدام به منظور نتیجه گیری راحت تر خریداران بررسی شود که به طور مثال پیشنهاد می شود اگر فضایی زیادی در آشپزخانه ندارید و یا در لیست خانواده های کم جمعیت قرار می گیرید، نسخه رومیزی را تهیه کنید و یا اگر به دنبال قدرت و توان بیشتری هستید، خرید اجاق گاز مبله منطقی تر است.

اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل ؟

اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل

بعد از این که مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید و به عبارت دیگر جواب سوال را اجاق گاز مبله بهتر است یا اجاق گاز صفحه ای را دریافت کردید. نوبت به آن رسیده تا به سوالاتی که در هنگام خرید مدل مبله و یا صفحه ای مواجه شوید، بپردازیم. اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل ؟ یکی از سوالاتی است در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود.

امروزه اجاق گازهای صفحه‌ای در دو مدل اجاق گاز رومیزی و توکار تولید می شوند که به دلیل اشغال فضای بسیار کم و طراحی شیک پر طرفدار هستند اما یکی از نکات مهم در خرید گاز صفحه ای توجه به جنس آن است و همان طور که اشاره شد در دو مدل شیشه ای و استیل موجود هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

بیشتر بخوانید:

با اصطلاحات اجاق گاز بیشتر بشناسید

برای پاسخ به سوال اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل ؟ باید گفت که مدل های شیشه ای از  از شیشه سکوریت ضد ضربه و مقاوم به حرارت ساخته شده‌اند و ظاهر شیک تری هم دارند. این مدل ها زود کثیف می شوند اما تمیز کردن آن راحت تر است و این موضوع یکی از نکات مهم در خرید گاز صفحه ای است که نباید از آن غافل شد.

مدل های استیل عمر و ماندگاری بالایی دارند و تمیز کردن آن بسیار زمان بر است اگرچه به راحتی هم کثیف نمی شوند و  همه چیز بستگی به نیاز و سلیقه شما خواهد داشت.

اجاق گاز فردار بهتر است یا بدون فر ؟

اجاق گاز فردار بهتر است یا بدون فر

برای پاسخ به سوال اجاق گاز فردار بهتر است یا بدون فر ؟ می توان به مزایا و معایب اجاق گازهای صفحه ای و یا مبله مراجعه کرد زیرا مدل های رومیزی فاقد فر هستند و مطمئنا برای خانواده های که علاقه زیادی به پخت کیک و شیرینی دارند، مناسب نیست اگرچه می توان فر را به صورت جداگانه تهیه کرد ولی پیش از خرید حتما به فضای آن و بودجه توجه کنید.

برای درک بهتر این موضوع و یا دریافت یک جواب دقیق و خلاصه تر به سوال اجاق گاز فردار بهتر است یا بدون فر ؟ می توان گفت که  پخت و پز با گاز فردار آسان تر از فر های توکار است اما اگر اهل فر یا پخت پیتزا و کیک نیستید و بیشتر حکم یک کابینت را دارد، توصیه می شود که مدل های صفحه ای را تهیه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟