بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند
ال کا تاپ

بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند کدامند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی هوشمند شامل محصولات متنوعی می شوند که با هدف ایجاد زندگی راحت ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی هوشمند شامل محصولات متنوعی می شوند که با هدف ایجاد زندگی راحت تر برای بشر طراحی و روانه بازار می شوند اما برخی از آن ها می توانند در لیست بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند قرار بگیرند و فاکتورهای زیادی در انتخاب آن ها مورد بررسی قرار می گیرد که البته این بخش بیشتر مربوط به کارشناسان این حوزه می شود و در این بخش تنها قصد داریم که به معرفی آن ها بپردازیم.

مشخصات بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند

بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند

لوازم آشپزخانه طی سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است و تمامی تولیدکننده های لوازم خانگی در تلاش برای عرضه محصولاتی پیشرفته و به روز هستند که به نوعی بتواند امور خانه داری را آسان تر کنید و موضوع خانه هوشمند از این ماجرا جدا نیست و روز به روز شاهد هوشمند تر شدن محصولات خانگی هستیم که در آینده ای نه چندان دور استفاده از محصولات هوشمند برای تمامی مردم دنیا امکان پذیر خواهد شد پس بهتر است که هر چه سریع تر با این فناوری ها آشنا شویم و بررسی مشخصات بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند در همین راستا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین جاروبرقی های رباتیک 2020

پخت و پز غذا در آشپزخانه انجام می شود و در واقع تمامی محصولات آشپزخانه در راستای آشپزی و آماده کردن غذا گرداوری می شوند و به لطف ظهور خانه هوشمند، امکان پخت غذا به صورت هوشمند و با کمک اپلیکیشن های گوشی های موبایل فراهم شده است. وسایل آشپزخانه هوشمند طبق دستورات شما و بدون نیاز به دخالت انسانی کارها را پیش می برند و حالا وقت آن رسیده که آشپزخانه برای شما کار کند.

تصور این که اجاق های هوشمندی را بخرید که زمان پخت و پز هر نوع غذا را خودشان تشخیص دهند و یا تا رسیدن شما به خانه، غذای شما به کمک گوشی هوشمند گرم شود برای هر فردی فوق العاده است. اگر می خواهید با قابلیت های هوشمند محصولات آشپزخانه بیشتر آشنا شوید بهتر است نگاهی به مطلب بهترین لوازم آشپزخانه بیندازید.

دستگاه کیسه پزی (Sous Vide)

دستگاه کیسه پزی (Sous Vide)

کیسه پزی یکی از جدیدترین تکنیک های آشپزی است که طی سال های اخیر بسیار محبوب شده و به همین دلیل نیاز به دستگاه کیسه پزی (Sous Vide) بیشتر احساس می شود.

روش کیسه پزی یا سووید برای نخستین بار در سال 1799 به صورت کاملا اتفاقی توسط یک فیزیکدان بریتانیایی کشف شد که هدف اصلی در این روش، پخت یکنواخت مواد غذایی است که در نتیجه خوراک حاصل از این روش بسیار ترد و آبدار خواهد بود و ارزش مواد غذایی نیز حفظ می شود. مواد غذایی طی این روش درون پلاستیک‌هایی که فاقد هوا هستند درون حمام آب قرار می‌گیرد تا برای ۷۲ ساعت و در دمای پایین بپزد.

با کمک دستگاه کیسه پزی (Sous Vide) می توان دمای پخت را به طور دقیق اندازه گیری کرد و از قابلیت اتصال به وای فای نیز برخوردار هستند که حتی از راه دور هم می توانید پخت غذا را مدیریت کنید.

ابزارهای هوشمند ارزان قیمت

ابزارهای هوشمند ارزان قیمت

برای هوشمند تر کردن آشپزخانه حتما لازم نیست که محصولی گران قیمت را جایگزین لوازم آشپزخانه کنید. برخی از ابزارهای هوشمند ارزان قیمت تولید شده اند که علیرغم طراحی بسیار ساده می تواند امور آشپزی راحت تر کنند. این محصولات با قیمت کمتر از 100 دلار روانه بازار می شوند و جای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کنند و به راحتی می توان آن ها را در داخل کابینت و یا کشو قرار دهید.

The Meater+ در لیست بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند قرار می گیرد و در واقع انتخاب آن از سوی کارشناسان و کاربران به دلیل موارد ذکر شده در بالا است. این ابزار کوچک از قابلیت اتصال به بلوتوث برخوردار است و به کمک وای فای می تواند دمای گوشت در حال پخت را اندازه گیری کند. به لطف این محصول دیگر نیاز نیست زمان زیادی را صرف آشپزی کنید و یا نگران سوختن غذا باشید بلکه در صورت رسیدن گوشت به دمای مطلوب، هشداری از طریق گوشی هوشمند برای کاربران ارسال می شود.

لوازم آشپزخانه هوشمند چند کاره

لوازم آشپزخانه هوشمند چند کاره

وسایلی مانند سرخ کن، مایکروفر و یا بخار پز معمولا بر روی کانتر قرار می گیرند و در این بخش قصد داریم تا به شما محصولاتی را معرفی کنیم که همه فن حریف بوده و می تواند تمامی این کارها را انجام دهند و معمولا بر روی کانتر قرار می گیرند.

آون بخار Tovala یکی از این لوازم آشپزخانه هوشمند چند کاره است که برای پخت، سرخ کردن و بخارپز کردن می توان از آن استفاده کرد و امکان کنترل آن از طریق اپلیکیشن و QR کد فراهم شده است. آون Brava عملکردی مشابه به این دستگاه دارد که مجهز به یک صفحه لمسی و اپلیکیشن بوده و می توان به انواع دستورهای پخت غذایی دسترسی داشت.

قیمت مایکرویو AmazonBasics تقریبا با یک مایکروویو کوچک 700 وات یکسان است و تنها با تفاوت این که می توان کنترل آن را از طریق اپلیکیشن و یا فرمان های صوتی به دست گرفت.

لوازم آشپزخانه هوشمند بزرگ

لوازم آشپزخانه هوشمند بزرگ

اگر مشکل مالی ندارید و به دنبال ایجاد یک آشپزخانه هوشمند تمام عیار هستید بهتر است با لوازم آشپزخانه هوشمند بزرگ دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ آشنا شوید. این دو تولید کننده لوازم خانگی در تلاش برای تولید آون و یخچال فریزرهای متصل هستند. شرکت ال جی با تولید یخچال SmartThinQ امکان کنترل محتویات یخچال را از طریق یک دوربین و از راه دور فراهم کرده است.

دیگر رقیب این شرکت یعنی سامسونگ هم دست به کار شده و یخچال فریزری با عنوان فمیلی هاب معرفی کرده است که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی بوده و از آن می توان به عنوان مرکز ارتباطات خانه بهره برد و در واقع سطح جدیدی از ارتباطات هوشمند را عرضه می کند. فمیلی هاب می تواند صدای افراد را تشخیص دهد پس اگر فردی از خانواده در رابطه با برنامه روز خود از یخچال فریزر هوشمند سوال بپرسد، فمیلی هاب برنامه روزانه همان فرد را ارائه می دهد.

لوازم خانگی هوشمند نام برده در مقایسه با محصولات دیگر از قیمت بالایی برخوردار هستند اگرچه از کیفیت فوق العاده بالا، طراحی شیک و مدرن و همچنین تکنولوژی های پیشرفته بهره برده اند و در واقع لیاقت قرار گرفتن در بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند را دارند.

محصولات معرفی شده از سوی کارشناسان و طبق نظرسنجی های انجام شده در این لیست قرار گرفتند که البته در حال حاضر در بازار ایران موجود نیست و شاید در آینده در اختیار مشتریان ایرانی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟