پاک کردن چربی کابینت
آموزش

ترفند هایی برای پاک کردن چربی کابینت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا در هر آشپزخانه ای اجزایی مانند هود، اجاق گاز، کابینت ها در معرض دید ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعا در هر آشپزخانه ای اجزایی مانند هود، اجاق گاز، کابینت ها در معرض دید بیشتری قرار دارند و هم چنین در هنگام آشپزی این اجزا در معرض بخار غذا و یا چربی روغن ها قرار گرفته و به مرور زمان با ایجاد لکه های مختلف در نمای آشپزخانه تاثیر گذار خواهند بود اما باید به فکر راهی برای پاک کردن چربی کابینت ، هود و … باشید.

روش های موثر برای پاک کردن چربی کابینت

روش های موثر برای پاک کردن چربی کابینت

امروزه با وجود انواع ابزار ها و شوینده های مختلف شیمیایی دیگر دشواری برای پاک کردن چربی کابینت ها وجود ندارد و شما به راحتی با استفاده از شوینده ها و حتی برخی مواد موجود در منزل می توانید به پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی و یا هر جنس دیگری بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا ترفند های ساده و کاربردی را برای شما آموزش دهیم.

یکی از پر کاربرد ترین روش ها استفاده از روغن معدنی است که ترکیب آن با جوش شیرین بسیاری از لکه های قدیمی روی کابینت و یا هود را از بین می برد برای استفاده از این ترکیب مقداری روغن معدنی را با جوش شیرین ترکیب کنید و روی سطوح مورد نظر با یک پارچه بزنید سپس با یک دستمال روی آن را تمیز کنید در مرحله بعد مقداری سرکه سفید را به همراه آب گرم با هم مخلوط کنید و روی سطوح مورد نظر زده و به کمک یک اسفنج به همراه آب سرد لکه های باقی مانده را از بین برده و با یک پارچه یا دستمال روی آن را خشک کنید.

پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی

پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی

برای پاک کردن چربی کابینت هایی از جنس فلز ابتدا باید به این مسئله دقت کنید که اگر جنس کابینت ها مرغوب نباشد شستن آن ها سبب زنگ زدگی در کابینت فلزی می شود پس حتما بعد از اتمام کار آن را به خوبی با یک پارچه خشک کنید تا هیچ آبی روی آن باقی نماند. معمولا یکی از روش های موثر برای پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی استفاده از آب گرم و مقداری صابون ظرفشویی است که با ترکیب این محلول می توانید روی سطوح مورد نظر کابینت فلزی را تمیز کنید.

پاک کردن لکه از روی کابینت های گلاس

پاک کردن لکه از روی کابینت های گلاس

کابینت های گلاس در واقع همان ام دی اف هایی هستند که برای طراحی متفاوت تر یک سطح پلکسی براق روی آن کشیده شده و ظاهری شفاف به آن القا شده است. این سبک از کابینت ها برای خانه هایی با طرح های مدرن بسیار مناسب اند اما هنگامی که سطح روی آن ها پر از لک های چربی شود به مرور زمان این زیبایی و شفافیت را از بین می برد. یکی از روش های تمیز کردن کابینت های گلاس استفاده از ماده ای است که در عین قوی بودن در از بین بردن لکه ها به سطوح اصلی کابینت آسیب نزند. معمولا ترکیب آب گرم و صابون با مقداری سرکه می تواند محلول مناسبی برای از بین بردن لکه های روی سطوح های گلاس باشد هم چنین تمیز کردن کابینت های گلاس باید توسط یک ابر نرم انجام شود تا سبب ایجاد خراشی روی سطوح نشود.

پاک کردن لکه از روی کابینت ام دی اف

پاک کردن لکه از روی کابینت ام دی اف

پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف یکی از کار هایی است که معمولا توجه کمتری به آن می شود اما باید مانند بقیه اجزای خانه به خوبی تمیز شوند تا زیبایی خود را حفظ کنند.

برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف باید مقداری از مایع ظرف شویی را با آب به صورت محلول در آورده و به کمک یک اسفنج روی سطوح بکشید و بعد با یک پارچه مرطوب مواد اضافی را از روی آن پاک کرده و به کمک یک پارچه دیگر خشک کنید. خوب است بدانید پاک کردن چربی کابینت چوبی به مراتب سخت تر از ام دی اف است. نکته بعدی رنگ کابینت است در واقع تمیز کردن کابینت های سفید با رنگ های دیگر تفاوت هایی دارد تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید باید به کمک اسپری محلول های مخصوص و یا ترکیب آب با سرکه سفید انجام شود و در نهایت با یک پارچه نرم مواد اضافه از روی آن برداشته شود هم چنین استفاده از اسپری پاک کننده چربی نیز برای لکه هایی که قدیمی نیستند مناسب است.

پاک کردن چربی هود و گاز

پاک کردن چربی هود و گاز

برای پاک کردن چربی هود باید ابتدا قسمت درونی را به کمک محلول آب و جوش شیرین تمیز کرده و سپس قسمت بیرونی را به کمک هر نوع شوینده ای  تمیز کنید. پاک کردن چربی گاز نیز بسیار راحت بوده فقط ابتدا کافی است مقداری آب داغ را با کمی صابون یا مایع ظرف شویی مخلوط کرده و با اسفنج روی گاز را تمیز کنید سپس با یک پارچه مرطوب جرم و لکه های اضافی را برداشته و با یک پارچه آن را خشک کنید.

همانطور که می دانید علاوه بر روش های گفته شده امروزه مواد های شوینده متفاوتی که قابلیت پاک کننده قوی چربی را دارند می توان تهیه کرد و به راحتی سطوح مختلف را از جمله هود، گاز، کابینت و حتی دیوار پشت گاز را به راحتی در عرض چند دقیقه تمیز کنید.

پاک کردن چربی هود و گاز

علاوه بر کابینت ها اجزای دیگری در منزل وجود دارند که از جنس چوب هستند و تمیز کردن آن ها یک امر دشوار بوده به طور مثال دسته های مبل، میز ناهار خوری و …. همگی از جنس چوب بوده و باید به روشی آن را تمیز کرد تا آسیبی به چوب وارد نشود.

معمولا لکه های روغنی روی چوب ها به کمک مقداری آب لیمو و روغن زیتون امکان پذیر بوده برای پاک کردن لکه چربی از روی چوب کافی است مقداری از این مخلوط را روی قسمت مورد نظر زده و چند دقیقه صبر کنید سپس با کمک یک پارچه روی آن را تمیز و براق کنید. هم چنین ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین نیز خمیر مناسبی برای پاک کردن لکه چربی از روی چوب است برای استفاده از این خمیر ابتدا روی لکه مورد نظر مقداری جوش شیرین ریخته و چند دقیقه صبر کنید سپس روغن زیتون را روی آن اضافه کنید تا حالتی خمیری ایجاد شود در نهایت با یک پارچه روی آن را تمیز کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟