فروش لوازم خانگی تقلبی
اخبار لوازم خانگی

۹۹ درصد فروش لوازم خانگی تقلبی در فضای مجازی انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه مردم برای خرید ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه مردم برای خرید لوازم خانگی به فروشگاه‌های مجاز و دارای جواز کسب مراجعه کنند، گفت: ۹۹ درصد فروش لوازم خانگی تقلبی در فضای مجازی انجام می‌شود.

بازار لوازم خانگی در دو سال و نیم گذشته به دنبال افزایش قیمت ارز و خروج دو تولید کننده معروف لوازم خانگی کره‌ای بعد از اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران  همواره یکی از بازارهای پرتلاطم و پرتنش بوده است، به طوری که طی مدت مذکور؛ هر چند وقت یکبار به دلایل مختلف خبرساز می‌شود، مدتی بحث کمبود و نایاب بودن برخی انواع لوازم خانگی مطرح می‌شود، مدتی دیگر بحث گرانی افسار گسیخته، مدتی هم بحث رکود، قاچاق و … مطرح می شود، این روزها هم موضوع فروش لوازم خانگی تقلبی در کارتن های لوازم خانگی خارجی برند های معروف با چند برابر قیمت کالای اصلی مطرح است.
براین اساس فروشندگان متقلب با قراردادن کالای تقلبی یا به قول معروف فیک در کارتن‌های لوازم خانگی خارجی و تغییر دادن برند و برچسب های روی کالا  یک کالای غیر اصل  را با چند برابر قیمت به جای کالای اصلی می فروشند و چندین میلیون تومان نیز از این فروش ناجوانمردانه خود سود می‌برند.
البته نکته قابل توجه این است که با افزایش روز افزون این نوع تقلب در بازار لوازم خانگی، فروش کارتن‌های خالی لوازم خانگی خارجی هم رونق گرفته و کارتن‌های خالی  انواع و اقسام لوازم خانگی خارجی از قبیل یخچال و فریزر و ماشین لباس شویی و… با قیمتی بین 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان معامله می‌شود.
به عبارتی فروشندگان متقلب لوازم خانگی با خرید این کارتن ها و قرار دادن کالای تقلبی در کارتن‌های اصلی لوازم خانگی خارجی،  یک کالاهای 10 میلیون تومانی را به با قیمت 40 یا 50 میلیون تومان به عنوان کالای اصلی به خریدار کالای خارجی می‌فروشند.
خلاصه اینکه این بازار آشفته حال لوازم خانگی بدون متولی مانده است و گویا اصلا نظارتی بر این بازار وجود ندارد، متولیان امر هم مدام می‌گویند،  فروشندگان این قبیل کالاها اغلب اصناف بدون جواز هستند و یا این خرید و فروش ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد! گویا با این حرف ها می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند، در حالی که با بروز این تخلفات سازمان‌ها ناظر و مسئول از قبیل وزارت صنعت، تعزیرات، اتحادیه ها بلافاصله باید پاسخگو باشند و در اسرع وقت سرچشمه و سر منشا بروز  این تخلفات را با ابزارهای قانونی و اجرایی ببندند.
اکبر پازوکی می گوید: قطعا همه مردم با پیامک هایی که با محتوای فروش لوزام خانگی خارجی برای آن ها ارسال می‌شود آشنا هستند، هر روز برای من و شما پیامک‌هایی با محتوای فروش لوازم خانگی خارجی ارسال می‌شود یا درفضای مجازی هر روز با صفحاتی مواجه می‌شویم که لوازم خانگی خارجی می‌فروشند و عرضه می‌کنند و برای فروش کالای خود نیز تبلیغات اغوا کننده‌ای به راه انداخته‌اند.
وی افزود: با بیان این مطلب می‌گویم که فروش 99 درصد  لوازم خانگی تقلبی از طریق  فضای مجازی انجام می شود و فقط یک درصد از این فروش ها ممکن است،  از طریق اصناف انجام شود.

تخلفات صنفی از سوی کاسبان بدون جواز

۹۹ درصد فروش لوازم خانگی تقلبی

پازوکی در خصوص اینکه برخورد قانونی با یک واحد صنفی متخلف چگونه است می گوید:  پس از اینکه یک واحد صنفی متخلف شناسایی شد و بازرسین به آن واحد مراجعه کردند از دارنده آن واحد صنفی می‌خواهند تا طی مدت 15 روز در اتحادیه مربوطه تشکیل پرونده دهد و مدارک خود را کامل کند، لذا اگر در زمان مشخص شده  مدارک مورد نیاز فعالیت صنفی آن فرد انجام شد آن واحد صنفی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، اما اگر این اقدامات انجام نشد در صورت ادامه فعالیت، مراحل و اقدامات قانونی دیگر در مورد آن واحد صنفی متخلف اجرا خواهد شد.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه مردم از فروشگاه های معتبر و دارای جواز خرید کنند گفت: پازوکی: هر فروشگاه معتبری دارای جواز کسب است، ضمن اینکه در 5 سال گذشته فروشگاه های معتبر و دارای جواز کسب دارای هولگرام مخصوص هستند که مردم با مشاهده این هولوگرام ها در درب مغازه ها می‌توانند از خرید از آن واحد صنفی اطمینان بیشتری داشته باشند.
وی افزود: البته همان طور که اشاره شد اغلب تخلفات فروش لوازم خانگی در فضای مجازی انجام می شود، لذا مردم به پیام هایی که در فضای مجازی برای فروش کالای لوازم خانگی منتشر می شود اطمینان نکنند و از فروشگاه های معتبر خرید انجام دهند. همچنین مردم با مراجعه به سایت اتحادیه می توانند قبل از خرید یک کالا در مورد ضمانت کالا نیز اطلاعاتی به دست آوردند تا هر کالایی را با ضمانت معتبر خریداری کنند./اقتصاد نیوز
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟