آموزش

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از سوالاتی است که حداقل هر کاربری ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از سوالاتی است که حداقل هر کاربری در طول استفاده از ماشین لباسشویی برایش پیش آمده یا مثلا کاربر به این مشکل برخورد کرده که ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه.

ممکن است مشکلات بسیاری در رابطه با ماشین لباسشویی برای شما و هر کاربری پیش آمده باشد که به دنبال رفع آن باشید. در ادامه این بخش ما به علت نچرخیدن دیگ ماشین ظرفشویی پرداخته ایم و راه حل های برای آن نیز ارائه داده ایم.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چه می تواند باشد؟

امروزه ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی است که کاربرد بسیاری دارد و در هر خانه ای یافت می شود. ماشین لباسشویی نیز همانند دیگر لوازم خانگی با مشکلاتی روبرو شده و کاربران باید به دنبال پیدا کردن علت و رفع آن باشند. از جمله علل کار نکردن ماشین لباسشویی می توان به علت نچرخیدن تایمر ماشین لباسشویی، علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

علت نشت آب از ماشین لباسشویی چیست؟

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

برخی کاربران هنگام کار با ماشین لباسشویی متوجه می شوند که ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه. از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می توان از کار افتادن تسمه، آسیب دیدن بلبرینگ دیگ و خراب بودن موتور ماشین لباسشویی را نام برد.

بیشتر بخوانید:

ماشین لباسشویی درب از بالا بخریم یا درب از جلو ؟

از کار افتادن تسمه ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

تسمه ماشین لباسشویی می تواند یکی از دلایل نچرخیدن دیگ دستگاه باشد. زمانی که متوجه شدید دیگ ماشین لباسشویی تان نمی چرخد ابتدا به چک کردن تسمه آن بپردازید. برای تعویض تسمه توجه کنید که قرقره را نیز درست کنید، در غیر این صورت مجددا با این مشکل روبرو خواهید شد. همچنین بررسی شود که چرخه تسمه به طبلک متصل است یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به چه علت است؟

خراب بودن موتور ماشین لباسشویی

اصلی ترین قطعه ای که باعث چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می شود، موتور آن است. پس اگر موتور یا یکی از اجزای تشکیل دهنده آن از کار بی افتد موجب عدم چرخش دیگ دستگاه شستشو نیز می شود. بعضی از ماشین لباسشویی ها از یک موتور معکوس استفاده می کنند. شما برای تست موتور، دیگ لباسشویی را به دو جهت بچرخانید و اگر مشاهده کردید که فقط در یک جهت می چرخد به تعویض موتور بپردازید.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اسپیلن ها که نقش اتصال همزن به موتور محرک را بر عهده دارند ممکن است از بین رفته باشند و موجب عدم چرخش دیگ ماشین شوند که کاربران برای رفع این مشکل باید دست به تعویض اسپلین ها بزنند.

بیشتر بخوانید:

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست؟

آسیب دیدن بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مهم ترین علت های عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی می تواند آسیب دیدن بلبرینگ دیگ باشد. بلبرینگ برای اتصال موتور درایو به سبد شستشو در بسیاری از ماشین لباسشویی های درب از جلو کاربرد دارد. قبل از این که به تعمیر دیگ ماشین لباسشویی پرداخته شود، ابتدا باید مطمئن شوید که تسمه های لباسشویی به درستی کار می کنند.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

نکته ای که باید قبل از تعمیر بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی به آن توجه کنید این است که دیگ را با دست چرخانده و از حرکت بدون مانع و راحت آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:

خرید مینی واش ضرورت دارد؟/مشخصات و قیمت انواع مینی واش

علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی همانند علت های نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی است. اگر کاربران با بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی روبرو شدند می توانند به یکی از علل های زیر فکر کنند و در نهایت دست به درست کردن آن ها بزنند.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

از علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • وزن بیش از حد لباس ‌ها
  • اگر سوییچ هیدرواستات خراب باشد، پمپ تخلیه هم کار نخواهد کرد
  • سوختن بورد ماشین لباسشویی
  • گیر کردن اجسام مختلف در پمپ تخلیه
  • مشکلات بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی
  • کامل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
بیشتر بخوانید:

با طرز استفاده صحیح از جاپودری لباسشویی آشنا شوید

عدم بسته شدن درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، به سیستم قفل درب برمی گردد. اگر درب لباسشویی باز باشد، کلید درب از چرخش دیگ دستگاه جلوگیری می کند. در صورت خرابی قفل درب یا هر یک از اجزا مجموعه قفل درب، ماشین با مشکل نچرخیدن دیگ مواجه خواهد شد. استفاده از مولتی متر برای تست اتصال جریان، می تواند در تشخیص خراب بودن قفل درب به کاربران کمک کند.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

برای حل این مشکل بهتر است با تعمیرکار تماس گرفته و از او بخواهید کل مجموعه قفل درب را بازرسی کرده و در صورت لزوم قطعات معیوب را تعویض کند.

بیشتر بخوانید:

ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم

شل شدن دیگ ماشین لباسشویی

شل شدن دیگ ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از شایع ترین آن ها می توان به سر و صدای زیاد دستگاه اشاره کرد. سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی خود دلایل مختلفی دارد که می توان ساییدگی بلبرینگ ها یا یاتاقان دیگ را نام برد. بلبرینگ این امکان را به کاربران می دهد تا سبد شستشو به راحتی و آزادانه بچرخد.

شل شدن دیگ ماشین لباسشویی نیز می تواند به شل شدن واشر برگردد. صدای تق تق در ماشین لباسشویی به دلیل شل شدن یا تکان خوردن واشر هنگام چرخش است. بیشتر ماشین لباسشویی ها دارای واشرهای پلاستیکی هستند که در صورت شل شدن و یا خراب شدن می توان به راحتی آن ها را تعویض یا جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن تایمر ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن تایمر ماشین لباسشویی از جمله مهم ترین مشکلاتی بوده که هر کاربری ملزم به دانستن آن است. سوپاپ درب ماشین لباسشویی متصل به سوئیچ درب که از آن به عنوان اولین علت نچرخیدن تایمر ماشین لباسشویی یاد شد به عنوان یک ویژگی ایمنی در ماشین لباسشویی طراحی و تعبیه شده است. البته این ویژگی فقط در ماشین لباسشویی های درب از جلو قرار دارد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اولین کاری که برای پیدا کردن علت نچرخیدن تایمر ماشین لباسشویی باید انجام داد چک کردن سوئیچ درب ماشین لباسشویی است. اگر در سوئیچ برق جریان پیدا نمی کند می توان حدس زد که سوپاپ بوده که به مشکل بر خورده است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت ماشین لباسشویی در بازار

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

از دیگر علت نچرخیدن تایمر ماشین لباسشویی می توان به خرابی در موتور تایمر، عدم تنظیم هیدروستات لباسشویی یا خرابی این قطعه و خرابی دستگیره برنامه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی و راه حل آن

علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی می توان به نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی اشاره کرد. یکی از قطعات اصلی و مهم در ماشین لباسشویی موتور آن است. در صورتی که این قطعه از کار بیافتد یا خراب شود دیگر نمی توانید از ماشین لباسشویی تان استفاده کنید. از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی می توان به مطالب زیر اشاره کرد.

ابتدا بهتر ایت با علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی بیشتر آشنا شوید. در صورتی که ماشین لباسشویی را روشن کرده اید اما هیچ اتفاقی رخ نداد یا لباس ها در مرحله آخر و عملیات خشک کردن هیچ عملی انجام نداده اند و یا حتی لباس ها در مخزن لباسشویی نچرخیدند هشدارهایی است که باید از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه ماشین لباسشویی و داستان اختراع آن

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

در صورت مشاهده نشانه ها و علائم فوق بهتر است به تعمیر موتور و همچنین به تعمیر دیگ ماشین لباسشویی بپردازید. البته قبل از آن بهتر است ماشین لباسشویی را از برق جدا کرده و دستگاه را به طور کامل خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:

رفع سر و صدای ماشین لباسشویی با ذکر چند نکته

قیمت دیگ ماشین لباسشویی

اکثر کاربران با خراب شدن دیگ ماشین لباسشویی به فکر خرید یک دیگ جدید می افتند. همانطور که می ‌دانید هنگام تعمیرات، لازم است حتما تعدادی از قطعات این دستگاه تعویض شوند. به همین علت است که قیمت قطعات از جمله قیمت دیگ ماشین لباسشویی به ‌ویژه برای تعمیرکاران و کاربران بسیار حائز اهمیت است.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

قیمت دیگ ماشین لباسشویی اصولا بستگی به مدل دستگاه دارد و هر کاربر باید یا توجه به ماشین لباسشویی و مدلی که دارد به دنبال قیمت دیگ ماشین لباسشویی باشد. البته هزینه تعمیر و ایاب و ذهاب آن را نیز در نظر داشته باشید که متفاوت است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟