نمایشگر QNED سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

نمایشگر QNED سامسونگ به زودی تولید می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگر QNED سامسونگ تقریبا تا سطح تولید پیش رفته و انتظار می رود شرکت کره ای ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگر QNED سامسونگ تقریبا تا سطح تولید پیش رفته و انتظار می رود شرکت کره ای سامسونگ سرمایه گذاری در تجهیزات تولید را تا سال 2021 آغاز کند و بلافاصله پس از آن تجارت بیشتری نیز انجام دهد.

نمایشگر QNED سامسونگ به مرحله تولید نزدیک می شود

طبق گزارش منتشر شده از TheElec، اخیرا غول فناوری کره جنوبی بیش از 94 حق ثبت اختراع را به ثبت رسانده است. بیشتر این موارد در حق ثبت اختراعات نیمه دوم سال 2020 نسبت به موارد ثبت شده در نیمه اول سال جاری پیشرفت عمده داشته اند.

فناوری به کار رفته در نمایشگر QNED دارای ساختار 7T2C TFT (ترانزیستور فیلم نازک) و ترانزیستور اسیلاتور برای تراز کردن LED nanorod و ترانزیستور تعمیراتی در کنار یکدیگر است.

نمایشگر سامسونگ

قابل ذکر است، طراحی نمایشگر QNED مشابه ساختار TFT سامسونگ است که در صفحه نمایش های OLED از آن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی قابلیت‌های نمایشگر LED ساینیج سامسونگ

همچنین یک تجزیه و تحلیل از UBI Research نشان می دهد که فناوری ترانزیستور اسیلاتور به عنوان یک یافته جدید و جالب توسط کمپانی سامسونگ قبلا در پنل های نمایشگرها استفاده نشده بود.

در حال حاضر، سرعت عملکرد فناوری جدید QNED نگرانی اصلی کمپانی سامسونگ است.

نمایشگر QNED سامسونگ

در رابطه با فناوری جدید QNED  باید گفت که در هر پیکسل، حدود 10 تا 20 nanorod LED باید به درستی تراز شود در غیر این صورت منجر به اتصال کوتاه پیکسل می شود. از این رو، یک ترانزیستور تعمیر نیز در آن گنجانده شده است.

سامسونگ دیسپلی تنها 4 سال از عمر خود را برای توسعه فناوری QNED صرف کرده است اما به نظر می رسد که این شرکت از قبل به قابلیت تولید خود اطمینان داشته و اعلام کرده به زودی تا سال 2021 در تجهیزات تولید کارخانه های خود سرمایه گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟