همکاری ال جی و ایکس باکس
اخبار لوازم خانگی

همکاری ال جی و ایکس باکس برای معرفی نسل جدید تلویزیون اولد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ال جی یکی از پر آوازه ترین شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی در کل جهان است که ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ال جی یکی از پر آوازه ترین شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی در کل جهان است که اخیرا خبری مبنی بر همکاری ال جی و ایکس باکس برای معرفی نسل جدید تلویزیون اولد منتشر شده است. ال جی و مایکروسافت ایکس باکس همکاری خود را برای ارتقاء تلویزیون های اولد ال جی آغاز کرده اند. هدف اصلی این همکاری عرضه تلویزیون اولد ال جی به عنوان تجربه بازی در نسل بعدی و ایکس باکس سری X در بازار اروپا است.

طبق قرار داد همکاری ال جی و ایکس باکس ، این شرکت وظیفه دارد تا به عنوان شریک رسمی ایکس باکس مایکروسافت تلویزیون خود در اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه معرفی و عرضه کند. انتظار می رود تلویزیون های OLED ال جی در مراسم های Xbox و فروشگاه های معتبر این مناطق مشاهده و به فروش برسد.

تلویزیون اولد و ایکس باکس

سامسونگ و ال جی در سال 2012 برای اولین بار تلویزیون های اولد خود را معرفی کردند. در حال حاضر ال جی پنل های اولد در سایز های بزرگ را به تولید انبوه رسانده اما سامسونگ به تولید پنل های کوچک برای صفحه نمایش های تلفن همراه و تبلت مشغول است. هم اکنون حدودا هشت سال از معرفی اولین تلویزیون اولد می گذرد و این کمپانی قصد دارد بار دیگر  محصول خود را به روزرسانی کند. تلویزیون اولد و ایکس باکس هر دو از خروجی HDMI 2.1 بهره مند هستند علاوه بر این تلویزیون های اولد نرخ به روز رسانی بالایی دارد و تاخیردر پخش تصاویر را به حداقل رسانده است.

بر اساس گفته های ال جی، این محصول با ویژگی هایی مانند زمان فوق العاده سریع پاسخدهی 1 میلی ثانیه، تاخیر ورودی کم و پشتیبانی از آخرین نسخه HDMI به بازار عرضه خواهد شد. از دیگر مشخصات آن می توان به نرخ بروز رسانی متغیر VRR، حالت تأخیر کم خودکار ALLM و کانال های صوتی پیشرفته eARC اشاره کرد. همچنین گفته می شود که بازی ها نه تنها با تصاویر با کیفیت و صدای واضح اجرا می شوند بلکه پاسخگویی بهتری نیز دارند.

پورت HDMI 2.1 در هر دو دستگاه به گیمرها این امکان را می دهد تا با سرعت 120 فریم در ثانیه از بازی های 4K لذت ببرند. همچنین ال جی ادعا می کند که تلویزیون های OLED 2020 آنها جزو اولین دستگاه هایی هستند که از نسخه جدید HGiG (HDR Gaming Interest Group) پشتیبانی می کند تا کاربران اطمینان حاصل کنند که HDR در تصاویر به وضوح دیده می شود. Xbox Series X اولین کنسول بازی خواهد بود که سال آینده از فناوری Dolby Vision + Atmos پشتیبانی می کند تا صدای بازی واضح تر پخش شود.

همکاری ال جی و ایکس باکس یک مشارکت تبلیغاتی است بنابراین اگر در فروشگاه ها و رویدادهای آن شرکت می کنید حتما منتظر اتفاقات، محصولات و فناوری های عظیمی باشید. البته توجه داشته باشید که ادعاهای این دو شرکت ریشه واقعی داشته و به هیچ عنوان بی اساس نمی باشد. تعداد کمی از سازندگان تلویزیون پورت HDMI 2.1 را ارائه می دهند و تاکنون هیچ تولیدکننده ی تلویزیونی بر خلاف ال جی نتوانسته مجموعه ای از ویژگی های HDMI 2.1 و VRR را برای محصولات خود ارائه دهد. لازم به ذکر است که تلویزیون هایی با پنل های ال سی دی و همچنین صفحه نمایش های miniLED و QLED نمی توانند همان سطح HDR را در بازی ارائه دهند که صفحه نمایش های اولد به نمایش می گذارد. دلیل آن این است سیستم های کم نور منطقه این پنل ها باید تا حد زیادی غیرفعال شود تا توانایی ارائه تأخیر کم را داشته باشد در صورتی که زمان واکنش صفحه پنل LCD نسبت به OLED به مراتب کند تر است.

مایکروسافت یکی از ابر شرکت های چند ملیتی است که در زمینه فناوری و نوآوری نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت می کند. در سال 2001 این شرکت برای اولین بار ایکس باکس را ذر بازار آمریکا به فروش رساند. از آن سال تا به امروز نسخه های پیشرفته تر و بهتری در سراسر جهان عرضه می شود که این موضوع سبب شده تا طرفداران بی شماری پیدا کند. مایکروسافت ایکس باکس قبلاً با سامسونگ اعلام همکاری کرده بود و ظاهراً این همکاری همچنان در برخی از مناطق جهان ادامه خواهد داشت.

رئیس بخش برنامه ریزی محصولات تلویزیون ال جی گفت: ما هنگام توسعه تلویزیون های OLED خود نیازهای گیمرها را بسیار جدی می گیریم تا بتوانیم شریک رسمی ایکس باکس برای عرضه کنسول Xbox Series X باشیم. در واقع این همکاری و مشاركت برای ما بسیار معنی دار و ارزشمند است. ما اطمینان داریم که افزایش کیفیت بصری ناشی از ترکیب تلویزیون LG OLED و Xbox Series X باعث تعجب و شگفتی گیمر ها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • رضایی | 01 آذر 1399 در 9:42 ب.ظ

    ال‌جی و سونی هر دو عالیند کاش سامسونگ هم یه تکونی به خودش میداد و کیفیتش رو بالا میبرد. جدیدا خیلی آشغال شده و کیفیتش خیلی اومده پایین چون یه سری مدل جدید کریستال تولید کرده که کیفیتش داغونه فقط اسم داره.