راهنمای خرید جاروبرقی و نکاتی که نمی دانید!
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید جاروبرقی و نکاتی که نمی دانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این بخش تلاش شده تا با گردآوری مطلبی با عنوان راهنمای خرید جاروبرقی به ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این بخش تلاش شده تا با گردآوری مطلبی با عنوان راهنمای خرید جاروبرقی به مشتریانی که در هنگام خرید دچار سردرگمی هستند، کمک شود و در واقع بتوانند با دیدی باز و دانش کافی اقدام به انتخاب کنند. جاروبرقی یکی از مهمترین وسایل خانگی تلقی می شود که وظیفه مهمی بر دوش آن قرار داد و از این جهت باید با دقت و بررسی کامل به بازار رفت. اگر قصد خرید یک جاروبرقی دارید و یا به دنبال جواب سوالاتی نظیر جاروبرقی خوب چی بخرم هستید بهتر است در ادامه با ما همراه شوید.

راهنمای خرید جاروبرقی و یا جاروبرقی خوب چی بخرم

راهنمای خرید جاروبرقی و نکاتی که نمی دانید!

خرید از بازار لوازم خانگی با توجه به حضور برندهای مختلف و مدل های متنوع کار بسیار زمان بری است و همین به دلیل خواندن مطالبی با عنوان های راهنمای خرید جاروبرقی و یا جاروبرقی خوب چی بخرم می تواند این امور را راحت تر کند و ضمن این که نگرانی بابت خرید کالای تقلبی و یا مواجه شدن با آپشن های عجیب و غریب کاهش پیدا می کند.

مطلب راهنمای خرید جاروبرقی با توجه به نیاز مشتریان و از دیدگاه متخصصان این حوزه گردآوری شده است و در واقع با ذکر نکات مهم در خرید جاروبرقی قصد داریم تا به سوال جاروبرقی خوب چی بخرم پاسخ دهیم. بسیاری از کارشناسان این حوزه بر این باورند که مشتریان در هنگام برخی از موارد را نادیده می گیرند و معمولا به نیازی های خود توجهی نمی کنند. به عنوان مثال برخی از مشتریان در هنگام خرید جاروبرقی تنها آپشن های عجیب و غریب و یا قدرت مکش بسیار بالا را در نظر می گیرند در حالی که در اغلب موارد برخی از این امکانات برای خریدار کاربردی نبوده و تنها متحمل پرداخت هزینه های سنگین می شوند.

راهنمای خرید جاروبرقی و نکاتی که نمی دانید!

توصیه می شود که در هنگام خرید گول کالاهای لوکس و یا شعارهای تبلیغاتی را نخورید و در واقع با نگاهی منطقی اقدام به انتخاب کنید اگرچه خرید یک کالای تجملاتی و پیشرفته و یا خرید از یک برند لوکس برای همه خوشایند است اما در اغلب موارد و به مرور زمان متوجه خواهید شد که تمامی امکانات برای شما کاربردی نبوده و در واقع پول اضافی پرداخت کردید.

جارو برقی از جمله محصولاتی است که خرید آن الزامی بوده و از طرفی با تنوع بالایی روانه بازار لوازم خانگی می شود که همین موضوع منجر شده تا انتخاب کمی سخت شود و در نتیجه ذکر نکات مهم در خرید جاروبرقی و آشنایی مشتریان با این موارد ضروری است.

نکات مهم در خرید جاروبرقی

نکات مهم در خرید جاروبرقی

فاکتورهای زیادی برای تعیین یک محصول خوب وجود دارد که بررسی نکات مهم در خرید جاروبرقی می تواند راه را برای ما راحت تر کند و در واقع کمک می کند تا مشتریان انتخاب مطمئن تری داشته باشند.

  • قدرت موتور جاروبرقی و توان مکش
  • میزان صدای جاروبرقی
  • برند تولید کننده و خدمات پس از فروش
  • ظرفیت جارو برقی
  • وزن جاروبرقی
  • تحرک جاروبرقی و طول سیم برق
  • امکانات و تجهیزات
  • فیلتر هپا
  • قابلیت مکش مایعات
  • قیمت

قدرت موتور جاروبرقی و توان مکش

قدرت موتور جاروبرقی و توان مکش

قدرت موتور جاروبرقی و توان مکش نخستین سوالی است که در هنگام خرید جارو برقی به ذهن اکثر افراد می رسد و به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا به طور کامل شرح دهیم. مهمترین نکته ای که نباید از آن به سادگی عبور کرد توجه به تفاوت توان مصرفی و قدرت مکش جاروبرقی است. توان مصرفی جاروبرقی مربوط به میزان برق مصرفی می شود در حالی که قدرت مکش در واقع توانایی در مکش گرد و غبار است.

قدرت موتور جاروبرقی و توان مکش

اگر بخواهیم به بیان ساده تر بگوییم هرچه قدرت موتور جاروبرقی بیشتر باشد در نتیجه از توانایی بالاتری برای تمیز کردن و مکش گرد و غبار برخوردار است. یکی از مواردی که ممکن است در هنگام خرید با آن مواجه شوید، سرعت مکش است که نباید با قدرت مکش اشتباه گرفته شود و معمولا در دفترچه راهنما و در بخش مشخصات فنی موتور جاروبرقی ذکر شده است. سرعت مکش در حقیقت سرعت حجم هوای منتشر شده است که هرچه قدرت مکش بالاتر باشد سرعت پایین تر است و در هنگام خرید باید هر دو معیار را در نظر بگیرید.

به طور کلی می توان گفت که توان موتور از 1400 تا  2500 است که توان بالا نشان دهنده قدرت بیشتر موتور جاروبرقی است و در صورتی که در مشخصات فنی موتور جاروبرقی با اعداد 300/1400 مواجه شده اید یکی به معنای قدرت موتور جاروبرقی بوده و دیگری به معنای توان مکش است. در هنگام خرید توجه به توان مکش، قدرت موتور و همچنین سرعت مکش الزامی است.

میزان صدای جاروبرقی

میزان صدای جاروبرقی

میزان صدای جاروبرقی برای شرکت های تولید کننده و همچنین خریداران یکی از موارد جدی است که انتخاب یک مدل کم سر و صدا تر اولویت دارد و باید گفت که واحد اندازه گیری آن دسی بل است. اکثر تولید کننده ها به دنبال عرضه محصولاتی با قدرت و با صدای کمتر هستند که معمولا این سری از محصولات از قیمت بالاتری برخوردار هستند. برای بررسی این مورد بهتر است که از فروشنده بخواهید تا جاروبرقی را روشن کند.

بیشتر بخوانید:

علت صدای زیاد جاروبرقی هنگام کار کردن چیست؟

برند تولید کننده و خدمات پس از فروش

با توجه به افزایش فروش لوازم خانگی قاچاق و نرخ صعودی قیمت ها انتخاب و خرید سخت تر شده است و به همین دلیل برای اطمینان از اصل بودن کالا حتما به برند تولید کننده و خدمات پس از فروش توجه کنید. در واقع توصیه می شود از برندی خریداری کنید که قادر به ارائه گارانتی باشد.مطمئنا محصولات برندهای معروف از قیمت بیشتری برخوردار هستند اما بیشتر به نیازهای خود و خدمات پس از فروش کالا توجه کنید.

ظرفیت کیسه و یا مخزن جارو برقی

ظرفیت کیسه و یا مخزن جارو برقی

جاروبرقی در دو مدل کیسه دار و بدون کیسه عرضه می شود که هر کدام مزایا و معایبی دارند و افراد با توجه به سلیقه و نیازهای خود یکی از این مدل را خریداری می کنند که  البته در این بخش نیز به بررسی هر دو پرداخته می شود اما آنچه که بیشتر اهمیت دارد توجه به ظرفیت کیسه و یا مخزن جاروبرقی است.

کاملا روشن است که وقتی در آپارتمان و یا خانه کوچکتر زندگی می کنید به ظرفیت کیسه و یا مخزن جاروبرقی کمتری احتیاج پیدا کرده و در نتیجه نیازی نیست تا پول بیشتری برای جاروبرقی با ظرفیت بالاتر پرداخت کنید. در خصوص خرید جاروبرقی کیسه دار و یا بدون کیسه باید گفت که این مورد کاملا باید براساس احتیاجات شما تصمیم گیری شود و ما در این بخش تنها به تعریف و بررسی مزایا و معایب هر کدام می پردازیم تا در نهایت خودتان تصمیم بگیرید.

کیسه جاروبرقی

جاروبرقی کیسه ای و بدون کیسه از لحاظ عملکرد مشابه هم بوده و تفاوت آن ها مربوط به نوع جمع آوری زباله و تخلیه آن می شود که در ادامه مزایا و معایب هر مورد ذکر شده است.

  • مزایا جاروبرقی کیسه دار: بهداشتی بودن، عدم نیاز به نگهداری زیاد، سازگاری بیشتر با فیلتر هپا و مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی
  • معایب جاروبرقی کیسه دار: تعویض و پیدا کردن کیسه به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد، عملکرد ضعیف جاروبرقی هنگام پر شدن کیسه
  • مزایا جاروبرقی بدون کیسه: عدم هزینه برای خرید کیسه، عدم نیاز به تعویض کیسه، کاهش تخلیه مخزن به دلیل تجمع گرد و غبار، مفید برای محیط زیست
  • معایب جاروبرقی بدون کیسه: از بهداشت کمتری برخوردار هستند، ورود برخی از ذرات آلاینده به محیط هنگام تخلیه مخزن، عملکرد بهتر فیلتر در مدل کیسه دار، برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب نیست، تخلیه مخزن باید در فضای خارج انجام شود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

وزن جاروبرقی

وزن جاروبرقی

یکی دیکر از نکات مهم در خرید جاروبرقی مربوط به وزن جاروبرقی است که با توجه به استفاده روزمره از این وسیله حتما باید بررسی شود. اکثر طراحان به دنبال تولید جاروبرقی با وزن کمتر هستند که در نهایت حمل آن ها به ویژه برای بانوان راحت تر است.

تحرک جاروبرقی و طول سیم برق

تحرک جاروبرقی و طول سیم برق

با توجه به این که در هنگام جارو کردن باید از نقطه ای به مکانی دیگر بروید پس تحرک جاروبرقی و طول سیم برق اهمیت بالایی دارد. البته تحرک جارو به عواملی نظیر چرخ جاروبرقی مرتبط است و  هر قدر چرخ‌ها بزرگ‌تر باشند، انعطاف‌پذیری دستگاه و جاروکشی آسان‌تر است.

طول سیم برق در صورتی که کوتاه باشد می تواند حرکت راحت تر جارو را با اختلال مواجه کند و توصیه ما به شما خرید محصولی با طول سیم برق 6 تا 9 متر است.

امکانات و تجهیزات

امکانات و تجهیزات

وجود امکانات و تجهیزات مختلف برای جاروبرقی به معنای آسان تر کردن عمل جاروکشی است که معمولا هر محصول با سری و لوازم جانبی مختلفی نظیر سری تمیز کردن گوشه و کنار ویا مبل عرضه می شود که البته در این میان نباید از طول لوله تلسکوپی غافل شد. در هنگام خرید توجه کنید که لوازم جانبی جاروبرقی کامل باشد

فیلتر هپا

فیلتر هپا

فیلتر هپا قادر به جذب 99.97 درصد از ذرات آلرژی زا و آلاینده در سطح هوا هستند و از این جهت پیش از خرید حتما باید در مورد آن پرس و جو کرد و همان طور که گفته شد، مدل های کیسه دار سازگاری بیشتری با این فیلتر دارند.

قابلیت مکش مایعات

قابلیت مکش مایعات

قابلیت مکش مایعات در برخی از مدل ها موجود است و به همین دلیل اشاره به آن در مطلب راهنمای خرید جاروبرقی الزامی است. این قابلیت برای جمع کردن مایعات و یا حتی چربی کاربرد دارد که معمولا قیمت بالاتری دارند.

قیمت

قیمت همواره یکی از مهمترین فاکتور ها در هنگام خرید هر محصولی تلقی می شود که افراد با توجه به بودجه خود اقدام به خرید می کنند و خواندن مطالبی با عنوان های راهنمای خرید جاروبرقی و یا جاروبرقی خوب چی بخرم می تواند مانع از پرداخت هزینه های گزاف برای خرید کالایی نظیر جاروبرقی شود و کمک می کند تا انتخابی هوشمندانه و منطقی داشته باشید.

بعد از بررسی نکات مهم در خرید جاروبرقی و همچنین فاکتورهایی که نباید نادیده گرفته شود حالا وقت آن رسیده که به سوالات رایج مخاطبان در خصوص راهنمای خرید جاروبرقی پاسخ داده شود که در این لیست سوالاتی مانند تفاوت جاروبرقی کمپرسوری با معمولی و یا جاروبرقی کمپرسور چیست به چشم می خورد.

جاروبرقی کمپرسور چیست

جاروبرقی کمپرسور چیست

برای پاسخ به سوال جاروبرقی کمپرسور چیست در ابتدا بهتر است تا به تعریف کمپرسور بپردازیم. کمپرسور به ماشینی گفته می شود که از آن برای افزایش فشار سیالات تراکم پذیر استفاده می شود و در صنایعی نظیر لوازم خانگی به منظور تولید یخچال فریزر، جاروبرقی و…. نقش مهمی را ایفا می کند.

فناوری کمپرسور در بسیاری از محصولات شرکت های معروف نظیر ال جی، بوش و …. دیده می شود. به عنوان مثال جاروبرقی مدل VB-20700H ال‌جی دارای این فناوری بوده و  ذرات جمع‌آوری شده را وارد مخزن مخصوص کرده و به تکه‌های متراکم تبدیل می‌کند و در نتیجه سه برابر بیشتر گرد و غبار را جمع می‌کند.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری با معمولی

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری با معمولی

همان طور که می دانید، مصرف برق جاروبرقی هایی با قدرت موتور بالاتر بیشتر بوده و یکی از معایب آن تلقی می شود.همین موضوع منجر شده تا برخی از شرکت ها اقدام به تولید مدل های کمپرسوری کنید. مهمترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری با معمولی مربوط به میزان برق مصرفی می شود.

موتور کمپرسور با وجود برخورداری از قدرت بالا، بسیار کم مصرف است. این فناوری از یک موتور استاندارد و دارای عملکرد بسیار بالا بهره برده که در مقایسه با مدل های مشابه 30 درصد برق کمتری مصرف می کند.

قیمت و مشخصات بهترین جاروبرقی

قیمت جاروبرقی

در این بخش تلاش شده تا قیمت و مشخصات بهترین جاروبرقی های موجود در بازار ایران گردآوری شود. خرید بهترین جاروبرقی و یا تلاش برای پیدا کردن بهترین مارک جاروبرقی همیشه برای اکثر افراد دغدغه بوده که گاهی برخی از عوامل نظیر قیمت بالا مانع از خرید آن ها می شود.

شرکت های زیادی نظیر بوش، سامسونگ، ال جی، AEG، پارس خزر، پاکشوما و … در زمینه تولید جاروبرقی فعالیت می کنند و محصولات آن ها در لیست بهترین مارک جاروبرقی قرار می گیرد اما حتما در نظر داشته باشید که خرید بهترین جاروبرقی به معنای خرید محصولی گران قیمت و پیشرفته نیست و باید پیش از انتخاب مطالبی در خصوص راهنمای خرید جاروبرقی را به خوبی مطالعه کرده و از تجربیات کاربران استفاده کنید.

جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR

جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR

مشخصات

  • نوع جارو برقی: کیسه دار
  • قدرت موتور: 2200 وات
  • توان مکش: 2200 وات
  • میزان صدا: 70-75 دسی بل
  • طول سیم: 12 متر
  • قابلیت جذب مایعات: خیر
  • گنجایش مخزن: 5 لیتر
  • سایر مشخصات:  کلاس مصرف انرژی A و دارای سیستم AirBumper: شفاف برای محافظت از مبلمان و دیوار، 60% قدرت مکش بیشتر و هشدار دهنده الکترونیکی تعویض کیسه گردوغبار

قیمت: 7 میلیون 90 هزار تومان

جارو برقی ال جی مدل VB-5220HTS

جاروبرقی ال جی

مشخصات

  • نوع جارو برقی: بدون کیسه
  • قدرت موتور: 2000 وات
  • میزان صدا: 80 دسی بل
  • طول سیم: 5 متر
  • قابلیت جذب مایعات: خیر
  • گنجایش مخزن: 1.2 لیتر
  • سایر مشخصات: قدرت مکش ماندگار، جاروی مخزنی با قابلیت تخلیه‌ی آسان و بهداشتی، سیستم مکش گردبادی و دارای 2 عدد سری

قیمت: 6 میلیون 209 هزار تومان

جارو برقی سامسونگ مدل QUEEN-18

جارو برقی سامسونگ مدل QUEEN-18

مشخصات

  • نوع جارو برقی: کیسه دار
  • قدرت موتور: 1800 وات
  • توان مکش: 400 وات
  • میزان صدا : 82 دسی بل
  • طول سیم: 7متر
  • قابلیت جذب مایعات: خیر
  • گنجایش مخزن: 5 لیتر
  • سایر مشخصات: لوله خرطومی با چرخش 360 درجه، فیلترهای Cyclone – Foam – Micro – Hepa 11 و برس Turbo برای فرش

قیمت: 5 میلیون 650 هزار تومان

جاروبرقی پارس خزر مدل KOMPRESSOR VC-2500W

جاروبرقی پارس خزر مدل KOMPRESSOR VC-2500W

مشخصات

  • نوع جارو برقی: کیسه دار
  • قدرت موتور: 2500 وات
  • میزان صدا: 75 دسی بل
  • طول سیم: 5 متر
  • قابلیت جذب مایعات: خیر
  • گنجایش مخزن: 8 لیتر
  • سایر مشخصات: دارای کنترل بر روی دسته لوله خرطومی جهت تنظیم میزان مکش و روشن، مجهز به دستگیره روی بدنه جهت حمل و نقل و دارای محافظ حرارتی موتور در هنگام پر شدن پاکت جاروبرقی یا گرفتگی لوله خرطومی

قیمت: 2 میلیون 936 هزار و 400 تومان

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC 25501

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC 25501

مشخصات

  • نوع جارو برقی: کیسه دار
  • قدرت موتور: 2500 وات
  • طول سیم: 12 متر
  • قابلیت جذب مایعات: خیر
  • گنجایش مخزن: 5 لیتر
  • سایر مشخصات: گريد انرژی ++A، كيسه قابل تعويض، دارای فیلتر HEPA و مجهز به سه عدد سری

قیمت: 2 میلیون 660 هزار تومان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟