کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت
اخبار لوازم خانگی

کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت امکان پذیر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت یک دستیار مجازی است که توسط کمپانی گوگل طراحی و ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت یک دستیار مجازی است که توسط کمپانی گوگل طراحی و ایجاد شده است. این نرم افزار در گوشی های هوشمند و لوازم خانگی هوشمند قابل استفاده بوده و می تواند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد تا به راحتی بتوانند کنترل لوازم خانگی هوشمند خود را در دست بگیرند. از امکانات و ورودی های دستیار صوتی گوگل می توان به جستجوی در اینترنت، تنظیمات سخت افزاری روی دستگاه ها، تشخیص اشیاء و ترانه ها، پشتیبانی از خرید محصولات و ارسال پول اشاره کرد. اخیرا نیز خبری مبنی بر اضافه شدن یک قابلیت جدید به این دستیار مجازی منتشر شده است و بر اساس این خبر، کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت امکان پذیر شد.

لامپ های هوشمند اولین و مقرون به صرفه ترین لوازم خانگی هوشمند است که به راحتی می توان از آن در خانه خود استفاده کرد. گاهی اوقات پیش می آید که شما مشغول انجام کاری هستید و دستتان بند است  یا برای چند روز به سفر می روید و می خواهید لامپ های خانه تان طبق برنامه و جریان خاصی خاموش و یا روشن شود. به همین دلیل واقعاً برخی از کاربران انتظار داشتند که علاوه بر خاموش و روشن کردن قابلیت کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت امکان پذیر باشد و خوشبختانه اخیر بر اساس برخی اخبار و گزارش ها، به نظر می رسد گوگل بعد از مدت ها سر انجام این امکان را به دستیار های صوتی خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند طبق سلیقه خود کنترل لامپ های هوشمند خود را در دست بگیرند.

کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت

طبق گزارش دو خبرگزاری معتبر، اکنون می توانید از گوگل اسیستنت بخواهید چراغ و لامپ هایه شما را براساس زمان و هم برای مدت زمان مشخص خاموش و روشن کند. به عنوان مثال می توانید از دستیار گوگل بخواهید که ساعت 11 شب چراغ های شما را خاموش کند یا آنها را فقط به مدت ده دقیقه روشن نگه دارد. همچنین می توانید از دستیار صوتی گوگل بخواهید پنج دقیقه چراغ را روشن کرده و سپس خاموش کند یا زمان طلوع و غروب خورشید را نیز می توان به عنوان یک شاخص ثابت برای روشن کردن لامپ ها مشخص کرد.

قابلیت کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت به عنوان Scheduled Actions یا عملکرد برنامه ریزی شده در پایان ماه گذشته توسط کمپانی گوگل بدون هیچ اعلان و سر صدایی ارائه شد. یکی از دلایلی که باعث شد خبر اضافه شدن امکان جدید گوگل اسیستنت علنی نشود وجود مشکل و خطا در رادار و گیرنده های پیام دستیار صوتی گوگل بود. به عنوان مثال اگر کاربری بدون تعیین زمان دقیق یعنی یک زمان کلی مانند فردا یا هفته آینده را درخواست کند گوگل اسیستنت خطایی را نشان می دهد. برخی از کاربران نیز می گویند اگر چه دستیار صوتی گوگل می گوید شما می توانید این اقدامات و برنامه ها تنظیم شده را لغو کنید اما به نظر می رسد که هنوز توانایی لغو آن ها را ندارد. همچنین در حالی که گوگل می گوید شما می توانید حداکثر از هفت روز قبل برنامه ریزی داشته باشید اما امنیت آندروید تنها اجازه برنامه ریزی یک روز بعد را فراهم ساخته است و قابلیت برنامه ریزی برای بیشتر از یک روز را ندارد.

کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت

کنترل لامپ های هوشمند یک قابلیت جدید به شمار نمی آید زیرا مدت زمان طولانی است که توسط دستیاران مجازی ارائه می شود. پیش از این شما مجبور بودید خودتان وسایل را مطابق با برنامه هایتان را تنظیم کنید و خبری از کمک دستیار های صوتی در این زمینه نبود. به عنوان مثال با آمازون الکسا شما نیاز دارید که اپلیکیشن را از پیش فعال نمایید تا بتوانید برنامه ریزی و روال مدنظرتان را برای لامپ تنظیم کنید. فقط توجه داشته باشید که تنها لازم است اپلیکیشن را تنظیم کنید و نیازی به تنظیم کردن لامپ نیست. برخی از رسانه ها این دو دستیار صوتی را مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند که الکسا نیز همانند گوگل نمی تواند در برخی از زمان های مشخص لامپ را خاموش و یا روشن کند در حالی که طبق نظر کارشناسان این رسانه، عملکرد گوگل اسیستنت در این زمینه طبیعی و قابل قبول تر است.

کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت

یکی از کاربران دستیار صوتی از تجربه خود درباره کنترل لامپ هوشمند با گوگل اسیستنت اینگونه می گوید که چند مرتبه زمان بندی های مختلفی را برای دستگاه خود امتحان کرده است و از عملکرد خوب آنها بسیار متعجب شد و همچنین توانایی روشن یا خاموش کردن چراغ ها برای مدت زمان مشخص توسط دستیار صوتی گوگل این کاربر را تحت تاثیر قرار داده است. این قابلیت برای مناطقی و قسمت های از خانه همانند راهروها بسیار کاربردی و مفید خواهد بود زیرا احتمال دارد در بعضی قسمت های خانه که برای بستن کفش های خود کمی نور بخواهید اما ترجیح می دهید به جای اینکه از کلید برق استفاده کنید، لامپ را به کمک گوگل اسیستنت روشن نمایید.

برنامه نویسی وسایل هوشمند یکی از سخت ترین و دشوار ترین کار ها در این زمینه است. بنابراین هر چیزی که باعث شود قابلیت های هوشمند لوازم خانگی افزایش یابد و یا مشهود تر باشد گامی بزرگ در پیشرفت است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟