تفاوت پکیج و آبگرمکن
آموزش

تفاوت پکیج و آبگرمکن و ویژگی های آنها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در گذشته نه چندان دور هنگامی که افراد قصد تامین آب گرم برای خانه خود داشتند ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در گذشته نه چندان دور هنگامی که افراد قصد تامین آب گرم برای خانه خود داشتند بلااستثنا به سراغ خرید آبگرمکن می رفتند اما با ورود پکیج به بازار متقاضیان آبگرمکن کاهش یافتند اما همچنان افرادی هستند که به فکر خرید آبگرمکن را دارد و عده ای نیز همچنان بین خرید پکیج و آبگرمکن مردد هستند به همین خاطر در این متن قصد داریم به بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن بپردازیم تا با ویژگی های این دو سیستم گرمایشی بیشتر آشنا شوید تا بتوانید با اطلاعات دقیق یک خرید آگاهانه داشته باشید.

آبگرمکن

همانطور که می دانید پکیج و آبگرمکن وظیفه گرم کردن آب مصرفی خانه را بر عهده دارد و هر کدام دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که تفاوت پکیج و آبگرمکن را مشخص می کنند. آبگرمکن ها در دو نوع ایستاده و دیواری هستند که توانایی تامین آب گرم برای استحمام، شستشو ظروف، شستن لباس ها، پخت غذا و… را دارند. لازم است بدانید که این دستگاه می تواند حجم زیادی از آب را گرم کند به طوری که برخی از کارخانه های بزرگ از آبگرمکن برای تامین آب مصرفی خود استفاده می کنند. در گذشته نفت پر مصرف ترین سوخت برای فراهمسازی گرمای لازم در خانه بود به طوری که همه بخاری ها و آبگرمکن ها نفتی بودند. اما با گذر زمان کم کم آبگرمکن های گازی و برقی در بازار عرضه شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

عملکرد آبگرمکن ها ایستاده این گونه است که آب سرد در مخزن آن ذخیره شده و به کمک اجزای دستگاه گرم خواهد شد. زمانی که کاربران شیر آب گرم را باز می کنند آب از مخزن آب گرمکن وارد لوله های مسی شود و مورد استفاده قرار می گیرد اما عملکرد آبگرمکن دیواری کاملا متفاوت است. آبگرمکن های دیواری فاقد مخزن بوده و زمانی که شیر آب گرم باز می شود آب سرد از لوله های آن عبور می کند و بلافاصله گرم خواهد شد و در انتها وارد لوله های ساختمان می شود. شایان ذکر است که آبگرمکن های دیواری فضای کم تری را اشغال می کند و مناسب خانه آپارتمانی است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل خرید آبگرمکن و نکاتی که باید بدانید

پکیج

تفاوت پکیج و آبگرمکن

پکیج یک سیستم گرمایشی کوچک است که تمام وظایف موتورخانه منازل را برعهده دارد یا بهتر است بگوییم که به کمک پکیج هم می توان آب گرم مورد نیاز خانه را تامین کرد و در روز های سرد سال به کمک رادیاتور گرما را به فضای خانه بخشید. در واقع این دستگاه می تواند شما را از بخاری و آبگرمکن بی نیاز سازد و تمام کار های این دو دستگاه را به تنهایی انجام دهد. این ویژگی بارز ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن به شمار می آید.

آبگرمکن ها نسبت به پکیج پیشینه بیشتری داشته و همچنان طرفداران زیادی دارند اما پکیج به دلیل مستقل بودن، مزایا و ایمنی بیشتر توانسته محبوبیت زیادی را به دست آورد و همچنین در زمان ساخت و ساز آپارتمان ها بیشتر معماران ترجیح می دهند از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی خانه استفاده کنند. هر چند که قیمت پکیج نسبت به آبگرمکن بیشتر است اما خدمات بیشتری را ارائه می دهد.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

قسمت بالای مشعل های پکیج لوله هایی قرار دارد که از یک سر آن آب سرد وارد و از قسمت دیگر آن آب گرم خارج می شود و وارد لوله های ساختمان می شود. زمانی که شیر آب گرم روشن می شود سنسور های پکیج آن را تشخیص می دهند و بلافاصله مشعل دستگاه را روشن می کند. سپس پمپ پکیج نیز فعال می شود و آب گرم در دسترس قرار می گیرد.

پکیج ها نیز همانند آبگرمکن ها انواع و اقسام مختلفی دارد به طوری که از نظر محل قرار گیری دارای دو نوع زمینی و دیواری است و از لحاظ تعداد مبدل ها به چهار نوع فن دار، بدون فن، یک و دو مبدله تقسیم می شوند.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن

تا به اینجای متن به طور کلی با پکیج و آبگرم کن آشنا شدید و حالا می توانید برخی از تفاوت های پکیج و آبگرمکن را حدس بزنید. ما در ادامه متن به اساسی ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن خواهیم پرداخت و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم البته لازم است بدانید که در این متن علاوه بر فرق پکیج و آبگرمکن به تفاوت پکیج و شوفاژ نیز اشاره خواهیم کرد.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

پکیج یک موتورخانه کامل در ابعاد کوچک تر و مصرف انرژی کمتر بوده و به طور کلی از آبگرم کن به صرفه تر است زیرا در آن واحد کار آن و بخاری را انجام می دهد و همچنین شما را از شوفاژخانه بی نیاز می کند. برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که پکیج قیمت بیشتری دارد و نسبت به آبگرمکن اصلا به صرفه نیست. توجه داشته باشید که با خرید پکیج شما با یک تیر دو نشان می زنید و علاوه بر آبگرمکن دیگر نیازی به بخاری هم ندارید.

استفاده از پکیج در خانه های نو ساز باعث می شود تا نیازی به لوله کشی های گسترده نباشد و تنها با نصب دو مسیر لوله به پکیج آب گرم و گرمای خانه تامین شود. در حالی که برای استفاده از آبگرمکن و بخاری باید لوله ها و مسیر های مجزایی در نظر داشت که به هزینه بیشتری نیاز دارد.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

از دیگر تفاوت های آبگرمکن و پکیج می توان به این اشاره کرد که پکیج تنها با نیروی برق کار می کند اما آبگرمکن های گازی و برقی در بازار به فروش می رسد. یعنی اگر کاربر پکیج هستید در مواقعی که برق خانه قطع است شما نمی توانید از آب گرم استفاده کنید و فضای خانه شما رفته رفته سرد می شود. علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که هزینه های تعمیر پکیج بسیار کمتر از هزینه تعمیر شوفاژخانه بوده و از این نظر هم صرفه اقتصادی دارد.

 

آبگرمکن بهتر است یا پکیج

تفاوت پکیج و آبگرمکن

بسیاری از افرادی که قصد خرید یک سیستم گرمایشی برای خانه خود دارند این سوال برایشان مطرح است که آبگرمکن بهتر است یا پکیج قبل از هر چیزی ابتدا باید به این دسته از افراد گفت که با توجه به افزایش و ضرورت استفاده از سیستم های گرمایشی دستگاه های مختلفی به فروش می رسد که هر کدام از لحاظ عملکرد، میزان مصرف انرژی، ایمنی، قیمت و بازدهی با دیگری فرق دارد. این موضوع باعث شده تا عده ای تصور کنند که انتخاب از میان این همه دستگاه مختلف کار دشواری بوده اما این فکر کاملا غلط است. خرید سیستم های گرمایشی همانند خرید هر لوازم خانگی دیگر به معیار ها و سلیقه شما بستگی دارد یعنی شما در وحله اول باید با انواع سیستم ها را بشناسید که ما با بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن این کار را برایتان راحت تر کردیم و در آخر باید به بودجه، مساحت خانه، لوله کشی منزل و تعداد اعضای خانواده خود توجه کنید تا نسبت به این معیار ها سیستم ایده آل تان را خریداری نمایید.

اگر به طور کلی بخواهیم از بین آبگرمکن و پکیج یکی را انتخاب کنیم، قطع انتخاب نهایی پکیج است. اگرچه پکیج قیمت بالاتری نسبت به آبگرمکن دارد اما می تواند علاوه بر آب گرم مصرفی خانه، فضای منزل را گرم نگه دارد به همین دلیل به صرفه تر است. همچنین میزان مصرف انرژی برخی از پکیج ها نسبت به بخاری، شوفاژ و آبگرمکن کمتر بوده و بازدهی بیشتری دارد. از لحاظ حفظ ایمنی پکیج رده بالاتری را نسبت به آبگرمکن کسب کرده است زیرا برخی از انها طبق استاندارد های اروپا ساخته می شوند.

تفاوت پکیج و آبگرمکن

در رابطه با ابعاد آنها باید بدانید که آبگرمکن و پکیج ها فضایی به اندازه یک کابینت را اشغال می کنند و هر دوی آنها در آشپزخانه و یا تراس قابل نصب هستند. اما اگر متراژ خانه شما 60 یا کمتر از این مقدار است به شما توصیه می کنیم که آبگرمکن خریداری کنید. باز هم تاکید ما بر این است که شرایط خود را برای خرید در نظر داشته باشید و توجه کنید اگرچه پیشنهاد ما خرید پکیج است اما این موضوع دلیل بر نامناسب بودن آبگرمکن نیست. در صورتی که شما برای گرمایش خانه خود از شوفاژ و یا بخاری های برقی یا گازی استفاده می کنید و از لحاظ تامین گرمایش فضای خانه بی نیاز هستید بهتر است آبگرمکن بخرید و از هزینه زیادی را صرف خرید پکیج نکنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • بابک | 17 بهمن 1401 در 4:25 ق.ظ

    سلام تبلیغ پکیچ نکن چون میزان گرمایی خانه نمی تواند در دمای زیر 20درچه تامین کند و باید از بخاری استفاده کرد .تمام افرادی که پکیچ دارند می دانند برای مناطق سرد سیر جواب نمی دهد