علت برق داشتن بدنه یخچال چیست
آموزش

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای بسیاری از کاربران پیش آمده که هنگام دست زدن به یخچال فریزر متوجه شده ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای بسیاری از کاربران پیش آمده که هنگام دست زدن به یخچال فریزر متوجه شده اند که بدنه یخچال برق دارد. در این مواقع سوالی که فکر افراد را مشغول می کند این است که علت برق داشتن بدنه یخچال چیست ؟ در واقع چرا بدنه یخچال برق دارد؟ علت برق دار بودن بدنه فریزر چیست؟ همچنین علت برق دار بودن وسایل برقی چیست؟ چطور باید این مشکلات را برطرف کرد؟ آیا یخچال نیاز به تعمیر دارد؟ در ادامه این مطلب به این پرسش ها پاسخ داده می شود.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست ؟

ممکن است برای برخی از کاربران اتفاق افتاده باشد که هنگام استفاده از یخچال متوجه شوند که بدنه یخچال برق دارد. از آنجایی که برق بسیار خطرناک است این موضوع کاربران را نگران می کند و باید به زودی این مشکل را حل کنند. علت برق دار بودن فریزر یا یخچال به یکی دو مورد ختم نمی شود و کاربران باید هنگام مواجه شدن با این مشکل حتما تمامی علل را بررسی کرده و سپس اقدام به تعمیر آن کنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش تعمیر یخچال فریزر در خانه

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

علت برق دار بودن بدنه فریزر یا یخچال

همانطور که گفته شد علت برق دار بودن بدنه فریزر یا یخچال به یکی دو دلیل ختم نمی شود و چندین دلیل دارد که کاربران باید تمامی آن ها را بررسی کنند تا مشکل جدی برای لوازم خانگی برقی خود پیش نیاید زیرا این لوازم آشپزخانه بسیار پرکاربرد است.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

در موارد ذیل به معرفی علت برق دار بودن بدنه فریزر یا یخچال پرداخته شده است:

  • اتصال بدنه ترموستات یخچال
  • معیوب بودن موتور
  • اتصال بدنه موتور
  • معیوب شدن سیم‌ های رابط
  • بدون روکش بودن ناحیه ‌ای از سیم ‌های رابط
  • اتصال بدنه سرپیچ لامپ داخل یخچال

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

برای این که این مشکل را بر طرف کنید. ابتدا باید یخچال را از برق بکشید سپس رله استارت و اوور لود را از موتور یخچال جدا کنید و دوباره یخچال را به برق متصل کنید. در این زمان با استفاده از ولت متر یا فازمتر وجود برق در بدنه یخچال را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر چه دلایلی دارد؟

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

اگر همچنان بدنه یخچال برق دارد علت از موتور یخچال است و باید توسط تکنسین های متخصص این حوزه مشکل حل شود. همچنین گاهی اوقات علت برق دار بودن بدنه فریزر یا یخچال به اتصال بدنه موتور برمیگردد که این مشکل با ارت نمودن یخچال حل می شود. گفتنی است که در اکثر مواقع شما با بستن ارت و زدن یخچال به برق با پریدن فیوز منزل روبرو می شوید که باید سیم پیچی موتور را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید:

علت سخت باز شدن درب یخچال فریزر چیست؟

اتصال بدنه ترموستات یخچال

اتصال بدنه ترموستات یخچال یکی از دلایل برق دار بودن بدنه یخچال به شمار می رود. همانطور که می دانید ترموستات یکی از مهمترین قطعات یخچال فریزر محسوب شده و عملکرد ترموستات به تنظیم خودکار دمای داخل دستگاه ختم می شود. زمانی که ترموستات به مشکل بر می خورد موجب برق دار بودن بدنه یخچال می شود زیرا نمی تواند دمای یخچال را تنظیم کند.

کاربران هنگام روبرو شدن با اتصال بدنه ترموستات یخچال باید به فکر تعویض ترموستات یخچال خود باشند. تعویض ترموستات اکثر یخچال فریزرها شبیه به هم بوده و کار ساده ای است. مراحل تعویض ترموستات یخچال فریزر شامل موارد ذیل می شود.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

کاربران ابتدا یخچال فریزر را از برق بکشند، سپس کاور ترموستات را باز کرده و ترموستات خراب را بیرون آورده و ترموستات جدید را جایگزین کنید و در نهایت کاور را در جای خود بسته و یخچال فریزر را روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات متداول در خرید یخچال که باید از آنها اجتناب کنید

علت برق دار بودن بدنه وسایل برقی

سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید این است که علت برق دار بودن بدنه وسایل برقی از کجا نشات می گیرد؟ در جواب باید گفت که این مشکل با عدم وجود اتصال زمین یا اتصالی که به آن ارت می گویند، مربوط می شود.

علت برق دار بودن بدنه وسایل برقی امری طبیعی بوده و ممکن است برای هر وسیله ای که ظرفیت انباشت الکترون ها را دارد اتفاق بیفتد. برق دار بودن بدنه وسایل برقی همانطور که گفته شد از انباشته شدن بارهای الکتریکی در وسایل الکتریکی ایجاد می شود. ممکن است شما هنگام دست زدن به بدنه وسایل برقی احساس برق گرفتگی داشته باشید که این احساس بستگی به ولتاژ ذخیره شده در آن وسیله الکتریکی دارد.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

در واقع بدن شما در لحظه تماس با جسم باردار همانند یک سیم اتصال به زمین عمل کرده و آن وسایل برقی باردار از این طریق الکتریسیته ساکن و موجود در بدنه خودش را به وسیله بدن شما به زمین منتقل می کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید یخچال دست دوم و نکاتی که نمی دانید

علت لرزش بدنه یخچال

تا اینجای مطالب به علت برق دار بودن بدنه یخچال پرداخته شد و گفته شد که چرا بدنه یخچال فریزر برق دارد و چگونه باید این مشکلات را حل کرد. حال برخی از کاربران ممکن است با لرزش بدنه یخچال روبرو شوند و به دنبال علت لرزش بدنه یخچال فریزر خود باشند.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

علت لرزش بدنه یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل لرزش موتور یخچال هنگام خاموش شدن، تراز نبودن یخچال، پره ها یا پروانه فن یخچال و بست، لرزه گیر و سایر اجزای موتور یخچال می شود. لرزش بدنه یخچال با توجه به موارد یاد شده باید حل شود و از لرزش آن جلوگیری شود تا سر و صدای زیادی نیز ایجاد نشود.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

پس زمانی که موتور یخچال می خواهد خاموش شود ممکن است بلرزد یا اگر کف یخچال تراز نباشد موجب می شود بدنه یخچال بلرزد و همچنین سر و صدای زیادی ایجاد شود. پره ها و فن یخچال اگر به درستی نچرخند باعث می شوند بدنه یخچال بلرزد یا همچنین سر و صدای زیادی پخش شود. همچنین گفتنی است که اگر کاربران از بست و لرزه گیر استفاده کنند از لرزش و سر و صدای بیش از حد یخچال فریزر جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا لامپ یخچال فریزر روشن نمی شود؟

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

از دیگر علت برق داشتن بدنه یخچال چیست می توان به موارد دیگر اشاره کرد که می تواند بسیار کمک کننده باشد. در مطالب فوق اکثر مشکلات در دسته مشکلات فنی یخچال قرار داشتند که شامل اتصال بدنه ترموستات یخچال، معیوب بودن موتور، اتصال بدنه موتور، معیوب شدن سیم‌ های رابط، بدون روکش بودن ناحیه ‌ای از سیم ‌های رابط و اتصال بدنه سرپیچ لامپ داخل یخچال می شود.

بیشتر بخوانید:

یخچال ساید بخریم یا دوقلو ؟

وجود رطوبت زیاد

با توجه به مشکلات فصلی که در زمستان و تابستان رخ می دهد سعی کنید از مرطوب کننده های آشپزخانه اشتفاده کنید تا رطوبت موجود در هوا زیاد شود و الکتریسیته ساکن به طور طبیعی کم شود. همانطور که می دانید الیاف طبیعی بهتر می توانند الکتریسیته را کاهش دهند پس کاربران می توانند از پشم های طبیعی، پنبه و پارچه استفاده کنند.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

 

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات یخچال فریزر و راهکارهای رفع آن ها

فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یخچال

فرسوده شدن عایق سیم کشی یخچال می تواند بسیار نگران کننده باشد مخصوصا اگر یخچال فریزر مذکور دارای مدار یخ زدایی باشد. یکی از مشکلات رایج یخچال فریزرها فرسوده شدن عایق سیم کشی بوده که بسیار خطرناک است.

علت برق داشتن بدنه یخچال چیست

زمانی که یخچال بر روی یک سطح رسانای الکتریکی قرار دارد و با رطوبت و آب سر و کار داشته باشد این مشکل ایجاد می شود. برای تعویض عایق سیم کشی داخل یخچال حتما از تکنسین کمک بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟