مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو
اخبار لوازم خانگی

مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو در اثر گاز گرفتگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک پزشک قانونی معتبر در انگلیس مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو را در اثر گاز ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک پزشک قانونی معتبر در انگلیس مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو را در اثر گاز گرفتی تایید کرده است. همچنین اعلام شده است که این اتفاقات یک اشتباه بزرگ به شمار می آید. همچنین گفته می شود که دومین اشتباه بزرگ این شرکت مربوط به زمان پس از این حوادث است زیرا مدیر عاملان بکو اقدامات لازم برای جلوگیری از فروش این اجاق گاز ها را در اسرع وقت انجام ندادند.

طبق اظهارات دستیار پزشکی قانونی کرن وال گرانت ویلیامز، بکو این مشکل را در زمان مناسب به مشتریان خود بیان نکرد و به استاندارد های تجارت پایبند نبود و همچنین نتوانست عوامل موثر در نخستین حادثه گاز گرفتی که به واسطه اجاق گاز  های خودشان رخ داده بود را بررسی کند تا علت را جویا شود و از اتفاقات بعدی جلوگیری کند. علاوه بر این بکو بسیار در روند اطلاع رسانی به خریداران اجاق گاز های خود و جمع آوری این اجاق گاز ها از بازار فروش بسیار ضعیف و کند عمل کرد.

مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو

وی گزارش و اظهارات خود را بعد از مرگ ریچارد اسمیس 30 ساله، کوین برانتون 34 ساله، یک زوج در سن 90 و 86 با نام جان و آدری کوک و دختر 47 ساله آنها در اثر گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن به واسطه اجاق گاز های بکو منتشر کرد. در نوامبر سال 2010 ریچارد اسمیس به همراه دوستش در شهر سالتاش در یک خانه زندگی می کردند و هر دو آنها در این حادثه به مرگ دچار شدند. در حالی که جنازه خانواده کوک در فوریه سال 2013 در یک کاروان که ساکن شهر کامبورن بود پیدا شد.

مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو

کارشناسان مربوطه بر این باورند که تمام این اتفاقات ناگوار زمانی رخ داده که گریل اجاق گاز روشن بوده و به صورت اتفاقی گاز مونو اسید کربن در فضای خانه پخش شده است. هنگامی که جسد این افراد در محل سکونتاش پیدا شد، یک غذای خام در داخل فر اجاق گاز نیز وجود داشت که بر اثبات این قضیه بی تاثیر نبود. اما لازم به ذکر است که مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو کاملا یک حادثه بوده و قصد و عمدی در رابطه با آن وجود نداشته است.

بکو یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در کشور ترکیه است که توسط آرچلیک در سال 1967 تاسیس شد. این کمپانی در زمینه تولید یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و لوازم خانگی بزرگ دیگر فعالیت می کند. تا به امروز 18 مورد گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن به وسیله اجاق گاز های این برند در کشور انگلیس و ایرلند ثبت شده است.

مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو

برخی از آمار ها نشان می دهد که حدود 60000 اجاق گاز معیوب توسط شرکت بکو تولید شده که نیمی از آن ها به انگلیس فروخته شد و خریدار نیم دیگر این اجاق گاز ها یک کمپانی لوازم خانگی در کشور ایرلند بود.

بازپرس پرونده مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو شواهدی را بررسی کرده که نشان می دهد بکو برند شماره یک فروش لوازم خانگی برقی در انگلیس است ولی بکو به تعهد های تجارت پایبند نبود. در حالی که عوامل این شرکت می دانند یک مشکل کوچک در اجاق گاز می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد اما این موضوع را چند هفته نادیده گرفتند.

نوامبر سال 2008 خبر مرگ الکسیس لندری بر اثر گاز گرفتگی با اجاق گاز بکو که از کمپانی Glen Dimplex خریداری شده بود، منتشر شد و در اواخر همان سال مسئولین ایرلندی دلیل این اتفاق را متوجه شدند و سریعا آن را به عوامل کمپانی بکو اطلاع دادند. اما در ژانویه سال 2009 اولین عکس العمل شرکت بکو در رابطه با ین مسئله دیده شد. سپس آرچلیک تمامی مدل های آجاق گاز های بکو را مورد آزمایش قرار داد تا بتواند لیستی از مدل هایی که گاز مونواکسید کربن منتشر می کند را در اختیار شرکت بکو قرار دهد. در ماه دسامبر همان سال این شرکت مطلع شد که یک پزشک قانونی در حال تحقیق در مورد مرگ دو فرد بازنشسته به نام بوریس و ویلما گرین در شهر دونکستر هستند که دو هفته پس از آقای لندری دچار این حادثه شدند.

مرگ پنج نفر با اجاق گاز بکو

وال گرانت ویلیامز گفت: به نظر من بکو وظیفه داشت که هر چه سریع تر اقدامات لازم را جهت جمع آوری اجاق گاز های خود انجام دهد و کوتاهی در رسیدگی به این موضوع یک اشتباه و خطا بزرگ محسوب می شود. بر اساس عقیده من هر چند که بکو واکنش های زیادی نسبت به این موضوع نشان نداد اما بی توجه هم از این موضوع عبور نکرده است زیرا کارشناسان مربوطه این کمپانی شروع به بررسی اصلاحات لازم  برای اجاق گاز های موجود در کشور ایرلند کردند. در ادامه این روند سخنگوی بکو با خانواده های برانتون، اسمیت و کوک نیز اظهار همدردی کرد و در ادامه افزود: از زمان این حوادث غم انگیز ما همچنان به افزایش استانداردهای لازم وایمنی در ساخت محصولاتمان می پردازیم و فرآیند آزمایش محصولات خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟