آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی
آموزش

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی و نحوه صحیح آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین لوازم خانگی محسوب می شود و تقریبا هر روز ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین لوازم خانگی محسوب می شود و تقریبا هر روز مورد استفاده قرار می گیرد.  به همین دلیل باید به بهترین شکل مراقب آن بود تا دچار مشکل نشود و عملکرد خوبی داشته باشد. مراقبت از لوازم خانگی روش های متفاوتی دارد به طوری که شما می توانید با تمیز کردن و استفاده صحیح از لوازم خانگی تان از آن به خوبی نگهداری کنید. این موضوع باعث شد تا ما متنی با موضوع آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی برای شما آماده سازیم تا با نحوه صحیح تمیز کردن و ضدعفونی کردن این دستگاه آشنا شوید.

عده ای از افراد تصور می کنند از آنجایی که ماشین لباسشویی دائم در حال شستشو و تمیز کردن لباس ها است دچار آلودگی و کثیفی نمی شود اما این تصور کاملا اشتباه است. زیرا زمانی که ماشین لباسشویی شما مشغول شستشو است احتمال دارد آلودگی ها و میکروب هایی که رو لباس قرار دارند در درز و قسمت های داخلی دستگاه پنهان شوند. از آنجایی که داخل ماشین لباسشویی یک فضای تاریک و مرطوب بوده شرایط تکثیر میکروب ها فراهم است و در نهایت لباس ها به طور کامل تمیز نمی شوند به همین خاطر آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی یکی از واجبات به شمار می آید.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

هرچند که ماشین لباسشویی های هر برند عملکرد متفاوتی دارد اما به طور کلی دارای اجزاء مشترکی همانند لاستیک درب، محفظه جا پودری، فیلتر و مخزن هستند. این موضوع باعث شده تا تفاوت چندانی بین تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ و تمیز کردن ماشین لباسشویی اسنوا و یا مارک های دیگر وجود نداشته باشد.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی به دو دسته تقسیم می شود که شامل تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی و قسمت های داخلی آن است. ابتدا به نحوه تمیز کردن اجزاء داخلی دستگاه می پردازیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه با وسایلی که در خانه دارید ماشین لباسشویی خود را ضدعفونی کنید.

جرم گیری ماشین لباسشویی

پودر های شوینده نا مرغوب و آب های شهری تصفیه نشده باعث رسوب گذاری محفظه دیگ ماشین لباسشویی می شوند و بوی بدی را ایجاد می کند. علاوه بر این، آب کثیف حاصل از شستشو لباس ها نیز باعث تشکیل رسوب می شود و در صورت بی توجهی بوی نا مطلوبی ایجاد خواهد شد. تمام این موارد نشانه این است که ما نیازمند جرم گیری ماشین لباسشویی هستیم.

قبل از هر کاری بهتر است از شر رسوبات و جرم های تجمع یافته در ماشین لباسشویی خلاص شویم. برای جرم گیری ماشین لباسشویی مواد شوینده مختلفی در بازار یافت می شود که شما می توانید به راحتی بخرید و بدون دردسر استفاده کنید. اما نکته مهم درباره این پودر و قرص های مخصوص جرم گیری این است که نباید به طور متداول مورد استفاده قرار بگیرد.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

جایگزین این مواد در خانه سرکه بوده که در هر خانه ای یافت می شود. برای انجام این کار کافیست دو پیمانه سرکه سفید را داخل جا پودری بریزید و ماشین لباسشویی را روی حالتی قرار دهید که زمان شستشو آن بالا است و دمای آب 60 درجه باشد. قبل از شروع می توانید مقدار کمی جوش شیرین را داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید سپس لباسشویی را روشن کنید. استفاده از جوش شیرین به هیچ وجه ضروری نیست و می توانید به تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه بپردازید. با انجام این کار علاوه بر رسوب زدایی بوی بد داخل محفظه دیگ ماشین لباسشویی از بین خواهد رفت. بعد از اتمام شستشو می توانید دوباره ماشین لباسشویی را بدون هیچ موادی روشن نمایید.

how to clean washing machine

برای رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی روش دیگری نیز وجود دارد. برنامه جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی به شما کمک می کند تا به آسانی داخل ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید و تمامی رسوبات را از بین ببرید.

how to clean washing machine

تمیز کردن واشر درب ماشین لباسشویی

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

شاید شما هم تا به حال به لاستیک درب ماشین لباسشویی دقت نکرده باشید و ندانید که این قسمت محل تجمع آلودگی است. تمیز کردن واشر درب ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد زیرا هنگام شستشو لباس ها همانطور که مقداری از مواد شوینده یا پرز لباس ها داخل دیگ باقی بماند، ممکن است داخل پلاستیک درب ماشین لباسشویی نیز تجمع یابند. رطوبتی که داخل ماشین لباسشویی وجود دارد باعث ایجاد کپک و جرم می شود به همین دلیل باید این قسمت را با دقت تمیز کرد. ما قبلا یک متن کامل درباره تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی نوشته ایم که می توانید آن را هم مطالعه نمایید تا بدانید چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببرید.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

ما به شما توصیه می کنیم که هر بار بعد از تمام شدن کار ماشین لباسشویی درب آن را باز بگذارید تا رطوبت داخل آن خشک شود و داخل آن کپک نزند در غیر این صورت ممکن است لکه های سیاهی را روی لاستیک درب و داخل دیگ مشاهده کنید. روش های مختلفی برای تمیز کردن واشر لاستیکی درب ماشین لباسشویی وجود دارد اما راحت ترین روش آن ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی با وایتکس است. برای این کار اول از همه باید نصف پیمانه مایع سفید کننده را با نصف پیمانه آب ترکیب کنید تا غلظت مایع سفید کننده بالا نباشد و لاستیک درب آسیب نبیند. ابتدا رطوبت و نم لاستیک را به کمک یک دستمال خشک بگیرد سپس یک اسفنج را به محلول تهیه شده آغشته نمایید و اسفنج را روی تمامی قسمت های لاستیک بکشید و بگذارید برای چند دقیقه روی آن باقی بماند. در انتها می توانید با یک دستمال نم دار محلول را به طور کامل پاک کنید و دوباره با یک دستمال دیگر آن را خشک نمایید.

بیشتر بخوانید:

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با چند روش ساده

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

شاید فکر کنید که جاپودری نیازی به شستشو و تمیز کردن ندارد زیرا آب در این قسمت با مواد شوینده ترکیب می شود و جریان دارد. اما گاهی اوقات ممکن است برخی از مواد شوینده جامد همانند پودر و قرص شوینده در داخل جاپودری ته نشین شود. به همین خاطر تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی حائز اهمیت است.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

جهت انجام تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی باید ابتدا آن را به آرامی از جایگاه خارج کنیم سپس یک مسواک یا یک فرچه مناسب را به آب و سرکه آغشته کرده و دیواره های داخلی و خارجی جاپودری را به آرامی تمیز کنید. در نهایت آن را آبکشی نمایید و پس از خشک کردن آن را در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

بسیاری از کاربران ما درباره نحوه تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی سامسونگ از ما سوال می پرسند. در پاسخ به این افراد باید گفت که نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی هر برند تفاوت چندانی ندارد. اما اگر می خواید این تفاوت و محل دقیق فیلتر را بدانید بهتر است به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید تا درباره آن بیشتر بدانید.

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی یکی از کثیف ترین بخش های ماشین لباسشویی به شمار می آید و تقریبا هر ماه برای رعایت نظافت باید تمیز شود. فیلتر بیشتر ماشین لباسشویی ها در قسمت پایین دستگاه قرار دارد و تمام پرز، مو، نخ، دکمه لباس و قسمت های جدا شده از لباس داخل آن جمع می شود. معمولا نحوه خارج نمودن فیلتر روی درب محفظه یا داخل دفترچه راهنما ذکر شده است پس با مطالعه آن می توانید فیلتر را خارج نمایید. شما می توانید به کمک یک فرچه و مواد شوینده به راحتی فیلتر و محل قرار گیری آن را تمیز کنید.

یک اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی

یک اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی تجمع لباس های چرک و کثیف داخل دیگ دستگاه است. بسیاری از افراد به غلط از ماشین لباسشویی به عنوان سبد لباس های کثیف استفاده می کنند غافل از اینکه با جمع شدن لباس ها روی هم و کمی رطوبت داخل محفظه باکتری ها تجمع یافته و افزایش پیدا می کنند. همچنین اگر مدت ماندن لباس ها داخل دیگر بیش از حد معمول باشد احتمال کپک زدن آنها وجود دارد پس به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی

تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی با چند حرکت ساده امکان پذیر است تنها کافیست کمی دقت داشته باشید. با یک دستمال و محلول آب و مواد شوینده می توانید لکه های روی بدنه را از بین ببرید و دقت داشته باشید که هرگز از موادی همانند مواد حلال، وایتکس و الکل برای تمیز کردن بدنه استفاده ننمایید و هرگز پارچه های خشن و زبر را روی بدنه نکشید. گرد گیری بدنه ماشین لباسشویی با یک دستمال مرطوب و نم دار امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • مهدی | 03 آذر 1401 در 7:37 ق.ظ

    سلام
    مفید و کاربردی بود
    متشکرم