تعمیر و نگهداری لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

انحصار و رانت در معرفی مراکز تعمیر و نگهداری لوازم خانگی به شهروندان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها بسیاری از شهروندان در طول روز بارها پیش می آید که برای پیدا کردن شماره و ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها بسیاری از شهروندان در طول روز بارها پیش می آید که برای پیدا کردن شماره و یا آدرسی در بحث تعمیرات لوازم خانگی تلاش می کنند و متاسفانه در مسیر مشخصی قرار نمی گیرند و آدرس ها و شماره هایی را دریافت می کنند که گویا بر اساس یک انحصار و رانت در معرفی مراکز تعمیر و نگهداری لوازم خانگی خاصی قرار شده است.

با توجه به قیمت بالا و گزاف لوازم خانگی به دلیل نوساناتی ارزی این روزها تعمیر و نگهداری از لوازم خانگی امری بسیار مهم است چرا که تعمیر نسبت به خرید این وسایل صرفه اقتصادی بهتری دارد. به همین دلیل بسیاری از شهروندان در نقاط مختلف کشور همواره به دنبال یافتن شماره و آدرس نمایندگی های خدمات پس از فروش و یا تعمیرگاه های مجاز برخی از برندهای لوازم خانگی هستند.

بر اساس اعلام برخی منابع و البته با توجه به شواهد و قرائن گویا در این باره برخی از افراد که سابقه هیچگونه نمایندگی معتبری را ندارند با استفاده از رانت خود را به عنوان نماینده انحصاری تعمیرات و خدمات در خصوص برخی از برندهای لوازم خانگی معرفی کرده اند و در این مسیر شهروندان تنها اطلاعات این افراد را دریافت می کنند و شاید ده ها و صدهانمایندگی و تعمیرگاه مجازهیچگاه آدرس شان به عموم شهروندان داده نمی شود.

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

در این خصوص جا دارد نهادهای نظارتی و بازرسی تمرکز ویژه ای داشته باشند و این شرایط نامناسب اقتصادی جلوی برخی سوء استفاده ها و رانتها را بگیرند و نگذارند که برخی به قیمت خفه کردن و پنهان کردن دیگران درآمدهای هنگفت میلیاردی برای خود ایجاد کنند.

به گزارش تیتر برتر، پیش از این غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولید‌کنندگان لوازم خانگی از مافیای پرقدرت واردات لوازم خانگی با پیش‌بینی کاهش تحریم‌ها خبر داده بود و در این باره گفته بود: در دو سال گذشته که تحریم‌ها علیه ایران شدت گرفت بازار به کلی به هم ریخت و قیمت لوازم خانگی از برند داخلی و خارجی به‌شدت صعودی شدند البته در این مدت هم قاچاقچی‌ها همچنان فعال بودند و ۵۰ درصد بازار را در دست داشتند و به اعتقاد ما این حجم قاچاق از لوازم خانگی در بازار هم سازمان یافته است.

حال باید اعلام کرد که به طور قطع در بحث خدمات پس از فروش و تعمیر و نگهداری لوازم خانگی نیز یک مافیای پرقدرت وجود دارد که باید جلوی فعالیت آنها توسط دستگاه های نظارتی گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟