نحوه تمیز کردن اتو بخار
آموزش

نحوه تمیز کردن اتو بخار و نکاتی که نمی دانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اتو یکی از اساسی ترین و پرکاربرد ترین لوازم خانگی است که در هر خانه ای به ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اتو یکی از اساسی ترین و پرکاربرد ترین لوازم خانگی است که در هر خانه ای به راحتی می توان آن را پیدا کرد. نحوه تمیز کردن اتو بخار یکی از متداول ترین سوالاتی است که ذهن هر کاربر اتویی را درگیر کرده است، زیرا تمیزی اتو در تمیزی لباس ها نقش مهمی را ایفا می کند. از دیگر سوالاتی که در رابطه با تمیز کردن اتو برای کاربران پیش می آید می توان به نحوه رسوب زدایی اتو بخار صنعتی ، علت بخار نکردن اتو مخزن دار چیست؟ تمیز کردن اتو بخار سوخته چگونه است؟ برای باز شدن سوراخ های اتو بخار چه کار باید کرد؟ چگونه کف اتو را تمیز کنیم ؟ لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم ؟ جرم اتو با چی پاک میشه ؟ اشاره کرد. در ادامه این مطلب به این سوالات پاسخ داده شده است.

با نحوه تمیز کردن اتو بخار بیشتر آشنا شوید

همانطور که گفته شد تمیز کردن و رسوب زدایی اتو بخار یکی از مهم ترین کارهایی است که برای طولانی شدن عمر اتو می توان انجام داد و به عبارتی سرویس اتو بخار محسوب می شود.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

اگر می خواهید رسوب زدایی اتو بخار را در کم ترین زمان در خانه انجام دهید ما استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب را به شما پیشنهاد می کنیم. ابتدا آب و جوش شیرین را به مقداری که لازم دارید ترکیب کنید و یک مایع جرم گیر اتو بخار یا مایع رسوب گیر اتو تهیه کنید و با توجه به مقدار رسوب و کثیفی اتو مایع رسوب گیر اتو درست کرده و از آن جهت رسوب زدایی اتو بخار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین اتو بخار های 2020 را بشناسید

نحوه تمیز کردن اتو بخار

برای باز شدن سوراخ های اتو بخار می توانید از یک گوش پاک کن کمک بگیرید. برای باز شدن سوراخ های اتو بخار می توانید گوش پاک کن را با آب مرطوب کنید و با آن به رسوب زدایی اتو بخار و سوراخ های آن بپردازید. اگر در مخزن اتو بخار از قبل آبی باقی مانده آب اتو بخار را تخلیه کنید و آب تصفیه شده را جایگزین آب اتو بخار قبلی کنید.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدیدترین اتو بخار های بازار ایران اعلام شد

جرم گیری اتو بخار با سرکه

جرم گیری اتو بخار با سرکه یکی دیگر از راهکارهای رسوب زدایی اتو بخار محسوب می شود. جرم گیری اتو بخار با سرکه و نمک جزو روش های اساسی رسوب زدایی اتو بخار و رسوب زدایی اتو بخار پرسی به شمار می شود. هر چند وقت یکبار اتو بخار خود را با استفاده از مایع جرم گیر اتو بخار یا مایع رسوب گیر اتو از هر گونه پارچه یا لباس چسبیده به کف آن تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

جرم گیری اتو بخار با سرکه و نمک و جوش شیرین نیز یکی دیگر از روش های رسوب زدایی اتو بخار و رسوب زدایی اتو بخار پرسی به شمار می رود. همانطور که گفته شد برای باز شدن سوراخ های اتو بخار و اتو پرسی می توانید از یک پنبه یا گوش پاک کن استفاده کنید. گوش پاک کن یا پنبه را با محلول سرکه و نمک و جوش شیرین مرطوب کرده و سپس دریچه یا سوراخ های کف اتو را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

تفاوت اتو پرسی با اتو بخار/اتو پرسی بخریم یا اتو بخار؟

طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس

طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس یکی از متداول ترین سوالاتی است که برای هر مخاطب اتوی مخزن دار فیلیپس پیش می آید و یکی از مهم ترین راهکارهایی که به شدت دنبال آن بوده نحوه رسوب زدایی اتو بخار فیلیپس است. رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس بسیار ساده بوده زیرا یکی از مزایای این دستگاه وجود نشانگر زمان رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس است.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

ابتدا به طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس می پردازیم که برای بسیاری از کاربران این دستگاه مهم است. یکی از مزایای اتو بخار مخزن دار این بوده که با یک بار آب کردن تا چند روز قابل استفاده است و می تواند حجم زیادی از انواع البسه را به راحتی و تمیزی اتو و صاف کند. اگر آدم اتو کشیده ای هستید و به تمیزی و صافی البسه خود اهمیت می دهید به شما پیشنهاد می شود از اتو بخار مخزن دار استفاده کنید و نگران استفاده از آن نباشید ما به طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس، رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس، نحوه رسوب زدایی اتو بخار فیلیپس و در نهایت به رسوب زدایی اتو فیلیپس azur پرداخته ایم.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس بسیار ساده بوده و همانند اتوهای معمولی عمل می کند و فقط برخی از ویژگی های مثبت در آن موجب شده تا نسبت به اتوهای معمولی برتری پیدا کند. استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس باعث می شود تا در زمان صرفه جویی شود، بخار عمودی قدرتمندی تولید شود، اتو به سرعت گرم شود و عمل بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از اتو فیلیپس مدل GC4880 بیشتر بدانید

نحوه تمیز کردن اتو بخار

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مدل دستگاه قابلیت رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس است. قابلیت ضد رسوب در اتو به طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس کمک شایانی می کند و دیگر نیازی به رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس به صورت دستی ندارد.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

البته به این موضوع توجه داشته باشید که راهنمای استفاده از اتو بخار فیلیپس می تواند به راحتی در طرز استفاده از اتو بخار مخزن دار فیلیپس و رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلپیس نقش مهمی را ایفا کند و کاربران بدون هیچ گونه مشکلی می توانند از این دستگاه و نحوه رسوب زدایی اتو بخار فیلیپس استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی مشخصات اتو بخار فیلیپس مدل GC4566 Azur

نحوه رسوب زدایی اتو بخار فیلیپس

نحوه رسوب زدایی اتو بخار فیلیپس به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و دیگر نیازی به خرید جرم گیر اتو بخار یا مایع جرم گیر اتو بخار نیست. قابلیت رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس موجب می شود عمر اتو طولانی تر شود. فقط به این نکته توجه داشته باشید که پس از رسوب زدایی اتو بخار مراقب سرامیک کف اتو باشید تا خط و خشی ایجاد نشود و هنگام اتو کردن البسه به راحتی بر روی پارچه سر بخورد.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

نحوه رسوب زدایی اتو بخار فیلیپس بسیار ساده است و فقط کافیست بدانید از چه آبی باید جهت رسوب زدایی اتو بخار استفاده کنید. بهترین آب برای رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلپیس آب مقطر، آب تصفیه شده و حتی آب شهری است.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

ابتدا آب اتو بخار را تخلیه کنید و دستگاه را به برق بزنید و اجازه دهید بخار دستگاه تخلیه شود. پس از مدتی چراغ رسوب زدایی روشن می شود و صدای صوت کشیدن دستگاه به گوش می رسد. در این حالت بخار اتو از کار افتاده و بخاری از آن خارج نخواهد شد.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

دستگاه را تا نیمه آب پر کنید و اتو را روی پایه مخصوص رسوب زدایی قرار داده و در یک سطح صاف قرار دهید. حال کلید self clean  را بزنید و مدت زمان کوتاهی در آن حالت نگه دارید تا سوت های کوتاهی بشنوید. طی مدت زمانی که اتو بخار در حال سوت زدن است به طور اتوماتیک رسوب زدایی می کند. بسیاری از کاربران ممکن است بپرسند که معنی self clean در اتو چیست؟

بیشتر بخوانید:

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خاطر چیست؟

نحوه تمیز کردن اتو بخار

اگر می خواهید معنی self clean در اتو را بدانید باید گفت که معنی self clean در اتو یعنی دستگاه قابلیت رسوب زدایی اتو بخار را به صورت خودکار دارد. کاربران باید ماهی یکبار به رسوب زدایی اتو مخزن دار فیلیپس خود بپردازند تا کیفیت خوب و جریان ثابت بخار از دستگاهشان داشته باشند.

رسوب زدایی اتو بخار مخزن دار تفال

رسوب زدایی اتو بخار مخزن دار تفال همانند رسوب زدایی اتو بخار های دیگر است. رسوب زدایی اتو بخار مخزن دار تفال بسیار ساده است زیرا یکی از مزایای این دستگاه وجود نشانگر زمان رسوب زدایی اتو بخار تفال است. یکی از مزایای اتو بخار مخزن دار این بوده که با یک بار آب کردن تا چند روز قابل استفاده است و می تواند حجم زیادی از انواع البسه را به راحتی و تمیزی اتو و صاف کند.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

رسوب زدایی اتو بخار مخزن دار تفال بسیار ساده بوده و همانند اتوهای معمولی عمل می کند و فقط برخی از ویژگی های مثبت در آن موجب شده تا نسبت به اتوهای معمولی برتری پیدا کند. استفاده از اتو بخار مخزن دار باعث می شود تا در زمان صرفه جویی شود، بخار عمودی قدرتمندی تولید شود، اتو به سرعت گرم شود و عمل بالایی داشته باشد.

حالت self clean در رسوب زدایی اتو بخار تفال نیز وجود دارد و معنی self clean در اتو به این معناست که دستگاه قابلیت رسوب زدایی اتو بخار تفال را دارد و کاربر با فشردن یک کلید می تواند به صورت خودکار دستگاه را رسوب زدایی کند.

بیشتر بخوانید:

جایزه ی طراحی ایف 2020 از آن تفال شد

نحوه تمیز کردن اتو بخار

در این میان ممکن است شما کاربر اتو بخار سیلتر باشید و باید گفت که رسوب زدایی اتو بخار سیلتر همانند اتو بخارهای دیگر است و کاربران نیز می توانند با مراجعه به راهنمای اتو بخار خود به رسوب زدایی اتو بخار سیلتر بپردازند و در طولانی شدن عمر دستگاه نقش مهمی را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین اتو بخار های سال 2019 در بازار لوازم خانگی

تمیز کردن اتو با خمیر دندان

سوالی که ذهن بسیاری از کاربران اتو را درگیر کردن بسیار متنوع است و شامل چگونه کف اتو را تمیز کنیم؟ لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟ جرم اتو با چی پاک میشه؟ تمیز کردن کف اتو بخار سوخته چگونه است؟ می شود. نحوه تمیز کردن اتو بخار بسیار ساده و شبیه به هم بوده و ممکن است در برخی از جزئیات با یکدیگر متفاوت باشند. تمیز کردن اتو با خمیر دندان نیز یکی از روش های تمیز کردن کف اتو بخار است. از این خمیر ‌می توان برای تمیز کردن لوازم خانگی نیز استفاده کرد. خمیر دندان یک ماده ساینده ملایم به حساب می آید.

نحوه تمیز کردن اتو بخار

برای تمیز کردن اتو با خمیر دندان فقط کافیست کمی خمیر دندان روی مسواک دست دوم بزنید و آن را به آرامی بر سطح کف اتوبخارتان بکشید تا عاری از هر گونه کثیفی و مواد دیگری که روی کف اتو شود. پس از کشیدن خمیر دندان بر کف اتو از یک دستمال تمیز کمک بگیرید و کفی اتو را با آن تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی مشخصات اتو بخار فیلیپس مدل GC4936

پاک کردن پلاستیک از کف اتو

بسیاری از کاربران هنگام چسبیدن پلاستیک به کف اتو این سوال برایشان پیش می آید برای پاک کردن پلاستیک از کف اتو چه باید کرد؟ اصولا هنگام چسبیدن پلاستیک به کف اتو با حرارت دیدن موجب پاک کردن پلاستیک از کف اتو می شود.

برای پاک کردن پلاستیک از کف اتو از حرارت باید استفاده کرد اگر حرارت جوابگوی آن نبود پس اتو را داغ کنید و از یک پارچه کتان یا هر پارچه زبر کمک بگیرید و روی پلاستیک چسبیده به کف اتو بکشید تا پاک شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟