گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ جایگزین Bixby می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در چند سال اخیر رقابت ها بر سر ساخت و تولید لوازم خانگی هوشمند است به همین ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در چند سال اخیر رقابت ها بر سر ساخت و تولید لوازم خانگی هوشمند است به همین خاطر تولیدکنندگان سعی بر این دارند تا قابلیت هایی به محصولات خود اضافه کنند تا راحت تر مورد استفاده مشتریان قرار بگیرد. بطور مثال حالا که اکثر یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی های هوشمند به یک دستیار صوتی مجهزند کافیست دستیار صوتی را صدا کنید و وسایل خود را کنترل نمایید. این موضوع باعث شده تا گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون های سامسونگ جایگزین Bixby شوند.

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ

گوگل اسیستنت، آمازون الکسا، سیری و Cortana برترین دستیاران صوتی در جهان هستند که توسط بزرگ ترین شرکت های فناوری پا به عرصه گذاشتند. پیش از این تلویزیون های سامسونگ از دستیار صوتی Bixby بهرمند بود اما حالا تصمیم دارد که تلویزیون های ساخت سال 2020 خود را تا پایان امسال به گوگل اسیستنت و الکسا مجهز کنند.

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ

قبل از این تلویزیون های سامسونگ به اسپیکر های گوگل متصل می شد و به این طریق از گوگل اسیستنت پشتیبانی می کرد. اما تا پایان سال 2020 گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ به صورت یک سیستم مستقل و یکپارچه در اختیار کاربران قرار می گیرد. بر اساس اخبار منتشر شده، سامسونگ قصد دارد در دوازده کشور این قابلیت را در تلویزیون های ساخت سال 2020 قرار دهد.

سیستم یکپارچه گوگل اسیستنت در بین تلویزیون های 2020 سامسونگ مختص به سری Q ، سری TU و مدل های سبک زندگی همانند تلویزیون فریم و سریف بوده در حالی که نسخه های قدیمی همچنان باید به اسپیکر ها و دستگاه های وابسته به گوگل اسیستنت متصل باشند. گوگل اسیستنت با تلویزیون های LCD 8K و 4K سری  QLED، تلویزیون LCD کریستال UHD ، تلویزیون های Frame و Serif و همچنین تلویزیون های Sero و Terrace سازگار است.

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ

آمازون الکسا اوایل امسال با برخی از تلویزیون های سامسونگ اغدام شد و حالا قرار است گوگل اسیستنت و الکسا جایگزین دستیار صوتی Bixby شود زیرا این سیستم نمی تواند تمام قسمت های تلویزیون را پوشش بدهد. همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ در دو سال اخیر استفاده از Bixby را در تلویزیون، تلفن های هوشمند و سایر وسایل ها کاهش داده است.

سلین هان معاون اصلی تجارت بصری در سامسونگ اظهار کرده است: استفاده از دستیار صوتی بر روی تلویزیون های هوشمند از سال 2018 با راه اندازی Bixby آغاز شد. اما حالا با گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون های سامسونگ می توانید درخواست های بیشتری داشته باشید.

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ

بر اساس آمار های بدست آمده، هماکنون آمازون الکسا در چهارده کشور در دسترس است همچنین کاربران تلویزیون های 2020 سامسونگ در کشور های ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا می توانند دستیار گوگل خود را فعال کنند در حالی که گفته شده در دوازده کشور تا پایان سال 2020 دردسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل اسیستنت و الکسا بر روی تلویزیون سامسونگ چگونه کار می کند ؟

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ

برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می آید که گوگل اسیستنت و الکسا بر روی تلویزیون سامسونگ چگونه کار می کند ؟ در بخش بعدی نحوه فعال سازی دستیار صوتی را در تلویزیون سامسونگ آموزش داده ایم اما منظور کاربران قابلیت ها و کاربرد آن ها است که ما آن ها توضیح خواهیم داد. شما می توانید با گوگل در تلویزیون خود صحبت کنید تا فیلم و سریال مورد علاقه شما را به نمایش بگذارد. گوگل می تواند برنامه روزانه شما را از طریق تلویزیون یادآوری کند و امکان کنترل لوازم هوشمند در خانه را به شما بدهد. برای استفاده از دستیار صوتی کافیست کلید میکروفن را روی کنترل تلویزیون فشار دهید و دستور خود را بیان کنید.

به روزرسانی سیستم عامل تلویزیون

گوگل اسیستنت و الکسا در تلویزیون سامسونگ

راه اندازی گوگل اسیستنت نیاز به به روزرسانی سیستم عامل تلویزیون دارد پس تلویزیون خود را بررسی کنید تا اگر در منطقه شما در دسترس قرار گرفته باشد سریعا تلویزیون را آپدیت کنید. بعد از به روزرسانی، شما می توانید به قسمت Setting رفته سپس به ترتیب      General > Voice > Voice assistant  را انتخاب نموده و دستیار صوتی خود را به گوگل اسیستنت یا الکسا تغییر دهید.

دستیار صوتی گوگل و آمازون الکسا بر روی تلویزیون های سامسونگ می توانند به شما کمک می کند تا به آسانی محتوا مورد نظرتان را جستجو کنید همچنین کنترل برنامه ها و قابلیت های تلویزیون و کنترل دستگاه های سازگار دیگر را در خانه در دست بگیرید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • مهدی | 19 آذر 1399 در 1:52 ق.ظ

    سامسونگ فقط تبلیغاته، تلویزیون هاش کیفیت بالایی ندارند ولی قیمتهاشون سر به فلک کشیده, هر کی بخره پولش رو ریخته تو زباله، ۲۵ تومان پول بدی بعد اندازه سی سانت هاله تو گوشه های پنل داشته باشه اونم واقعا فجیح که با چشم قشنگ دیده میشه! مطمئن باشید اگه جنسش با کیفیت بود انقد برایش تبلیغات راه نمیداخت، خلاصه که تعصب کورکورانه آدم رو بدبخت میکنه حتما سعی کنید قبل خرید تحقیق کنید بعد بخرید.