سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی
آموزش

دلیل سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی بوده که هر کاربر لباسشویی ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی بوده که هر کاربر لباسشویی حتما یکبار آن را تجربه کرده است. اکثر کاربران پس از خارج کردن البسه از ماشین لباسشویی و روبرو شدن با لباس سوراخ شده به دنبال علت سوراخ شدن لباس یا علت سوراخ شدن تیشرت خود هستند. در ادامه این مطلب به سوالاتی مانند چگونه چادر نخ کش شده را درست کنیم ، روش از بین بردن نخ کش شدن لباس ، علت سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی پاسخ داده شده است و کاربران با توجه به نیازهای خود می توانند به ترمیم نخ کش شدن چادر و ترمیم شال نخ کش شده خود بپردازند.

علت سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی را پیدا کنید!

گاهی اوقات در یکی از روزهایی که لباس خود را جهت تمیز شدن در ماشین لباسشویی قرار داده اید و پس از چرخه شستشو با لباس نخ کش روبرو می شوید و اولین سوالی که به ذهنتان می رسد این است که چگونه لباس که نخ کش شده را درست کنیم ؟ اصلا جای نگرانی نیست ما در این مطلب به سوال چگونه پارچه نخ کش شده را درست کنیم ؟ پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید:

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی و نحوه صحیح آن

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

برای روبرو شدن با این معضل بهتر است علت سوراخ شدن لباس یا علت سوراخ شدن تیشرت و یا نخ کش شدن ساتن را پیدا کنیم و در نهایت به دوخت سوراخ لباس و از بین بردن نخ کش چادر خود بپردازید.

سوراخ شدن، پاره شدن و نخ کش شدن لباس در ماشین لباسشویی دلایل بسیاری دارد که در ادامه به بازگو کردن این دسته از علت سوراخ شدن لباس و راه های خلاقانه برای تعمیر لباس پرداخته شده است.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

از علت سوراخ شدن لباس می توان به لبه های تیز ماشین لباسشویی، تنظیم دور تند نامناسب ماشین لباسشویی، کارکرد نادرست خشک کن، وجود اجسام تیز و برنده در میان البسه، عدم تنظیم درست برنامه چرخه شستشو، استفاده بیش از حد از ظرفیت استاندارد ماشین لباسشویی و استفاده از مواد شوینده قوی مانند وایتکس اشاره کرد. در ادامه به این دلایل پرداخته شده و راه حل هایی برای کاربرانی که به دنبال ترمیم شال نخ کش شده یا رفع نخ کش شدن چادر مشکی هستند کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید:

ماشین لباسشویی خود را چگونه تمیز کنیم

لبه های تیز ماشین لباسشویی

همانطور که از کارکرد ماشین لباسشویی مطلع هستید، دیگ ماشین لباسشویی با کمک حمل کننده های فلزی و پلاستیکی که دور دیگ قرار دارد، می چرخد. در برخی موارد این حمل کننده های فلزی یا پلاستیکی ممکن است بشکنند یا از جایگاه خود خارج شوند و هنگام شستشو موجب نخ کش شدن البسه یا حتی علت سوراخ شدن تیشرت یا لباس شوند.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از این مشکل می توانید قبل از شستن لباس ها و قرار دادن آن ها در لباسشویی، حتما دیگ لباسشویی را چک کنید اگر این کار را انجام ندهید موجب نخ کش شدن ساتن یا لباس هایی با بافت حساس می شوید و باید اقدام به دوخت سوراخ لباس خود کنید. البه گفتنی است که برای تعمیر شکستگی دیگ دستگاهتان می توانید چسب آب بندی دیگ لباسشویی خریداری کرده و جاهای شکسته یا آسیب دیده را به کمک این چسب آب بندی دیگ لباسشویی درست کنید.

بیشتر بخوانید:

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خاطر چیست؟

تنظیم دور تند نامناسب ماشین لباسشویی

هنگامی که کاربران لباس خود را از ماشین لباسشویی بیرون می آورند ممکن است با لباس صدمه دیده خودشان مواجه شوند. در این مواقع ابتدا علت سوراخ شدن لباس را جویا می شوند، سپس به دنبال روش از بین بردن نخ کش شدن لباس خواهند بود. برای حل کردن این مشکل کاربران باید هر لباس را با توجه به جنسی که دارند با برنامه شستشوی متناسب با آن، لباس ها را بشویند.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

ممکن است گاهی کاربران بدون توجه به جنسیت پارچه لباس ها آن ها را در دور تند ماشین لباسشویی شستشو دهند و پس از تمام شدن چرخه شستشو با لباس های آسیب دیده روبرو شوند.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه ماشین لباسشویی و داستان اختراع آن

وجود اجسام تیز و برنده در میان البسه

این مورد برای بسیاری از افراد پیش آمده که وجود اجسام تیز برنده در میان البسه یا در جیب لباس و شلوارها هنگام شستشو موجب شده تا به لباس آسیب برسد و می تواند از علت سوراخ شدن لباس به شمار برود. این اجسام تیز و برنده می تواند شامل لبه زیپ های شلوارها، دکمه های فلزی لبه دار، فنر لباس های زیر زنانه و یا حتی جا ماندن کلید و هر وسیله تیز در جیب لباس ها می شود.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

حتما قبل از شستشوی البسه تمام جیب های آن ها را بررسی کنید و در صورت امکان لباس ها را پشت و رو کنید تا به الیاف لباس ها آسیب کمتری وارد شود.

بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی پاکشوما ساخت کجاست ؟

عدم تنظیم درست برنامه چرخه شستشو

امروزه در اکثر ماشین لباسشویی ها برنامه های شستشوی مختلفی تعبیه شده و هر جنس پارچه، برنامه شستشوی متاسبی را دارد. اگر مجبور به شستشوی دو نوع جنس متفاوت لباس هستید بهتر است لباس با پارچخ ظریف تر را درون یک کیسه توری قرار دهید تا از سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی ال جی

علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی ال جی می تواند موارد بسیاری باشد که هر کاربر لباسشویی ال جی با آن درگیر شده و ممکن است کاربران پس به پایان رسیدن چرخه شستشوی دستگاه و خارج کردن لباس ها با نخ کش شدن ساتن لباس روبرو شوند و به دنبال راه های خلاقانه برای تعمیر لباس خود هستند تا بتوانند مجددا از لباس های خود استفاده کنند.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر می خواهید علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی ال جی را بدانید برای شما چند مورد را نام خواهیم برد که شامل استفاده نادرست از مواد شوینده قوی و دارای کلر، عدم تنظیم درست برنامه شستشوی ماشین لباسشویی، پر کردن میزان صحیح ماشین لباسشویی، عدم کارکرد درست خشک کن دستگاه لباسشویی، وجود اشیا تیز و برنده در میان البسه، خراب شدن ترموستات دستگاه، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می شود.

در همین رابطه بخوانید:

با طرز استفاده صحیح از جاپودری لباسشویی آشنا شوید

علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی

علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی موارد بسیاری است و به عنوان یکی از رایج ترین مشکلات در ماشین لباسشویی به شمار می شود و می توان کثیف بودن محفظه نرم کننده در جاپودری را نام برد. بسیاری از کاربران هنگام ریختن نرم کننده در قسمت جاپودری متوجه نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی می شوند.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر می خواهید علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی را بدانید بهتر است کثیف بودن محفظه نرم کننده در جاپودری دستگاه را مثال زد. رسوب آب و موادشوینده قابلیت مسدود کردن سیفون محفظه نرم کننده را دارند. اگر با این مشکل هنگام شستشوی البسه روبرو شدید ابتدا جاپودری را به صورت کامل بیرون بیاورید و تمیز آن را بشویید. توجهخ داشته باشید که محفظه های جا پودری و نرم کننده را به صورت جداگانه بشویید.

بیشتر بخوانید:

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی

علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی خرابی پمپ تخلیه دستگاه، ارتفاع کم شیلنگ تخلیه و خرابی برد الکترونیکی است. کاربران هنگام روبرو شدن با این مشکل حتما تمامی این موارد را بررسی کنند و در صورت بروز مشکل در هر کدام اقدام به تعمیر آن بزنند. تخلیه آب ماشین لباسشویی توسط پمپ تخلیه و پمپاژ آن یا از طریق مسیر تخلیه بدون پمپاژ انجام می شود.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی یکی از دلایل بالا یعنی پمپ تخلیه، ارتفاع کم شیلنگ تخلیه و خرابی برد اکترونیکی است. حتما پمپ تخلیه را بررسی کنید اگر در مکانیزم یا ساختار آن ایرادی ایجاد شده بود اقدام به رفع آن مشکل کنید یا اگر شیلنگ تخلیه موجب آبریزی ماشین لباسشویی می شود حتما توجه داشته باشید که شیلنگ تخلیه باید 50 سانتی متر بالاتر از سطع زمین قرار بگیرد.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

همچنین برد الکترونیکی جریان قطعات و کنترل آن ها را در دست دارد و خرابی آن می تواند علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی باشد. البته قبل از تعمیر و تعویض برد الکترونیکی موارد قبل را برری کنید و در آخر به چک کردن برد الکنرونیکی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

علت کوچک و بزرگ شدن لباس ها چیست؟

نشت آب از درب ماشین لباسشویی

نشت آب از درب ماشین لباسشویی یکی مشکلاتی است که هر کاربر ماشین لباسشویی آن را تجربه کرده و در پایه زیر ماشین لباسشویی خود آب زیادی را مشاهده کرده اند. آبریزی ماشین لباسشویی بسیار ناراحت کننده است زیرا کاربران مجبور به خشک کردن آب تخلیه شده از ماشین لباسشویی بوده و به دنبال علت ریختن آب از درب ماشین لباسشویی هستند.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر به دنبال نشت آب از ماشین لباسشویی یا علت ریختن آب از درب ماشین لباسشویی هستید ما مهم ترین دلایل آبریزی ماشین لباسشویی را برای شما بازگو خواهیم کرد که شامل خراب شدن سوئیچ فشار و لوله هیدرواستات ماشین لباسشویی، تراز نبودن دیگ ماشین لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه، خرابی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، خرابی دریچه شیر ورودی آب و غیره می شود.

بیشتر بخوانید:

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی و راه حل آن

علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی

موارد بسیاری وجود دارد که می تواند علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی باشد. اگر کاربران هنگام استفاده از ماشین لباسشویی نکات بسیاری را رعایت کنند و از مواد شوینده به اندازه استفاده کرده و برنامه شستشوی متناسب با جنس پارچه لباس هایشان را درست انتخاب کنند از ایجاد بسیاری از مشکلات مانند آبریزی ماشین لباسشویی، نشت آب از درب ماشین لباسشویی و غیره جلوگیری کنند.

سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر به دنبال علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی هستید باید گفت که استفاده بیش از حد مواد شوینده می تواند یکی از مهم ترین علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی باشد. پس هنگام ریختن مواد شوینده دقت کنید که پودر یا نرم کننده متناسب با البسه و به مقدار کافی استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟