نمایشگاه لوازم خانگی تهران
اخبار لوازم خانگی

تاکید دولت بر لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور/ الزام به ارائه گزارش از سمت استانداران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اقتصاد جهانی با چالش های جدی مواجه شود و در این ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اقتصاد جهانی با چالش های جدی مواجه شود و در این شرایط بسیاری از کشورها به دنبال روش هایی برای جبران زیان های مالی خود در حوزه کسب و کارهای مختلف هستند.

صنعت نمایشگاهی ایران یکی از صنایع مهم و استراتژیک برای پیشرفت و توسعه بخش تولید در حوزه معرفی و صادرات است که از اواخر سال گذشته و با شیوع گسترده ویروس کرونا دچار چالش های جدی شد. البته طی این مدت نمایشگاه هایی به صورت محدود برگزار شد اما لازم است که تصمیمات جدی و جدیدی برای رونق این بخش گرفته شود چراکه عدم برگزاری نمایشگاه می تواند ضررهای جبران ناپذیری به صنعت کشور وارد کند. از دست دادن فرصت معرفی کالا و همچنین از دست رفتن بازارهای صادراتی می تواند بخشی از ضررهای یاد شده برای صنعت کشور باشد.

حال خبر می رسد که اتفاق های خوبی در این حوزه رخ داده است. دولت بر لزوم برگزاری نمایشگاه ها در شرایط غیر از وضعیت قرمز تاکید کرده و خواستار برگزاری نمایشگاه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شده است.

بر اساس تصویر نامه ای که به دست خبرنگار «ال کا ایران» رسیده است، حمید زادبوم؛ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صمت از استانداران سراسر کشور خواسته تا شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه‌ها را فراهم کنند و در این حوزه مساعدت لازم را داشته باشند.

لزوم برگزاری نمایشگاه

در متن این نامه آمده است که در پی اعلام مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، صنعت نمایشگاهی در هیچ یک از دسته بندی های چهارگانه قرار نگرفته و در طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها نیز طی مصوبه ای جداگانه، برگزاری نمایشگاه‌ها تحت هر شرایطی ( قرمز، نارنجی و زرد) تا زمان عادی شدن اوضاع ممنوع است.

در ادامه این نامه آمده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به اهمیت موضوع طی نامه ای به شماره 218091/60 در تاریخ 12/09/1399 با موضوع “ضرورت اصلاح مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تجدید نظر در فعالیت های نمایشگاهی” از معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور درخواست کرده است تا موضوع مورد بررسی و تجدید نظر قرار بگیرد.

پس از درخواست وزیر صمت از معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور، رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری نیز با توجه به اهمیت فعالیت نمایشگاه ها و تنها سه روز پس از درخواست معاون اقتصادی رئیس جمهور، طی نامه ای به تاریخ 15/09/1399 خطاب به وزیر محترم کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر “ضرورت تجدید نظر در مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا درباره فعالیت صنعت نمایشگاهی غیر از وضعیت قرمز با رعایت پروتکل بهداشتی” تاکید کرد.

تنها پس از گذشت یک روز از زمان ارسال نامه، معاون محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور و همچنین رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طی نامه ای به شماره 143953 پاسخ خودرا ارسال کردند.

متن پاسخ به شرح ذیل است :

«از آنجایی که برگزاری هدفمند این قبلی نمایشگاه‌ها موجب ایجاد زمینه‌های گشترش همکاری صادرات غیرنفتی کشور با دیگر کشورهای همسایه می شود، بر این اساس ضرورت برنامه ریزی و اهتمام به از سرگیری برگزاری نمایشگاه ها در کلیه سایت های نمایشگاهی استان ها با رویکرد نمایش و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صادراتی کشور در حوزه های مختلف تولیدی، علمی وفناوری و خدمات کشور، به منظور کاهش زیان های ناشی از این پدیده شوم الزامی می باشد.

با عنایت به اهمیت موضوع و نقش برجسته جنابعالی در هماهنگی و راهبری فعالیت های دستگاه های اجرایی در استان، مزید امتنان است ضمن مساعدت لازم برای شروع فعالیت های نمایشگاهی، نسبت به ارائه گزارشات لازم به وزارت کشور با نظر مثبت عنایت فرمایید.»

آنطور که از محتوای این نامه پیداست دولت محترم و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر شروع به کار فعالیت صنعت نمایشگاهی ایران تاکید داشته و از اهمیت آغاز فعالیت این بخش مهم به خوبی آگاه هستند.

درخواست ارائه گزارش بخش های مربوطه به وزارت کشور نشان می دهد که دولت بر الزام برگزاری مجدد نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارد و استانداران سراسر کشور نیز موظف به مساعدت در این موضوع هستند.

بر اساس آمارهای منتشر شده پیامدهای مالی ویروس کرونا از بحران مالی سال 2008 نیز بیشتر بوده به طوری که بر اساس ارزیابی صندوق بین‌المللی پول در تیر ماه سال جاری، کشورهای در حال توسعه بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه خارجی موجود در کشورهای خودرا از دست دادند.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران که قرار بود در آذر ماه سال جاری برگزار شود، به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمد. اما روز گذشته ال کا ایران خبر تغییر زمان برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی تهران را منتشر کرد و مشخص شد که ستاد ملی مقابله با کرونا با برگزاری این رویداد مهم صنعت لوازم خانگی ایران موافقت کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

تغییر زمان برگزاری بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی تهران

بر اساس این گزارش بیستمین نمایشگاه بین المللی لوزام خانگی تهران از تاریخ 5 دی ماه سال 1399 فعالیت خودرا آغاز و تا 8 دی ماه و به مدت 4 روز در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

بر اساس اعلام عباس هاشمی؛ دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با وجود مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، استقبال خوبی از سمت تولیدکنندگان برای برگزاری بزرگترین رویداد صنعت لوازم خانگی ایران شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟