علت صدای موتور یخچال
آموزش

علت صدای موتور یخچال چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت صدا موتور یخچال یکی از مشکلاتی محسوب می شود که ممکن است برای هر کسی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت صدا موتور یخچال یکی از مشکلاتی محسوب می شود که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیوفتد. زیرا همانطور که می دانید یخچال یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم آشپزخانه بوده که در هر خانه ای یافت می شود. این دستگاه وظیفه دارد که هوای گرم را از محیط بگیرد و دما آن را کاهش دهد، این فعل و انفعالات گاهی اوقات باعث بروز مشکلات زیادی همانند علت صدای آب در یخچال ، علت لرزش موتور یخچال هنگام خاموش شدن ، صدای شرشر آب از یخچال ، علت صدای قل قل یخچال ، علت لگد زدن موتور یخچال ، علت صدای درب یخچال ، صدای انقباض و انبساط یخچال ، علت صدای تق تق یخچال و علت صدای چکه آب در یخچال خواهد شد.

سر و صدای یخچال یک صدای ازار دهنده در خانه است که باعث می شود بسیاری از افراد به فکر خرید یک یخچال فریزر جدید باشند. همچنین علت صدای یخچال خبر از یک مشکل در اجزای یخچال می دهد. همین موضوع باعث شد تا ما در این متن به علت صدای موتور یخچال ، علت صدای یخچال دوو ، علت صدای یخچال سامسونگ ، علت صدای یخچال ال جی ، علت لرزش موتور یخچال هنگام خاموش شدن  و علت صدای زیاد یخچال اسنوا بپردازیم.

علت صدای موتور یخچال

علت صدای یخچال فریزر و علت لرزش موتور یخچال

در این بخش با علت صدای یخچال فریزر و علت لرزش موتور یخچال آشنا می شوید و متوجه خواهید شد که علت صدای تق تق یخچال ساید ال جی ، علت صدای یخچال هیتاچی و جنرال الکتریک ، علت قطع نشدن صدای یخچال و علت لرزش موتور یخچال هنگام خاموش شدن به خاطر چیست. البته توجه داشته باشید که این عوامل در بین تمامی یخچال های موجود در بازار مشترک بوده و تنها به یک مدل یخچال یا یخچال فریزر های یک برند مرتبط نیست پس نگران نباشید و ما را در این متن همراهی کنید تا از مشکل یخچال خود را جویا شوید.

علت صدای موتور یخچال

تراز نبودن یخچال

علت صدای موتور یخچال

همانطور که می دانید یخچال جزو آن دسته از لوازم خانگی به شمار می آید که در آشپزخانه قرار می گیرد و در تمامی فصل های سال مشغول به کار است. از آنجایی که در هنگام ساخت خانه سطح آشپزخانه را کمی شیب دار می سازند پس می توان گفت این موضوع باعث شده تا یخچال در این محیط تراز قرار نگیرد. تراز نبودن یخچال یکی از علت های صدای موتور یخچال محسوب می شود که در عملکرد کمپرسور تاثیر می گذارد اما با تغییر مکان به راحتی می توانید آن را برطرف نمایید. اگر جای یخچال را تغییر دادید اما همچنان صدا به گوشتان رسید و از شدت این صدا کاشته نشد، عوامل دیگر را بررسی کنید. همچنین می توانید در هنگام نصب اولیه یخچال فریزر خود به این موضوع توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر چه دلیلی دارد؟

خرابی پروانه فن های یخچال

علت صدای موتور یخچال

خرابی پروانه فن های یخچال یکی از رایج ترین علت های صدای موتور یخچال ، علت صدای تق تق یخچال ال جی ، علت صدای ساید دوو و مشکلات یخچال اسنوا است. فن ها قطعاتی هستند که وظیفه خنک کردن قسمت های مختلف یخچال را بر عهده دارند. از آنجایی این بخش با چرخش پره به وظیفه خود عمل می کند، زمانی که مشکلی برای پره یا پروانه ها پیش بیاید صدای ناهنجار و غیر طبیعی ایجاد می شود. خوشبختانه تعمیر فن یخچال هزینه زیادی ندارد و می توانید با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید تا یخچال شما را تعمیر و یا قطعات آن را تعویض کند.

فن کمپرسور یخچال

علت صدای موتور یخچال

خراب بودن فن کمپرسور یخچال یکی دیگر از علت های صدای زیاد یخچال اسنوا و علت صدای موتور یخچال است. خرابی این قطعه گاهی اوقات به دلیل استفاده طولانی مدت و گذر از عمر مفید دستگاه بوده همچنین ممکن است کم بود میزان روغن باعث شود تا کمپرسور و اواپراتور عملکرد درستی نداشته باشد. برای رفع این مشکل می توان فن را روغن کاری کرد و یا قطعه آن را عوض کنیم. علاوه بر این، گرد و غبار هایی که بر روی آن می نشیند گاهی اوقات در عملکرد آن تاثیر می گذارد و باعث بروز مشکلاتی از جمله سر و صدای یخچال می شود. لازم به ذکر است که اگر فن کمپرسور مشکلی داشته باشد بجز صدای ناهنجار نشانه های دیگری همانند کاهش دمای یخچال دارد.

فن اواپراتور وظیفه انتقال سرما به تمام نقاط یخچال فریزر را بر عهده دارد و در پشت یخچال قرار گرفته است و تا زمانی که قاب پشت یخچال را جدا نکنیم نمی توان آن را دید. اگر صدای ناخوشایندی از از سمت فریزر دستگاه به گوشتان می رسد به احتمال زیاد مربوط به مشکل از موتور فن اواپراتور است. علت صدای تق تق یخچال ساید ال جی و صدای غیر طبیعی یخچال دوو مربوط به خرابی پروانه های این بخش است. مادامی که موتور یخچال کار می کند این قطعه نیز کار خواهد کرد و در صورتی که مشکل داشته باشد صدای غیر طبیعی و نا خوشایندی تولید می کند. همچنین ممکن است سیستم دیفراست یخچال خراب شده و لوله های اطراف اواپراتور یخ زده باشد در نتیجه پره های آن با تکه های یخ برخورد کند و باعث تولید صدا از موتور یخچال شود.

فن کندانسور یخچال

علت صدای موتور یخچال

همانطور که می دانید یخچال های امروزی دیگر برفک نمی زنند و این موضوع به فن کندانسور یخچال مربوط می شود. فن کندانسور هوا را بر روی کویل ها جریان می دهد باعث کاهش حرارت آنها می شود در نتیجه فرایند کار سیستم دیفراست بهتر شده و برفک زدایی سریع تر انجام می شود. همچنین می توان گفت کندانسور وظیفه دارد گاز یخچال را خنک کند تا دما محفظه داخلی یخچال پایین بیاورد. اگر فن کندانسور خراب شود سر و صدا ایجاد شده ، آب در زیر یخچال جمع می شود و شاهد خاموش و روشن شدن یخچال هستیم لازم است بدانید که هر چقدر این قطعه آسیب بیشتری دیده باشد صدای بیشتری به گوش می رسد پس ممکن است یکی از  میزان صدای یخچال ال جی مربوط به مشکل فن کندانسور باشد. نکته قابل توجه این است که احتمالا صدای شرشر آب از یخچال به خاطر تجمع آب در قسمت پایینی دستگاه است. در صورت خراب بودن فن کندانسور برای حل مشکل کافیست از یک متخصص بخواهید تا این بخش را تمیز کند و تعویض نماید.

اتصالات اشتباه موتور یخچال

علت صدای موتور یخچال

اتصالات اشتباه موتور یخچال یکی از مشکلات مهمی است که باید هر چه سریع تر به آن رسیدگی کرد زیرا این موضوع یکی از دلایل داغ شدن موتور یخچال و علت صدای موتور دستگاه است. موتور یخچال جهت عایق ماندن و محافظت از یک محفظه برخوردار شده که به کمک پیچ و بست به یکدیگر متصل هستند. در صورتی که موتور به درستی داخل محفظه قرار نگیرد و یا پیچی به درستی بسته نشود، موتور یخچال با لرزش و صدا همراه است. از دیگر علت های لرزش موتور یخچال هنگام خاموش شدن همین موضوع بوده که باید به آن رسیدگی شود.

موتور فن تبخیر

موتور فن تبخیر از دیگر قطعات مهم در یخچال بوده که اگر به خاطر فرسودگی و یا سست شدن بست های آن صدای عجیبی از یخچال تولید شده و به گوش می رسد. در صورتی که محفظه یخچال خنک نبود و سر و صدایی از یخچال تولید شد حتما ین بخش را نیز بررسی کنید.

علت صدای موتور یخچال

علت صدا های دیگر یخچال

تا اینجا با علت صدا موتور یخچال آشنا شدید، اما ممکن است از قسمت های دیگر یخچال شما صدا های عجیب و غریبی به گوش برسد. همین موضوع باعث شد تا ما چند تا از علت صدا های دیگر یخچال را به شما معرفی کنیم.

علت بوق زدن یخچال

علت صدای موتور یخچال

اکثر یخچال ها به گونه ای طراحی شدند و روی برد آنها برنامه ای درنظر گرفته شده تا در صورت وجود مشکل بوق بزند و یا زنگ هشداری را به صدا در بیاورد. علت بوق زدن یخچال می تواند مربوط به افزایش بیش از حد دما یخچال ، باز ماندن درب یخچال و یا کاهش دمای محفظه نسبت به دمای استاندارد باشد. علت بوق زدن یخچال دوو نیز همین موارد است زیرا برد یخچال دوو به این شکل طراحی شده است.

البته دلایل پیچیده تری برای بوق زدن یخچال وجود دارد که شامل موارد زیر می شود: عملکرد غلط یخساز، مشکل برد یخچال، یخ زدن اواپراتور، مسدود شدن دریچه هوا و فن محفظه فریزر و مشکل پلاستیک درب یخچال

صدای کلیک از یخچال

علت صدای موتور یخچال

اگر صدای کلیک از یخچال خود شنیدید به هیچ وجه نگران نباشید زیرا این صدا مربوط به کنترل ترموستات بوده که در ابتدا و انتها سیکل و گردش کار خود تولید می کند.

علت صدای درب یخچال

علت صدای موتور یخچال

درب یخچال یکی از پر استفاده ترین و مهم ترین قسمت های بدنه یخچال است که احتمال دارد به خاطر فرسودگی و یا استفاده مکرر خراب شود و لولای آن دچار مشکل شود. علت صدای درب یخچال بیشتر اوقات مربوط به لولا است که برای رفع این مشکل باید با یک تعمیر کار تماس بگیرید. تعمیر لولای درب یخچال یک کار تخصصی بوده و توصیه می شود که هرگز به تنهایی آن را انجام ندهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟