چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم
آموزش

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما در این متن به شما چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم را معرفی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ما در این متن به شما چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم را معرفی خواهیم کرد. وقتی به عملکرد این دستگاه فکر می کنیم در ذهن همه ما موضوعات همانند شستن کیف در ماشین لباسشویی ، شستن حوله در ماشین لباسشویی و شستن کیف چرم در ماشین لباسشویی شکل می گیرد. همچنین عده ای از مردم زمانی که درباره چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی شست صحبت می شود گمان می کنند تنها شستن پلاستیک در ماشین لباسشویی ، شستن سفره در ماشین لباسشویی ، شستن پادری در ماشین لباسشویی ، شستن پتو در ماشین لباسشویی و شستن روفرشی در ماشین لباسشویی ممنوع است. اما تمام این تصورات درست نبوده به همین خاطر تمام نکات و باید نباید های لازم را برای شما در این متن جمع آوری کرده ایم.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی شست تنها به شستن پتو در ماشین لباسشویی ، شستن عروسک در ماشین لباسشویی ، شستن پادری در ماشین لباسشویی ، شستن کیف چرم در ماشین لباسشویی و شستن روفرشی در ماشین لباسشویی محدود نمی شود بلکه موارد دیگری را نیز شامل می شود. برای هر مشکلی یک راه حلی وجود دارد و برای این مشکل نیز تا حدودی صدق می کند. مثلا طریقه شستن تشک پشمی در ماشین لباسشویی های خانگی متفاوت بوده و تنها در تعداد محدودی از دستگاه ها امکان پذیر است.

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

ماشین لباسشویی زندگی کردن را صد برابر آسان تر کرده و همچنین در وقت و هزینه ها صرفه جویی می کند. بدون اغراق می توان گفت که زندگی بدون ماشین لباسشویی غیر قابل تصور است. اما این دستگاه همانند لوازم خانگی دیگر امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیارمان قرار داده است اما با این حال برای استفاده از آن محدودیت هایی نیز وجود دارد. به طور مثال با شستن برخی از وسایل در ماشین لباسشویی به آن آسیب وارد می کنید و همچنین ممکن است سلامت و بهداشت ما را نیز به خطر بیندازد پس لازم است تا با چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم آشنا شوید.

چه چیز هایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت

از آنجایی که نسبت به گذشته هر روز زندگی ها آسان تر می شود برخی از ما انتظار داریم تا تمام وسایل و لباس های کثیف را در ماشین لباسشویی بشوییم اما این کار امکان پذیر نیست.در بخش به شما خواهیم گفت که چیز هایی را نباید در ماشین لباسشویی انداخت و درباره شستن کیف چرم در ماشین لباسشویی ، شستن پلاستیک در ماشین لباسشویی ، شستن عروسک در ماشین لباسشویی و شستن سفره پلاستیکی در ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد.

شستن کیف چرم در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

یکی از کار هایی که باید از آن دوری کنید شستن کیف چرم در ماشین لباسشویی است. علت آن این است که لباس و وسایلی که از چرم ساخته شده اند باید خشکشویی شود و امکان شستشو آن در ماشین لباسشویی وجود ندارد. آیا آب چرم را خراب میکند ؟ بله، زمانی که چرم داخل ماشین لباسشویی شسته و خیس شود امکان تغییر حالت برای آن وجود دارد و چروک هایی روی آن ظاهر می شود که چرم ظاهر زیبای چرم را از بین خواهد برد همچنین در این حالت احتمال پاره شدن تار و پود های چرم وجود دارد.

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

برخی از کتانی ها پارچه ای هستند و به راحتی می توان آن ها را در ماشین لباسشویی شستن اما بیشتر کتانی های ورزشی از مقداری چرم برخورداند که با چسب متصل شده است. زمانی که شما کفش چرم را داخل ماشین لباسشویی می شویید رطوبت و حرارت باعث جدا شدن آن خواهد شد. از این جهت ما به شما توصیه می کنیم اقدام به شستن چرم در ماشین لباسشویی نکنید آن را به خشکشویی برده تا زیر نظر متخصص تمیز شود. افراد ماهر در خشکشویی بر لکه گیری کیف چرم و روش شستن چرم طبیعی تسلط دارند و می دانند وسایل چرم و یا کیف چرم شسته شده را چگونه قرار دهند تا تغییر شکل صورت نگیرد.

شستن پلاستیک در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

پلاستیک و کیسه های خرید جزو آلوده ترین چیز ها به شمار می آید زیرا داخل آن میوه و وسایل شسته نشده قرار می گیرد و بعد از خرید نیز معمولا در صندوق عقب ماشین یا پایین صندلی های ماشین گذاشته می شوند. از طرف دیگر تولید روز افزون پلاستی آسیب جدی به محیط زیست وارد می کنند به همین خاطر برخی از افراد تصمیم به شستن پلاستیک در ماشین لباسشویی می گیرند. ما به شما توصیه می کنیم از این کار دوری کنید زیرا مواد سازنده برخی از این پلاستیک ها زمانی در مقابل حرارت و یا رطوبت قرار می گیرد، واکنش می دهد و سرطان زا می شود. هر چند که برخی از پلاستیک ها اینگونه نیستند اما ما جهت حفظ سلامتی شما این پیشنهاد را به شما می دهیم.

شستن پادری و روفرشی در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

هر ماشین لباسشویی توانایی و حجم مشخصی دارد و زمانی که بیش از توان خود کار کند قطع بر یقین خراب خواهد شد و آسیب می بیند. حجم ماشین لباسشویی نشان می دهد که نباید بیش تر از این مقدار نباید چیزی داخل ماشین لباسشویی بگذارید. به همین خاطر شستن پادری و روفرشی در ماشین لباسشویی اشتباه است زیرا معمولا پادری و روفرشی سنگین و یا حجم زیادی دارند. همچنین برخی از پادری ها و روفرشی ها پرز زیادی را پخش می کنند و باعث گرفتگی فیلتر و لوله های خروجی دستگاه شود.

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

البته اگر وزن و حجم روفرشی مورد نظر با ماشین لباسشوییتان متناسب است، برای شستن روفرشی در ماشین لباسشویی کافیست گرد و غبار های آن را بگیرید و داخل دستگاه قرار دهید. برنامه شستشو ماشین لباسشویی پاکشوما ، برنامه شستشو ماشین لباسشویی سامسونگ و برخی ماشین لباسشویی دیگر دارای حالت شسشتو پارچه های ضخیم و حجیم هستند از این رو با خیال راحت و رعایت شرط ذکر شده روفرشی خود را بشویید. برخی از کاربران درباره شستن روفرشی در ماشین لباسشویی ال جی سوال کرده بودند که در پاسخ باید گفت که تفاوتی بین برند ها وجود ندارد اگر ماشین لباسشویی شما می تواند حجم و وزن روفرشی شما را تحمل کند و شستشو دهد مانعی وجود ندارد.

شستشو بالش های فومی در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

شستشو بالش های فومی در ماشین لباسشویی باعث آسیب دیدن فوم و پاره شدن تکه های آن می شود. چرخش دیگ ماشین لباسشویی نسبت به مرکز فوم ها را رشته رشته می کند و آن ها غیر قابل استفاده می شوند. البته برخی از فوم ها همانند لباس لیبل هایی دارد که شرایط شستشو در آنها بیان شده است. بالش های فومی معمولا به گونه ای طراحی می شوند که ضد آلرژی باشند و نسبت به دیگر بالش ها دیر تر کثیف شوند به همین خاطر نیازی نیست همیشه آن ها را بشویید.

برای تمیز کردن بالش های فومی نیازی به شستشو عمیق نیست و شما می توانید تنها قسمت هایی که لکه دارند را تمیز کنید. اگر روی لیبل بالش ذکر شده بود که امکان شستشو با دست وجود دارد کافیست یک وان را از محلول آب و مواد شوینده ضد آلرژی پر کنید سپس بالش را داخل آن بشویید. بعد از آبکشی حتما آن را فشار دهید تا آب داخل فوم باقی نماند همچنین مراقب باشید تا فوم تغییر شکل ندهد. برای خشک شدن بالش فومی می توانید آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید یا روی یک خشک کن بگذارید.

لباس هایی که به آن پرز و یا موی حیوان خانگی چسبیده

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

همه ما می دانیم که اگر مو حیوانات خانگی و یا پرز روی لباس باشد به راحتی نمی توان آن را جدا کرد و اگر آن را داخل ماشین لباسشویی بشوییم در واقع به مسدود شدن فیلتر ها و لوله کمک کرده ایم. همچنین ممکن است هنگام شستن حوله در ماشین لباسشویی با این مشکل نیز مواجه شوید. قابل توجه افرادی که در خانه حیوان خانگی دارند، لباس هایی که به آن پرز و یا موی حیوان خانگی چسبیده است هنگامی که خیس می شوند چسبندگیشان چندین برابر می شود. برای حل این مشکل از یک پرزگیر کمک بگیرید سپس لباس مورد نظر را داخل ماشین لباسشویی بگذارید.

لباس های کوچک و لباس زیر

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

لباس های کوچک و لباس زیر همانند جوراب نوزاد ها معمولا در حین چرخش در قسمت های مختلف دستگاه همانند لاستیک درب ، حد فاصله دو دیگ و لوله ها گیر می کنند و ممکن است مشکلات زیادی همانند خارج شدن آب از ماشین لباسشویی پیش بیاید. پس بهتر است یک توری مخصوص ماشین لباسشویی خریداری کنید و لباس های کوچک را داخل آن قرار دهید.

لباس آغشته شده به ماده مشتعل

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

لباس آغشته به ماده مشتعل همانند الکل ، بنزین ، نفت و گازوئیل را هرگز در ماشین لباسشویی نشویید زیرا زمانی که لباس شسته می شود و به مرحله خشک کن می رسد گرمای زیاد این بخش باعث از بین رفتن لباس های شما خواهد شد. برخی از اخبار منتشر شده حاکی بر این است زمانی که لباس آغشته به این مواد بود و داخل ماشین لباسشویی قرار گرفت جرقه زد. علاوه بر این ممکن است دیگ دستگاه بوی بنزین بگیرد و از بین بردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی تبدیل به یک معضل جدید شود.

برای شستن این دسته از لباس ها کافیست با محلول و مواد شوینده مخصوص ماده مشتعل را از روی لباس پاک کنید سپس مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی را کاهش داده و لباس را داخل آن بگذارید.

شستشو لباس های بسیار ظریف در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

شستشو لباس های بسیار ظریف در ماشین لباسشویی در بیشتر مواقع باعث می شود تا لباس شکل ظاهری خود را از دست بدهد. مثلا لباس هایی که ملیله دوزی ، یراق دوزی و یا پولک دوزی شده اند هرگز نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند. حرکت و چرخش سریع دیگ دستگاه سبب خواهد شد تا المان ها و پولک های رو لباس کنده شود و ظاهری زشت به خود بگیرند. علاوه بر این احتمال دارد زیپ و یا دکمه لباس های دیگر لباس های ظریف را پاره کنند.

بهترین راه حل برای حل این مشکل مراجعه به خشکشویی است و کافیست از آنها بخواهید تا لباس شما را خشکشویی کنند و با دقت بشوییند.

شستن الیاف طبیعی در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

الیاف طبیعی همانند کشمیر و ابریشم بسیار حساس هستند و هر اتفاق کوچکی می تواند به آن ها آسیب بزند و کیفیت را کاهش دهد. از این رو شستن الیاف طبیعی در ماشین لباسشویی توصیه نمی شود زیرا احتمال گره خوردن و از بین رفتن فرم آن وجود دارد.

شستن لباس های الیاف طبیعی با دست هر چند که قدیمی است اما مطمئن ترین روش به شمار می آید. البته اگر لباس شما تک رنگ است کافیست وان را از آب پر کرده و داخل آن مواد شوینده بریزید سپس لباس را در آن بگذارید. البته برنامه شستشو ماشین لباسشویی سامسونگ و اکثر برند های دیگر شامل برنامه شستشو لباس های ظریف می شود که می تواند برای شستن برخی از لباس های ظریف به شما کمک کند.

سکه و اشیاء فلزی

یکی از چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم سکه و وسایل فلزی است. برای خیلی از ما پیش آمده است که سکه و یا اشیاء فلزی داخل جیب لباس هایمان جا بماند و ما فراموش کرده باشیم. توجه کنید که همیشه قبل از قرار دادن لباس داخل ماشین لباسشویی حتما جیب ها را بررسی نمایید تا وسیله ای فلزی داخل آن نباشد. زیرا می توانند به دستگاه آسیب جدی وارد کند به طور مثال کلید می تواند برخی از پلاستیک های داخلی ماشین لباسشویی را پاره کند و یا راه خروج لوله تخلیه آب را ببندد. علاوه بر این می تواند مخزن دستگاه را نیز سوراخ کند و هزینه زیادی برای تعمیر روی دستتان بگذارد.

شستن عروسک با ماشین لباسشویی و شستن سفره در ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

شستن عروسک با ماشین لباسشویی به عوامل زیادی همانند جنس و مدل عروسک بستگی دارد. عروسک هایی که جنس پشم و فومی دارند نباید با ماشین لباسشویی شسته شود همچنین عروسک های کیت الکتریکی دارند و یا موزیکال اند غیر قابل شستشو با دستگاه هستند مگر اینکه بتوان کیت را از دستگاه جدا کرد.

همچنین شستن سفره در ماشین لباسشویی در صورتی که پارچه ای باشد بلامانع است اما اگر قصد سشتن سفره پلاستیکی در ماشین لباسشویی را دارید ابتدا باید مطمئن باشید که جنس آن مرغوب است و لیبل مربوطه را چک کنید تا ببنید می توانید سفره پلاستیکی را در ماشین لباسشویی بشویید یا خیر.

نکات مهم درمورد نگهداری و تمیز کردن ماشین لباسشویی

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

تا به اینجا با چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم آشنا شده اید و ممکن است شما تا به امروز چند تا از این اشتباهات را انجام داده باشید پس لازم است تا نکات مهم درمورد نگهداری و تمیز کردن ماشین لباسشویی بدانید. به همین خاطر بهتر است با یک تعمیر کار ماهر تماس بگیرید تا نسبت به بررسی دستگاه شما مراجعه کند و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نماید.

بیشتر بخوانید:

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با چند روش ساده

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

تمیز کردن ماشین لباسشویی یکی دیگر از کارهایی است که باید جهت محافظت از دستگاه انجام داد. ما در یک متن به طور کامل تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و به این موضوع که چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم پرداخته ایم. شما می توانید با مطالعه آن به تمیز کردن قسمت های مختلف دستگاه بپردازید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟