محصولات سامسونگ
فناوری

شخصی‌سازی گسترده در محصولات سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه نحوه استفاده از ابزارهای همراه بر اساس نیازها و شرایط کاربران متفاوت و ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه نحوه استفاده از ابزارهای همراه بر اساس نیازها و شرایط کاربران متفاوت و متنوع شده است و کاربران ترجیح می دهند ظاهر و تنظیمات آن ابزار را متناسب با سلیقه خود تغییر دهند. همین مسئله باعث شده است دیگر روش سنتی عرضه «یک محصول برای همه» پاسخگوی نیاز کاربران مختلف نباشد. تی‌ام کو، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ در یادداشتی، رویکرد این برند و نوآوری‌های شرکت را در زمینه توسعه امکان شخصی‌سازی گسترده در محصولات سامسونگ توضیح داده است. او می‌نویسد: از همان دوران جوانی به مهندسی و فناوری علاقه‌مند بودم. مشتاق بودم ببینم گجت‌های جدید چطور کار می‌کنند و چه چیزی آنها را به کار می‌اندازد. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم بتوانم بیشتر از آن به فناوری‌ علاقه‌مند شوم؛ اما در سال 2020 فهمیدم اشتباه می‌کردم و در واقع گجت‌ها کارهایی بسیار گسترده‌تر انجام می‌دهند و توانایی‌های بسیار بیشتری هم دارند.

ما باید شکل زندگی‌مان و رویکردمان به زندگی را تغییر داده و انعطاف بیشتری پیدا می‌کردیم و فناوری همه این کارها را برای ما ممکن کرده است. سال 2020 مصمم شدم تا تمام توان فناوری را در خدمت همگان قرار دهم تا بتوانند زندگی‌شان را غنی‌تر کرده و بهتر از گذشته شخصیت خودشان را به نمایش بگذارند. حال که به پایان سال جاری نزدیک می‌شویم و منتظر اتفاقات سال 2021 هستیم، محصولات سامسونگ در همکاری با دیگر شرکا و استفاده از نوآوری برای افزایش توان تک تک افراد در مسیرهای شخصی‌شان، انگیزه من را برای این ادامه این مسیر بیشتر می‌کند. ما هرگز به «یک محصول برای همه» در حوزه موبایل اعتقاد نداشته‌ایم و هرگز نخواهیم داشت. ما با عرضه 5G پیشتاز تغییرات بودیم و توانستیم شکل آینده را با عرضه چندین نمونه از گوشی‌های تاشو، تغییر دهیم. اکنون ما در حال فعالیت روی پیشرفت‌های عظیم در حوزه 5G، هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) هستیم تا آنچه امکان انجامش با موبایل وجود دارد را تغییر داده و آزادی کاربران در تنظیم تجربه موبایلی را متناسب با سلیقه شخصی‌شان افزایش دهیم.

برترین لحظات 2020

محصولات سامسونگ

سامسونگ امسال توانست به ماموریت خود عمل کرده و مسیرهایی جدید را برای رسیدن به فناوری‌هایی ایجاد کند که در واقع عصر جدید نوآوری‌های موبایلی را شکل خواهند داد. دیدگاه ما درباره هوش مصنوعی، به معنی دستگاه‌هایی که با محوریت موبایل به هم متصل شوند، اکنون به واقعیت پیوسته است. در سال 2020 شاهد بودیم که 5G به عرصه عمومی وارد شد، فناوری که سامسونگ برای بیش از یک دهه پیشتاز آن بوده است. در 10 سال گذشته، سامسونگ زمینه را برای عرضه نسل پنجم فناوری‌های همراه آماده کرده و به توسعه زیرساخت جهانی 5G کمک رسانده است. ما در سال 2019 گلکسی‌های S10 5G و Tab S6 5G را به عنوان اولین گوشی و تبلت تجاری با پشتیبانی از 5G عرضه کردیم. از آن زمان سامسونگ برای عمومی شدن استفاده از 5G تلاش کرده و اکنون در شرایطی سال را به پایان می‌رسانیم که بیش از 20 گوشی 5G در اکوسیستم گلکسی خودمان داریم.

درخواست برای گوشی‌های هوشمند تاشو هم در سال جاری افزایش یافت. سامسونگ این سری از محصولات خود را اولین بار در سال 2019 و با گلکسی فولد عرضه کرد و در ادامه نسخه‌های پیشرفته‌تر آن هم به نام‌های گلکسی Z Flip و گلکسی Z Fold 2 در سال 2020 عرضه شدند. ما با مشارکت طولانی توانستیم اکوسیستمی باز برای دستگاه‌های تاشو ایجاد کرده و نوآوری‌هایی را در حوزه UX ارائه کنیم که میزان تعامل کاربر با نمایشگر و اپلیکیشن‌های مختلف را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. گوشی Z Fold 2 یک دستگاه تحسین شده است که توانست مرز کارهای ممکن با فناوری موبایل را جابجا کند و اینجا می‌توانم با خوشحالی اعلام کنم که این تنها گوشه‌ای از روندی است که در ادامه و برای تغییر در دنیای محصولات خودمان، خواهیم پیمود.

ما در تلاش برای تبدیل کردن جهان به جایی بهتر و پایدارتر هم پیشتاز بوده‌ایم. ما در مشارکت با برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در راستای تبلیغ 17 هدف توسعه‌ پایدار بر روی بیش از 80 میلیون گوشی‌ هوشمند تلاش کردیم تا جامعه گلکسی را از طریق اپلیکیشن Samsung Global Goals بسیج و تقویت کنیم. همچنان به فعالیت‌های اختصاصی‌مان در طول چرخه حیات محصولات ادامه می‌دهیم تا به کل جهان در رسیدن به یک اقتصاد به هم پیوسته نیز کمک کنیم و در این راه از افزایش کاربردهای محصولات، استفاده بیشتر از مواد سازگار با محیط زیست و تولید محصولات با رعایت مسایل زیست محیطی کمک خواهیم گرفت.

نوآوری‌های موبایلی در 2021

من از محصولات سامسونگ در سال جاری بسیار خوشحالم، اما به عنوان یک پیشگام که متعهد به برداشتن موانع و رسیدن به پیشرفت است، همیشه به این مسئله فکر می‌کنیم که قدم بعدی‌مان چه خواهد بود. گوشی‌های هوشمند ما واقعا در حال تبدیل شدن به دنباله شخصیت خودمان هستند. با توجه به دورکاری، تعداد زیادی از مردم زمان بیشتری را برای سرگرمی خود در خانه می‌گذرانند و حالا کیفیت ویدیو و توانایی‌های دستگاه همراه، به یک موضوع اصلی تبدیل شده است.

از دورکاری و جشن‌های مجازی گرفته تا بازی و چالش‌های آنلاین، جهان اکنون بیش از همیشه ویدیو تولید کرده و به اشتراک می‌گذارد. چه بخواهید ویدیوهایتان را مانند یک حرفه‌ای ویرایش کرده و یا به دنبال دوربین‌های چندگانه هوشمند برای انجام فیلمبرداری‌های باکیفیت باشید، گلکسی‌های سامسونگ کاملا آماده‌اند تا نیازهای شما در سال پر از ویدیوی 2021 را برآورده کنند. زیرا در این حوزه در سال جدید شاهد پیشرفت‌هایی عظیم خواهیم بود.

مهندسان و برنامه‌نویسان ما به سختی کار می‌کنند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته را در خانواده گلکسی بیش از پیش توسعه داده و به محصولات‌مان اجازه دهند تا بصورت مداوم و بر اساس فعالیت‌های کاربران، یاد بگیرند که چطور عکس‌ها و ویدیوهای بهتری گرفته، عمر باتری را افزایش داده و حتی کیفیت نمایشگر خود را ارتقا دهند. ما در نظر داریم امکان شخصی‌سازی را در تمامی جنبه‌های محصولات گلکسی توسعه داده و به همه امکان بدهیم تا تمام کارهایی که از آن لذت می‌برند را انجام دهند.

از آنجا که اکنون در جهانی به‌ هم پیوسته زندگی می‌کنیم که به دستگاه‌های به هم پیوسته نیاز دارد، سامسونگ همچنان به شدت از تحقیق و همکاری متن باز پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب ما قابلیت‌های جدیدی را در محصولات سامسونگ توسعه می‌دهیم که می تواند در دستگاه‌ها، برنامه‌ها و خدمات به کار گرفته شود تا افراد بیشتری بتوانند از تمام فناوری‌های ارائه شده بهره مند شوند. به لطف اکوسیستم‌های بازی که در همکاری با شرکای برجسته خودمان در این صنعت ایجاد کرده‌ایم، اکنون می‌توانیم نوآوری‌های را عرضه کنیم که ما را به سمت یک دوره جدید هیجان انگیز از تجربه موبایلی به هم پیوسته راهنمایی خواهد کرد.

پیش از این و با همکاری همان شرکای اصلی‌مان، توانستیم فناوری های پیشرفته‌ای مانند باند فوق عریض (UWB) را ارائه کنیم. و به زودی، قابلیت‌های باورنکردنی را عرضه خواهیم کرد که کارهایی مثل باز کردن درها، روشن کردن ماشین و غیره را متحول کرده و شما تجربه‌ای کاملا دیجیتالی از اتومبیل شخصی‌تان را خواهید داشت. همچنین یافتن مهم‌ترین چیزهای‌تان مثل کلیدها و کیف پول و حتی حیوان خانگی‌تان را هم از همیشه برایتان ساده‌تر خواهیم کرد.

ورای معرفی نوآوری‌های جدید و هیجان‌انگیز، هدف اصلی ما همواره خلق تجربه‌هایی است که مردم بتوانند به آن اعتماد کنند و بدانند که ما با بالاترین دقت با داده‌ها برخورد کرده و مهمترین اطلاعات آنها را همواره در امنیت کامل نگه می‌داریم. این دستگاه‌های جدید تجربه‌های موبایلی شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌کند که با در نظر گرفتن امنیت و حریم شخصی کاربران طراحی شده است.

تعهد سامسونگ

ما معتقدیم همه باید به جدیدترین فناوری‌های موبایلی و مجموعه‌ای از محصولات سامسونگ دسترسی داشته‌ باشند که تجربه‌ای شخصی و بدون مشکل را در اختیار آنها بگذارد. در سال 2021 مجموعه متنوع محصولات ما، قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار خواهد داد که در هیچ جایی از هدف‌تان عقب نمانید.

در راستای میراث ما برای پیشتازی در فناوری موبایل، ما تنوع دستگاه‌های تاشوی خود را افزایش می‌دهیم تا در دسترس همگان قرار بگیرد. و هرچند همین‌ حالا هم ما را بخاطر دوربین‌های فوق پیشرفته‌مان می‌شناسند اما هیچگاه در این مسیر متوقف نخواهیم شد پس در سال 2021 منتظر قابلیت‌هایی فوق هوشمند و حرفه‌ای در دوربین‌های ما باشید. همچنین ما به محبوب‌ترین قابلیت‌های سری گلکسی نوت خودمان هم توجه داریم و می‌خواهیم این قابلیت‌ها را به دیگر سری از محصولات‌مان هم اضافه کنیم.

محدودیت و مرز برای برندهای دیگر است. ما در سامسونگ همواره قوانین کنونی را مجدد ارزیابی می‌کنیم زیرا می‌دانیم محدودیت در کاربری فناوری تنها بسته به مرزهای تخیل ما دارد و البته تخیل ما هیچ مرزی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟