اخبار لوازم خانگی

حضور پر رنگ قطعه سازها در بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی تهران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشست خبری صبح امروز در جمع ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : بزرگترین رویداد صنعت لوازم خانگی ایران در سال جاری برگزار خواهد شد و انجمن صنایع لوازم خانگی به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه تمام توان خودرا برای هرچه بهتر برگزار کردن بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران به کار خواهد گرفت.

عباس هاشمی افزود : نمایشگاه صنعت لوازم خانگی در سال جاری، عنوان بزرگ ترین نمایشگاه برگزار شده در ایران را یدک خواهد کشید چرا که بیش از ۱۷۵ شرکت تولیدکننده در مساحتی‌ بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع در این رویداد بزرگ صنعت لوازم خانگی ایران حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد : طی‌مذاکراتی‌ که با شرکت نمایشگاهی داشته ایم، قرار بر این‌ شده که تمامی پروتکل ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مانند تونل های ضد عفونی، مواد ضد عفونی،الزام به ماسک، استقرار تیم پزشکی و حضور مداوم ناظر به عنوان مدیریت بازدید کنندگان رعایت شود.

هاشمی گفت : حضور ناظران به دلیل تعداد بازدیدکنندگان است که باید کاملا کنترل شده باشد و از ازدحام بیش از حد جلوگیری شود. حتی برای طراحی غرفه ها نیز پروتکل ها به صورت کامل رعایت شده است.

وی افزود : تمرکز بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران بر روی بازدیدکنندگان متخصص است و از همین رو هیچگونه تبلیغات محیطی و رسانه ای صورت نپذیرفته است.

عباس هاشمی ادامه داد: شرکت های خارجی با توجه استقبال آنها از این نمایشگاه، امکان حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی را نخواهند داشت. شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پروازی، علت اصلی عدم حضور این شرکت ها است.

وی‌ گفت : عمده ترین انصراف واحدها مربوط به شرکت های واقع در شهرستان های کشور بود چراکه مشکلاتی در رفت و آمد و اسکان ها به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود داشت.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود : تفاهم نامه ای به امضا رسیده که همزمان با برگزاری نمایشگاه، نمایشگاه به صورت مجازی نیز برگزار شود. انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در تلاش است تا این امکان را برای شرکت هایی که نتوانستند حضور داشته باشند فراهم کند تا به صورت مجازی در طول سال محصولات خود را معرفی نمایند.

هاشمی ادامه داد : از زمان حضور بنده در انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، تصمیم بر این بود که بر توسعه بخش قطعه سازی تمرکز ویژه ای داشته باشیم. توسعه پایدار صنعت لوازم خانگی مقدور نیست مگر با افزایش سطح کیفی قطعه سازها که باید نسبت به انتقال تکنولوژی تولید با کیفیت به این بخش توجه ویژه شود.

وی گفت : در همین راستا دپارتمان قطعه سازی در انجمن صنایع لوازم خانگی تاسیس شده و با برگزاری انتخابات، رئیس و معاونین این دپارتمان انتخاب شدند.

هاشمی افزود : هدف ما عمق بخشیدن به ساخت داخل و بومی سازی قطعات های تک، فراهم کردن بستر همکاری بین قطعه سازی و تولیدکننده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت : همکاری هایی نیز با شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران صورت گرفته تا ممیزی واحدهای تولیدکننده قطعه انجام شود و سطح کیفی قطعات تولیدی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

عباس هاشمی ادامه داد : اخیرا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفتگوهایی صورت گرفته تا با بررسی وضعیت قطعه سازی، برای قطعات وارداتی های تک برنامه ریزی صورت بگیرد تا به سمت بومی سازی این قطعات برویم. تعمیق ساخت داخل‌به منظور توسعه پایدار صنعت، واقعا الزامی است.

وی گفت : قطعه سازهای خوبی که تحت پوشش معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هاشمی ادامه داد : در همین راستا و با برگزاری میزهای ساخت داخل که با همکاری وزارت صنعت صورت گرفته، تا این لحظه حدود ۲۲۰ میلیون دلار در بخش تعمیق ساخت داخل صنعت لوازم خانگی کاهش ارزبری صورت گرفته است. در سال جاری در بخش بردهای الکترونیکی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت : صادرات لوازم خانگی ایران به طور میانگین در طول سال ۲۵۰ میلیون دلار به سایر کشورها است. برای صادرات منظم و رو به رشد، باید قوانین اصلاح شود. رایزن های بازرگانی و صنعتی در وزارت امور خارجه فعال شده و این اتفاق بسیار خوبی است که میتواند به توسعه پایدار صنعتی کشور کمک کند.

عباس هاشمی‌ در پاسخ به این پرسش که فرایند قیمت گذاری و افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار چگونه است، گفت : توافقی بین سازمان حمایت و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران صورت گرفته تا شرکت های تولیدکننده برای قیمت گذاری محصولات جدید خود، مستندات خودرا ارائه کنند تا بررسی شود. البته طی یک ماه گذشته درخواست افزایش قیمت نداشته ایم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟