ربات دلیوری پاناسونیک
اخبار لوازم خانگی

ربات دلیوری پاناسونیک در حال آزمایش است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکثر ما پاناسونیک را به عنوان تولیدکننده لوازم خانگی می شناسیم و می دانیم ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکثر ما پاناسونیک را به عنوان تولیدکننده لوازم خانگی می شناسیم و می دانیم که این برند یکی از معتبر ترین برند های ژاپنی بوده که به صورت جهانی فعالیت دارد. اخیر نیز خبری درباره شهر هوشمند این کمپانی منتشر شد بر اساس این خبر، ربات دلیوری پاناسونیک در این شهر هوشمند در حال آزمایش و بررسی است.

ربات دلیوری پاناسونیک

پاناسونیک از سال 2014 بر روی یک پروژه عظیم و جالب در حال کار است. این پروژه شهر هوشمند Fujisawa بوده که بر اساس گفته های پاناسونیک این شهرک طبق معیار های توسعه پایدار ساخته شده است. در شهر هوشمند پاناسونیک 2000 نفر می توانند زندگی کنند و شهر Fujisawa در محل سابق کارخانه پاناسونیک واقع شده است. هدف از ساخت شهر هوشمند پاناسونیک این است که یک الگو توسعه پایدار برای شهروندان باشد و بدانند چگونه می توان به کمک فناوری چالش های شهری مربوط به انرژی، امنیت، حمل و نقل و بهداشت را برطرف کرد.

ربات دلیوری پاناسونیک

در اولین مرحله آزمایش ربات دلیوری پاناسونیک بیشتر تمرکز بر عملکرد ربات در جاده های عمومی بود که از ماه گذشته آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. همچنین مرحله دوم آزمایش که در فوریه 2021 آغاز خواهد شد توجه به این است که ربات بسته های مورد نظر را جلوی درب خانه های ساکنان منطقه تحویل دهد. به طور کلی می توان گفت هدف آزمایش مقبولیت ربات در ارائه خدمات دلیوری است.

این ربات به تنهایی کار خواهد کرد و می تواند از بیشتر موانع سر راه خود عبور کند. اما لازم است بدانید که توسط یک مرکز کنترل از راه دور کنترل می شود که در صورت لزوم می تواند تمام امور ربات را در دست بگیرد. ربات دلیوری پاناسونیک با سرعت حداکثر چهار کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.

ربات دلیوری پاناسونیک

پاناسونیک در بیانیه ای اعلام کرد: ما با ارائه نوع جدیدی از خدمات دلیوری به کمک ربات هایی که در نزدیکی انسان کار می کنند در تلاشیم تا به ایجاد یک جامعه پر جنب و جوش که در آن مردم و ربات های هوشمند زندگی می کنند کمک کنیم.

این شرکت گفت که همه گیر شدن ویروس کرونا و شروع قرنطینه باعث شد تا در انجام کار ها سرعت بخشیده شود زیرا در این دوران افراد بیشتری غذا و کالاهای آنلاین را سفارش می دهند و به گزینه هایی برای تحویل محصول خود نیاز دارند که سلامتی آنها را به خطر نیندازد.

ربات دلیوری پاناسونیک

طبق گفته پاناسونیک، کمبود جدی کارکنان برای تحویل مرسوله در درب منزل وجود دارد و همچنین پشتیبانی از چنین خدماتی نشده بود. البته این مسئله در برخی از کشور ها وجود ندارد اما بسیاری از مردم جهان دچار بیکای به دلیل شیوع این ویروس شده اند. اگر چه در حال حاضر روزهای ابتدایی در ارائه همچنین خدماتی توسط ربات است اما نگرانی های گسترده تری نیز در این باره وجود دارد مبنی بر اینکه ربات های مستقل در نهایت می توانند مشاغل انسان را تسخیر کنند.

ربات دلیوری پاناسونیک

لازم به ذکر است که آزمایش وسایل نقلیه خودگردان در جاده های عمومی ژاپن همانند ربات دلیوری پاناسونیک نیاز به اخذ مجوز از پلیس محلی دارد. این آزمایشات بر اساس برنامه های استراتژی و اقدامات لازم در جهت رشد ژاپن است که در ژوئیه سال 2020 منتشر شد.

پاناسونیک در یک شورای دولتی و خصوصی برای تبلیغ تحویل مرسوله توسط ربات های خودران شرکت می کند که توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن حمایت مالی می شود. بخشی از فعالیتهای تحقیق و توسعه و آزمایش میدانی پاناسونیک نیز توسط پروژه توسعه فن آوری دولت برای تسریع در استفاده از فن آوری های تحویل مرسوله مستقل پشتیبانی می شود.

ربات دلیوری پاناسونیک

در ماه اکتبر شرکت پست ژاپن آزمایشات جاده ای ربات های دلیوری پاناسونیک را در توکیو آغاز کرد. در جای دیگر نیز Starship Technologies در حال تحویل ربات ها به سوپرمارکت Co-op در دو شهر انگلستان است و قصد دارد خدمات را سال آینده گسترش دهد. در ماه ژوئیه آمازون اعلام کرد آزمایش های ربات های تحویل بسته Scout خود را در آتلانتا، جورجیا و فرانکلین، تنسی را آغاز کرده است.

سانفرانسیسکو که پیشتاز استقرار ربات های دلیوری بود پس از شکایت برخی از ساکنان در سال 2017 مقرراتی را برای استفاده از ربات های دلیوری تصویب کرد. این شهر در آن زمان یک دفتر فناوری را تاسیس کرد تا هر چه سریع تر با شرکت هایی که می خواهند سیستم ها و محصولات جدید و کارآمد را استفاده کنند، در ارتباط باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟