علت خاموش شدن مایکروویو حین کار
آموزش

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار و علت روشن نشدن مایکروفر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت خاموش شدن مایکروفر حین کار و علت روشن نشدن مایکروویو به عوامل زیادی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت خاموش شدن مایکروفر حین کار و علت روشن نشدن مایکروویو به عوامل زیادی بستگی دارد و در صورتی که به درستی تشخیص داده نشود منجر به از کار افتادن دستگاه خواهد شد. مایکروویو، سولاردام، مایکروفر و…. وسایلی هستند که در آشپزخانه نقش پررنگی دارند و در آشپزی کمک به سزایی می کنند. به همین خاطر اگر مشکلی برای دستگاه های ذکر شده پیش بیاید زندگی روزمره ما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همه افراد هنگامی که یک مشکل برای لوازم خانگی پیش می آید قبل از هرچیزی به دنبال علت و دلیل آن هستند. به طور مثال با دانستن علت روشن نشدن مایکروویو سامسونگ ، علت برق داشتن بدنه مایکروفر ، علت خاموش شدن سولاردام ، علت داغ شدن بدنه مایکروفر ، علت صدای زیاد مایکروویو ، علت کار نکردن دکمه های مایکروفر ، علت گرم نکردن مایکروویو دوو و راه حل های آن به راحتی می توان مشکل را برطرف نمود. اگر چه تشخیص برخی از این مواد نیاز به تخصص دارد اما نگران نباشید زیرا ما در این متن به طور کامل به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی ، علت روشن نشدن مایکروویو دوو ، علت خاموش شدن توستر خواهیم پرداخت.

هدف این متن آشنایی شما با علت خاموش شدن مایکروفر حین کار ، علت روشن نشدن مایکروویو ساموسونگ، علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی ، علت قطع شدن ماکروفر ، علت گرم نکردن غذا در مایکروویو ، علت روشن نشدن سولاردام ال جی ، علت گرم نکردن مایکروویو دوو و علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر سامسونگ است. همچنین با ارائه چند راه حل برای این مشکلات به آسانی می توان آن را برطرف نمایید. همچنین اشاره ای به علت کار نکردن دکمه های مایکروفر خواهیم کرد.

علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر و علت روشن نشدن مایکروویو

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

قبل از اینکه به علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر و علت روشن نشدن مایکروویو بپردازیم بهتر است یک نکته را برایتان روشن نماییم. اگر دقت کرده باشید ما از عبارت های علت روشن نشدن مایکروویو سامسونگ ، علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی ، علت گرم نکردن مایکروویو دوو ، علت روشن نشدن سولاردام ال جی ، علت روشن نشدن مایکروویو ال جی و علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر سامسونگ استفاده می نماییم. دلیل آن به این خاطر است که تعداد کاربران مایکروفر های سامونگ و دوو و سولاردام های ال جی نسبت به برند های دیگر بیشتر هستند اما نکته قابل توجه این است که مواردی که ذکر خواهیم کرد بین تمامی محصولات مشترک بوده و تنها به چند برند اختصاص ندارند.

در بخش ابتدا به علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر حین کار سپس به علت روشن نشدن مایکروویو خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که اگر تخصص کافی در زمینه تعمیر و بررسی مایکروویو ، توستر ، سولاردام و توستر را ندارید به شما توصیه می کنیم که از یک تعمیر کار کمک بخواهید. زیرا اکثر این دستگاه ها به گونه ای ساخته شده اند که بعد ا جدا شدن از پریز برق در خازن های آن همچنان برق با ولتاژ بالایی ذخیره شده و ممکن است اتفاقی بیفتد که جان شما و خانوادتان را به خطر بیندازد.

علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

علت خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر به ترتیب شامل موارد زیر می شود که هر کدام را برای شما شرح داده ایم.

میکروسوییچ درب دستگاه

یکی از دلایل خاموش شدن مایکروویو حین کار خرابی میکروسوییچ درب دستگاه است. هر دستگاه معمولا از 4 میکروسوییچ تشکیل شده که وظیفه تشخیص باز یا بسته بودن درب مایکروویو را بر عهده دارد. در صورتی که هر یک از آنها دچار مشکل شده باشد باعث خاموش شدن ناگهانی این دستگاه خواهد شد. عملکرد میکروسوییچ به این شکل است که اخطار باز بودن درب یا بسته بودن درب را می دهد و اجزاء دیگر نسبت به این اخطار کار خود را آغاز می کند. اگر این قطعه خراب شده باشد و نتواند به درستی وضعیت را اعلام کند دستگاه به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. سولاردام، توستر و مایکروویو همگی از این قطعه برخورداند پس خرابی آن علت خاموش شدن سولاردم ، علت خاموش شدن سولاردام ال جی ، علت خاموش شدن توستر و علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر سامسونگ نیز به شمار می آید. تنها راه حل رفع این مشکل تماس با یک تعمیر کار یا نمایندگی تعمیر و فروش قطعات سولاردام ال جی ، مایکروویو سامسونگ و …. است.

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

برد اصلی مایکروویو

برد اصلی مایکروویو و یا هر دستگاه دیگر مهم ترین قطعه و بخش آن محسوب می شود و اگر خرابی برای آن پیش بیاید در عملکرد دستگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت. از آنجایی که این بخش بسیار حساس است بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند که ابتدا قطعات دیگر را بررسی کنید سپس به سراغ برد بروید. یا به عبارت دیگر بهتر است مطمئن شوید که علت خاموش شدن سولاردم و مایکروویو مربوط به برد اصلی نیست.  بررسی سلامت برد اصلی را به یک نکنسین ماهر بسپارید زیرا هر گونه خطا حین بازبینی آن ممکن هزینه زیادی را روی دستتان بگذارد.

ترانس های ولتاژ مایکروفر

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

ترانس ها، دیود و خازن در مدار لوازم خانگی ولتاژ برق ورودی را بالا می برند بنابراین اگر ترانس مایکروفر خراب شود برق با ولتاژ استاندارد به دستگاه نخواهد رسید در نتیجه خاموش می شود. با گذشت زمان، استفاده بیش از اندازه و یا نوسان جریان برق باعث از کار افتادن ترانس خواهد شد. پس با صراحت می توان گفت خراب شدن ترانس یکی دیگر از علت های خاموش شدن مایکروویو حین کار کردن است. جهت اطمینان خاطر از این موضوع کافیست با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا اقدامات لازم برای تست ترانس های ولتاژ مایکروفر شما را انجام دهد. برای انجام این کار افراد متخصص دستگاه را از برق خارج می کنند، خازن ها دشارژ کرده سپس اتصالات آن را بررسی می نمایند.

ترموستات

اکثر لوازم خانگی ها همانند یخچال فریزر که اساس کار آنها بر حسب دما است از ترموستات بهره مند هستند. عملکرد ترموستات به این شکل بوده که دما محفظه را تشخیص می دهد و هنگامی که به مقدار مورد نظر رسید جریان را قطع می کند. پس در صورتی که این قطعه خراب باشد دما را درست تشخیص نمی دهد و جریان را قطع می کند در نتیجه زودتر و یا دیرتر از زمان مورد نظر مایکروویو خاموش خواهد شد.

صفحه کلید میکروفر

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

یکی از دلایلی که منجر به خاموش شدن ناگهانی مایکروفر و سولاردام می شود خرابی صفحه کلید مایکروفر است. اگر صفحه نمایشگر دستگاه شما حین کار خاموش و روشن شود احتمال خراب شدن صفحه کلید و دکمه های لمسی وجود دارد. زمانی که این بخش با مشکل مواجه شود دستور و تنظیمات انجام شده توسط شما قابل اجرا نخواهد بود و در نتیجه دستگاه خاموش می شود.

علت کار نکردن دکمه های مایکروفر

علت کار نکردن دکمه های مایکروفر مربوط به اتصالات برد، اختلال در عملکرد فیوز، مشکل منبع تغذیه آن و خرابی سوییچ های غشایی است که برای رفع این مسئله باید با یک تکنسین تماس بگیرید.

فن یا هواکش دستگاه

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

از علت خاموش شدن مایکروویو حین کار می توان به خرابی فن یا هوا کش دستگاه اشاره کرد. در واقع علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر سامسونگ، علت خاموش شدن سولاردام ، و علت خاموش شدن توستر همگی می تواند به ایراد فن مربوط باشد.

علت روشن نشدن مایکروویو

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

تا به اینجای متن با علت خاموش شدن مایکروویو حین کار آشنا شدید و هر کدام را به طور کامل شرح داده ایم. همانطور که گفته شد حال نوبت بررسی علت روشن نشدن مایکروویو سامسونگ ، علت روشن نشدن سولاردام ال جی ، علت روشن نشدن مایکروویو دوو و علت روشن نشدن مایکروویو ال جی است. دلایلی که برای خاموش شدن ناگهانی مایکروویو مطرح شد برای روشن نشدن آن نیز صدق می کند. اگر چه در چند مورد اختلاف دارد اما به طور کلی می توان گفت علت خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن مایکروفر مشترک است.

فیوز سرامیکی مایکروفر

اگر صفحه نمایش و مایکروفر شما روشن نمی شود احتمالا فیوز سرامیکی مایکروفر دار مشکل شده است. فیوز مایکروفر وظیفه دارد تا از نوسان های جریان جلوگیری کند و هنگامی که کوچکترین مشکلی برای آن پیش بیاید به طور کامل می سوزد. برای تست فیوز می توان از مولتی متر استفاده کرد اما بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

فیوز حرارتی مایکروفر

یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر خراب بودن فیوز حرارتی مایکروفر است. این قطعه وظیفه دارد تا از گرمای بیش از حد دستگاه جلوگیری کند. هنگامی که این قطعه خراب است به دلیل حفظ ایمنی اجازه روشن شدن را به دستگاه نمی دهد از این رو باید آن را تعویض کنید. یکی از دلایل خرابی فیوز حرارتی مایکروفر کارنکردن فن دستگاه است.

چرا مایکروفر داغ نمی کند و علت گرم نکردن مایکروویو

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار

در این قسمت به طور مختصر به پاسخ سوال چرا مایکروفر داغ نمی کند ، ماکروفر روشن می شود اما گرم نمی کند ، علت گرم نکردن مایکروویو و علت گرم نکردن مایکروویو ال جی خواهیم پرداخت. مهم ترین علت گرم نکردن مایکروویو مربوط به سوختن دیود مایکروفر ، ایراد مگنترون و میکروسوییچ درب است. برای رفع هر یک از این مشکلات بهتر است تخصص کافی داشته باشید در غیر این صورت هرگز به تنهایی دستگاه را بررسی نکنید. در این شرایط بهترین کار تماس و در خواست بررسی به یک تعمیر کار است.

 

بسیاری از مخاطبین ما درباره موضوع زیادی که مربوط به مایکروفر است سوال پرسیده بودند. به طور مثال درباره روشن نشدن چراغ سولاردام ، روش تعویض لامپ سولاردام و مایکروویو ال جی ، تعویض فیلتر سولاردام ال جی و علت دود کردن توستر سوال داشتند که حتما در مطلب های بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • mino | 09 دی 1399 در 9:08 ب.ظ

    سلام

    من وبسایت شمارو دوست دارم

    اگر میشه بازم مطلب بزارید