رئیس کمیسیون صنایع و معادن از نمایشگاه لوازم خانگی تهران
بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی تهران

بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن از نمایشگاه لوازم خانگی تهران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عزت الله اکبری تالارپشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی بازدید از ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عزت الله اکبری تالارپشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی بازدید از بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی تهران اذعان کرد: نمایشگاه امسال در زیر سایه کرونا برگزار شد که خوشبختانه تمامی پروتکل های بهداشتی طی تلاش های انجمن صنایع لوازم خانگی رعایت شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص بدعهدی شرکت های خارجی و احتمال بازگشت ها آن ها عنوان کرد: کشور ما همانند آمریکا عضو سازمان بین الملل است که در نتیجه دارای حق مشترک هستیم و اقدامات اخیر دولت آمریکا خلاف قوانین بین المللی است. برای مقابله با تحریم ها باید نگاه عمیق به تولید داخل و توانمندی های کشور داشته باشیم که این امر با حمایت کامل دولت از تولید کنندگان داخلی و آسان تر کردن مسیر ممکن می شود.

وی در ادامه افزود: حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی می تواند درآمدزایی، استفاده از ظرفیت های داخل کشور و همچنین کاهش هزینه ها را به همراه داشته باشد.

عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره به موقعیت مناسب کشور و قرار گرفتن در چهارراه بین المللی عنوان کرد: حمایت از صادرت و تولیدات داخلی می تواند این ضعف ها را جبران کند البته نیازمند برنامه ریزی دقیق است و به همین منظور در مجلس یازدهم موضوع دیپلماسی اقتصادی در راستای تحقق بخشیدن به شعار جهش تولید مطرح شده که تاکنون نشست هایی با وزارت امورخارجه صورت گرفته است.

وی افزود: مقابله با تحریم و در واقع تحقق بخشیدن به شعار جهش تولید زمانی ممکن می شود که چهره سفارت خانه ها اقتصادی شود که متاسفانه تاکنون کارآمد نبوده اند و به همین منظور نشست هایی با آقای دکتر ظریف صورت گرفته است و پیشنهاداتی نیز مطرح شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صادرات کالا و تبادل دانش و فناوری نیز اذعان کرد: شرکت های دانش بنیان به راحتی می توانند در سایر کشورهای خارجی حضور پیدا کنند که در واقع توجه به این بخش و صادرات فناوری و علمی می توانند رشد کشور را رقم بزند. از طرفی دیگر باید محصولاتی را صادر کرد که توانایی رقابت در بازارهای بین المللی را داشته باشند که تحقق این امر یک شبه اتفاق نمی افتد و باید مشکلات زنجیره تولید، توزیع و …حل شده و قراردادهایی نیز در این راستا تنظیم شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران از تاریخ ۵ دی ماه سال ۱۳۹۹ فعالیت خودرا آغاز و تا تاریخ ۸ دی ماه به مدت چهار روز کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟