هندیانی
اخبار لوازم خانگی

حضور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق در نمایشگاه لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عبدالله هندیانی؛ دکترهندیانی در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه لوازم ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عبدالله هندیانی؛ دکترهندیانی در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی حاضرشد و بررسی طرح شناسه کالا و اجرای آن از سوی شرکت های تولید کننده وغرفه داران را از دلایل حضور خود عنوان کرد.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران اذعان کرد: خوشبختانه غرفه داران و شرکت های حاضر در نمایشگاه مقید به اجرای طرح شناسه کالا بوده و تمامی تولیدات آن ها دارای این شناسه هستند که این امر نشان از سیاست گذاری درست ستاد مبارزه از قاچاق و کالا و ارز طی هماهنگی انجام شده با وزارت صمت است.

وی افزود: در حال حاضر 7 قلم کالای اساسی ملزم به استفاده از شناسه کالا هستند که فروشندگان لوازم خانگی موظف اند که این شناسه را به خریدار نشان دهند و نکته حائز اهمیت این است که تمامی تولیدات داخلی و خارجی در صورت لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی باید به طور قطعی دارای این شناسه باشند.

عبدالله هندیانی با اشاره به تشخیص اصالت لوازم خانگی از طریق شناسه کالا و برنامه های ارائه شده عنوان کرد: مشتریان لوازم خانگی در هنگام خرید تنها به مارک و برند لوازم خانگی توجه نکنند و برای شناسایی لوازم خانگی اصلی از تقلبی و اطمینان از کیفیت کالای مورد نظر حتما به بررسی شناسه کالا بپردازند.

دکترهندیانی در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران در خصوص پیشرفت و تاثیرات سامانه جامع گارانتی عنوان کرد: سامانه جامع گارانتی به خوبی از سوی سازمان حمایت عملیاتی شده است و مشتریان به محض خرید هفت قلم کالای اصلی می توانند کد گارانتی را از طریق پیامک دریافت می کنند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا در پایان به افزایش 30 الی 40 درصدی تولید لوازم خانگی اشاره کرد و اذعان نمود که این افزایش تولیدات در سال جهش تولید اتفاق خوبی خواهد بود و امیدواریم که تولید کنندگان داخلی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟