هادوی نمایشگاه لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

آغاز رتبه بندی شرکت های لوازم خانگی از بهمن ماه امسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید محمد مهدی هادوی؛ رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت در حاشیه بیستمین ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید محمد مهدی هادوی؛ رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت در حاشیه بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی تهران از رتبه بندی شرکت های لوازم خانگی در بهمن ماه و اجرای آیین نامه روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن طی روزهای آینده خبر داد.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران در خصوص رتبه بندی شرکت های لوازم خانگی اذعان کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی براساس ماده 4 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی باید به منظور ارائه تسهیلات رتبه بندی شوند که در همین راستا  آیین نامه ای تحت عنوان روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن در مهر ماه به تصویب رسید که در آن به معیارها و یا زیر معیار های رتبه بندی شرکت ها و تنظیم یک کارگروه اشاره شده است و پیش بینی می شود که ظرف یک یا دو هفته آینده نهایی شود.

وی با اشاره به رتبه بندی شرکت های لوازم خانگی از بهمن ماه سال جاری عنوان کرد: مجری رتبه بندی شرکت های لوازم خانگی براساس این قانون باید بر عهده مراجع ذیرصلاح غیر دولتی باشد که البته طی سال های گذشته توان و تجربیات خوبی برای این امر وجود داشته اما این بار انتظار می رود که براساس این آیین نامه تمامی جوانب در نظر گرفته شود و واحدهای تولیدی می توانند طبق این معیار ها خود را تطبیق داده و ارتقا دهند.

رتبه بندی شرکت های لوازم خانگی

سید محمد مهدی هادوی در خصوص وضعیت داخلی سازی صنعت لوازم خانگی عنوان کرد: ما در تلاش هستیم تا کیفیت محصولات خود را ارتقا دهیم و در واقع هر چه عمق ساخت داخل بیشتر شود نیاز به فناوری های پیشرفته و استفاده از نیروی صنعتی و علمی کشور بیشتر احساس می شود که در همین راستا و برای حمایت از کالای ایرانی آیین نامه ای تحت عنوان روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن در مهر ماه به تصویب هیئت دولت تصویب رسید و قرار است که با کمک انجمن و اتحادیه های موجود در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا برسد.

وی در توضیح این آئین نامه و اهداف آن عنوان کرد: تجمیع نیاز قطعه سازی کشور با اجرای این آیین نامه مشخص می شود که در نهایت منجر به توجیح اقتصادی و فنی بهتر برای تولیدات خواهد شد و مهم تر از آن تعیین چگونگی ارتباط با مجامع علمی کشور مانند استارتاپ، شرکت های دانش بنیان های و ..  است.

سید محمد مهدی هادوی افزود: صنعت لوازم خانگی در دو بخش فناوری و کیفیت پیشرفت های خوبی داشته است و خوشبختانه تمایل مردم به خرید کالای ایرانی نسبت به گذشته بهتر شده است و امیدواریم که بتوانیم از این فرصت تحریم نهایت استفاده را کرده و کالاهایی عرضه کنیم که از قدرت رقابت با سایر محصولات خارجی را داشته باشد.

وی در پایان در رابطه با میزهای ساخت داخل و کاهش ارزبری در صنایع مختلف عنوان کرد:  با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته مقرر شد که از سال 1398 تا سال 1400 حدود 10 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم. بدین معنا که تولیدات خود را جایگزین واردات کنیم.  در همین راستا 10 میز تخصصی ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی، خودرو و .. برگزار شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال سه میز تخصصی دیگر نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟