نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی
آموزش

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با چند روش ساده + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی یک از اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد ماشین ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی یک از اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی است. به عبارت ساده تر یعنی اگر شما نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی را بلد باشید و این کار را هر چند وقت یک بار انجام دهید در واقع از ماشین ظرفشویی خود به بهترین شکل نگهداری کرده و به تمیز شستن ظروف کمک کرده اید. ماشین ظرفشویی یکی لوازم خانگی پر مصرف به شمار می آید زیرا هر روز نیاز است که ظروف را بشویید و این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر یک سری مسائل درباره نحوه نگهداری و رفع مشکلات ماشین ظرفشویی مهم است و باید به آن توجه کرد. به طور مثال باید آگاهی کافی درباره اینکه چگونه فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم ، علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش ، باز شدن خودکار درب ماشین ظرفشویی ، علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی دوو ، علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی بوش ، علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی ، علت لکه های سفید روی ظروف ماشین ظرفشویی ، علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش همچنین نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی و نحوه تخلیه آن از ماشین ظرفشویی داشته باشیم تا بتوانیم مشکل دستگاه را حل کنیم و یا کار هایی انجام دهیم تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد.

این موضوع باعث شد تا ما در این متن به محل قرار گیری فیلتر ماشین ظرفشویی ، نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی ، پاسخ فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی کجاست و فیلتر ماشین ظرفشویی بوش کجاست ، محل فیلتر ماشین ظرفشویی و تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم تا با تمیز کردن فیلتر دستگاه ظرف ها به بهترین شکل شسته شوند.

فیلتر ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

سوالات زیادی درباره فیلتر ماشین ظرفشویی وجود دارد همانند فیلتر ماشین ظرفشویی بوش کجاست و یا ماشین ظرفشویی چند فیلتر دارد ، نصب فیلتر ماشین ظرفشویی به چه صورت است و…. که در این قسمت ما چند تا از سوالات اساسی درباره این بخش از ماشین ظرفشویی پاسخ می دهیم.

بیشتر بخوانید:


علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی معمولا از سه فیلتر ریز، درشت و اصلی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه ی خاصی را بر عهده دارد در واقع فیلتر ماشین ظرفشویی بوش ، فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ و فیلتر ماشین ظرفشویی دوو یه این شکل بوده و تفاوت چندانی ندارند. سیستم فیلترینگ ماشین ظرفشویی وظیفه دارد مانع عبور غذا از لوله های تخلیه باشد تا راه آن مسدود نشود و پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی آسیب نبیند. فیلتر اصلی از عبور خرده غذا، گرد و غبار زمانی فشار آب ورودی به دستگاه زیاد است جلوگیری می کند. فیلتر درشت کمک می کند تا تکه غذا های بزرگ همانند استخوان اختلالی در عملکرد دستگاه ایجاد نکند. همچنین فیلتر ریز یا فیلتر تخت ماشین ظرفشویی خرده غذا ها را جمع آوری می کند تا دوباره روی ظروف دیگر ته نشین نشوند. حال که وظیفه فیلتر را می دانید اهمیت آشنایی با نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی را بهتر درک می کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

برخی کاربران این فیلتر را با فیلتر ورودی ماشین ظرفشویی اشتباه می گیرند، فیلتر ورودی در واقع همان فیلتر آب در ماشین ظرفشویی بوده که درواقع وظیفه دارد تا املاح آب را فیلتر کند تا وارد محفظه دستگاه نشود. زیرا این املاح باعث می شود تا آبپاش ماشین ظرفشویی و قسمت های دیگر رسوب کنند. نحوه شستن فیلتر ورودی آب کمی با این فیلتر متفاوت است پس از یک روش برای تمیز کردن این دو فیلتر استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که محل قرار گیری فیلتر ماشین ظرفشویی کجاست . همچنین برخی از از کاربران می پرسند که فیلتر ماشین ظرفشویی بوش کجاست یا فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ یا ال جی کجاست ، با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم. در بیشتر دستگاه ها پمپ تخلیه و فیلتر داخل محفظه قرار گرفته است اما قابل دسترس هستند. فیلتر ماشین ظرفشویی در همه دستگاه ها  در کف محفظه داخلی ماشین ظرفشویی قرار گرفته است برای دسترسی به آنها کافیست فیلتر لیوانی شکل را 90 درجه پاد ساعتگرد برخانید سپس آن را به سمت بیرون بکشید در ادامه می توانید به راحتی فیلتر های دیگر را از دستگاه جدا کنید. لازم به ذکر است که اگر نتوانستید فیلتر را از دستگاه جدا کنید بهتر است از دفترچه راهنما کمک بگیرید، ما به کاربران خود که از ماشین ظرفشویی دوو و یا هر برند دیگر استفاده می کنند توصیه می کنیم بهترین مرجع اطلاعات دقیق دستگاه شما دفترچه راهنما است پس در صورت برخورد با هر مشکل می توانید آن را با ما در میان بگذارید یا از دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی دوو ، ال جی و یا سامسونگ استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

بعد از تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی نوبت به نصب فیلتر ماشین ظرفشویی می رسد. به همان ترتیبی که آن ها را جدا کردید مجددا نصب نمایید. بعد از جایگزاری حتما مطمئن شوید که جسم خارجی در بین فیلتر ها قرار نگرفته باشد و به درستی در جای خود قرار گرفته اند در نهایت نیز از قفل شدن فیلتر لیوانی اطمینان حاصل نمایید.

چگونه فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم ؟

 

در این بخش ب نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی ، بوش، سامسونگ و …. آشنا خواهید شد و منوجه خواهیم شد که چگونه فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم. تا به اینجا با محل قرار گیری فیلتر و وظیفه آن آشنا شدید و حالا می دانید که لازم است هر چند وقت یکبار این بخش را تمیز کنید تا ماشین ظرفشویی بهتر ظرفها را بشوید و پمپ نخلیه ماشین ظرفشویی آسیب نبیند. ماشین ظرفشویی های قدیمی از یک سیستمی بهره مند بودند که همانند جارو فیلتر را تمیز می کرد اما صدای عجیبی تولید می کرد به همین دلیل در برخی از ماشین ظرفشویی های جدید حذف شدند.

وسایلی که برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی نیاز دارید شامل سرکه، جوش شیرین به صورت اختیاری، مایع ظرفشویی با قابلیت چربی زدایی، برس، پارچه و یک کاسه است.

بیشتر بخوانید:


نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

ابتدا ماشین ظرفشویی خود را کاملا خالی کنید و آن را از پریز برق بکشید. سپس سبد طبقه پایین را در بیاورید و یا کاملا آن را به سمت جلو بکسید تا به فیلتر دسترسی پیدا کنید. سپس به همان طریقی که گفته شد فیلتر را در بیاورید. در کاسه بزرگ محلولی از آب داغ و مایع شوینده آماده کنید سپس فیلتر ها را داخل آن قرار دهید توجه داشته باشید که همه قسمت های فیلتر داخل محلول قرار گیرد تا چربی زدایی روی کل بدنه آن انجام شود. بعد از چند دقیقه می توانید آن ها را بیرون بیاورید اگر  پس از خارج کردن فیلتر ها از محلول متوجه شدید که تغییر چندانی نکرده است می توانید برای مدت بیشتری آن را داخل محلول قرار دهید. بعد از این مرحله لازم است که فیلتر را زیر شیر آب کاملا بشویید و سپس برس یا مسواک مورد نظر را به سرکه آغشته کنید و به آرامی روی بدنه فیلتر بکشید در این قسمت می توانید از جوش شیرین نیز استفاده نمایید تا تاثیر آن چندین برابر شود فقظ کافیست توجه داشته باشید که برس را به آرامی روی آن بکشید تا فیلتر آسیب نبیند. در آخر فیلتر را دوباره با آب داغ آبکشی کنید و کاملا آن را با دستمال یا پارچه خشک کنید. حال می توانید فیلتر ها را به ترتیب دوباره در جای خود قرار دهید

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

نکات مهم درباره تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

در این بخش به نکات مهم درباره تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد. لازم به یادآوری است که هرگز ماشین ظرفشویی را بدون فیلتر روشن نکنید زیرا این امر به پمپ تخلیه و قسمت های دیگر دستگاه آسیب جدی وارد می کند. همچنین اگر فیلتر در جای خود درست قرار نگیر مشکل ساز خواهد شد و مجبور به تعویض آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید:


لک شدن ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی پس از شستشو

شستن فیلتر ورودی آب

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

علاوه بر فیلتر های گفته شد یک فیلتر دیگر بر سر راه لوله ورودی آب وجود دارد که اگر رسوبات روی آن را تمیز نکنید فشار آب ورودی کاهش پیدا می کند در نتیجه ماشین ظرفشویی نمی تواند به خوبی عمل کند به همین خاطر شستن فیلتر ورودی آب حائز اهمیت است. برای تمیز کردن این فیلتر ابتدا باید آب اصلی دستگاه را قطع نمایید سپس دستگاه را از برق بکشید و لوله را از بدنه جدا کنید. فیلتر ورودی آب را می توانید از قسمت خروجی آب جدا نمایید و آن را زیر شیر آب بگیرید تا رسوبات از روی آن جدا شوند. در انتها دوباره آن را نصب نمایید و شیر آب را باز کنید  توجه داشته باشید ه شیر به درستی نصب شود زیرا ممکن است با یک اشتباه کوچک در هنگام نصب آب نشت پیدا کند.

اگر از ماشین ظرفشویی زیاد استفاده می کنید و یا در منطقه زندگی شما آب با املاح معدنی همراه است حتما فیلتر های ماشین ظرفشویی خود را به طور منظم تمیز کنید تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • آکو مرادویسی | 16 دی 1401 در 2:41 ب.ظ

    سلام
    من ماشین ظرفشویی سامسونگ دارم ولی نمیدونم چرا فقط رو حالت شستشوی نیم ساعته کار میکنه و وقتی روی حالتهای دیگه میخوام استفاده کنم خطای OC میزنه؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    تشکر