آموزش

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شستشوی البسه یکی از کارهای ضروری بوده که در هر خانه ای بر عهده ماشین ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شستشوی البسه یکی از کارهای ضروری بوده که در هر خانه ای بر عهده ماشین لباسشویی است تنها سوالی که برای هر کاربری پیش می آید این است که چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟ همچنین پرسش های دیگری وجود دارد که شامل طرز استفاده از صابون ماشین لباسشویی ، ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی درست است؟ علت پرز دادن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم ؟ چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم ؟ وزن ماشین لباسشویی چقدر است ؟ می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به سوالات فوق و بسیاری از پرسش های دیگر که حتما برای شما هم اتفاق افتاده پرداخته شده است.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

حتما برای شما اتفاق افتاده که هنگام شستشوی البسه و همچنین زمانی که قصد دارید لباس ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید با برخی از سوالات روبرو شوید که جواب آن ها را نمی دانید. از جمله این گونه پرسش ها می توان به منظور از ماشین لباسشویی 7 کیلویی چیست ؟ آیا استفاده از شامپو در ماشین لباسشویی درست است؟ طریقه استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی چگونه است؟ آیا ریختن صابون رنده شده در لباسشویی مشکلی ندارد؟ طرز استفاده از صابون لباسشویی چگونه است؟ آیا استفاده از صابون در ماشین لباسشویی صحیح است؟ آموزش شستن لباس با ماشین لباسشویی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

ارزانترین ماشین لباسشویی های بازار ایران کدامند؟ + لیست قیمت

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

پرسش های فوق فقط بخشی کوچکی از سوالات یک کاربر ماشین لباسشویی است و پرسش های بسیار دیگری در خصوص کار با ماشین لباسشویی وجود دارد که امری کاملا عادی است. زیرا هر کاربری در رابطه با لوازم خانگی که استفاده می کند می خواهد اطلاعات مفید و کاربردی را کسب کند. در این مطلب ما قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و طرز صحیح استفاده از ماشین لباسشویی را به مخاطبان آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید:

خرید مینی واش ضرورت دارد؟/مشخصات و قیمت انواع مینی واش

چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم ؟

از رایج ترین سوالاتی که برای هر کاربری مطرح بوده ” چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم ” است. پاسخ به این سوال ساده است هر کاربری با توجه به این که وزن ماشین لباسشویی چقدر است باید اقدام به ریختن لباس در دستگاه کند. وزن خود ماشین لباسشویی در انداختن لباس ها بسیار موثر است. برای مثال اگر وزن لباسشویی 7 کیلویی باشد، ریختن لباس بیش از حد یا حتی انداختن لباس کم در ماشین لباسشویی اشتباه است و مشکلاتی را در خصوص دستگاه ایجاد می کند.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

اگر می خواهید بدانید که چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم باید گفت که به اندازه کافی لباس درون ماشین قرار دهید. برای مثال اگر بیش از ظرفیت دستگاه البسه درون آن قرار دهید. لباس ها تمیز شسته نمی شوند و می تواند علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی باشد و همچنین لباس های کوچک مانند جوراب و لباس زیر وارد لوله زهکش می شوند و در نهایت شما هنگام خارج کردن لباس های شسته شده از ماشین لباسشویی برخی از البسه تان را گم می کنید.

بیشتر بخوانید:

با طرز استفاده صحیح از جاپودری لباسشویی آشنا شوید

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

گفتنی است که اگر کاربری هستید که با سوال چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم روبرو شده اید باید بگوییم که بیش از اندازه ماشین لباسشویی لباس پر نکنید زیرا با پر شدن آب درون لباسشویی و خیس شدن لباس ها و همچنین کمبود فضای کافی موجب آسیب رسیدن به قطعات دیگر دستگاه می شود و به موتور و بلبرینگ دستگاه فشار وارد می کند و مجبور به تعمیر لوازم خانگی خود می شوید.

بیشتر بخوانید:

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی و نحوه صحیح آن

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

همانطور که می دانید ظرفیت و وزن ماشین لباسشویی های موجود در بازار لوازم خانگی با یکدیگر متفاوت است و هر شرکت تولید کننده لوازم خانگی دارای دستگاه هایی با ظرفیت های مختلف است. بسیاری از کاربران به دنبال وزن ماشین لباسشویی سامسونگ ، وزن ماشین لباسشویی پاکشوما و همچنین وزن ماشین لباسشویی های برند های دیگر هستند تا با توجه به نیاز و بودجه ای که دارند به خرید محصول مورد نظر خود بپردازند.

بیشتر بخوانید:

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی به خاطر چیست؟

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

برخی از کاربران هستند که وزن خود ماشین لباسشویی برایشان اهمیت ویژه ای دارد و اگر کاربر ماشین لباسشویی ال جی باشید ممکن است به دنبال محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی و یا وزن ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی باشید.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی ال جی همانند دیگر ماشین لباسشویی ها است و اگر به قسمت جاپودری مراجعه کنید بخشی از جاپودری وجود دارد که به رنگ آبی است و یا علامت یا آیکون گل دارد. پیشنهاد می شود که نرم کننده را در لحظات پایانی شستشوی ماشین لباسشویی بریزید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دلیل سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

طرز استفاده از صابون ماشین لباسشویی چگونه است؟

بسیاری از اعضای خانواده هستند که هنگام شستشوی البسه و استفاده از مواد شوینده مانند صابون، شامپو، نرم کننده، پودر و غیره و همچنین طرز استفاده از صابون لباسشویی ، طرز استفاده از شامپو در ماشین لباسشویی ، طریقه استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی ، طرز استفاده از صابون در ماشین لباسشویی ، طرز استفاده از مایع لباسشویی ، طریقه استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی ، بهترین مارک پودر ماشین لباسشویی ، استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی ، تفاوت پودر دستی و ماشینی ، استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی ، علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی را نمی دانند.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

برای طرز استفاده از صابون ماشین لباسشویی یا طریقه استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی باید گفت که از این مواد شوینده همانند دیگر مواد شوینده مانند پودر، مایع و شامپو لباسشویی می توان استفاده کرد و فقط کافیست مقدار مناسبی از این مواد را در قسمت جاپودری دستگاه بریزید تا به کمک آب به شستشوی صحیح و تمیز لباس هایتان بپردازد.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

شایان ذکر است اگر نوزاد دارید برای شستن لباس های او بهتر است از پودر صابون لباسشویی کودک فیروز استفاده کنید زیرا پوست نوزادان و کودکان نسبت به پوست افراد بزرگسال حساس تر و ظریف تر است و در پودر صابون لباسشویی کودک فیروز از مواد شیمیایی کمتری استفاده شده و حساسیتی در پوست کودکان و نوزادان ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه ماشین لباسشویی و داستان اختراع آن

نحوه ریختن تاید در ماشین لباسشویی

از دیگر مشکلات کاربران در خصوص طرز صحیح استفاده از ماشین لباسشویی می توان به نحوه ریختن تاید در ماشین لباسشویی اشاره کرد. بسیاری از کاربران هستند که با توجه به اینکه سن کمی دارند یا تجربه کار با ماشین لباسشویی را ندارند با طریقه استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی و طریقه استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی را بلد نیستند.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

نحوه ریختن تاید در ماشین لباسشویی برای هر شخص متفاوت است برخی افراد هستند که تاید یا همان پودر لباسشویی را در قسمت جا پودری می ریزند اما در با وجود این کار ممکن است برخی از دانه های پودر هنگام شستشو حل نشوند و بر روی البسه کاربران باقی بمانند. برای اینکه با این مشکل رو برو نشوید و علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی را بیابید بهتر است پودر لباسشویی و یا حتی پودر صابون لباسشویی را قبل از اینکه در قسمت جاپودری بریزید با آب گرم در ظرفی جداگانه ترکیب کنید و یک محلول کفی درست کنید و آن را در قسمت جاپودری بریزید.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

ترکیب آب گرم و پودر لباسشویی و صابون لباسشویی موجب می شود تا دانه های تاید حل شده و هنگام شستشوی البسه بر روی آن ها باقی نمانند. البته یکی دیگر از علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی می تواند برند پودر لباسشویی که مصرف می کنید باشد. پس همیشه سعی کنید از مواد شوینده مرغوب و بهترین مارک پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

مواد شوینده ای که در ماشین لباسشویی قابل استفاده هستند به پودر و صابون لباسشویی ختم نمی شود و کاربران می توانند از مایع، شامپو و نرم کننده هنگام شستن لباس ها استفاده کنند. قبل از اینکه به علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی ، آیا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد ؟ برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع و یا مشکین تاژ رو کجای لباسشویی بریزم ؟ پرداخته شود می خواهیم تفاوت پودر دستی و ماشینی را برایتان بازگو کنیم.

بیشتر بخوانید:

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی بشوییم

تفاوت پودر دستی و ماشینی

اگر به دنبال این پرسش که چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم هستید باید تفاوت پودر دستی و ماشینی را بدانید. زیرا با استفاده از این مواد شوینده اقدام به شستشو و تمیز شدن البسه تان می کنید. ترکیبات هر کدام از این پودرها با یکدیگر متفاوت است و ترکیبات پودر دستی به گونه ای است که کف زیاد ماشین لباسشویی را نسبت به پودر ماشینی ایجاد می کند.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

از دیگر تفاوت پودر دستی و ماشینی می توان به خارج شدن پودر دستی از مخزن شستشوی ماشین لباسشویی اشاره کرد که این کار موجب آسیب رساندن به دیگر قطعات و سیستم الکتریکی می شود. البته گفتنی است که پودرهای لباسشویی در انواع مختلفی عرضه شده اند و برای این که مشکلی طی فرآیند شستشوی البسه ایجاد نشده و صدمه ای به لباس ها وارد نشود از هر پودر لباسشویی برای مصرف مخصوصی که دارد استفاده شود.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

یکی دیگر از تفاوت پودر دستی و ماشینی زمان حل شدن پودر هنگام ریختن در ماشین لباسشویی است. پودرهای ماشینی به گونه ای ساخته شده اند که به سرعت در آب حل می شوند و به همان سرعت لباس ها را تمیز می کنند.

بیشتر بخوانید:

علت کوچک و بزرگ شدن لباس ها چیست؟

علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی چیست؟

در برخی مواقع ممکن است شما هنگام ریختن نرم کننده در ماشین لباسشویی با گیر کردن آن در قسمت جاپودری دستگاه روبرو شوید و به دنبال علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی باشید که باید در جواب گفت که نرم کننده در سوراخ های تعبیه شده در جاپودری گیر کرده است و برای رفع این مشکل جاپودری را بیرون بیاورید و تمام قسمت های آن را با آب گرم بشویید و در صورت نیاز از یک مسواک دست دوم کمک بگیرید و تا جایی که سوراخ های جاپودری تمیز شوند آن را تمیز کنید.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

یکی دیگر از علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی می تواند فشار کم آب بوده و ربطی به جاپودری نداشته باشد. برای مثال ممکن است شیر آب لباسشویی گرفته باشد و از ورود آب با فشار زیاد و عبور نرم کننده جلوگیری کند. پس برای اینکه این مشکل را حل کنید باید گرفتگی لوله را برطرف کرده و از ریختن صابون رنده شده در لباسشویی و نرم کننده در دستگاهتان ترسی نداشته باشید.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

بسیاری از کاربران زمانی که با ماشین لباسشویی سامسونگ خود به مشکل بر می خورند. مخصوصا در قسمت هایی مانند جاپودری به دنبال قیمت مخزن پودر ماشین لباسشویی سامسونگ و یا قیمت جاپودری ماشین لباسشویی سامسونگ هستند. شما برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی خود مانند جاپودری، دیگ و غیره می توانید به نمایندگی آن مراجعه کنید زیرا قطعه مختص محصول را در اختیارتان می گذارند.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ نیز یکی دیگر از دغدغه های کاربران است. بسیاری از افراد هستند که با اکثر این علامت ها و دکمه های روی ماشین لباسشویی آشنایی ندارند و هیچ اطلاعی از کاربرد و نحوه عملکرد آن ها ندارند. در ادامه به برخی ازاین علامت ها و معنی و کاربرد آن ها در ماشین لباسشویی حین شستشو پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ:

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

  1. pre wash: پیش شستشو
  2. wash: شستشو
  3. rinse: آبکشی
  4. spine: چرخش
  5. quick wash: شستشوی سریع
  6. rince pluse: آبکشی بیشتر
  7. eco wash: شستشوی اقتصادی

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

بیشتر بخوانید:

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی و راه حل آن
  1. intensive: شستشوی شدید
  2. pre wash: پیش شستشو
  3. bubble soak: لکه زدایی حبابی
  4. auto drying: خشک شدن اتوماتیک
  5. manual drying: خشک شدن دستی (تنظیم زمان چرخش و سرعت خشک شدن توسط کاربر صورت می گیرد.)

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

در ادامه مطلب به مشکلاتی مانند پرز دادن البسه و پتو هنگام شستشو پرداخته شده است. برای مثال در اکثر مواقع کاربران هنگام شستشوی لباس هایشان با سوالاتی از جمله چگونه پرز پتو را از بین ببریم ؟ چگونه پرز لباس بافتنی را از بین ببریم ؟ گرفتن مو از لباس چگونه انجام می شود؟ از بین بردن پرز دستمال کاغذی از روی لباس مشکی چگونه است؟ وزن لباس در ماشین لباسشویی چقدر می شود؟ و پرزگیر ماشین لباسشویی چگونه عمل می کند؟ روبرو می شوند.

بیشتر بخوانید:

چگونه بوی دود لباس و فرش از بین می رود؟

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

 

چگونه پرز پتو را از بین ببریم ؟ سوالی است که کاربران هنگام انداختن پتو در ماشین لباسشویی و پس از تمام شدن عمل شستشو با آن مواجه می شوند. نکته ای که هر کاربری باید به آن توجه کند این است که از شستن پتو با ماشین لباسشویی خودداری کنند و آن را به خشکشویی بسپارند. زیرا شستن پتو با ماشین لباسشویی موجب آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی و خود پتو می شود.

بیشتر بخوانید:

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست؟

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

برای پاسخ به سوال چگونه پرز لباس بافتنی را از بین ببریم ؟ باید گفت که چندین روش وجود دارد که کاربران می توانند آن ها را امتحان کنند تا مشاهده کنند کدام روش بیشتر موثر است. اولین روش استفاده از ماهوت پاک کن بوده که به راحتی با کشیدن بر روی لباس بافتنی پرزها را بگیرید. روش بعدی برای از بین بردن پرز لباس بافتنی چسب است. بله درست متوجه شدید! چسب به راحتی می تواند پرز البسه را از بین ببرد. در نهایت روشی وجود دارد که خطرناک ولی کاربردی است و شما می توانید با استفاده از تیغ یا ژیلت پرز لباس هایتان را از بین ببرید ولی باید مراقب باشید به لباس و دست خودتان آسیب نرسانید.

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

نکته ی دیگری که در رابطه با پرز البسه و پتوها وجود دارد این است که در انتهای هر شستشو پرزگیر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. همه ی ماشین لباسشویی ها دارای پرزگیر لباسشویی یا خشک کن هستند که نقش مهمی را نیز بر عهده دارند. با وجود پرزگیر لباسشویی دیگر پرزها در جاهای دیگر نمی نشینند. ولی حتما به یاد داشته باشید فیلتر پرزگیر ماشین لباسشویی را حتما تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش شستن کفش در ماشین لباسشویی

چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ؟

برای از بین بردن پرز دستمال کاغذی از روی لباس مشکی می توانید لباس را پس از خشک شدن محکم بتکانید تا جایی که پرزهای لباس از بین بروند. همچنین می توانید 4 عدد قرص آسپرین را در یک ظرفی با آب حل کنید و لباس را در ظرف قرار دهید. آسپرین در از بین بردن پرز دستمال کاغذی از روی لباس مشکی بسیار موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟