اخبار لوازم خانگی

روشنگری جهت رفع پاره ای از ابهامات

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در دنیای ارتباطات امروزی، کاربران فضای مجازی برخی همراه و برخی موازی با رسانه های ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در دنیای ارتباطات امروزی، کاربران فضای مجازی برخی همراه و برخی موازی با رسانه های حرفه ای در حرکت هستند و تنها با یک کلیک بر روی صفحه نمایشگر موبایل می توان به انبوهی از اخبار و اطلاعات صحیح و نا صحیح دسترسی پیدا کرد.

در یک نگاه کلی، رسانه را اینگونه تعریف می کنیم، بیان اخبار و اطلاعات صحیح از منبع خبر توسط فرستنده پیام به گیرنده پیام.

با این تعریف اگر فرستنده به هر دلیلی خبر و اطلاعات نادرست را برای مخدوش نمودن افکار عمومی ارسال نماید فریبکاری در رسانه تلقی می گردد.

فریب‌کاری در برخی رسانه ها موضوعی مهم در عملکرد آن ها به شمار می رود و در اثرگذاری رسانه بر مخاطبان و جامعه ی هدف، شاخصی غیراخلاقی محسوب می‌شود.

حال اگر فضای مجازی را با میلیون ها نفر کاربر در نظر بگیریم که صرف نظر از رسالت بزرگ خبررسانی با انتشار اطلاعات ناصحیح، سعی در فریب افکار عمومی داشته باشیم قطعا در این مسیر با شکست مواجه شده و ماهیت غیر اصل بودن خود را خیلی زودتر از آنچه مخاطبان متوجه شوند فریاد خواهیم زد.

پنهان‌کاری، دروغ‌گویی یا ایجاد نقص در پیام و تخریب اصل یک رویداد به دلیل مخالفت و انتقاد با برخی جزئیات مرتبط با آن، قطعا نتیجه ای جز تخریب خود رسانه نخواهد داشت، کما اینکه تجربه نشان داده، بسیاری از رسانه های بزرگ که راه ناصواب تخریب را پیشه گرفتند و صرفنظر از رسالت آگاهی بخشی و تنویر افکار تنها قصد و نیت شان مخدوش نمودن اذهان مخاطبان بوده، نتوانستند در فضای  سالم اطلاع رسانی دوام بیاورند و خیلی زود با وزش بادی نرم از صفحه روزگار رسانه حذف شده اند.

ما هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، بعنوان پرچمداران این صنعت بزرگ و پیشران کشور لازم  دانسته چند نکته را جهت تنویر افکار عمومی بویژه اعضای گرانقدر این انجمن ذکر نماییم:

دو شرکت بزرگ «امرسان و نانیوا » از هیات مدیره انجمن در بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در سطح بسیار گسترده ای حضور داشتند و عدم حضور بقیه اعضای هیات مدیره به دلیل شیوع ویروس کرونا در میان کارمندان مجموعه و واحدهای تولیدی مان بود بطوریکه حتی در مقطعی واحدهایمان را به تعطیلی کشاند.

هیات مدیره  و دبیر کل انجمن همه تلاش خود را در جهت تعویق برگزاری نمایشگاه تا بهبود بحران کرونا معطوف ساخت و تاخیر یک ماهه، حاصل همان تلاش بود.

دو راه حل در هیات مدیره به بحث و بررسی گذاشته شد :

۱-عدم برگزاری نمایشگاه

۲-تلاش برای تعویق هر چه بیشتر نمایشگاه

با رای اکثریت اعضای هیات مدیره، بند دوم به تصویب رسید و البته مصوب شد که انجمن هیچ شرکتی را برای حضور در نمایشگاه تحت فشار نگذاشته و هر شرکتی از جمله اعضاء هیات مدیره با توجه به مشکلات موجود در شرکت متبوعه تصمیم مقتضی بگیرند و این روشی بود که در سنوات گذشته نیز در انجمن بدان عمل می شد.

اعضا هیات مدیره حداقل دو روز از چهار روز نمایشگاه را حضور داشته و از تلاش همه مشارکت کنندگان در نمایشگاه تقدیر و تشکر می نمایند .

  1. همه ساله دو ماه پس از برگزاری نمایشگاه کلیه درآمدها، هزینه ها و ورودی ها و خروجی های برخاسته از دل این نمایشگاه به همراه جزئیات منتشر و به سمع و نظر بازرس هیات مدیره، حسابرسان مالیاتی و بالاخره در مجمع عمومی سالیانه با ذکر جزئیات کامل به سمع و نظر کلیه اعضای محترم رسیده و توسط بازرس و خزانه دار قرائت می گردد.

 

  1. طبق هماهنگی های بعمل آمده در روز ماقبل برپایی نمایشگاه با روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه ها ورود و خروج کلیه خبرنگاران رسانه ها با کارت خبرنگاری آزاد و همه خبرنگاران با تکریم خاص مورد توجه انجمن و ستاد برگزاری قرار گرفته و بنا به مقتضیات پذیرایی شدند.

4. انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بر اساس رسالت ذاتی خود،  امسال در سال جهش تولید تمام سعی خود را به کار گرفت تا اعضای محترم و تولیدکنندگان عزیز بتوانند با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی با حضور در نمایشگاه، شاهد به ثمر نشستن زحمات یک ساله خود در اوج تحریم های ظالمانه باشند و آخرین دستاوردهایشان را برای بازدیدهای تخصصی به نمایش گذارند، و لازم به توضیح است که انجمن اصراری بر برگزاری نمایشگاه در تاریخ مذکور نداشت ولی علی رغم پیگیری های انجمن مبنی بر تغییر تاریخ برگزاری به سه دلیل آشفتگی در تقویم نمایشگاهی کشور، تمهیدات اندیشیده شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و برنامه ریزی مشارکت کنندگان در نمایشگاه این امکان میسر نگردید.

در خاتمه انتظار آن می رود همه بزرگواران این صنعت، اولا برای هرگونه تحلیل و ارزیابی کارشناسانه خود، رسانه هایی را انتخاب کنند که در عرصه اطلاع رسانی حرفه ای، شناخته شده و تاثیرگذارند و  از جایگاه رسانه ای کارشناسی تر و تخصصی تری برخوردار هستند، تا خدای ناکرده با سوالات غیرکارشناسی از سوی مصاحبه کننده اصل مطلب به بیراهه کشانده نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟