فناوری

نگاهی به گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021 طبق روال هر سال به نمایش گذاشته خواهند شد ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021 طبق روال هر سال به نمایش گذاشته خواهند شد و در واقع آینده را به علاقه مندان این بخش نشان می دهند و نمایشگاه CES 2021 بهترین فضا برای معرفی و تماشای جدیدترین دستاوردهای این حوزه تلقی می شود که هر ساله علاقه مندان به دنیای فناوری را از سراسر دنیا به دور هم جمع می کند اگرچه نحوه برگزاری رویداد امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده متفاوت تر از نمایشگاه سی ای اس 2019 یا 2020 و حتی سال های پیش از آن است و باید در منزل و از راه دور شاهد رونمایی جدیدترین محصولات حوزه فناوری و لوازم خانگی باشیم.

معرفی گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021

گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021

گجت های پوشیدنی طی سال های گذشته در انواع مختلفی روانه بازار شده است و شاهد پیشرفته شدن تکنولوژی های آن ها توسط شرکت های تولید کننده به منظور ایجاد زندگی راحت و ایمن تر هستیم. رونمایی از تازه واردهای گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021 از 11 الی 14 ژانویه (22 الی 25 دی ماه 99) طی یک مراسم آنلاین انجام خواهد شد که در ادامه قصد داریم تا به معرفی هر کدام از آن ها بپردازیم.

عینک هوشمند

عینک های هوشمند Vuzix

 

نسل بعدی عینک های هوشمند Vuzix یا مدل NGSG از قابل اتصال به گوشی هوشمند برخوردار است و کاربران می توانند با استفاده از فرمان های صوتی کنترل این ابزار را در دست بگیرند و از طرفی دیگر ویدیوها به کمک پروژکتورهای میکرو ال ای دی برای هر چشم نمایش داده می شود. اطلاعاتی در خصوص سایر مشخصات و یا قیمت این محصول منتشر نشده است اما ورود آن به بازار در سال 2021 تایید شده است.

Julbo’s Evad-1 عینک هوشمند در نمایشگاه CES 2021

دیگر عینک های هوشمندی که قرار است در نمایشگاه CES 2021 به نمایش گذاشته شود با عنوان Julbo’s Evad-1 شناخته می شود و تنها برای فعالیت های ورزشی کاربرد دارد. این عینک های هوشمند قادر به نمایش مسافت پیموده شده و یا ضربان قلب ورزشکار هستند. تمامی عینک های موجود در بازار مجهز به تراشه کامپیوتری نیستند. عینک های قابل تنظیم Voy امکان تغییر فوکوس را برای کاربران فراهم کرده و به لطف آن دیگر نیازی به خرید چند عینک برای خواندن و یا مطالعه روزنامه نیست. قیمت این عینک در وبسایت شرکت 79 دلار اعلام شده است.

دستبند و ساعت هوشمند

گجت های پوشیدنی در نمایشگاه CES 2021

امروزه استفاده از ساعت های هوشمند بسیار رایج شده اما شرکت های تولید کننده به دنبال ارتقا فناوری محصولات خود هستند. به طور مثال امکان کنترل لمسی و تنظیم اپل واچ با کمک حرکات انگشت کاربر توسط دستبند مودرا فراهم شده است. امکان سفارش این محصول با قیمت 179 دلار وجود دارد اما از ماه مارس در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

دستبند Tempo

اپلیکیشن تاچ پوینت توسعه یافته شرکت CarePredict امکان کنترل وضعیت سلامتی بستگان را از طریق دستبند Tempo امکان پذیر کرده است. دستبند Tempo می تواند فعالیت کاربر را مورد بررسی قرار دهد و یا لوکیشن کاربر را ردیابی کند و در صورت بروز هر گونه حادثه ناگهانی و یا فراموش شدن به عنوان مثال یک وعده غذایی با ارسال هشدار خانواده کاربر را مطلع کند.

ماسک

ماسک هوشمند جدید خود با عنوان PuriCare Wearable Air Purifier ماسک هوشمند ال جی

ماسک ها در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به ترندهای مد اجباری امسال و سال گذشته تبدیل شدند و این نمی تواند از چشم شرکت های بزرگ فناوری دور بماند و یکی از شرکت هایی محصولی در این حوزه روانه بازار کرده غول فناوری کره جنوبی یعنی ال جی است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از طراحی لوازم خانگی ال جی در CES 2021

شرکت ال جی از ماسک هوشمند جدید خود با عنوان PuriCare Wearable Air Purifier رونمایی کرد. این ماسک ها مجهز به فن هایی است که با توجه به حجم هوای لازم برای تنفس می تواند با سه سرعت مختلف هوا را تصفیه کند. این شرکت کره ای از فیلترهای هپا مشابه در دستگاه تصفیه هوای خانگی خود بهره برده است که در شرایط کرونایی امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که سنسور هایی در این ماسک ال جی تعبیه شده که براساس سرعت دم و بازدم می تواند سرعت فن ها را تنظیم کند.

علاوه بر این، ماسک هوشمند PuriCare Wearable Air Purifier ال جی از یک کیف UV-LED بهره برده که می تواند انواع عوامل بیماری زا و میکروب ها را از بین ببرد و به علاوه در صورت نیاز به تعویض فیلتر هشدار دهد.

ماسک xRapid

یک استارتاپ با عنوان  xRapid موفق به طراحی ماسک xHale شده است که قرار است در نمایشگاه CES 2021 به نمایش گذاشته شود. این ماسک نیز می تواند با توجه به سرعت دم و بازدم و حجم هوای لازم برای تنفس کاربر تنظیم شود که این کار به لطف سازگاری با یک نرم افزار سلولی انجام می شود. این ماسک با قیمت پایه 99 دلار روانه بازار می شود.

گجت های پوشیدنی حیوانات خانگی

قلاده هوشمند با عنوان Petpuls AI-powered

گجت های پوشیدنی تنها محدود به انسان ها نمی شود و این تکنولوژی به منظور استفاده حیوانات خانگی نیز توسعه یافته است که جدیدترین آن ها را در جریان نمایشگاه CES 2021 می توانید مشاهده کنید. به عنوان مثال یک قلاده هوشمند با عنوان Petpuls AI-powered می تواند براساس شناسایی و تشخیص صدای حیوان خانگی حالت های روحی آن را بیان کند که این فناوری در مواقعی که نمی دانیم  چرا سگ مان و یا حیوان خانگی بی حال است و جنب و جوش سابق را ندارد، بسیار کارآمد است.

قلاده هوشمند با عنوان Petpuls AI-powered

این سیستم به علاوه می تواند وضعیت خواب و تحرک سگ یا حیوان خانگی را طی یک ماه بررسی و نظارت کند. قیمت سایز کوچک و بزرگ این دستگاه به ترتیب 99 و 108 دلار اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟