تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال
آموزش

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال چگونه است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه ای است که در هر آشپزخانه ای جهت ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یخچال یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه ای است که در هر آشپزخانه ای جهت نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی از آن استفاده می شود. امروزه یخچال ها در انواع و مدل های مختلف روانه بازار لوازم خانگی شده اند که برخی از مدل ها دارای تصفیه آب هستند و همانطور که می دانید فیلتر پشت یخچال باید تعویض شود تا آب معدنی بهتری در اختیار کاربران بگذارد. در ادامه به برخی از سوالات و مشکلات مانند نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال ، نحوه تعویض فیلتر آب یخچال ساید ال جی ، نحوه تعویض فیلتر داخلی یخچال ساید دوو ، نحوه تعویض فیلتر آب یخچال ساید اسنوا ، نحوه تعویض  فیلتر یخچال ساید ، نحوه تعویض فیلتر لیوانی یخچال ، نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید بوش ، نحوه تعویض شیلنگ آب یخچال ساید و طریقه نصب فیلتر یخچال پرداخته شده است.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال چگونه است؟

عمر هر فیلتر تصفیه آب یخچال با کیفیت 6 ماه است و اگر کاربر یخچال سامسونگی دست به تعویض فیلتر بیرونی یخچال سامسونگ نزند عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید خود را خواهد دید و قطعا آب معدنی دریافت نخواهد کرد. همانطور که گفته شد زمان تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ نهایتا 6 ماه است و از کارایی فیلتر یخچال ساید می توان به وجود آب معدنی، وجود نیترات در آب و آنتی باکتریال شدن آب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش آب کردن برفک یخچال فریزر

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

نحوه تعویض فیلتر پشت یخچال ساید سامسونگ ممکن است از نظر برخی کاربران ساده به نظر برسد اما از یک سری نکات کاربردی بهره می برد. فیلتر بیرونی یخچال ساید سامسونگ به شکل کپسول بوده و هر دو سر این فیلتر یخچال سامسونگ به شیلنگ آب یخچال متصل می شود. قسمت ورودی و خروجی فیلتر یخچال سامسونگ بسیار ساده بوده و باید گفت که قسمت ورودی از سمت پایین و خروجی از سمت بالا است.

بیشتر بخوانید:

علت صدای موتور یخچال چیست؟

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

اگر فیلتر یخچال ساید عوض شود چه میشود ؟ چگونه فیلتر یخچال دوو را عوض کنیم ؟ طریقه نصب فیلتر یخچال چگونه است؟ نحوه تعویض فیلتر داخلی یخچال ساید اسنوا چگونه است ؟ هزینه تعویض فیلتر ساید ال جی چقدر است؟ فیلتر یخچال از کجا بخریم؟

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

سوالات فوق از پرسش هایی است که برای هر کاربری هنگام تعویض فیلتر یخچال ال جی بنتلی ، فیلتر اصلی یخچال ال جی ، فیلتر بوگیر یخچال ال جی برایشان پیش می آید که ما برای پاسخگویی به این دسته از سوالات این مطلب را گردآوری کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

علت یخ زدن لوله های یخچال چیست؟

تعویض فیلتر یخچال ساید

همانطور که می دانید تعویض فیلتر یخچال ساید کاری ضروری و مهم تلقی می شود زیرا در سالم بودن آب آشامیدنی نقش بسزایی را ایفا می کند. انواع فیلتر یخچال را می توان در سه دسته فیلتر داخلی یخچال ،  فیلتر بیرونی یخچال و یا هر دو تقسیم بندی کرد که به شما کارایی فیلتر یخچال ساید در انواع مختلف را خواهیم گفت.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

تعویض فیلتر یخچال ساید یا فیلتر تصفیه آب داخلی یخچالی یکی از کارهای تعمیر لوازم خانگی بوده که هر کاربری به دنبال یادگیری آن است که ما به صورت گام به گام این موضوع را آموزش می دهیم. برای شروع ابتدا شیر آب ورودی را به صورت کامل ببندید سپس جایگاه فیلتر آب را پیدا کنید و آن را به کمک یک دکمه از یخچال فریزر جدا کنید. حتما هنگام تعویض فیلتر یخچال ساید از آب بندی شدن سر شلنگ هابه فیلتر جدید اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه مرتب کردن یخچال و نظم دهی آن

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

هنگامی که فیلتر آب را از یخچال جدا می کنید ممکن است آب از آن چکه کند که کاملا امری عادی است ولی برای اینکه جلوی چکه کردن آن را بگیرید باید فیلتر را در جهت عمودی قرار دهید. حال برای طریقه نصب فیلتر یخچال باید فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قبلی کنید.

بیشتر بخوانید:

اشتباهات متداول در خرید یخچال که باید از آنها اجتناب کنید

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

البته به این موضوع توجه داشته باشید که تعویض فیلتر یخچال ساید با تعویض فیلتر یخچال های دیگر مانند تعویض فیلتر یخچال بکو ، تعویض فیلتر یخچال بلومبرگ ، تعویض فیلتر یخچال اسنوا ، تعویض فیلتر یخچال آدمیرال ، تعویض فیلتر یخچال الکترولوکس ، تعویض فیلتر آب یخچال دوو ، تعویض فیلتر یخچال پروفایل ، تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید ویرپول و تعویض فیلتر هوا یخچال ال جی متفاوت است.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

برای مثال برخی از فیلترهای آب یخچال ها دارای کلاهک هستند و حال بعضی از این کلاهک ها با پیچیدن بر سر فیلتر در جای خود قرار می گیرند. همچنین برخی دیگر هستند که با فشردن دکمه ای می توان آن ها را در جایشان بگذارید یا بلعکس بردارید. حتما پس از قرار دادن فیلتر یخچال در جایگاهش از درست بودن آن مطمئن شوید. البته هنگامی که فیلتر را نصب یا تعویض می کنید با تولید صدایی از جا افتادن متوجه این موضوع می شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش های نگهداری مواد غذایی در یخچال

Flow در فیلتر یخچال

همانطور که می دانید در بسیاری از لوازم خانگی یا قطعات آن ها اصطلاحاتی نهفته شده و یخچال نیز از این قاعده مستثنا نیست. ممکن است کلمه “Flow” را بر روی فیلتر یخچال دیده باشید و این سوال برایتان پیش اید که معنی flow در فیلتر یخچال چیست؟ Flow در فیلتر یخچال به معنی جریان ورودی و خروجی آب در فیلتر یخچال است. معنی Flow در فیلتر یخچال به جریان و روند آب در فیلتر اشاره داد.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

نحوه تعویض فیلتر لیوانی یخچال

فیلترهای داخلی یخچال به شکل لیوان هستند که به آن ها فیلتر لیوانی یخچال گفته می شود. در این بخش قرار است نحوه تعویض فیلتر لیوانی یخچال را برای شما مخاطبان عزیز بازگو کنیم. اگر نگاهی به داخل یخچال خود بیاندازید متوجه می شوید که فیلتر لیوانی یخچال در قیمت بالا و یا کنار جا میوه ای قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

یخچال ساید بخریم یا دوقلو ؟

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

نحوه تعویض فیلتر لیوانی یخچال از تعویض فیلتر پشت یخچال بسیار یاده تر است و جای نگرانی برای کاربران را ندارد. برای شروع ابتدا یخساز یخچال را خاموش کرده و فیلتر را بچرخانید تا باز شود و آن را از جایگاهش خارج کنید. حال فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قبلی کرده و یخساز یخچال را روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه یخچال چیست و نخستین تولیدکننده آن که بود؟

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

فقط به این نکته توجه کنید که هنگام تعویض فیلتر لیوانی یخچال و فیلتر پشت یخچال ابتدا چند لیوان آب بردارید بریزید دور تا فیلتر به کار بیافتد. ممکن است هنگام تعویض فیلتر با آب دادن فیلتر داخل یخچال روبرو شوید که امری عادی است و فقط کافیست فیلتر را به صورت عمودی گرفته و یا لای حوله ای بپیچید.

بیشتر بخوانید:

بهترین یخچال فریزر ایرانی در بازار لوازم خانگی

تعویض شیلنگ آب یخچال ساید ال جی

اگر با آسیب شیلنگ آب یخچال ساید ال جی مواجه شدید و قصد تعویض شیلنگ آب یخچال ساید ال جی را داشتید باید گفت که ابتدا باید جداره درب یخچال را جدا کنید. سپس فوم های موجود را خارج کرده و اینک می توانید دست به جایگزین شیلنگ جدید با شیلنگ قبلی بزنید.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

البته به این موضوع توجه کنید که تعویض شیلنگ آب یخچال ساید ال جی بهتر است توسط تکنسین های متخصص انجام شود تا آسیب جدی به یخچال سایدتان وارد نشود. همچنین در چنین مواردی مانند تعویض فیلتر هوا یخچال ال جی ، فیلتر هوای یخچال اسنوا ، نحوه نصب یخچال ساید دوو ، فیلتر یخچال وایت هاوس ، فیلتر یخچال مدل 5231ja2012a ، نصب یخچال ال جی ، بوگیر یخچال ال جی و در نهایت فیلتر اصلی یخچال ال جی را به دست تکنسین ها و یا نمایندگی های مربوطه بسپارید بهتر است.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

بیشتر بخوانید:

یخچال‌های ساید‌بای‌ساید سامسونگ را بیشتر بشناسید

انواع فیلتر یخچال ساید ال جی

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد انواع فیلتر یخچال ساید ال جی به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم بندی می شوند که در برخی از مدل ها ممکن است هر دو نوع وجود داشته باشد که موجب بالا رفتن کیفیت آب تصفیه شده می شود. همچنین از دیگر مزایای وجود انواع فیلتر یخچال ساید ال جی می توان به طولانی شدن عمر فیلتر داخلی یخچال اشاره کرد.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

تعویض فیلتر پشت یخچال ال جی

فیلتر پشت یخچال ال جی همانند فیلتر های پشت دیگر یخچال ها است و فقط باید به نکاتی که گفته شد در رابطه با این موضوع که کلاهک فیلتر چرخی است یا دکمه ای و یا جایگاه فیلتر در کجای یخچال قرار دارد. اکثر فیلتر پشت یخچال ال جی به شکل کپسول است که در هر دو طرف آن سوراخ برای نصب شیلنگ وجود دارد که با فلش مشخص شده است.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

برای تعویض فیلتر پشت یخچال ال جی باید ابتدا شیر ورودی آب را ببندید سپس فیلتر قبلی را بیرون آورده و فیلتر جدید را جایگزین آن کنید فقط قبل از استفاده از تصفیه آب مطمئن شوید که سر شیلنگ ها به درستی در جایگاهشان قرار گرفته است. نکته ی دیگر از فیلتر پشت یخچال ال جی می توان به این موضوع اشاره کرد که آن ها رنگ، بو و مزه ناخوشایند و همچنین املاح و رسوبات را از آب حذف می کنند.

بیشتر بخوانید:

علت برفک زدن یخچال چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

برخی از کاربرانی که خود دست به تعویض فیلتر پشت یخچال ال جی می زنند به دنبال قیمت فیلتر آب بیرونی یخچال ال جی هستند که این امری عادی است و در جواب می توان گفت که قیمت فیلتر آب بیرونی یخچال ال جی بستگی به نوع و مدل یخچال دارد که چقدر هزینه می برد.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم یخچال داری در دوران قرنطینه خانگی!

قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ

تعویض فیلتر بیرونی یخچال سامسونگ و همچنین زمان تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ بستگی به مدت زمان استفاده از فیلتر یخچال سامسونگ دارند که حدودا 6 ماهه است. یعنی شما پس از گذشت 6 ماه استفاده مداوم از فیلتر باید اقدام به تعویض فیلتر بیرونی یخچال سامسونگ و تعویض فیلتر داخلی یخچال سامسونگ کنید. در برخی مواقع ممکن است با قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ روبرو شوید که کاملا امری عادی است. زیرا این چراغ مربوط به تعویض فیلتر یخچال سامسونگ بوده و کاربر باید فورا دست به تعویض آن بزند.

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

در برخی مواقع نیز وجود دارد که قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ به رنگ آبی در می آید که نشان از درست کارکردن فیلتر است. البته ممکن است قبل از اینکه چراغ به رنگ قرمز در آید و تعویض فوری فیلتر را نشان دهد به رنگ بنفش در می آید و به کاربران این هشدار را می دهد که می توانند اقدام به تعویض فیلتر یخچال سامسونگ خود بزنند.

بیشتر بخوانید:

یخچال صندوقی چیست؟/ راهنمای خرید فریزر صندوقی

تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال

نکاتی که هنگام تعویض فیلتر یخچال های برند های متنوع باید دقت کنید این بوده که انواع فیلتر یخچال متنوع است و فیلتر یخچال سامسونگ به فیلتر یخچال ال جی و یا برندهای دیگر نمی خورد و کاربر باید قبل از هر چیزی مدل فیلتر یخچال خود را بداند و سپس تعویض فیلتر یخچال ساید خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟