198 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی در 9 ماهه سال جاری
اخبار لوازم خانگی

198 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی در 9 ماهه سال جاری

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تعداد 198 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تعداد 198 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی در 9 ماهه سال جاری در استان انجام شده است.

هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل عنوان کرد: در راستای نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه های مندرج بر روی برچسب انرژی تعداد 198 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی در 9 ماهه سال جاری توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های خصوصی تایید صلاحیت شده انجام گرفته است.

وی گفت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی ‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.

علایی یادآور شد: در جریان این بازرسی ها، تعداد 138مورد مطابقت برچسب انرژی، 10 مورد جعل رتبه انرژی و 50 وسیله خانگی نیز فاقد برچسب انرژی شناسایی شده است.

مدیرکل استاندارد استان گفت: پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف، بر اساس روش اجرایی، ضمن اطلاع رسانی به اداره کل استاندارد استان محل تولید فرآورده، از فروشندگان تعهد جمع آوری نیز گرفته می‌شود.

وی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود و بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایلنا، علایی همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟