نخستین روز نمایشگاه CES 2021
اخبار لوازم خانگی

نخستین روز نمایشگاه CES 2021 چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نخستین روز نمایشگاه CES 2021 سپری شد و شرکت هایی مانند ال جی، سامسونگ، هایسنس، ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نخستین روز نمایشگاه CES 2021 سپری شد و شرکت هایی مانند ال جی، سامسونگ، هایسنس، تی سی ال و …. جدیدترین محصولات و فناوری های خود را به نمایش گذاشتند که در این میان دو رقیب دیرینه کره ای یعنی ال جی و سامسونگ با دستی پر حاضر شدند و بیشترین اخبار مربوط به روز اول نمایشگاه CES را در بخش لوازم خانگی به خود اختصاص دادند. در این بخش تلاش شده تا بیشتر بر روی مهمترین رویدادهای روز نخست تمرکز شود که البته تنها شامل معرفی لوازم خانگی های جدید نمی شود و به عنوان مثال به معرفی گوشی های تازه وارد برندهایی مانند تی سی ال پرداخته شده است.

برای مشاهده جدیدترین خبرهای نمایشگاه CES 2021 روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه CES 2021

 

 مهمترین رویدادهای نخستین روز نمایشگاه CES 2021

نخستین روز نمایشگاه CES 2021

نخستین روز نمایشگاه CES 2021 با شکل و شمایلی عجیب برگزار شد و به جای حضور فیزیکی هزاران بازدیدکنندگان در لاس وگاس شاهد کنفرانس مطبوعاتی شرکت ها به صورت آنلاین بودیم که شامل معرفی انواع گوشی های هوشمند، برنامه و محصولاتی برای راحت تر کردن زندگی بشر در شرایط کرونا، رقابت دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی در بخش تلویزیون و همچنین اهداف و چشم انداز شرکت ها می شود.

ویروس کرونا تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و مجریان برگزاری این رویداد نیز به دلیل شیوع این بیماری و محدودیت های اعمال شده مجبور به برگزاری نمایشگاه به صورت آنلاین شدند که این موضوع منجر شده تا زحمت این رویداد بیشتر بر دوش رسانه ها باشد. با توجه به این که امکان بازدید حضوری از محصولات نمایشگاه CES وجود ندارد، تمامی رسانه ها در تلاش هستند تا با پوشش اخبار اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبان قرار دهند. برای اطلاع از مهمترین رویدادهای نخستین روز نمایشگاه CES 2021 در ادامه با ما همراه شوید.

آینده گوشی های هوشمند

نخستین روز نمایشگاه CES 2021 و ال جی

سازنده های موبایل در نمایشگاه CES 2021 تلاش کردند تا آینده گوشی های هوشمند را به نمایش بگذارند. گوشی های تاشونده و توسعه فناوری 5G از موضوعات بحث برانگیز این روزهای بازار موبایل است و شرکت هایی مانند سامسونگ با عرضه گلکسی فولد در تلاش برای توسعه این بخش هستند اما آنچه که در نمایشگاه امسال بیشتر مورد توجه قرار گرفت، معرفی گوشی های رول شونده توسط ال جی بود که در پاسخ به گوشی های تا شونده سامسونگ طراحی و تولید شده است و به نظر می رسد که از اواخر امسال در سبد محصولات این شرکت کره ای قرار بگیرد.

جالب است بدانید که ال جی تنها شرکتی نیست که وارد بازار گوشی های رول شونده شده است و دیگر رقیب چینی این شرکت یعنی تی سی ال نیز از دو مدل خود رونمایی کرد. یکی از نسخه های تی سی ال در اندازه 6.7 اینچی موجود است که با فشار انگشت می تواند سایز آن تا 7.8 اینچ افزایش یابد. دومین مدل این تولید کننده چینی از ظاهر آینده نگرانه ای بهره برده که در واقع یک نسخه 17 اینچی با صفحه نمایشگر اولد منعطف است. شرکت تی سی ال قرار است یک گوشی هوشمند با صفحه نمایشگر منعطف در سال 2021 روانه بازار کند که البته هنوز مشخص نیست دارای صفحه نمایشگر تا شونده باشد یا رول شونده!

مدیریت شرایط  کرونایی با فناوری

نخستین روز نمایشگاه Ces 2021

شیوع ویروس کرونا تنها بر روی نحوه برگزاری و نخستین روز نمایشگاه CES 2021 تاثیر نداشته و در واقع منجر شده تا فناوری و گجت هایی به منظور مقابله و یا مدیریت بهتر این بیماری از سوی شرکت های تولید کننده معرفی شود. به عنوان مثال نسل جدید یخچال فریزرهای اینستاویو ال جی مجهز به UV light شده است که برای از بین بردن 99.9 درصد باکتری های منبع آب یخچال کاربرد دارد که دیگر نیاز به فشار یک دکمه نیست و با کمک فرمان های صوتی می توان از راه دور تمامی امور را در دست گرفت. ماسک و دستگاه تصفیه هوا قابل حمل از جمله محصولاتی است که به منظور مقابله با این بیماری از سوی ال جی معرفی شده است.

دستگاه تصفیه هوا CleanAirZone یکی از محصولاتی است که در این لیست قرار می گیرد و برای تصفیه هوای محیط از بیوتیک های طبیعی و آنزیم های مشتق گرفته از طبیعت استفاده می کند و به عنوان دستگاهی سازگار با محیط زیست شناخته می شود. دستگاه تصفیه هوا Luftqi Luft Duo در نخستین روز نمایشگاه CES 2021 معرفی شد که حمل و انتقال آن با توجه به طراحی جمع و جور بسیار راحت است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین لوازم خانگی سامسونگ در CES 2021

ربات Ubtech’s Adibot از جمله محصولاتی بود که در راستای تسریع بخشیدن به عمل ضدعفونی طراحی و تولید شده است که از UVC light برای از بین بردن میکروب ها و ضدعفونی کردن خانه و یا فضاهای تجاری کوچک استفاده می کند.

جنگ تلویزیون سامسونگ و ال جی

تلویزیون سامسونگ در نخستین روز نمایشگاه Ces 2021

بخش تلویزیون به عنوان قلب نمایشگاه CES شناخته می شود و در نخستین روز نمایشگاه CES 2021 این موضوع کاملا مشهود بود. دو شرکت ال جی و سامسونگ با نمایش آخرین تکنولوژی های مربوط به بخش تلویزیون و صفحه نمایشگر خود قدرت نمایی کردند و در واقع رقابت اصلی میان این دو برند کره ای وجود دارد.

شرکت ال جی که به عنوان پادشاه صفحه نمایشگرهای اولد شناخته می شود از خط تولید Evo خود رونمایی کرد که شامل مدل های مختلف نظیر A1، C1، Z1 و G1 می شود. سری Z1 در سایزهای 77  یا 88 اینچی موجود است که هردو  از نوع 8K هستند و اطلاعاتی در خصوص قیمت آن منتشر نشده است. اگر به دنبال خرید نسخه بزرگ تر هستید بهتر است به سراغ تلویزیون 110 اینچی 4K MiniLED سامسونگ بروید که انتظار می رود با قیمت 150 هزار دلار به فروش برسد و البته نسخه های 98 و 88 اینچی آن نیز قابل سفارش است. تلویزیون های محبوب Frame TV نیز در رویداد حضور داشتند که در مقایسه با نسخه های قبلی از طراحی به روز تری برخوردار بوده و ضخامت آن ها تنها 24.9 میلی متر است.

تلویزیون ال جی در نخستین روز نمایشگاه Ces 2021

این دو شرکت کره ای تنها برندهایی هایی نبودند که به معرفی تلویزیون های جدید خود در نخستین روز نمایشگاه CES 2021 پرداختند بلکه تی سی ال نیز از نخستین خط تولید تلویزیون های 8K پره برداری کرد و البته از به روز رسانی تلویزیون 4K سری 6 نیز خبر داد. این تولید کننده چینی به منظور رقابت با برندهایی مانند سونی، ال جی و سامسونگ قیمت های خود را به شدت کاهش داده است.

نمایش زندگی بشر در سال 2062 توسط سامسونگ

ربات های ساموسنگ در نخستن روز ces 2021

معرفی برنامه های شرکت های فناوری یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه تلقی می شود که شرکت سامسونگ با معرفی ربات های خود در نخستین روز نمایشگاه CES 2021 پیش نمایشی از زندگی در آینده را ارائه داد. این ربات های می توانند به یک دستیار همه فن حریف تبدیل شوند که قادر به انجام ساده ترین کارهای روزمره مانند ریختن آب در لیوان هستند. نخستین ربات سامسونگ در واقع یک جاروبرقی رباتیک با عنوان JetBot 90 AI است که به لطف سنسور و دوربین های متعدد می تواند تمامی خانه را تمیز کند و حتی آن را از راه دور کنترل کرد. شرکت سامسونگ اعلام کرده که این مدل از نیمه اول سال جاری روانه بازار می شود.

ربات سامسونگ در ces 2021

Bot Care دیگر ربات این شرکت است که در واقع نسخه به روز رسانی شده ی ربات سال 2018 سامسونگ است.این ربات می تواند بسیاری از امور را به شما یادآوری کند و یا به سوالات کاربران پاسخ دهد. ربات Bot Handy از هوش مصنوعی به منظور تمیز کردن منزل و یا شستشوی ظروف بهره برده است.

لذت بیشتر از بازی های دیجیتالی

میز بازی در Ces 2021

میز بازی اینفینیتی یکی از ابزارهای جالب بازی در نخستین روز نمایشگاه CES 2021  بود که در واقع یک میز لمسی است و می تواند بازی های رومیزی مانند شطرنج را دیجیتالی کند. تمامی اعضای خانواده می توانند دور این میز جمع شوند و از بازی در کنار یکدیگر لذت ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟