ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه
آموزش

علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه چه می تواند باشد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه یکی از مشکلات تاثیر گذار بر روی هود است زیرا باعث ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه یکی از مشکلات تاثیر گذار بر روی هود است زیرا باعث شده تا هوای آشپزخانه هنگام پخت غذا تهویه نشود و ذرات چربی و بوی غذا در فضا باقی بماند. اگر چه مشکلات هود آشپزخانه هر یک تاثیر زیادی بر عملکرد دستگاه می گذارد اما برخی از مسائل مهم تر و یا رایج تر هستند. به طور مثال روشن شدن خودکار هود ، علت خاموش شدن ناگهانی هود ، ارور hu در هود درسا ، علت روشن نشدن هود آشپزخانه و ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه از جمله مسائلی است که تاثیر بسزایی در کارکرد دستگاه می گذارد. با گذشت زمان از عمر هود آشپزخانه کم خواهد شد در نتیجه ممکن است با این مشکلات مواجه شود. البته برخی کاربران نیز طرز استفاده از هود آشپزخانه را نمی دانند و چندین و چند سال به صورت نادرست از آن استفاده می کنند به همین دلیل مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود خواهد آمد.

سوالات و مسائل زیادی درباره هود آشپزخانه از ما پرسیده می شود همانند طرز استفاده از هود درسا ، تنظیم ساعت هود بیمکث ، نحوه سرویس هود آشپزخانه ، آموش تعمیر هود آشپزخانه کن ، طرز کار هود آشپزخانه ، تنظیم ساعت هود کن ، عیب یابی هود کن ، آموزش تعمیر هود آشپزخانه ، ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه و تعویض فیوز هود آشپزخانه که هر کدام از این موضوعات نیاز به توضیحات گسترده دارد. اما ما در این متن قصد داریم به علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه بپردازیم و به شما خواهیم گفت که در هنگام بروز این مشکل کدام قسمت های دستگاه را بررسی نمایید.

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

راهنمای استفاده از هود آشپزخانه

همه ما می دانیم که چه موقع از هود استفاده کنیم و کاربرد آن برای چیست. اما نکته مهم تر این است که طرز استفاده از هود آشپزخانه چگونه است. در واقع می توان گفت راهنمای استفاده از هود آشپزخانه و طرز استفاده صحیح از آن یکی از موضوعات مهم به شمار می آید زیرا می توان با انجام این کار جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت. به طور مثال نصب اصولی دستگاه با توجه به تعداد شعله های اجاق گاز و محل قرار گیری آن تاثیر بسزایی دارد و همچنین انواع موتور هود و مدل هود با درنظر گرفتن متراژ  آشپزخانه نیز بسیار اهمیت دارد. جدا از نصب درست و اجرای برنامه های دستگاه، تمیز کردن هود آشپزخانه یکی از روش های درست و مناسبت جهت استفاده صحیح از هود آشپزخانه است.

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه با ذکر چند روش ساده

علت کم شدن مکش هود

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

کم شدن مکش هود جزو آن دسته از مشکلات است که هیچ ارتباطی با برند و یا مدل هود ندارد و از این بابت خیالتان راحت باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با علت کم شدن مکش هود آشنا شوید و با چند راه حل ساده آن را برطرف نمایید. ضعیف شدن مکش هود یکی از مشکلات اساسی و مهم به شمار می آید از این رو بسیار حائز اهمیت است، در صورتی که دانش و اطلاعات کافی برای تعمیر آن را ندارید حتما از یک تعمیر کار ماهر کمک بگیرید.

عیب یابی هود آشپزخانه

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

جهت عیب یابی هود آشپزخانه باید قسمت های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. شاید بسیاری از شما با اجزاء داخلی هود اشنا نباشید به طور مثال برایتان این سوال پیش بیاید که فیوز هود آشپزخانه کجاست و یا برد الکترونیکی هود کن کدام قطعه است. اصلا نگران نباشید زیرا این موارد معمولا در دفترچه راهنما ذکر شده و به شما کمک زیادی می کند. ما در ادامه علت های رایج ضعیف شدن هود آشپزخانه را بیان خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی آن را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هود برای آشپزخانه

کثیفی و یا خراب بودن فیلتر هود آشپزخانه

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

یکی از رایج ترین مسبب های کم شدن مکش هود کثیفی و یا خراب بودن هود آشپزخانه است. فیلتر هود قسمتی است که چربی های زیادی را به خود جذب می کند و زمانی که این چربی ها انباشته شوند موتور دستگاه قادر به مکش هوا نخواهد بود. با این اتفاق منافذ فیلتر بسته خواهد شد و هنگام گردش هوا در دستگاه به موتور هود فشار وارد می شود که در این شرایط ممکن است با خرابی موتور نیز رو به رو شوید. در واقع کثیفی فیلتر هود مشکلات زیادی را برای هود به همراه دارد یکی از مهم ترین این مشکلات خرابی موتور هود است. جهت تعمیر موتور هود بیمکث و همچنین کسب اطلاعات درباره قیمت موتور هود آشپزخانه می توانید با نمایندگی خدمات پس از فروش هود خود تماس بگیرید و برای تست موتور هود از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

اما برای جلوگیری از بروز این اتفاقات کافیست به صورت دوره ای هود خود را سرویس کنید و همچنین فیلتر دستگاه را تمیز نمایید. البته در بعضی مواقع فیلتر بلااستفاده شده و نیاز به تعویض دارد. در دفترچه راهنمای هود کن و یا برند های دیگر زمان مناسب تعویض فیلتر ذکر شده که با انجام این کار می توانید به راحتی قدرت مکش دستگاه را افزایش دهید. لازم به یاد آوری است که برخی از هود ها غیر قابل شستشو هستند به همین خاطر باید نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

بسته بودن راه خروجی هوا هود

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

بسته بودن راه خروجی هوا هود باعث کاهش قدرت مکش هود خواهد شد زیرا مسیر گردش هوا مسدود می شود و هر چقدر موتور تلاش کند بی نتیجه خواهد بود. از آنجایی که هر جسم کوچکی می تواند مسبب مسدود شدن راه خروجی باشد بعد از بررسی فیلتر هود، راه خروجی را چک نمایید. همچنین در صورت پیچ خوردگی و یا خم شدن لوله خروجی هوا آن را سریعا رفع کنید. سپس لازم است تا انتهای لوله خروجی یا دودکش را بررسی نمایید تا مطمئن شوید مسدود نیست و هوا به راحتی از آن خارج می شود.

خرابی پروانه هود

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

خرابی پروانه هود شامل شکستگی، هرز چرخیدن پروانه و تغییر شکل آن است. این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده زیرا فن هود نقش اساسی در عملکرد دستگاه دارد. با گذشت زمان ممکن است اتفاقات مختلفی از جمله شکستگی و یا تغییر شکل برای پروانه های فن هود رخ دهد در این شرایط حتی احتمال دارد صدا های ناهنجاری هنگام فعالیت دستگاه به گوش برسد. درصورتی که فن دستگاه با مشکل مواجه شود حتما باید قطعه مورد نظر را تعویض نمایید زیرا این بخش معمولا قابل تعمیر نیست. جهت اطمینان خاطر از تسلط تکنسین و کیفیت قطعات تعویضی می توانید برای تعمیر هود اخوان و خرابی هود کن با خدمات پس از فروش این برند ها در شهر خود در ارتباط باشید تا آنها نسبت به تعمیر دستگاه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

مشکل دور موتور هود آشپزخانه

ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه

مشکل دور موتور هود آشپزخانه، مربوط به کم بودن آن است که باعث کاهش مکش هود خواهد شد یعنی کم بودن دور موتور علت ضغیف شدن مکش هود می شود. اگر سالیان طولانی از هود خود استفاده کرده اید و عمر مفید دستگاه رو به پایان است احتمال  رو به رو شدن با این مشکل وجود خواهد داشت. البته شاید تنظیمات مربوط به افزایش دور موتور نیز انجام نشده یاشد به همین خاطر با افزایش سرعت هود دور موتور ثابت بماند و مکش آن کاهش بیابد البته در این شرایط می توان با هزینه کمتر تنظیمات دستگاه ها را درست کرد اما این مشکل در هود های قدیمی احتمالا هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت. کارشناسان ما توصیه می کنند که اگر هود شما قدیمی باشد بهتر است تا به فکر خرید یک هود جدید باشید زیرا تعمیر موتور هود هزینه گزافی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟