پخت پیتزا در مایکروفر
آموزش

پخت پیتزا در مایکروفر سامسونگ و طرز تهیه پیتزا در مایکروویو ال جی + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پخت پیتزا در مایکروفر یکی از کار هایی است که اخیرا بین مردم مشتاقان زیادی ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پخت پیتزا در مایکروفر یکی از کار هایی است که اخیرا بین مردم مشتاقان زیادی را جذب کرده است. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از رستوران ها و کافه ها مجبور به توقف فعالیت خود شدند به همین خاطر بسیاری از افراد سعی بر پخت پیتزا در مایکروویو خانگی خود کردند. البته این موضوع چالش هایی را به همراه داشته و باعث شد تا کاربران سوالاتی از قبیل نحوه پخت پیتزا در ماکروفر دوو ، پخت پیتزا در ماکروفر سامسونگ ، طرز تهیه پیتزا در مایکروویو ال جی و دما و زمان پخت پیتزا در مایکروفر از کارشناسان ما بپرسند.

از آنجایی که پیتزا غذایی پر طرفدار به شمار می آید و تمام گروه های سنی از نوش جان کردن این غذا لذت می برند ما در این متن به طور کامل و با زبان ساده پخت پیتزا در سولاردام دوو ، طرز تهیه پیتزا در مایکروویو ال جی ، طرز تهیه پیتزا در مایکروفر فلر و طرز استفاده از سولاردام ال جی برای پخت پیتزا شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو و روشن نشدن چراغ سولاردام + ویدیو

برخی از مخاطبان ال کا ایران تجربه پخت پیتزا در فر و یا مایکروویو را داشته اند اما بعد از اتمام کار با مشکلاتی همانند خشک شدن خمیر پیتزا ، عدم پخت یکنواخت و یا آب انداختن پیتزا مواجه شدند. نگران نباشید در ادامه این متن به شما خواهیم گفت که چیکار کنیم خمیر پیتزا خشک نشود و همچنین چیکار کنیم خمیر پیتزا به ظرف نچسبه علاوه بر این، علت ترد شدن خمیر پیتزا و دلیل خشک شدن پیتزا در مایکرفر را خواهیم گفت.

 پخت پیتزا در مایکروفر

لازم به ذکر است که ال کا ایران جهت آموزش بهتر و ارائه اطلاعات مفید تر به مخاطبان خود فیلم طرز تهیه پیتزا در مایکروفر را در این مقاله قرار داده تا راحت تر بتوانید طرز تهیه پیتزا در مایکروفر را یاد بگیرید.

 

طرز تهیه پیتزا در مایکروفر

پخت پیتزا در خانه با مزایا زیادی همراه است به طور مثال شما می توانید در خانه مطابق با سلیقه خود مواد مورد نیاز پیتزا را تهیه کنید، با توجه شیوع ویروس کرونا خطر آلوده بودن مواد غذایی وجود دارد در نتیجه تهیه پیتزا در خانه سالم تر خواهد بود از طرفی کیفیت محصولات غذایی موجود در پیتزا مطابق با میل و بودجه شما است. خانواده هایی که در کنار هم مشغول به پخت و پز پیتزا می کنند می توانند لحظات لذت بخشی را در خانه برای خود رقم بزنند. برخی از افراد تصور می کنند بدون فر نمی توان در خانه پیتزا پخت اما ما در این متن طرز تهیه پیتزا در مایکروفر و سولاردم را آموزش می دهیم.

 پخت پیتزا در مایکروفر

قبل از هر چیزی ابتدا باید تصمیم بگیرید چه نوع پیتزایی را نوش جان کنید تا مواد مورد نیاز را تهیه نمایید. پیتزا یکی از غذا هایی ایتالیایی است که در پخت آن از انواع گوشت، سبزیجات، پنیر و ادویه استفاده می شود. قبل از اینکه پخت پیتزا با سولاردام دوو و طرز تهیه از مایکروویو سامسونگ  و دما و زمان پخت پیتزا در مایکروفر را به شما آموزش دهیم، مواد لازم برای تهیه پیتزا با سوسیس را برایتان ذکر خواهیم کرد.

 پخت پیتزا در مایکروفر

طرز تهیه پیتزا در مایکروفر با خمیر ساده

مواد لازم: سوسیس و کالباس هر کدام 250 گرم، 100 گرم پنیر پیتزا رنده شده، خمیر پیتزا آماده، فلفل دلمه نگینی، سس مخصوص پیتزا مخلوط، قارچ به میزان لازم

 پخت پیتزا در مایکروفر

ابتدا سینی مایکروفر را با روغن و یا کره آب شده کاملا چرب نمایید. سپس خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید و  سس مخصوص را روی تمامی نواحی پخش کرده و یک لایه پنیر پیزا بریزید، به ترتیب سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل دلمه و پنیر پیتزا را اضافه نمایید. حال باید مایکروفر و یا سولاردام خود را برای پخت پیتزا آماده کنید.

از آنجایی که زمان پخت خمیر پیتزا با محتوایات روی آن یکی نیست بهتر است ابتدا خمیر را به مدت 1 دقیقه داخل مایکروویو یا سولاردام خود قرار دهید سپس محتویات را روی آن بریزید و دوباره داخل دستگاه بگذارید.

مراحل پخت پیتزا در سولاردام و مایکروویو

 پخت پیتزا در مایکروفر

فرقی ندارد برند دستگاه شما پاناسونیک، سامسونگ، فلر، ال جی و یا دوو باشد برای طبخ پیتزا باید سه مرحله در آن انجام شود تا در نتیجه کار یک پیتزا نرم و کاملا پخته شده داشته باشید. مراحل پخت پیتزا در سولاردام و مایکروویو شامل گرم کردن پیش از پخت، مرحله اصلی پخت و برشته شدن است. البته پخت ترکیبی یا کانوکشن آپشنی است که تمام این مراحل را انجام می دهد. در واقع این قابلیت در مایکروفر جای خالی فر در آشپزخانه را پر می کند. جهت استفاده از این قابلیت باید دمای دستگاه را حدودا 20 درجه کمتر از دمای اصلی پخت تنظیم کنید و همچنین زمان پخت نیز حدود 5 دقیقه کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

علت خاموش شدن مایکروویو حین کار و علت روشن نشدن مایکروفر

کانوکشن در مایکروویو و سولاردام های نسل جدید به شما کمک می کند تا پیتزا به صورت یکنواخت پخته شود و قسمت سوخته یا خام باقی نماند. کانوکشن با پخش گرما و دمای ثابت در محفظه مایکروویو باعث می شود تا مواد غذایی همزمان و به یک اندازه بپزد.

مرحله اول

 پخت پیتزا در مایکروفر

همانطور که گفته شد قبل از شروع پخت ابتدا باید فر را گرم نمایید تا برای طبخ پیتزا آماده باشد. برای انجام این کار کافیست دکمه Preheat یا مایکرو را فشار دهید و دما دستگاه را روی 180 درجه تنظیم کرده و دکمه start یا شروع را بزنید. در این لحظه دستگاه گرم کردن محفظه را آغاز می نماید. حدودا 7 دقیقه طول می کشد تا فر آماده پخش شود.

مرحله دوم

 پخت پیتزا در مایکروفر

در مرحله دوم از طرز تهیه پیتزا در مایکروویو  باید حالت کانوکشن را فعال نمایید سپس دما را روی همان 180 درجه بگزارید همچنین زمان پخت را 10 دقیقه در نظر داشته باشید. البته در این مدت 10 دقیقه ای محتویات پیتزا را بررسی کنید زیرا گاهی اوقات زودتر از این زمان آماده می شود. شما می توانید با فشردن دکمه micro  و فر قدرت فر را تغییر دهید که برای پخت پیتزا 60 درصد کافی خواهد بود. حال باید دکمه start را فشار دهید تا مرحله اصلی پخت آغاز شود.

مرحله آخر

 پخت پیتزا در مایکروفر

اگر می خواهید پیتزا شما کاملا برشته و طلایی شود کافیست حالت grill  دستگاه را فعال نمایید و به مدت 1 ال 2 دقیقه بگذارید تا پیتزا داخل مایکروویو باقی بماند. توجه داشه باشید که این مرحله اختیاری است و شما می توانید از انجام آن صرفه نظر کنید.

لازم است بدانید که طرز تهیه پیتزا در مایکروفر سامسونگ و یا نحوه پخت پیتزا در سولاردام ال جی و یا هر برند دیگر تفاوت چندانی ندارد و باید به همین شکل و با برنامه های ذکر شده صورت بگیرد. در واقع قابلیت کانوکشن امکان پخت کیک در مایکروفر و همچنین پخت پیتزا را فراهم می سازد.

 پخت پیتزا در مایکروفر

لازمه استفاده از مایکروفر و هر لوازم خانگی دیگری شناخت قابلیت های آن است. هنگام نصب اولیه دستگاه کارشناسان مربوطه توضیحات کافی درباره رو استفاده و قابلیت های آن را ارائه می دهند اما شما برای آشنایی بیشتر با طرز استفاده از مایکروویو ال جی و طرز استفاده از مایکروفر سامسونگ می توانید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

 پخت پیتزا در مایکروفر

دلیل خشک شدن پیتزا در مایکروفر چیست

بسیاری از افراد زمانی که بعد از پخت پیتزار را از دستگاه خارج می کنند متوجه این می شوند که خمیر پیتزا خشک شده و غیر قابل خوردن است. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که دلیل خشک شدن پیتزا در مایکروفر چیست؟ این موضوع می تواند علت های مختلفی داشته باشد و به عوامل زیادی وابسته باشد. به طور مثال نوع خمیر پیتزا و کم بودن ضخامت خمیر یکی از این دلایل این مشکل است. همچنین دمای بالای زیاد مایکروفر و عدم تنظیم درست آن باعث خشک شدن خمیر پیتزا می شود و در بعضی مواقع آن را می سوزاند. همچنین صاف نبودن سینی پیتزا بر این موضوع بی تاثیر نخواهد بود. علاوه بر پیتزا اگر مواد غذایی دیگر نیز در مایکروویو شما خشک می شود به شما پیش نهاد می کنیم تا مطلب زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

نکاتی برای جلوگیری از خشک شدن غذا در مایکروویو

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟